Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti sayısı artıyor mu?

Yol bisikletinizi ne zaman aldınız?

  • 2009 ve 2010 içinde

    Katılım: 49 68,1%
  • 2008

    Katılım: 5 6,9%
  • 2007

    Katılım: 4 5,6%
  • Zaten hep vardı, yılların sayısını unuttum

    Katılım: 14 19,4%

  • Toplam katılım
    72
  • Anket kapanışı .
An itibariyle ebay'de yol bisikletinin satış sayısının dağ bisikletinden çok fazla olduğunu görüyorsunuz, amarika bazlı olsa bile, dünyadaki anlayışı biraz olsun gösteriyor. Tabii comfort bike tepede :)
Acaba gelecekte Türkiye'de de ikinci elde yüzlerce yol bisikleti bulabilecek miyiz?

Bicycles & Frames
BMX Bikes (1,428)
BMX-Old School (598)
Comfort Bikes & Cruisers (6,554)
Folding Bikes (368)
Kids' Bikes (1,171)
Mountain Bikes (3,065)
Recumbents (157)
Road Bikes (4,209)
Tandems (128)
Track Bikes (583)
Other (294)
 
  • Beğen
Tepkiler: nime
Scudo
arkadaşlar istanbul dışı yerlerde yol kalitesi çok düşük olduğu için, yol bisikleti tercih edilmiyor, heves edenlerde lastikleri çok kalınlaştırıp onu yol bisikletliğinden çıkartıyorlar. Geçen hafta edirne- tekirdağ parkuru yaptık, yol bisikletiyle gelen arkadaşların lastikleri defalarca patladı 1 kişinin de dış lastikten yarıldı, bu gibi tecrübeler insanların yol bisikletlerinden uzak durmasına neden oluyor ve daha ziyade İnce yol lastikli mtblere yada city bike lara yönelmelerine neden oluyor.
 
Mtb den tur bisikletine geçtim.Baya bir fark oldu.100km lik turlarda akşama doğru turşum çıkıyordu.TRT de Türkiye turunu seyrettikten sonra bunda bir iş var diye tur bisikletimin lastiğini yol lastiği ile değiştirdim.Gene baya bir fark oldu .Adamların bir hafta boyunca her gün 140km gitmeleri ilgimi çekti.Tamam adamlar özel bisikletleri özel bu bisikletlerde bir şey var mutlaka deyip.Gidip yol bisikleti aldım.O da ne bisiklete binmenin keyfinin ne olduğunu o zaman anladım.Gidona yatıp boynunuda ileriye uzatıp ,havanın insanın ciğerlerime dolması beni mest etti.Bu gune kadar bisiklete binmiyormuşum dedim kendi kendime.Şu an bir klasik mtb emektar,bir tane tur ,bir tane yol ,bir tanede cyclocros var.Yani yollar çoğunlukta.
 
@mcanb



Ne sayıldığını bilemem ama muhteşem bir şey olduğu kesin:)
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb
@Tayyar Kılıç
keşke bende o seneler eurosport izleyebilseydim.şimdi 1-2 senelik değil 16-17 senelik yol bisikleti hastası olurdum herhalde.birazcık duygusal oldu sanırım:)
 
Bende 96 senesinde çelik kadrolu bir mtb'le başladım,daha sonra aliminyum kadro modern bir mtb ye geçtim. o zamanlar İstanbuldan Eskişehire henüz gelmemişim...baktım hep boğaz kıyılarında asfaltta pedallıyorum bir çift dişsiz yol lastiği taktım mtb'ye...kendime boşuna eziyet etmişim...
Daha sonra aklıma tur bisikleti düştü,kendime FX serisi trek aldım.yaşadığım keyif inalılmazdı,performansım bile arttı resmen...
Eskişehire yerleştim,hem tur hem mtb iki bisikletim olmasına rağmen Eskişehirde mtb için çok uygun parkurlar olmasına rağmen hep fx'i kullanır olmuştum.mtb'ye üvey evlat muamelesi yapar olmuştum.:)
Sonunda bi kaç senedir seyrettiğim fransa turununda gazıyla yol bisikleti isteğim giderek artmıştı ama ekonomik durum,3,bisikleti nereye koyucam ve eş korkusundan:D pek dillendiremiyordum...ama geçen gün yeni başlayan arkadaşa mtb'yi satınca iyice niyetine girdim.tek sorunum kısıtlı bütçem...iki bisiklet seçeneğim var alabilirsem ikisinden birini alıcam,bazı pürüzler var onlarda çözülürse son 2 senedir hayalim olan yol bisikletine kavuşucam...:rolleyes:
Sizin yazılarınızıda okuyunca müthiş imrendim ve gaza geldim...:(
Hazır yol bisikletçilerini yakalamışken aklıma takılan şeyleri sorayım...
1.80 boyunda 72 kilo civarındayım anladığım kadarıyla 54 kadro bana uygun gibi...
peki 56 kadro bir bisiklet almak zorunda kalsam çokmu sıkıntı çekerim sizce?
almak istediğim bisikletin 54 kadrosundan bulamama ihtimalim var,o yüzden soruyorum...
İnşallah ilerde bende bu konuya yol bisikletçisi olarak yazarım...:) :rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb
@mazhar

Umarım yol bisikletine geçiş serüveniniz mutlu biter ve güzel bir yol bisikletine sahip olursunuz. Benim merak ettiğim konu siz boyunuza 54 kadronun uyduğuna neden bu kadar eminsiniz sizinle aşşağı yukarı aynı boydayız 1.81 boyundayım ve ben 56 kadro kullanıyorum 54 ise kesinlikle küçük bir kadro. Dolayısıyla size tavsiyem satın almadan önce şu kadro boyutları mevzusunu biraz daha netleştirin. Ayrıca gidon genişliğini ve gidon boynu uzunluğunuda dikkatli seçin sonradan benim gibi değiştirmek zorunda kalmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: mazhar ve mcanb
@Sertaç EKİCİ

Ağzına sağlık.Sözün bittiği yer.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
@deniz mavisi

Aslında haklısın galiba...54 kadro fikrine, almayı düşündüğüm bisikletin bayisine danışmamla oldu diyebilirim...onlara sorduğumda bana uygun kadronun 54 olduğunu söylediler...:eek:
Tavsiyeniz ve iyi dilekleriniz için teşekürler...:)
 
Sanırım sorumun cevabını çok net bir şekilde aldım. 80% kişi 2009 ve 2010 içerisinde almış bisikletlerini. 8% 2008 ve 2008 de geri kalan da daha öncesinde almış. Yani çok bariz bir şekilde yol bisikleti sayısında artış var. Herkese hayırlı olsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
bu yollarda bu bisikletler gizmez bence en iyisi dağ bisikletleri, hem sağlam hem daha uygun fiyatlı .2010 modeller deoreler çok güzel f/p oranlıları var
 
bence yol bisikletinin daha yaygın olmamasının nedenlerinden biri de çoğu kişinin henüz sürmemiş, tadını bilmiyor olmasında. pahalı oluşu , narinliği , fonksiyonel olmayışı vs. gözardı edilebilir hatta bazılarının aksi ispatlanabilir önyargılar olarak görüyorum. yolcuların , gözbebeklerini her önüne gelene uzatıp al abi bi dene çok memnun kalacaksın diyecek halleri olmadığına göre bu elit grubun genişlemesi de yavaş olacak. toplumun, bisikletin geneline bakış açısında bile sayısız olumsuz önyargı hakim iken yol ve bazı diğer alt grupların işi zorlaşıyor haliyle.

tv yayınlarının türün yaygınlaşmasında bir artısı oluyordur ama diğer yandan da yol bisikletini "sadece ciddi sporcuların altında" ve ... ya az sayıdaki büyük yarışlarda ya da ancak o yarışlara hazırlanırken kullanılan çok pahalı ve özel bir tür olarak akıllarda yer ediyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: nime
Şehirden çıkmayanlar zamanında özenç uğruna dağ bisikleti aldılar ama şimdi dağ bisikletinin hantalliğindan bıkıp ya yol bisikleti yada şehir bisikleti almak istiyorlar.Bu yüzden yol bisikletinin ve şehir bisikletinin sayısının artması bana göre çok normal.Dağ bisikletlerinin sayısının günden güne dahada azalacağını hep birlikte göreceğiz çünkü insanlar bilinçlendikçe şehir içinde dağ bisikletine binmenin kroluk olduğunu anlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: nime
@bislet
yol bisikletim var ama bu yorum mtb kullanan arkadaşlar için hakaret içeren bir yorum olmuş,son cümlenizde geçen kelimeyi düzeltirseniz daha zarif olur sanırım
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Karaçam
@bislet

bence de düzeltmeniz mantıklı olur, city bike kullanan bir insan olarak, ben şehir içinde mtb nin kullanılmasının daha mantıklı olduğu yönünde düşünüyorum, çünkü hakimiyeti çok rahat sağlıyor şehir içinde çıkan binbir çeşit adama kaza yaptırabilecek şeye..
 
tamamen zevk meselesidir. bizim aldığımız fulll + full donanım bisikletleri geldiği yerlerde sıradan kullanıcıların altında göremezsiniz. burada herkes profesyonel herkesler yarışçı
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin
MTB ve yol bisikleti , birbirine rakip değil birbirini tamamlayıcı unsurlardır.

Bugün birçok pro yol bisikletçisi , hazırlık dönemi antremanlarında MTB kullanmaktadır .Tam terside MTBcilerin antremanlarında yer almaktadır.

MTB özellikle iniş , denge sağlama , çeviklik konularında gelişime yardımcı olurken ; yol bisikleti ile aerobik kuvvet , hız , süreklilik artırılmaktadır.

Herşeyden önce bisiklet bir amaç değil araçtır. Amaç; vücut sağlığı , hayattan daha çok zevk almak , paylaşmaktır. Bu nedenle MTB ve yol bisikleti olayını bir ayrımcılıktan ziyade bir elmanın iki yarısı olarak değerlendirmeliyiz.
 
Geri