Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti seçimi: 2 kiloluk fazlalık

Yeni başlayan biri için; yüksek bütçeli ve görece yüksek komponentli bisikletler.... Başlangıç için sora setli bir bisikletin yeterli olacağı kanaatindeyim.... Bisiklete bindikçe ve davranışını kavradıkça, hangi malzemeye daha fazla dikkat etmeniz gerekir hangi malzeme sizin sürüşünüzde daha önemlidir kavraya bilirsiniz...
Ağırlıktan kısıcam diye sağlamlığı kaybetmek veya kadro rijit olsun derken rahatlıktan ödün vermek ... Kullandıkça şekillenecek şeyler....
Örnek vermek gerekirse;
Btwin Triban 3 kullanıyorum , alü-karbon maşa ve 2400 setli olanından.... Jantları 105 ile (32 tel hem sağlamlık hem akıcılık için) vites setinide sora 3400 ile değiştirdim.. Bir iki ufak oynamada yaptım... Ruble zincir vs.
Çoğu kişinin mantığı o kadroya bu tarz modifikasyonların yapılmaması yönünde... Ancak ben daha çok tur ve yüklü olarak kullanıyorum dolayısıyla kadronun rijit olmaması ve biraz daha esnek yapıda olması benim için önemli... Sürüş pozisyonuda tam bir yarış değil endıro ya yakın....
kullanımınıza uygun bisikleti bulmak tecrübeden geçiyor........
 
Scudo
1.1 ve 2.1 arasındaki lastik farkı da buna benzer. Zaten bütçeniz çizgisinde en az 10 tane farklı bisiklet markası bulursunuz ve hepside benzer özellikli olur. Grup setler fena bir kandırmacadır en baba bilinen set 2kg cıvarında dır en alt seviye set 2,5 kg cıvarındadır kabaca 500 gr hafiflemek için ödenen paraya değmez. Aradaki fark 0 bisiklette 1000 tl nin üzerindedir set Değişimi de aynı şekilde kaybettirir. Setlerin üst seviyelerinde hafiflemek için rulmanlar ve bazı Parçalar plastikleriyle değiştirilir ve sağlam olan ama esnekte olan karbon Aynakollar alaşım kadar sağlam olmaz. Kırılmaz ama yinede esneyerek pedala uygulanan gücü düşürür.
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur
@Cem Ç.

Sizdeki Scultura 100 sanırım. Linkteki alüminyum kadro. Bahsettiğiniz full karbon Scultura 4000 olmalı. Merida ile başladım, yine aynı şekilde Merida yol bisikletiyle devam etmek isterim ama bir çamurluk, bir küçük bagaj da takabileyim istiyorum. Bisikletçim Merida bayisi. Olmadı yarın bir bakayım şu Merida yol bisikletlerine.
 
@apeironur ride bendekı scu değil ama yeni alacak olsam kesinlikle (link) alırım

evet alimınyummuş ben karıştırmışım benım baktığım 4.5 civarıydı

evet ben alırken 4 bine veriyorlardı 6 ay önce şimdi 5.5 olmuş dolar yukselınce

dediğim full karbon olan model buydu

stoklarda da kalmamış zaten :D

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur
jant ağırlığı ve performans ilişkisine yönelik Cyclist TR'nin Nisan sayısında güzel bir yazı vardı. Onu da okumakta fayda var.
Grupset i sadece ağırlık açısından değerlendirmeyi doğru bulmuyorum. Ağırlık azalması belki hissedilir derecede olmayabilir ama vites geçişi, hızlanma, sürtünme ve fren mesafeleri açısından değerlendirmek daha doğru.
Konu çorba olmadan tavsiyemi yapmak isterim. Canyon endurace al 6.0 kullanıyorum. Oldukça memnunum. Bu sınıfta aluminyum gövdeyle 8.2 kg gibi bir rakam yakalanmış.

Bir diğer önemli nokta da, bisiklette sizin erişemeyeceğiniz performans değerlerini etkileyecek kısımlara yönelik fazla masrafa karşıyım. Başlangıç için 105 grupset psikolojik sınır olmalı. Ötesinden zaten verim alamayacaksınız.. iddia ediyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur
@Onur DOĞRU
Benzer amaçla kullanacağım. Sanırım şöyle bir harita çıkıyor: şehir-tur ile başladım, yol bisikletine geçme ihtiyacı duydum, ulaşım ağırlıklı ve biraz da tura gidebilecek konforda bir seçenek belirleme aşamasındayım, deneyimledikten sonra ileride de bana en uygun olduğunu düşündüğüm yol bisikletine yönelirim gibi... Teşekkür ettim.

@Zekeriya Çab
Verdiğiniz teknik bilgiler ufuk açıcı. Teşekkürler. 105 derdine düşmeden Fuji Sportif 2.1'i ciddi ciddi düşünmeye başladım. Aldığım son bisiklet olmayacak ne de olsa.

@ertanmrtz
19 Mayıs kampanyasından yararlanmayı düşünüyorum. Stok sorunu yaşamazsam 1150 dolar üzerinden %30 indirim uygulanması söz konusu. Öyle bir durumda 800 dolar civarı uygun bir fiyata geliyor.

@feversea
105 grup seti psikolojik sınır olarak belirlememe, altı sistemlerin de girizgah için yeterli olacağı üzerine dönütler almışken ve ötesini zaten hiç düşünmüyorken bu yorum olmadı :) Zaten öyle gramlık hesaplar, modifikasyonlar yapabilecek ne bilgim ne de önceliğim var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur DOĞRU
Ben 2014 Cube Peloton Race full 105 set kullaniyorum. Uzerinde Mavic Aksion-Aksium jant seti vardi. Cok memnunum arkadaslar. Acilari rahat. Saglam. Secenekleriniz arasinda olsun. 2300-105 arasindaki fark sadece agirlik degildir. Tum mekanik farklidir. Fuji cok pahali bir marka kanimca. Merida da oyle. Buyuk konusmayayim ama Cube ve Canyon en uygun seceneklerdir f/p acisindan. Aklinizda olsun.
 
Psikolojik olarak bile çok değil mi zaten 10.55 kilo bir yol bisikleti için? Elimden geldiğince 9 kilo altında bisiklet almaya çalışıyorum ben en azından şimdilik öyle bakıyorum.Fuji'nin bisikletleri gereksiz ağır bence Canyon'a bakın.800 Euro olan bi tane Endurace modeli vardı 8,2 kilo.Biraz daha vermiş olursunuz daha kaliteli almış olursunuz.Bence düşünün
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur
105 e tiagraya takılmayın, içinize sineni alın. performans kullanıcısı değilseniz en alt seviye dahi işinizi görür. 105li diye içinize sinmeyen bisikleti almayın sakın, pişman olursunuz
 
Arkadaşlar, pro düzeyinde Specialized ve Look, yol bisikleti arayanlara sahibindede gördüm paylaşayım dedim, ilgililere duyurulur.

214027454
214026168

Saygılar
 
yol bisikleti için 10 kg teknik ve psikolojik sınırının üzerinde bir değer. Artık 10 kg üzerindeki bisikletlere fitnes diyoruz. Bu konuda fitneslar bile oldukça tatminkar değerler sunarken (Canyon roadlite 7.0 gibi) 10 kiloluk bir bisiklet kondisyonunuz her ne kadar iyi olursa olsun dezantajları yakanızdan düşürmüyor. Benim için yol bisikletinde sınır değer her nedense 105 setli bir canondale caad 10 un 8. 30 kg lik ağırlığı. Güncel bisiklet değerlerinin 5 kg nin altına çekildiği ve UCİ nin belirlediği standartların tartışılır olduğu bir ortamda 10 kg lik değer çağ dışı görünüyor. Tabi bisikletten yol bisikleti tadı almak istiyorsanız ...
 
Bisikletçimde 2014 model bir Cube Peloton Race'e denk geldim. Mavi-Beyaz-Kırmızı renklerde. Kadro boyu da uygun. Kararımı verdim. Bugün yarın kutusundan çıkartıp topluyoruz. Hem 2 kiloluk fazlalıktan kurtuldum hem de hoşuma giden kadro ve donanım oldu. Benim için bundan iyisi can sağlığı.

Bisiklet şu:
p-7075-peloton-race-2014-1.jpg

Fikirleriyle seçimimi netleştiren herkes sağ olsun :)
 
Cok iyi bisiklet. Benimki bunun siyah renkli olani. Cok memnunum. Acilari rahat. Bilesenler yeterli. Bundan iyisi can sagligi gercekten. Yalniz kadro boyu kucuktur normalden. Kazasiz belasiz surusler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur
@ioalici, teşekkürler. Henüz almadan içime sindi benim de :) 1,76 boy ve 83 cm iç bacak uzunluğu ile 56 kadro tam ideal sanırım?
 
F/p çok iyi bir bisiklet.
2015 modellerinde 5800 set var, ancak jantlar Mavic degil Fulcrum.
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur
bence iki bisiklette pahalı. biraz daha araştırma yapın. sadece isime para vermenin bir analamı yok!!! ağırlık konusuna gelince yol bisikleti alıyorsam 9-9.5 kg arasında olmasını isterim. aslında 1-2 kg fasla olması bana göre performans açısından pek etki yapmayabilir. fakat yine de piskolojik olarak insanı etkiliyor. akılda bu bisiklet daha hafif olsaydı ikilemini yaşamamak için bence 10 kg altında bisiket alın. daha aydınlatması, matara, sele altı çanta vs. zaten ekstra ağırlık olacak. azda olsa olacak. fakat siyah olanda bir başka be!!! :D
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur
Evet arkadaşlar,

Almaya haziran başında karar verdiğim Cube Peloton Race şu an çalışma odamın bir köşesinden bana göz kırpmakta. Kısa ve tedirgin bir yolculukla eve getirdikten sonra akşam saatlerinde bir deneme sürüşü yapayım dedim ve bana alabileceğim en iyi bisikleti almışım hissini yaşattı. Fikirler ve öneriler için tekrar teşekkürler.
 
Geri