Kuzey Ege
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 30 Temmuz 2015
- Mesaj
- 3.623
- Tepki
- 10.036
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Murat Gökhan
- Başlangıç
- 1980—81
- Bisiklet
- Trek
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
@Atilla Gobel
Dostum benim isyanim suna; yillardir ayni seyleri konusuyoruz, yaziyoruz, ciziyoruz. Ancak su grupset olayi hep belirleyici temel unsur olarak goruluyor. Cok orneklerini gorduk, yasadik. Kadroyu onemsemeyip grupsete takilan herkes yari yolda kaldi. Ya ergonomisinden rahatsiz oldu, ya kadro problemi oldu, vs vs. Ama kadroya onem verenler dusuk setle aldi 1-2 yil kullandi, sonra degistirdi. Yol grupsetleri zaten hassas aletler. Belirli bir km'dan sonra degistirmek yenilemek gerekiyor.
Bir de su var. Merlin, evans, wiggle gibi siteleri surekli takip ederim. Gumruk vergisini koyarak soyluyorum fiyatlar ortalama sora 800 tl, tiagra 950 tl, 105 1200 tl. Yani bu uc setin en iyisiyle en dusugu arasinda sadece 400 tl fark var. Adam bu farki seleyle, lastikle, gidonla, gidon bandiyla vs kompanse etmis zaten. Grupsette kullanacagi butceyi oraya aktarmis. Bunu anlamak cok mu zor? Mosso marka sele nedir mesela??
Takildigim bir baska nokta da ozellikle yeni neslin marka takintisi. Ve sahip olduguyla kalitesinin degerlendirileceginin sanmasi. Bu toplumsal bir rahatsizlik. Ben alloy marka vitesli bir bisikleti 14 sene kulllandim. Ki aynakolun fren-vites kollarinin ne marka oldugunu hatirlamiyorum bile. Ingilteredeyken bir sure ayni evi paylastigim ispanyol arkadasimin bir grupseti vardi ki akillara zarar. Markasi bile ne oldugu belli degildi. Ama adam onunla her gun 60 km yol gidiyordu, hem de 30-35 ortalamayla. Bizim burada yola atsan kimse bakmaz bile. Oyle birsey kullaniyordu. Bisikleti de 14 kiloluk celik bir raleigh'di.
Biz cok luks olduk cok markaci olduk, begenmediklerimizi cok kucumser olduk. Acayip degisik bir toplum olduk. Baska toplumlarda boyle seyler yok.
Dostum benim isyanim suna; yillardir ayni seyleri konusuyoruz, yaziyoruz, ciziyoruz. Ancak su grupset olayi hep belirleyici temel unsur olarak goruluyor. Cok orneklerini gorduk, yasadik. Kadroyu onemsemeyip grupsete takilan herkes yari yolda kaldi. Ya ergonomisinden rahatsiz oldu, ya kadro problemi oldu, vs vs. Ama kadroya onem verenler dusuk setle aldi 1-2 yil kullandi, sonra degistirdi. Yol grupsetleri zaten hassas aletler. Belirli bir km'dan sonra degistirmek yenilemek gerekiyor.
Bir de su var. Merlin, evans, wiggle gibi siteleri surekli takip ederim. Gumruk vergisini koyarak soyluyorum fiyatlar ortalama sora 800 tl, tiagra 950 tl, 105 1200 tl. Yani bu uc setin en iyisiyle en dusugu arasinda sadece 400 tl fark var. Adam bu farki seleyle, lastikle, gidonla, gidon bandiyla vs kompanse etmis zaten. Grupsette kullanacagi butceyi oraya aktarmis. Bunu anlamak cok mu zor? Mosso marka sele nedir mesela??
Takildigim bir baska nokta da ozellikle yeni neslin marka takintisi. Ve sahip olduguyla kalitesinin degerlendirileceginin sanmasi. Bu toplumsal bir rahatsizlik. Ben alloy marka vitesli bir bisikleti 14 sene kulllandim. Ki aynakolun fren-vites kollarinin ne marka oldugunu hatirlamiyorum bile. Ingilteredeyken bir sure ayni evi paylastigim ispanyol arkadasimin bir grupseti vardi ki akillara zarar. Markasi bile ne oldugu belli degildi. Ama adam onunla her gun 60 km yol gidiyordu, hem de 30-35 ortalamayla. Bizim burada yola atsan kimse bakmaz bile. Oyle birsey kullaniyordu. Bisikleti de 14 kiloluk celik bir raleigh'di.
Biz cok luks olduk cok markaci olduk, begenmediklerimizi cok kucumser olduk. Acayip degisik bir toplum olduk. Baska toplumlarda boyle seyler yok.