Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol Bisikleti Sele Kelepçesi Sıkma Ve Tork Anahtarı

hlksnrr

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Ocak 2015
Mesaj
493
Tepki
541
Şehir
ANKARA
İsim
Haluk ŞENER
Bisiklet
Scott
Merhaba değerli dostlar,

Bir sorum var ve sizden değerlendirme istiyorum.

Sele kelepçenizi nasıl sıkıyorsunuz, bu sıkılığı nasıl ayarlıyorsunuz? Benim sele kelepçemde 6nm diyor fakat benim tork anahtarım olmadığı için el kararı ile sıktım fakat acaba çok sıkmanın bir zararı olur mu? bu dikkat edilecek bir şey mi? yoksa bir püf noktası var mı?

Ben şu ürünü almayı düşündüm ama gerekli midir değil midir diye bir size danışayım dedim siz ne dersiniz ?

(link)
 
Scudo
Özellikle karbon kadrolarda gereğinden fazla sıkarsanız kadroyu çatlatırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: hlksnrr
@İlker Karakuş Hocam araştırdığım kadarıyla yabancı sitelerde karbon kadrolar için çok faydalı olduğunu söylüyorlar zaten fakat acaba alüminyum kadroda kullansam mı diye düşündüm.Ben alüminyum kadro kullanıyorum fakat bu sele kelepçesi sıkma konusunda acaba abartıyor muyum diye düşündüm.

Siz alüminyum kadro mu kullanıyorsunuz?
 
konuyu takip ediyorum bu düşünce bende de var tork anahtarı alma olayı kadronun her vidası gidon,sele,boyun gibi hep üstünde sıkılması gereken tork derecesi var ama el ile rast gele sıkıyoruz sonuçta bu sıkma derecesini üretici boşa koymamışdır bu konuda bilgili arkadaşlar umarım yorumda bulunurda bizlerde istifade ederiz...
 
  • Beğen
Tepkiler: hlksnrr
Hayır ben karbon kadro kullanıyorum. Alüminyum bu konuda karbon kadar hassas değildir ama onu da çok fazla sıkmamak gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: hlksnrr
Ritchey marka 5 nm sabit torklu bir anahtar ayrıca yukarıda lingi verilmiş tork anahtarını kullanıyorum. Ne kadar hata payı olduğunu bilmiyorum ama ikisi de bir biri ile 5 nm eşit sıkma uyguluyor. Aslında daha hassas anahtar modelleri kullanmak lazım.
Karbon kadro ya da companent olması önemli değil . Aluminyum sele boruları- kelepçeleri , gidon boyunları , fren ayakları vs hepsinde de üreticinin verdiği tork değerlerini dikkate almak lazım . Sorun sıkarken kırılması değil sadece , aşırı sıkılmış, gerilim altında ki parçaların bir darbe durumunda çok daha kolay zarar görmeleri . ya da yeterince sıkılmamış parçalarda kaza anında daha kolay hasar görebilirler

Tork anahtarı kullanmak konusunda aşırı hassasiyet göstermekte ne kadar anlamlı o da tartışılır örn araba tekerleri (bijon) belli bir torkda sıkılması gerekir Çok iyi markaların servislerinde bile dikkat etmeyebiliyorlar vs. Ayrıca tork anahtarının arada bir kontrol edilmesi kalibrasyonu gerekir diye yazılıyor bu zaten 50-100 EU luk anahtarlarda olacak iş değil tabi.
ayna kol , ruble bunlar 40-50 Nm civarı tork gerekiyor ki zorlanmadan sıkmak ya da sökmek ölçüsü geçerli olmuyor. Çelimsiz birinin bu torku normal kol uzunluklu bir anahtarla baya zorlayarak sağlayabileceği söylenebilir.
 
Aslında yapılması gereken tork anahtarı ile yapmak. Ben uygun duzeni sele ayarında bulduktan sonra bir daha dokunmadim. Herhangi bir bakim yapacagım Zaman zaten herhangi bir parça sokmuyorum. Büyük bir bakim ve temizlik gerekirse komle parçaları sokup araba ile bisikletçiye götürüp toplatmak en mantıklısı. Tork anahtarları ciddi bir maliyet. Tork anahtarı ile sıkılan vidalarda gevşeme de pek olmadıgından kendiniz sıkmanıza gerek kalmıyor. Uzun ömürlü oluyor
 
Geri