Amanita
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 9 Ağustos 2020
- Mesaj
- 488
- Tepki
- 415
- Yaş
- 34
- Şehir
- Antalya
- İsim
- Hasan
- Başlangıç
- 2003—04
- Bisiklet
- Bisan
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
İkisiyle de kaldırımlardan "atlamamak" gerekiyor. Jant olarak gravel jantları yol bisikleti jantlarına göre daha dayanıklıdır tabii ki. Yol bisikletiyle bozuk patika yollara da girilebilir ama işin içinde çok çamurlu yada çok çakıllı yollar varsa orada yol bisikletinin pek işi yok. Gravella daha bozuk yollara girebilirsiniz ve daha rahat sürüş yaparsınız saatler uzadıkça ama tabii ki yol bisikleti kadar serii ve hızlı olmaz. Bir yerlerde yarışma planınız yoksa hızı pek dert etmeyin ama ben %90 asfaltta kullanacağım, pro yarışçıların hızlarıyla kendiminkini kıyaslayacağım stravada KOM kovalayacağım vs gibi hevesleriniz varsa gravel sizi tatmin etmez. Yani tamamen öncelik meselesi. Dağ taş her yere gireyim etrafı görerek gezerek ilerleyeyim derseniz de graveldan şaşmayın. Son olarak yol bisikletleri genelde 700x28/32'den kalın lastik desteklemezken, gravel bisiklet alıp daha ince ve akışkan lastik takma şansınız da var.(Carraro 804 Hd şehir bisikletimde 34 lastik var, gravellerdeki 40 lastikler çok kalın gelir mi, uzun yolda sürtünmeden yorar mı kararsızım. Endurance ta ise malum şehirlerde düzgün yol bulmak zor, kaldırımdan inip çıkarken orası burası dağılırmı bilmiyorum...)
Yol bisikletine bozuk asfalt herhangi bir zarar vermez sadece sürüş zevkini düşürür.Endurance ta ise malum şehirlerde düzgün yol bulmak zor,
700x40 gravel için ince bile sayılabilir. Bozuk ve çamurlu arazilere çok girerim derseniz daha kalına bile ihtiyaç duyabilirsiniz. Tabii daha akışkan asfaltta iyi yuvarlanan 700x35/700x38 gravel lastikler de var.gravellerdeki 40 lastikler çok kalın gelir mi, uzun yolda sürtünmeden yorar mı kararsızım.
Son düzenleme: