Scudo Sports

Yol bisikleti tavsiyeleri

(Carraro 804 Hd şehir bisikletimde 34 lastik var, gravellerdeki 40 lastikler çok kalın gelir mi, uzun yolda sürtünmeden yorar mı kararsızım. Endurance ta ise malum şehirlerde düzgün yol bulmak zor, kaldırımdan inip çıkarken orası burası dağılırmı bilmiyorum...)
İkisiyle de kaldırımlardan "atlamamak" gerekiyor. Jant olarak gravel jantları yol bisikleti jantlarına göre daha dayanıklıdır tabii ki. Yol bisikletiyle bozuk patika yollara da girilebilir ama işin içinde çok çamurlu yada çok çakıllı yollar varsa orada yol bisikletinin pek işi yok. Gravella daha bozuk yollara girebilirsiniz ve daha rahat sürüş yaparsınız saatler uzadıkça ama tabii ki yol bisikleti kadar serii ve hızlı olmaz. Bir yerlerde yarışma planınız yoksa hızı pek dert etmeyin ama ben %90 asfaltta kullanacağım, pro yarışçıların hızlarıyla kendiminkini kıyaslayacağım stravada KOM kovalayacağım vs gibi hevesleriniz varsa gravel sizi tatmin etmez. Yani tamamen öncelik meselesi. Dağ taş her yere gireyim etrafı görerek gezerek ilerleyeyim derseniz de graveldan şaşmayın. Son olarak yol bisikletleri genelde 700x28/32'den kalın lastik desteklemezken, gravel bisiklet alıp daha ince ve akışkan lastik takma şansınız da var.
Endurance ta ise malum şehirlerde düzgün yol bulmak zor,
Yol bisikletine bozuk asfalt herhangi bir zarar vermez sadece sürüş zevkini düşürür.
gravellerdeki 40 lastikler çok kalın gelir mi, uzun yolda sürtünmeden yorar mı kararsızım.
700x40 gravel için ince bile sayılabilir. Bozuk ve çamurlu arazilere çok girerim derseniz daha kalına bile ihtiyaç duyabilirsiniz. Tabii daha akışkan asfaltta iyi yuvarlanan 700x35/700x38 gravel lastikler de var.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ardakaras1
Scudo
Merhabalar
Carraro 1.3 Fire dusunuyorum kadro olarak Cube Peleton 53 kullaniyorum 51 kadro olur diye dusunuyorum Carraro 1.3 de f/p orani yuksek bir bisiklet olarak dusunuyorum ilk defa karbon ve elektronik sisteme gececegim cokta alternatifi yok.
Birde WRC BOLD diye bir bisiklet var buda 1.3 Fire kadrosunu kullaniyor gibi fakat hicbir yerde yorumu yok.

WRC Bold 105 Di2
Carraro Fire 1.3 105 Di2 arasinda kaldim..

Asil amacim aslinda hobi amacli granfondolara katilmak gecen yil le etabe katilmistik ilk defa deneyimdi cok hosuma gitti.Bu yil 4-5 farkli yerde katilmayi dusunuyorum amacim yaris degil yani keyifli vakit gecirip yaris ortaminda(!) bulunmak
 
Son düzenleme:
Merhabalar
Carraro 1.3 Fire dusunuyorum kadro olarak Cube Peleton 53 kullaniyorum 51 kadro olur diye dusunuyorum Carraro 1.3 de f/p orani yuksek bir bisiklet olarak dusunuyorum ilk defa karbon ve elektronik sisteme gececegim cokta alternatifi yok.
Birde WRC BOLD diye bir bisiklet var buda 1.3 Fire kadrosunu kullaniyor gibi fakat hicbir yerde yorumu yok.

WRC Bold 105 Di2
Carraro Fire 1.3 105 Di2 arasinda kaldim..

Asil amacim aslinda hobi amacli granfondolara katilmak gecen yil le etabe katilmistik ilk defa deneyimdi cok hosuma gitti.Bu yil 4-5 farkli yerde katilmayi dusunuyorum amacim yaris degil yani keyifli vakit gecirip yaris ortaminda(!) bulunmak
Merhaba,
Bahsettiğin 2 bisiklet de aslında aynı marka. Üzerine Farklı isim yazılmış sadece. Aynı üreticinin 2 farklı markası, aynı fabrikalarda aynı işçiler tarafından üretilmiş bisikletler
 
  • Beğen
Tepkiler: _Marrusia_
Selamlar,
Mosso Aurora Sr7 model karbon bir yol bisikleti almayı düşünüyorum. bu fiyatlara çıktıktan sonra mosso tercihi pişmanlık mıdır? yoksa daha iyi alternatifler var mıdır? toplama bir kadro alıp dizmek istemiyorum. jantların alüminyum olması ilk etap için tercihimdir. kadroda full parlak kırmızı veya mat siyah tercihimdir. bu bisikletten aşağı yanı olmayacak önerilerinizi bekliyorum bütçe max 130k
 
Son düzenleme:
Selamlar,
Mosso Aurora Sr7 model karbon bir yol bisikleti almayı düşünüyorum. bu fiyatlara çıktıktan sonra mosso tercihi pişmanlık mıdır? yoksa daha iyi alternatifler var mıdır? toplama bir kadro alıp dizmek istemiyorum. jantların alüminyum olması ilk etap için tercihimdir. kadroda full parlak kırmızı veya mat siyah tercihimdir. bu bisikletten aşağı yanı olmayacak önerilerinizi bekliyorum bütçe max 130k
Erdoganlar bisiklette bianchi sprint modelinin 105 di2 olmayan versyonunun 77bine nakit odemede veriyor. Bunu alip 40 45 profil bir karbon jant ile harmanlayin.
 
Merhabalar,

Bu 2 bisiklet arasında kaldım. Fikirleriniz nedir, görüşlerinizi alabilir miyim ?

(link)

(link)

Merhabalar,

Daha önce sormuştum dönüşleriniz için teşekkürler ancak bu 2 model dışında 3.bir alternatif buldum ve onu aldım hayırlısıyla.
Umarım pişman olmam.
(link)

35mm stok jantı, 50mm yaptık.
Gidonu da entegre gidon yaptık.

Sizlerle de paylaşmak istedim, vaktinizi ayırıp fikirler beyan etmiştiniz.

WhatsApp Görsel 2025-02-03 saat 19.02.51_6401e835.jpg
 
Merhabalar,

Daha önce sormuştum dönüşleriniz için teşekkürler ancak bu 2 model dışında 3.bir alternatif buldum ve onu aldım hayırlısıyla.
Umarım pişman olmam.
(link)

35mm stok jantı, 50mm yaptık.
Gidonu da entegre gidon yaptık.

Sizlerle de paylaşmak istedim, vaktinizi ayırıp fikirler beyan etmiştiniz.

324786 dosyayı görüntüle
Çok güzel, hayırlı olsun, kazasız belasız bol sürüşler, ortalama fiyat ne kadara mal oldu acaba 🤔 😊
 
Erdoganlar bisiklette bianchi sprint modelinin 105 di2 olmayan versyonunun 77bine nakit odemede veriyor. Bunu alip 40 45 profil bir karbon jant ile harmanlayin.
Hocam Bianchi Sprint'i hem kadrosundan hemde dayaniklilik/sorunsuzluk bakimindan mi oneriyorsunuz ?

Bende bir bisiklet dusunuyorum ama kafamda hep Di2 sistem olmali fikri var o noktada cok kararsiz kaliyorum acikcasi :)
 
Çok güzel, hayırlı olsun, kazasız belasız bol sürüşler, ortalama fiyat ne kadara mal oldu acaba 🤔 😊
Teşekkürler, daha iyileri sizlere nasip olsun inşallah.

Entegre gidon ve tubuless kurulum farkı ile birlikte 180'e geldi.
 
  • Beğen
Tepkiler: sahrana
Hocam Bianchi Sprint'i hem kadrosundan hemde dayaniklilik/sorunsuzluk bakimindan mi oneriyorsunuz ?

Bende bir bisiklet dusunuyorum ama kafamda hep Di2 sistem olmali fikri var o noktada cok kararsiz kaliyorum
Di2 lüx. Bisiklette performans ve konfora en fazla etki eden parcalar lastikler ve jantlar. Yatirimi bunlara yapin.
 
Di2 lüx. Bisiklette performans ve konfora en fazla etki eden parcalar lastikler ve jantlar. Yatirimi bunlara yapin.
Daha sonra keşke di2 alsaydım fikri oluçacaksa di2 alın,size kolaylık anlamında fayda olur, fakat hıza performansa etkisi olmayacaktır, paranızı önce jant ve sonra kadroya yatırın,sonra paranız varsa di2 olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: erman karabaş
Hocam Bianchi Sprint'i hem kadrosundan hemde dayaniklilik/sorunsuzluk bakimindan mi oneriyorsunuz ?

Bende bir bisiklet dusunuyorum ama kafamda hep Di2 sistem olmali fikri var o noktada cok kararsiz kaliyorum acikcasi :)
Sprint direk İtalya'dan geliyor, o nedenle ithal ithaldir, bence en önemli tercih sebebi bu olmalı.

Daha önce de yazılmış, di2 lüks evet ama iyi bi lüks :)

Şöyle, sonradan keşke di2 diyecekseniz ki bence bütçe varsa denir, hazır di2 daha uygun.

Erdoğanlarda 105 sprint 77, 105 di2 sprint 102 bin tl, 25 bin fark, 105di2 set sonradan alsanız 50 bin.

bir de performans açısından jant lastiğin önemi zaten belirtilmiş, orada da şu var, di2 olmayan bisikletin de çok üst düzey bir jant seti yok, yani amaç performanssa, ister mekanik ister di2'lu bisikletiniz olsun, jant lastik yükseltmek gerekecek.

O nedenle bence direk di2'lu alınabilir
 
Merhabalar,

Ben halen net bir karar veremedim.
Şimdi de aklımı bu bisiklet çeliyor.
Trek fiyatında değil, o kadar da bütçemi zorlamak istemiyorum.
Giant ile aynı paralara alınabiliyor.
Trek'i elersek, Giant ile bunun arasında kaldım diyebilirim.
Sizce Giant mı Salcano mu ?

Not: Bu arada yarışçı değilim, hobi amaçlı kullanıyorum. Karbon hep bir hevesti çok fazla rakamlarda ödemek istemiyorum. F/P olarak arada kaldım.

324614 dosyayı görüntüle
Sakın almayın. Başlık açacağım zaten masası kırılan XRS001'im ve Salcano'nun yaklaşımı ile alakalı. Bir problem yaşarsanız karşınızda birisini bulma ihtimaliniz zor, ben asla ulaşmayacağım Salcano'ya şahsen, önermem kimseye de.
 
Sakın almayın. Başlık açacağım zaten masası kırılan XRS001'im ve Salcano'nun yaklaşımı ile alakalı. Bir problem yaşarsanız karşınızda birisini bulma ihtimaliniz zor, ben asla ulaşmayacağım Salcano'ya şahsen, önermem kimseye de.

İyi ki almamışım diyorum ancak sizin için de üzüldüm.

Trek aldım fikir değiştirip
 
Bu modeli iyice kafaya koydum ama gravel deneyimim yok. Sizce iyi bir seçim mi?

Cannondale Topstone Carbon 4 Gravel Yol Bisikleti​

 
Bu modeli iyice kafaya koydum ama gravel deneyimim yok. Sizce iyi bir seçim mi?

Cannondale Topstone Carbon 4 Gravel Yol Bisikleti​

Nerden kaç paraya alacaksınız? Link atın çünkü farklı varyasyonları var kazık yemeyin.
Yani bisiklet sürmeyi biliyorsanız extra tecrübe isteyen bir şeyi yok gravel'ın.
 
Nerden kaç paraya alacaksınız? Link atın çünkü farklı varyasyonları var kazık yemeyin.
Yani bisiklet sürmeyi biliyorsanız extra tecrübe isteyen bir şeyi yok gravel'ın.
İtalya'dan alacağım kısmetse 1 ay içinde. 100.000TL civarına gelecek. Link ekleyemiyorum ama özellikleri şöyle:

MARKAKanondale
FAMIGLIA MODELITopstone'un
YIL2022
RENKDuman Siyah
THERACIO'NUNKarbon
RUHOTEWTB ST i23 TCS, 700c, 28h, tüpsüz hazır
MATERYALI TEKERLEKLERAlüminyum
MERKEZI HAREKETÖSO Mega EXO
KOMMANDASIShimano GRX 400, 10 hızlı
FRENIShimano GRX 400 hidrolik disk
ROTORI160/160mm RT54 rotorlar
DERAGLIATORE ANTERE'INShimano GRX 400, büzücü
ASPRISE DEĞIŞIKLIĞIShimano GRX 400, Gölge RD +
GARANTIÖSO Gossamer Pro Modüler AGX+, 46/30
PACCO PIGNONI'NINSunRace, 11-36, 10 hız
MANUBRIOCannondale 3, butted 6061 Alaşım, 16 deg parlama damlası
SALDIRI MANUBRIUMKanondal 3, 6061 Alaşım, 31.8, 7
REGGISELLA'NINKanondal 3, 6061 Alaşım, 27.2x350mm
StELLA'NINKategori: Fizik Deltası Power, S-alloy rayları
 
İtalya'dan alacağım kısmetse 1 ay içinde. 100.000TL civarına gelecek. Link ekleyemiyorum ama özellikleri şöyle:

MARKAKanondale
FAMIGLIA MODELITopstone'un
YIL2022
RENKDuman Siyah
THERACIO'NUNKarbon
RUHOTEWTB ST i23 TCS, 700c, 28h, tüpsüz hazır
MATERYALI TEKERLEKLERAlüminyum
MERKEZI HAREKETÖSO Mega EXO
KOMMANDASIShimano GRX 400, 10 hızlı
FRENIShimano GRX 400 hidrolik disk
ROTORI160/160mm RT54 rotorlar
DERAGLIATORE ANTERE'INShimano GRX 400, büzücü
ASPRISE DEĞIŞIKLIĞIShimano GRX 400, Gölge RD +
GARANTIÖSO Gossamer Pro Modüler AGX+, 46/30
PACCO PIGNONI'NINSunRace, 11-36, 10 hız
MANUBRIOCannondale 3, butted 6061 Alaşım, 16 deg parlama damlası
SALDIRI MANUBRIUMKanondal 3, 6061 Alaşım, 31.8, 7
REGGISELLA'NINKanondal 3, 6061 Alaşım, 27.2x350mm
StELLA'NINKategori: Fizik Deltası Power, S-alloy rayları
Grx400 set için bana pahalı gibi geldi. Canondale sanırım Amerikan markası değil mi? Avrupalı markalar daha iyi özellikte daha iyi fiyata bulunabilir gibi.

Mesela (link), (link), (link) yada (link) olabilir. Bunlar kağıt üstünde özellik olarak Topstone'dan daha iyi mekanizma olarak.


Burdan siz de karbon gravel bisiklete bakabilirsiniz yada fiyatları referans noktası olarak alabilirsiniz.

(link)

Tabii görünüş için Cannondale alırım derseniz yine sizin tercihiniz.
 
Son düzenleme:
bianchi çok ilgimi çekmiyordu ama yazdıklarınızdan sonra şu modeli beğendim, nasıl sizce?

Bianchi Impulso COMP GRX 610​


BRANDBianchi
FAMIGLIA MODELLOImpulso
ANNO2024
COLOREF7 – Ck16 / grafite Glossy
TELAIOIMPULSO Comp Specifiche dei freni a disco: flat mount 140/160
Movimento centrale: PressFit 86.5 X diam.41
Perno posteriore: passante12 OLD (dimensione della ghiera): 142 mm Deragliatore: SRAM UDH Hanger type
Compatibilità massima corona: 46T-52T (Shimano) – 43T-48T (SRAM)
Passaggio ruota: ETRTO 622-42mm
Materiale: fibra di carbonio
MATERIALE TELAIOCarbonio
FORCELLA RIGIDABianchi Impulso Forcella integrata
Specifiche dei freni a disco: flat mount 140/160
Perno anteriore: passante 12 OLD (dimensione della ghiera): 100 mm
Passaggio ruota: ETRTO 622-42mm
Diametro del tubo di sterzo: 1 1/8″.
Materiale: fibra di carbonio
SERIE STERZOBianchi Custom Acros ICR (passaggio cavi integrato)
COMANDIShimano GRX 610 ST-RX610
CAMBIO POSTERIOREShimano GRX 820 RD-RX820 Rapporto massimo 36T
DERAGLIATORE ANTERIOREShimano GRX 820 FD-RX820
GUARNITURAShimano GRX 610 FC-RX610 46-30T
Lunghezza pedivella: 170mm-XS(47)-SM(51), 172.5mm-MD(55)-LG(58), 175mm-XL(61)
MOVIMENTO CENTRALEShimano SM-BB72-41B, press fit
CATENAShimano CN-M7100
PACCO PIGNONIShimano CS-HG710-12 velocità, 11-36T Driver body Interface: HG11
FRENIShimano freni a disco idraulici, BR-RX400
ROTORIShimano SM-RT70 IceTech Hub: Centerlock Diametro: 160 mm (anteriore&posteriore)
RUOTEFulcrum RapidRed 900 2-Way Fit Ready (per copertoncino e tubeless)
MATERIALE RUOTEAlluminio
ALTEZZA CERCHIO24mm
LARGHEZZA CANALE INTERNO22mm
PNEUMATICIPirelli Cinturato™ GRAVEL H Classic, 40-622 tan sidewall
ATTACCO MANUBRIOVelomann, alluminio AICR Rise: -2°
Diametro dello sterzo: 1-1/8″ (28,6 mm)
Diametro raccordo piega: 1-1/4″ (31,8 mm)
Lunghezze: 80 mm – XS (47), 90 mm – SM (51), 100 mm – MD (55), 110 mm – LG (58), 120 m -XL (61)
MANUBRIOVelomann, alluminio, Gravel ICR Flare: 16° Drop: 130mm Reach: 70mm Diametro serie sterzo: 1 1/4″ (31,8 mm)
Larghezze del manubrio: 400 – SX(47) SM(51), 420 – MD(55) LG(58), 440 -XL(61)
REGGISELLABianchi Custom D-Shape Offset: 20mm
Lunghezze reggisella: 300mm-SX(47), 350mm- SM(51) MD(55), 380mm-LG(58) XL(61)
Materiale: Composito di fibra di carbonio HM-HS
SELLAVelomann MITORA 149 H1
 
Geri