Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti vs. Dağ bisikleti

@fishman alıntı yapamaya bile ihtiyaç duymadım nokta atışı gitmiş gideceği yere

Yollara kız ayağındaki babet de ondan sonra millet üstüme geliyor de attığın fotolar güzelmiş bir ömür kırılmadan hantal mtb ne binersin umarım
 
  • Beğen
Tepkiler: Kara Kartal
Scudo
Dağa gireceksen dağ yolda gideceksen yol. Adları üzerinde zaten. Başlığı okudum biraz. Yol bisikleti narindir diyen olmuş. Yol bisikleti narin değil. MTB kırılmaz yol bisikleti kırılır diye bir kaide yok. İkisi de aynı malzemeden aynı şekilde yapılıyor. Ama kullanan kişi üzerinde çok kalın teker olmadan dengede duramıyor, lastikleri içinde çok yüksek basınç olduğu için ve daha agresif bir geometiye sahip olduğu için daha konforsuz olan yol bisikletine binince bilekleri, kemikleri, kasları ağrıyorsa narin olan yol bisikleti değil bu kişidir. Yol bisikletine çamur atmayın :) Uzanamadığınız ciğere mundar demeyin.
Ben bisikletimle kaldırımdan da iniyorum çukura da giriyorum hiç de bir şey olmuyor. Araziye girmeyeceksen fazladan 8-10 kilo ağırlık taşımanın, gereksiz yere dizlerini zorlamanın, boşu boşuna efor sarfetmenin bir gereği yok.
Dağda gideceksen o ayrı mesele o zaman dağ bisikleti almalısın. Ama iniş(downhill) sürüşleri yapmayacaksan bu sefer de arka amortisörlülerden uzak dur. Lüzumsuz yere gücünü teker yerine amortisöre yedirme.
 
Bu spora gönül vermiş insanların yol ya da mtb diye birbirlerini kırma pahasına iddialaşıyor olmalarını anlayamıyorum. Neyi kanıtlamaya çalışıyoruz? Şu sahip olduğumuz donanımları korumak pahasına karşısında gördüğümüz diğer donanımları kötüleme huyundan bir vazgeçsek barış sağlanacak aslında ama maalesef yıllardır sürekli bu tür konuların açılıp aynı tartışmaların yinelenmesi çok zor dedirtiyor. Madem birbirimizin bisikletlerini ya da donanımlarını kötülemeye devam edeceğiz en azından kırıcı mesajlar yazmadan, ithamlarda bulunmadan sakince tartışalım.
 
Arkadaşlar konu baya bir trollenmiş, kimse savunmaya girmesin bence çok gereksiz ve anlamsız. mtbsini ya da yolunu seven onunla mutlu olsun, beğeni gibi kişisel ve göreceli bir konuda tartışmak saçma. Ama bisikletler konusunda kaza,efor,dayanıklılık vs gibi bisiklet enstitüsünde ana etken maddeler olan ve bunların binlerce dolarlık ARGEsi yapılırken , google görselleri ile test etmeye çalışmayalım , komik oluyor gerçekten. @dcmavideniz sevgili arkadaşım, yaşın olukça gençmiş, git mağazaları gez gönlünden ne geçiyorsa onu al, ileride çok değiştirme fırsatın olur. Çok da kafanı bulandırma derim. Sevgiler.
 
evrim hanıma katılıyorum. nedense çoğu kişi kullandığı şeyi savunuyor. tuttuğu takımı savunduğu gibi. objektif yaklaşım yapamıyoruz.
 
Buradaki mesele "Yol bisikleti iyidir/Dağ bisikleti iyidir" meselesi değil ki.
Mesele, yolda MTB iyidir tavsiyeleri. Genelde tartışmalar buradan çıkıyor, bu da kişisel tercih denemeyecek bir durum. Yolda bineceğim diye tavsiye isteyen kişilere MTB al yol kırılır gibi abuk tavsiyeler verilmesi sorun. Yoksa isteyen yol alsın, isteyen MTB alsın, isteyen yolla araziye girsin, isteyen recumbent'la kaldırımlardan insin, ceza kesecek hali yok kimsenin ;)
Yolda yol bisikleti MTB'den daha iyidir, bu 2x2=4 gibi bir gerçek, tartışılacak bir noktası yok.
 
Çok fazla yük taşımayacaksanız şehir bisikleti veya cycloross bakabilirsiniz. Yol bisikleti ile yük taşımak çok anlamlı olmayabilir. Diğer arkadaşların da dediği gibi yol bisikleti naziktir, bozuk araziye girmeyin derim.
 
Kendi adıma söyleyeyim mtb yu yol Bisikleti gibi performanslı kullanmak adına bir bisiklet parası daha yatırdım. 25 ortalama 50 km de çok rahat görüyorum. Geçen gün yol Bisikleti olan arkadaşım ile antreman sürüşüne çıktım 37km hiç ile onun tam arkasında gidiyorum ama bir zaman sonra vites oranım yetmiyor ağırlık bacaklarda sorun yaratıyor vs vs ben artık yol Bisikleti bakıyorum ama elimde bu kadar emek verdiğim bisikleti de satmak istemiyorum. Baktım bacaklarda güç yok onun kadar en andan 3x7 de 90 kadans çevrilmiyor spor salonuna yazıldım bacakları güçlendirmek için. Ne alırsan al benzini sensin bu kadar basit yok o hızlı yok bu hizli degil. Mtb de gider yolda ama yolun sadece arkasında...

Baska bir arkadaşım var 7000 TL saydı gitti Trek domone aldı. Ortalama hızı 18i geçmedi daha kısaca herşey bisiklet değil sensin gerisi hikaye.
 
@KaanG Yolda yol tabiiki iyidir bunu söylemek bile abes, o kategorideki bisikletlerin belli bir amacı, ergonomisi,dizaynı ve buna göre kompanentleri vs'si var. Bu gerçekten bahsetmek bile o derece abes olur çünkü. Ama siz bunu MTByi delicesine ve körü körüne savunan birisine anlatamazsınız. Çünkü o noktadan sonra tamamen bir şekilde kişisel saplantıya giriyor. O nedenle herkes saplantısı ile mutlu olsun. :)
 
al bi mtb biraz gez sonra zaten offf bu ne ağır ya diye lastıkleri incelteceksin... bi müddet de böyle gittikten sonra hız yapamıyorum en iyisi yola geçeyim diyeceksin. yada benim gibi yapıp ng 650 ni evde tutup bakkala çakkala dağa onla gidecek asfalt için triban 3 e bineceksin.

1200 tl bütçem var demiş ya konuyu ilk açan arkadaş ng 650 yi 250-300 e bulur 900 de tribanın sıfırı zaten iki bisikleti olur.Tabi bu benim şahsi fikrim ben öyle yaptım pişmanda değilim.
 
tartışmayalım bence de; yolda gidecek adam yol bisikletinden başka tavsiyede bulunuluyor, nasıl iş? yaklaşımı da çok doğru değil.

yolda sürecem ama kemik sertliğinde bir selede oturmak istemiyorum ya da rahat edebilmek için pad li birşey giymek istemiyorum, şiddetli bir rüzgarda yavaş-hızlı gitmek bir kenara dursun, bisikletim savrulmasın istiyorum vs.. diyorsanız yol bisikleti bence almayın. yalnız yol kullanıcısı arkadaşlar yanlış anlamasın beni; çok tecrübeli ya da biraz gözü kara arkadaşlar belki bugüne kadar rüzgardan hiç problem yaşamamışlardır; ama rüzgarın daha hafif birşeyi daha çok sarsacağı da subjektif değil, objektif bir gerçektir.

gerçi giriş seviyesi yol bisikletleri çok da aman aman hafif değiller ama, konfor konusunda ağabeylerinden pek farkları yok.

kısacası dayanıklılık anlamında evrim hanımın söylediği doğrudur. türden türe değişmez o.



ben burada sadece mtb alternatifinizi amörtisörsüz bir şehir-hibrid bisiklet yönünde güncellemenizi önerebilirim.
 
Yol bisikletleri narindir diyenler olmuş. Haklılar. 110 Psi hava vurup tümsekten zıplayınca teker patlar. Akordu bozulur cart curt. Bir dünya sebep sayabilirim. İstanbulda sürülecek bisiklet türü değildir gözümde. Sert frende "Ya takla atacağım yada kayıp düşeceğim" korkusuyla bisiklet kullanmak zor. Dağ bisikleti yolda da gider, yol bisikleti dağa çıkamaz gibi bir sebepte yeterli mtb tercih etmeniz için. Ancak mtb 70 yapmaz, 55-65 arası yaparsınız. Onlar 80 e kadar çıkıyorlar. hızı seviyorsan, 15 km hız farkı için alabilirsin yolu. Bir de, onlar hız kaybetmez, akıcıdır yol bisikletleri. Mtb de pedal her daim dönmeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: caesar
@lombardo

Rüzgarın ne kadar sarsacağı sadece ağırlıkla ilgili değil. Rüzgarın tesir ettiği alan da aynı derece önemli. Sürücüyü de hesaba kattığınız zaman yol bisikleti ile dağ bisikleti arasındaki ağırlık farkının %5-%10 arasında olduğunu görürsünüz. Rüzgar yandan estiğinde lastiklerin kalınlığı nedeniyle, karşıdan estiğinde ise sürüş pozisyonu nedeniyle rüzgarın etki ettiği alan da en az aynı ölçüde artıyor. O yüzden yol bisikletinin rüzgarda daha fazla savrulacağını iddia etmek doğru değil. Ben ikisini de kullanıyorum, bence aynı ölçüde etkileniyorlar...
 
@Çağrı Fatih Yamalı
MTB ile 55-65 biraz fazla ütopik olmuş. 110psi da tümsekten zıplayıp teker patlatan yol bisikleti görmedim, gören varsa beri gelsin.
 
Bu olay uzar gider...

Netice olarak hepimiz bisiklet severiz. Forumun adı da 'mtfforum' veya 'roadforum' benzeri isimler olmadığına göre...

Bisiklet zevk işidir kim hangisinde daha mutlu oluyorsa onu tercih etmeli.

Tabi daha önce de belirttiğim gibi, kendisiyle aynı fikirde olmayanların fikirlerine ve zevklerine saygı göstererek.

Konu başlığını bu tarz atışmalarla da üst sıralarda tutmanın pek bir anlamı olduğunu da sanmıyorum.

İyi forumlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: YüzSürKoş
Abiler çok garip konuşmuşsunuz dağ dağda yol yolda yani bunun nesini büyürüyosunuz bide dağla yolu karşılaştıran var foto koyan var o koyulan fotolarda belki kullanıcı hatası var.!!.buna üstelik yol kullanmamış arkadaşlar yola çamur atıyor kendileri 30kmde zar zor gidebiliyo yol bisikleti akıyo istediği gibi .kalın lastik sonuçta arazi için var.ince lastik çabuk patlıyo diyen var tövbe tövbe doğru lastik basıncında kullandığın taktirde hiçbir şey olacağını düşünmüyorum.
 
Dağ dağda, yol yolda doğru diyorsunuz. Lakin dağ bisikleti isviçre çakısı gibidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ouzoo
Şu lastik patlatma konusunda; yaklaşık 2-2,5 yıldır yol bisikleti kullanıyorum. Kilom 95 ile 110 arasında değişti bu süreçte.
Yol bisikleti alırken aldığım yama setinden herhalde 1 veya 2 tane kullandım. 4 paket yama seti (her birinin içinde 8 adet kendinden yapışkanlı yama var) almıştım lazım olur diye, 2 tanesini arkadaşlara hediye ettim. Yaklaşık 1 paketini, zaman zaman denk geldiğim, yolda lastiği patlayan insanların lastiklerini tamir ederken kullandım. Elimde hala neredeyse tam 1 paket var :).

Bunun dışında akort konusunda da (yukarıda kilomu belirttim), akort yaptırma sayım 3'tür. Bir tanesini kaza sonrası yaptırmak durumunda kaldım. Diğerleri de bakım amaçlıydı.

Bunun dışında ilk bisikletim bir dağ bisikletiydi. Yaklaşık 1 sene kullandım. Bu 48'li satılan yamalardan en son 10-12 tane kalmıştı (az basınç olduğu için kiloya daha duyarlı). Akort konusunda bu da iyiydi ama yine de 1 sene içinde 3 veya 4 akort oran açısından yol bisikletime göre fazla.
 
Geri