Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol Bisikletimin kadrosu çatladı

@atakan123 Çatlak oldukça kritik bir yerde. Girdiğiniz her çukurda, yoldaki her bozuklukta, yaptığınız her frende kaynak bölgesi dinamik zorlanmaya maruz kalacak. Eğer canınızı sokakta bulmadıysanız ben yeni kadro almanızı tavsiye ediyorum. Hem böylece daha üst seviye bir kadroya geçip bisikletinizi güncelleştirmiş olursunuz.
 
Scudo
@atakan123 ben size ne olacağını anlatayım. Usta oraya dana gibi bir kaynak atacak. İyice yayacak. Siz görünümünü kötü bulacaksınız ama hiç değilse sağlam oldu diyeceksiniz. Sonra bir gün o kaynak vb atacak, siz buraya başka usta tavsiyesi için geleceksiniz, Kemalettin ustanın bu işin piri olduğu ortaya çıkacak oraya gideceksiniz o daha kallavi bir kaynak atacak mutlu mesut çıkacaksınız o kaynak da atacak. Kışın hava soğudu ondan oldu diyeceksiniz. (Daha hala okuyan kaldı mı) Feyzullah ustaya gideceksiniz o usta komple orta boruyu kaplayacak, çok mutlu şekilde ayrilacaksiniz sonra çatlağın içeride ilerlediğini anlayacaksınız ve o şekilde bisikleti ucuza satışa çıkaracaksınız, ilanı gören hevesli tipler forumda bu bisiklet alınır mı diye soracak biz alınmaz diyeceğiz ama Hayrullah ustanın mucizelerini duyunca o vatandaş da gidip alacak, bu böyle devam edecek. 2015'ten beri de devam ediyor :)

Not: darbe almış ve çatlak ilerlemiş, garantiye girmez, mikro çatlakları net şekilde herkes görmüştür. bu şekilde bir kaynak uzun ömürlü olmaz. ( Şaka şaka Bursa'da bir usta varmış o yapıyormuş...)
 
Tamam madem kaynak yaptırmakta ısrarcısınız adam akıllı nasıl yaptıracağınızı söyleyeyim. Alüminyum kaynağı konusunda tecrübeli bir yerde TIG yaptırın. Ardından kadroyu gerekli temizlik işlemleri yapıldıktan sonra herhangi bir ısıl işlem firmasına götürün. Eğer alüminyum ısıl işlemi yapıyorlarsa T6 yani çözeltiye alınıp, yapay yaşlandırma yaptırmak istediğinizi söyleyin. Kadronun değerinin 2 katını ısıl işlemciye bayıldıktan sonra gözünüz aydın. Artık sağlam bir kadronuz var.

Yani demek istiyorum ki, gidin ve kendinize güzel bir kadro alın. Hem paranıza, hem zamanınıza hem de canınıza yazık.
 
@atakan123 hocam tamir ettirebilirsin ama arkadaşların dediği gibi fazla güvenme. Titreşim ve darbelerle kaynak kenarından tekrar çatlak ilerleyip kırılabilir. Ayrıca nasıl bir ustaya yaptıracağın da çok önemli.
 
@atakan123 ben iddia ediyorum çatlak olan kısıma kaynak yapılması sağlıklı olacaktır. Yorum yazan arkadaşlar ısı tesiri altında AL un zayıflayacağını belirtiyor. Bu doğru bir ifadedir. Çünkü alaşım elementleri olan Mg ve Si homojen olmayan bir şekilde dağılacak tır. Bunun çözümü ise yaşlandırmadır. Yani alaşım elementleri nin tekrar homojen hale gelmesi durumudur. 2 çeşidi vardır; cebrî(ısıl işlem), tabii ( Katı hal mekanizması olan difüzyon). Isıl işlem süreci en hızlı olandır saatler içinde biter. Tabii yaşlandırma ise zamanla olur günler hatta aylar alır. Isıl işlem sadece difüzyonun hızını arttırır. Yani kadroyu düzgün bir şekilde kaynakladıktann sonra kendi haline bırakırsak yaşlandırma olur.
Tabi uygulamada zor. İşinin ehli kaynakçı bulmak sıkıntılı. Ayrıca bir süre kullanmayacaksınız kadroyu.En iyisi yeni kadro.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@Ozan k. Pürüzlü yüzey sizi kozmetik olarak rahatsız ediyor sanırım. Çoğu bisiklette"pürüzlü kaynak izini" görebilirsiniz. Isıl gerilmeden dolayı mikro çatlak olacağını öngörüyorsanız bu Bisiklet kadrosunun kaynaklı imalat ile yapıldığını hatırlatırım. Burda önemli olan kaynağın düzgün yapılması
 
@Yetkin hayır kaynaklanacak yüzey düzgün değil pürüzlü ve çatlaklı bu iki yüzeyi kaynak tutmaz. İkincisi kadro catlarken etrafında bir sürü farklı yöne giden mikro catlak oluşturmuş, bu çatlaklar siz kaynaklarından sonra yürümeye devam edecek.
 
@Ozan k. Google translate kullanınca galiba böyle oluyor:) Yukarıdaki İngilizce metne bakar isen zaten senin söylediğini söylüyor. Ama mesela birde BING'i dene istersen :)
 
@Boran06 Boran sen daha önce başka bir konuda yanildigini bilmeden gene İngilizce bilmiyorsun vs diye atıp tutmamismiydin? :)
 
@Ozan k. Ama sen gerçekten bilmiyorsun bunu :) Üstelik bu 2.kez. Dedim ya BING'i dene :)

@Boran06 Kaldı ki o meselede de yanılan ben değildim. Uyduruk bir İngiliz Bisiklet forumundaki bir iletiyi alıp başına gelmiş gibi yazmıştın. Ama sorun yok. Yani mühim değil :)
 
Arkadaslar ingilice bi makale buldum kaynakla ilgili. Onu paylasayim dedim. Ancak arkadaş Somaliden, kötü ingilizcesi icin kusura bakmayin.

"Hello am 48 year man from somalia. Srry for my bed england. I selled my wife for internet connection for play "counter strirk" and i want to become the goodest player like you I play with 400 ping on brazil server and I am Global elite 2. pls no copy pasterino my story."

Umarım konuya açıklık getirebilmişimdir :D :D
 
Hakikaten hayatımda böyle yüzsüz Bir herif görmedim.
Benim İngilizcem yetmedi sen bunu Bir cevirsene.
lasted for about 10 rides
Originally Posted by sil2222
Hey has the weld repair on your bike held up? Please let me know I have a nice frame i want to get repaired thanks.
It lasted for about 10 rides. I had a major failure when I was clearing a fallen tree. I was lucky i did not get hurt. It was ugly . It broke in 3 places like a ripped open pop can.Long walk back. If you can afford it. I would buy a new frame.
My KHS frame was about 8 years old when I repaired it. That probably had something to do with the major failure.
Good luck.


Aynı konudan, soruyu soran arkadaş tamir yaptırmış ve sonrasını anlatıyor.
 
Geri