Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletinde 50 mi 53 mü aynakol kullanıyorsunuz?

Yol bisikletinde aynakol tercihiniz nedir?


  • Toplam katılım
    257
Scudo
@Kudret Kurtcebe

Abi bir de İstinye Bayırı var çok sağlam görünüyor ama eğim kaç bilmiyorum...

http://i60.tinypic.com/5beofm.png
 
@halil ibrahim duran

evet, dehşet eğim sona doğru bisikletin önü şaha kalkabilir.:)

@Berke Kazankaya

bu stravada iş kolay,ama çözemedim işi..

hüseyin dostum hazırlamış,bizim çalışma güzergahın stravası,


Şile-Teke Strava verisi

(link)
 
Ben 52/39 kullanıyordum ama gerçekten yokuşlarda sorun oluyordu.
50/34 şuan için rahat geliyor. ve turlarda 3-4 kmh Ortalama hız artışı var.


Edip Dinçer'e de ayrıca teşekkür ederim.
Aynakol ve ruble ile ilgili ayrıntılı bilgi vermişti :)



Berke Eğimi kontrol ettim.

1.4 KM uzunluğunda
Ortalama eğim %7

Yer yer %11 mevcut.
 
http://s26.postimg.org/gn0tdgcgp/bah_ek_y.jpg
Bahçeköy Yokuşu


http://s26.postimg.org/idjuextzt/hac_osman_bay_r.jpg
Hacıosman Bayırı


http://s26.postimg.org/nrn80893t/istinye_bay_r.jpg
İstinye Bayırı


http://s26.postimg.org/mqmzb3s49/kilyos.jpg
Zekeriyaköy Çıkışı


http://s26.postimg.org/qhryjogex/tarabya_bay_r.jpg
Tarabya Bayırı


http://s26.postimg.org/5snyp9iqh/bebek.jpg
Bebek Yokuşu
 
Edip bey, güzel çalışma olmuş arada kaynamasın. Yeni başlık altında örneğin: istanbul'un yokuşları... benzeri konu başlığında faydalı olacaktır. Hatta performans, ortalama gibi veriler aynı konuda paylaşılır vs... Selamlar.

@Edip Dinçer
 
  • Beğen
Tepkiler: tahirkaya
@Edip Dinçer

Bunları hangi program veya site ile oluşturdunuz? Çok güzel gözüküyorlar.
 
Bu durum kullanım alanınıza ve amacınıza göre farklılık gösterir yarışlar için 53/39 sert tırmanışlar için 50/34 iyidir
 
Sarıyer'de yaşadığım için, Bebek yokuşu hariç bahsedilen tırmanışların çoğunu yaptım. 50-34 ve 11-28 ile rahatlıkla çıkılabilen bisiklet ile çıkmaya uygun genişliği olan yollardır. Sadece Sarıyer merkezden Koç üniversitesine çıkan yol dardır ama hafta sonu hariç sorunsuz çıkabilirsiniz. Güzel antrenman yapılabilir. Ama genel olarak mesafeleri kısadır İn çık - in çık yapmak lazım. Bebek yokuşuna henüz cesaret edemedim :)
 
@Yılmaz Uyar

Aslında böyle bir başlık vardı; sevdiğiniz antrenman rotaları diye.. Durun ben bir bulayım onu :)
Aha hemen buldum; https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=113313 :)

@Murat B.
MapMyRide'da hazırladım. Harita hazırlandıktan sonra aşağıdaki "Show Elevation" bağlantısına tıklanır, sonra aynı yerde çıkan Show Elevation With Grades bağlantısına tıklanır, sonuç bu olur :).
 
Sanırım İstanbul'daki en sert yokuşlar Adalar'da. Kısa olsalar da %20'li eğimler mevcut, mesela:

http://i.imgur.com/0CyWQLj.jpg
 
%28 ne la!! http://fc00.deviantart.net/fs7/i/2005/237/7/5/Twitchy_by_Kasihime_by_The_Emoticon_Club.gif
 
Öncelikle belirteyim amatör bir kullanıcı olarak en ufak bir iddiam yok, sadece konu da eğimlerden söz edildiği için paylaşmak istedim. 53-39 aynakol, 11-25 ruble kullanıyorum. Bu tarz eğimler için arka rubleyi 11-28 ile değişmeyi düşünüyorum. Dün 90 km. kartal-sarıyer turu üstüne sırf merakımı gidermek ve gözümle görmek için anadolu yakası narcity yanındaki rampalara gittik.

Bu forumdan mutlaka oraya gidenler olmuştur. Rampanın ortasında ve en son tepe noktasında durmak zorunda kaldım. Nabızı en son 199 olarak gördüm artık nefes yetmedi. Gidip çıkmayan arkadaşım varsa mutlaka görmeli. :)

(link)

http://i1109.photobucket.com/albums/h428/BeyazBuyu1/Untitled_zpsfa735272.jpg
 
Yokuş aşağı 50 Aynakol yetersiz kalıyor.....Yokuş yukarıda 34-28 yetersiz kalıyor anlamadım gitti :) 50-34 e geçiş yaptım en azından kadans sensorüm olmasa bile kadansımın arttıgını hissediyorum.....Fiziki açıdan bisikletçi fizikli arkadaşlar(yada proflar) a 53-39 11-25 kullananlara göre iyidir bence....Bizim gibi Amatör uzun yolculara kilosu boyu ile aynı olanlara :)50-34 11-28 ideal sanırım :)
 
@Soner Kanar

aynen katılıyorum soner,
200 km kartepe turunda ,50-34 arka 11-28 idi, 6 eğimlerde çok rahat idim ,99 km sonra 14 km 800 metre rampaya iş geldiğinde ,hoşgeldin dedi 17 eğim ve duvara tosladım
bi hesap yaptım
aynı yerde 44-32-22 ve arka 11-34 ile çok rahat çıkmış idim ,,

22 bölü 34 = 0.64 çıkar yani çok az kuvvet ile gayet rahat çıkmış idim ,ama çok zaman yani 30 mart 2008 den beri bu sistem ile bir çok 200 km devirdim ,kaslar ona göre gelişim gösterdi tabi bu da doğal
ama hiç bi ön çalışma yapmadan direk daldık 200 km' ye 50-34 arka 11-28 ile
ve 3 'üncü km 'de duvara tosladım altımdaki karbon aynen 8 ton oldu ,
nedeni 34 bölü 28 =1.21 daha fazla kuvvet gerektirdi, hemde 17 eğimde ,üstelik 99 km sonra ,asla zorlamadım hemen aşağıya indim ve dönüşe geçtim o gün tam 201 km 'de kaldım yalnız duvara tosladığım halde son ideal tepeye yaklaşırken 5 km 'de, resmen atağa geçtim
açıkçası 50-34 ve arka 11-28 dehşet güzel idi
tabi kesinlikle sert eğimlerde çalışmak ama gene çalışmak lazım
 
Abi kışın ortasında Kartepeyi 39-28 kombinasyonuyla 1,5 saatte çıktım..Ama bundan 6 kilo zayıf ve formdaydım.....Pazar günü ikinci Uludağ seferini 11 arkadaşla yaptık......2,09 la çıkandavardı 3 saatte çıkandavardı..Ben 2.57 lik dereceyi 2.30 a çektim.....2.57 39-28 le gelmişti ama dizler fena olmuştu..Bu sefer yarım saat derece geliştirdim hiç bir agrım sızımyok...
 
@Soner Kanar


valla soner bana zor gelir 39-28 evet ilerde inşallah olacak bi adet 50-34 arka 11-28 ama teker hacmi 28 hacimde kalırım, benim bu hibrit karbon valla eskidi artık ,
 
Abi bisikletin hafifligide önemli sanırım...Ağır bisikleti küçük dişlilerle zor çekeriz....Valla ben son 4 ayda Çanakkale ..2 Tekirdağ..bir Uludag..Bir Kartepe...Birde Edirne yaptım....Yolbisikletine geçeli 2 sene oldu keşke daha önce geçseymişiz :)
 
@Soner Kanar

yav işin rajonu harbiden yol tabi onun farkındayım ,mtb ile olmaz bu iş 200 km gidiyordum aynen traktör be kardeşim üstelik teker 1.70 idi dişli ,nereye gidiyorsun yahu ,2008 senesinde istediğim tarz bisiklet yok idi, biliyorsun ben cyclo cross tarz severim ,dalacam toprağa oradan dalacam stabile oradan ver elini asfalt ,üç yolu harmallayacağım ,
yoktu o sene cyclo cross olsa idi ,en kral cyclo karbonu çeker idim ,cepte keş para 5000 kağıt var idi 30 mart 2008 de ama ne yapalım kısmet large kadro karbon scott scale 30 'a nasip oldu orjinal ağırlığı 10 kilo 700 gram idi,
yeni jantlar takdım cx model elemet ,ve teker oldu 28 hacim,continental korumalı arka disk değişti ,önde disk yok v-break sistem öne aliminyum çatal takdık, bisiklet sadece 100 gram oynadı ,10 kilo 800 gram yeterli benim için ,yalnız gene keş para olur ise valla alacam bi adet focus cayo karbon,,,,,,50-34- arka 11-28 tadını aldım o sistemin düz de dehşet yahu ,,:harika::harika::harika::harika:
 
Geri