Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletinde ağırlık

arkadaşlar lastikleri 120-130 şişiriyorsunuz ama jantların kaça kadar izin verdiğine bakıyor musunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Scudo
arkadaşlar lastikleri 120-130 şişiriyorsunuz ama jantların kaça kadar izin verdiğine bakıyor musunuz?

Shimano rs100 jantlar 140-150psi diye biliyorum.
 
Shimano rs100 jantlar 140-150psi diye biliyorum.

Benim eski carbon jantım 110a kadar destekliyordu mesela. (corsa lastik 140a kadar yolu var diyor) Demek istediğim (genel olarak size değil) lastiğe göre değil janta göre basıncı ayarlayın.
 
Ben de kilolu bir sürücüyüm ve 28 mm lastikli yol bisikletimde son 6000 kmde yaşadığım patlak sayısı sadece bir.Kullandığım lastiğin düşük patlak korumasına sahip bir performans lastiği olduğunu söylemek isterim.İdeal basınç için Schwalbe markasının şu tablosundan faydalanıyorum:
232044 dosyayı görüntüle
80 kg iken de, 70 kg iken de 110-115 psi civarı basıyorum ben.
 
Arkadaşlar lastiği söktükten sonra ,dış lastiği ters yüz etmelisiniz. Elinizi ovalayarak dış lastiğin içini kontrol etmelisiniz bu çok önemli. Cımbız, yada kalın çatal iğne ile giren diken yada maddeleri çıkartmalısınız. Sonra yine diken yada dış lastiğe saplanmış madde kontrolünü lastiğin dış tarafından tekrar yapmalısınız. Yine dış lastiğin çatlak yada yarık kontrollerini yapın lütfen.

İç lastik olayına gelince 3 .patlaktan sonra 4. Olursa değiştirin iç lastiği. İç lastik nasıl tamir edilir olayına girmiyorum. Sibop kontrolünü yapmalısınız. Sibop kaçağı varsa ilk önce iğnesini değiştirin. İğneyi değiştirdiniz yine sibop kaynaklı hava kaçağı varsa iç lastiği tekrar değiştirmelisiniz.

3. Aşama jant kontrolüdür. Jant da çapak varmı buna bakmalısınız. Jant bantını elinizle kontrol edip jant teli kafalarının iç lastiğe baskı yapmadığına emin olmalısınız.

Bütün bu kontroller tamamlandıktan sonra sorun devam ediyorsa psi basınç değerlerine bakın derim. Kendi ağırlığınız lastik basınç ve jant ağırlık limitlerinin üstünde olabilir. Oda olası patlak ve basınç değişmelerine büyük etkendir. Herkese hayırlı pedallar.
 
Anladığım kadarıyla 23 mmlik lastik kullanıyorsunuz.23 mmlik lastikler pro pelotonda bile pek tercih edilmiyor.Bunun yerine yuvarlanma direnci daha iyi olan 25 mm ve 28 mm lik lastikleri tercih edebilirsiniz.Ben 28 mmlik lastiklerin ülkemizin bezemeden bozma yolları için daha konforlu ve ideal olduğunu düşünüyorum.
Eğer yol bisikleti disiplinine uzun yıllar devam edecekseniz; çok iyi bir ayaklı pompa ve yüksek basınç basabilen taşınabilir el pompası almanız faydanıza olacaktır.Asla pompalara verdiğiniz paraya acımayın.Uzun seneler kullanmanız için iyisini seçin,kesinlikle zarar etmezsiniz.

Ben taşınabilir el pompası olarak şunu kullanıyorum:(link)
Çok rahat olarak yüksek basınç basabilir, çok iyi bir pompadır.
Ben uzun turlara(200 km üstü birkaç günlük) çıkmıyorum derseniz Sedona pompa eve gelesiye kadar işinizi görür evde ayaklı pompa ile eksik basıncı tamamlarsınız..Benim durace komponentli bisiklete sahipi bir abim, sedona pompa kullanıyordu:(link)

Hangisini tercih ederseniz edin evinizdeki ayaklı pompa çok iyi olmalı.Ben şu pompadan kullanıyorum:(link)
Biraz pahalıdır bunun yerine daha uygun birşeyler bulabilirsin.
Pompa ve pompalama ikilemi aklimi deşiyor/
Ohh may beybi
Bu zalım yol lastikleri beni coh pis gıcıh ediyor

kanka :D
 
Kadro, maşa, furç takımı ve sele borusu IMG_20200928_212031.jpg
2460 gr. Nasıl
 
  • Beğen
Tepkiler: EnginK.
Çelik kadrodan daha ağır bu haliyle. Aero sen nelere kadirsin 😜
Benim Gidon ve Gidon boğazı da karbon aero ve onlar da ağır jant seti alu o da ağır ama yine de 8500gr ı geçmez diye düşünüyorum çarşamba gecesi paylaşırım durumu
 
Benim Gidon ve Gidon boğazı da karbon aero ve onlar da ağır jant seti alu o da ağır ama yine de 8500gr ı geçmez diye düşünüyorum çarşamba gecesi paylaşırım durumu
Bencede geçmez.
 
Geri