Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol Bisikletinde El Ağrısı

Sinanthewhite

Aktif Üye
Kayıt
23 Mayıs 2020
Mesaj
146
Tepki
398
Yaş
32
Şehir
Kocaeli
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Selamlar.

Yol bisikletinde kolların, ve gidonun konumunu düzgün ayarlamak için ne yaptımsa bir türlü istediğim sonuca ulaşamadım. İşaret parmağım ve baş parmağımın olduğu kısmı eziyorum gibi geliyor sürekli. Eldivenle durum daha da berbat. GCN, RJ the bike guy vs bakmadığım kaynak kalmadı. Şimdiye kadar yaptıklarımı sayayım;

1- Mevcut gidon boğazım 100mm ve 0 derece. 70mm'lik bir boğaz denedim dirseklerimi ağrıttı çok ciddi. 90mm gidon boğazı aldım 6 derece açılı. O da bir çözüm olmadı.
2- Gidonun olması gereken noktayı işaretleyen bir çizgi yok gidonun üstünde. Önce droptan tuttup ayağa kalktığımda rahatsız etmeyecek gibi gidonun açısını ayarladım sonra kolların alt ucunundan gidonun ucuna su terazisi koydum yere pararlel ayarladım. Ağrı devam etti. Droptan tutarken rahattı ama sürekli droptan tuttuğum için dirsek ağrısı başladı.
3- Gidonun üst kısmını yere paralel olacak şekilde ayarlayıp kolları rahat edeceğimi düşündüğüm bir noktaya çektim. Droptan kollara uzanamadım. Kollardan tutarken rahat edemedim. Alt uçların yere paralel olmasını sağladım bu da çözmedi.
4- Selemi yüksek ayarlamışım biraz daha aşağı aldım. Bundan da bir çözüm alamadım.

Hayatımda 10'lu rival ve apex, 4600 tiagra, 2300 grupset ve son olarak bu 2400 claris seti kullandım. Açık ara en rahat edemediğim kollar bu 2400 claris kolları. İşin tuhafı yapı olarak aynı gibi duran 4600 tiagra kolları en rahat ettiğim kollardı. 2300 grupsetin kolları da çok rahattı.

Bir çok kaynakta bunun kesin bir matematiğinin olmadığı söyleniyor. Ne yaptıysam ben çözemedim. Son olarak yaptığım ayarı fotoğraf olarak atıyorum. Bunda da vites kolu dropa fazla yakın vites yükseltme tuşuna basarken parmağım ikiye katlanıyor nerdeyse ve koldan tutarken fazla yukarda gibi geliyor. Bu sorunu çözemezsem bike fite gideceğim artık.
IMG_20210117_202914.jpg
 
Scudo
kolları biraz daha yukarıdan bağlamayı denediniz mi ?
 
Bikefit uygulamasının en kesin çözüm olacağı, sadece kokpit grubunun değil, tüm temas noktalarının en uygun ayarlara getirilerek sizin farketmemiş olabileceğiniz sorunların bile ortadan kalkacağı ortada.

Bununla beraber el uyuşmasının en temel nedeni olarak bisiklet üzerindeki ağırlık dağılımının hatalı oluşu gösterilir. Bahsettiğiniz diğer kolları aynı bisiklette mi kullandınız bilmiyorum ancak kadro boyu ve/veya selenin konumunda problem olması olası.

Denemelerinizi turbo trainer üzerinde yapıyorsanız yandan çekilmiş fotoğraflarınızı da paylaşabilirsiniz. Böylece bakarak neyin yanlış olduğunu bulmaya çalışabiliriz. Ancak başta da belirttiğim gibi bikefit en hızlı ve doğru çözüm olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Bu değişiklikleri ne kadar süre deneyimliyorsunuz acaba. Bike fit etkisini çok kısa sürede göstermeyebilir belki diye düşünüyorum. Vücuda alışkanlıkları için biraz zaman vermek gerekebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
İç bacak boyun ve sele yüksekliğin nedir? Birde sele ileri geri ayarında sorun olabilir.
 
@selim82
İç bacak boyum 81cm. seleye oturunca tarak kemiklerim yere basacak şekilde oluyor. Bikefitte kullanılan formülle ayarladım seleyi, 72cm sele yüksekliği, selenin burnu orta göbekten 5cm geride.
@trainspotting35
Uzun uzun da kullandım farklı ayarları alışma diye bir şey olmuyor.
@Sadettin Z.
IMG_20210117_211512.jpg


@Saburié
İlk mesajımdaki hali baya yüksek geliyor şuan rahatsız ediyor.

Herhangi bir video ya da yazı var mı şuradan bakıp yaptım gayet rahatım dediğiniz?
 
@selim82
İç bacak boyum 81cm. seleye oturunca tarak kemiklerim yere basacak şekilde oluyor. Bikefitte kullanılan formülle ayarladım seleyi, 72cm sele yüksekliği, selenin burnu orta göbekten 5cm geride.
@trainspotting35
Uzun uzun da kullandım farklı ayarları alışma diye bir şey olmuyor.
@Sadettin Z.
254257 dosyayı görüntüle

@Saburié
İlk mesajımdaki hali baya yüksek geliyor şuan rahatsız ediyor.

Herhangi bir video ya da yazı var mı şuradan bakıp yaptım gayet rahatım dediğiniz?
Selen olması gerekenden geride duruyor. Biraz öne alabilirsin . Sele ileri geri ayarı 5 cm ile düzgün bulamazsın. Sonuçta herkesin bacak,gövde ve kol uzunluğu farklı. Dizin pedal merkezine yakın olması gerekli. Sürüş sırasında rahat tutuşu kullan ve şık sık değiştir. Rahat tutuş , gidonun ortasından tutmak. Özellikle tırmanırken ve frene ihtiyacın olmadığı zaman kullan derim.
Screenshot_20210118-131043_Photo Editor.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Eshquia™
@selim82
aslında görüntüde dizim pedal merkezinden önde duruyor. Seleyi ileri değil geri almak daha mantıklı sanki?
 
@selim82
Akşam eve gittiğimde yapıyorum onu da :harika:
 
Güzel başlık :harika:

Yapmış olduğunuz ve sıraladığınız değişikliklerin tamamı bisiklet üzerine yapılan değişiklikler. Forumdaşlar da BikeFit önermiş doğal olarak. Her ikisinin de çözüm olmayacağını düşünüyorum :naslyany:

Problem sizin duruş alışkanlığınızda, size ne kadar BikeFit yapılırsa yapılsın, ne kadar mükemmel (size tam uyumlu) bir bisiklet oluşturursanız oluşturun, siz bu bisikletin üzerinde yine dimdik durmaya çalışacak, dirsek açınızı 180 dereceye yakın kullanmaya devam edeceksiniz, eğiliyor olmaktan rahatsızsınız bilinç altınızda. Dik durmak istiyorsunuz. Bu sebeple boyun kaslarınız hep gergin, kafanız hep daha yukarıda olmaya meyilli olacak, göğsünüzü de hep yukarıda tutmak, az eğilmek istediğiniz için dirsekleriniz de kaskatı, dümdüz kesilerek sizi hep dik durmaya zorlayacak, çünkü siz bisiklet üzerinde bu duruşu tercih ediyorsunuz. Ve eminim ki Dropbardan tutmak sizin bir işkence. Her durumda böyle olacak. Bunu denemek için eğimsiz bir parkurda dropbardan tutarak aralıksız ne kadar bu duruşta gidebileceğinizi ölçün, tahmin ettiğinizden çok daha kısa süre bu duruşu koruyabilceksiniz, çünkü dropbardan tutmak için görev alan kaslar sizin vücudunuzda gelişmiş değiller. (öl kol, biseps, triseps, omuz diye gider)

Bisiklet üzerindeki duruşunuzu revize etmeniz çözüm olacaktır. Konuşulabilecek bir diğer mesele de gidonu sıkmamanız gerektiği. Tabi buna belli aralıklarla (vücudunuzu tanıdıkça bu süreler kafanızda oturacak) ellerinizi ve kollarınızı dinlendirme, yani duruş pozisyonunuzu kısa süreliğine değiştirip o bölgeyi rahatlatma.

Kısacası, çözümü hep komponentlerde, bisiklette, açılarda, selede, STI kol'un kauçuğunda bile aramışsınız ama çok uzaklarda aradığınızı düşünüyorum, çözüm daha yakınlarda, sizdedir belki :snzdglsn: Profesyollerin duruşlarını gugıldan aratıp, onları taklit etmeye çalışabilirsiniz, özellikle dirsekler ve bilek. Fotoğraflarınızı yanyana da koyabilirsiniz, çook farklı durduğunuzu siz de göreceksiniz.
 
Merhaba, bisikleti ilk aldığımda kollar "1" işaretli konumdaydı ve kollarım bileklerimde ağrı oldu. Daha sonra "2" numaralı şekilde içe çevirdim, tokalaşma pozisyonunda ve ağrılarım geçti. Daha sonra BikeFit yaptırdım ve gene kolları "1" numaralı pozisyona getirdiler. İlk sürüşte el bilek ve omuzlarımda ağrı oluştu.
Daha sonra tekrar "2" numaralı pozisyona getirdim. Ağrım olmadı. Bir fikir vermesi için yazmak istedim.

Drop.jpg
 
@Serkan Mıstınoğlu
Droptan tutarak 70km sürdüm çok daha rahattı kollardan tutarak sürmekten 😄 Dirseklere çok yük biniyor o şekilde de, ciddi dirsek ağrılarım oldu 2-3 sürüş her fırsatta drop kullandığımda. Ben biraz dayak istiyor gibiyim o olmuyor bu olmuyor :koptum: Gidonu da pek sıktığım söylenemez. Yol bisikletine uzak değilim, bu sedona 4. yol bisikletim. Sürüş pozisyonuna yabancı değilim. Sadece ben değil deneyen arkadaşlarım da bu kol gidon ayarında bir terslik var bu kadar rahatsız olmaması lazım dedi. Kardeşim 15 dakika dayanabildi elimi mahvetti dedi mesela.
@ŞenolKalyoncu
Bunu bende deneyeceğim. Hep dropa paralel olsun diyorlar ama o iş tam öyle değil galiba.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Geri