Scudo Sports

Yol bisikletinde lastik seçimi

@Cem cm

@Fırat Çiner

peki öyle yapayım. mail attım durumu. teşekkürler.
 
Scudo
Cyclocross bisikletlerde lastik ölçüleri kaçtan başlıyor acaba? Ya da şöyle sorayım; 700x28 bir cyclocross lastik bulabilir miyim? Biraz araştırdım ama bu ölçülerde yok gibi bir şey. Bilgisi olan?
 
@Liberi Spiritu

Cyclocross lastikleri genelde 30mm'den başlar. Ancak cyclocross bisikletine 28mm yol lastiği takmanızda bir engel olacağını sanmıyorum; jantınızın iç genişliği muhtemelen 17mm'dir, 25mm lastik bile takabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Liberi Spiritu
@Murat B.

Araştırdım uzunca bir süre ama açıkcası bulamadım 700x28'lik cyclocross lastik. Cyclocross kullananlar slick lastik takma derdinde ben ise tam tersi :) Şu an 700x25 Lugano var ama bulabilirsem 700x28 bir cyclocross lastik ona geçeceğim. En azından tur rotasına göre değişimli olarak kullanacağım yani.
 
@Liberi Spiritu
A-Dougast'ın Typhoon modelinin 28mm'si varmış:
(link)

Bu lastik tubular olduğu için jantlarınız tubular değilse kullanamazsınız.
 
specialized turbo s works 700/24 lastik kulanıyorum 9 aydır 1000 km yapmışımdır daha hiç patlamadı ne cam ne bişey yuvarlanma direncinde olan üstü bence specialized bisiklet lastiğinde hepsinden daha iyi
 
Yolbisikleti lastiği için tpı ve epı değeri neyi ifade eder ne kadar önemlidir.
Mesela continental grand prix 4000 s 2 lastiklerim eskidi seneye değişmesi gerek fiyatları çok yüksek onun yerine schwalbe Lugano taksam ne kadar fark eder biri 250 tl diğeri 50 tl
Lugano 50 tpı, s2 320 tpı kullanırken ki fark bu iki sayı arasındaki kadar fark kadar hissedilir mi acaba
 
@hakkında: boşluk hem de deli fark olur.
Lugano sert, bükülmesi zor esnek olmayan bir lastik. (Tpi sayısı düşük) dolayısıyla yolda giderken Lugano daha çok direnç göstererek yuvarlanacak, daha yavaş gideceksiniz. Daha kötüsü yol hissi azalacak. Bisikleti yatirdiginizda yol tutuşu kestirmekte zorlanacaksiniz.
Küçük küçük ilmeklerle örülmüş kazak ile kocaman kocaman ve kalın iplerle örülmüş kazaga benzetebiliriz. O kazağın içinde hareket ederken nasıl rahatsız olacaksaniz luganoda da öyle rahatsız olursunuz.
 
@Ozan k. Teşekkü ederim cevap için çok aydınlatıcı oldu. pazartesi s2 alıyorum yaza hazırlık olsun.
 
Yol bisikleti lastiklerinden anlamayan biri olarak lugano lastik aldım, şimdilik memnunum arazide de patlamıyor öneririm.
 
Specialized Turbo Cotton, Continental GrandPrix 4000S II, Veloflex Master ı üst gruba örnek verebilirim. 320tpi değerleri ile düşük yuvarlanma direnci sunmakla beraber patlamaya karşı da mukavemetli olduklarını da söyleyemeyiz çünkü patlamaya dirençli olan modeller farklı kategorilerde isimlendirilir, daha düşük tpi değerlerine sahip oldukları gibi daha yüksek yuvarlanma direnci sunarlar. Örnek verdiğim lastikler haliyle daha hafif ve rahatlıkla yarışlarda kullanılabilirler. Patlamaya ekstra direnç gösteren modeller ise daha ağır ve yüksek yuvarlanma direncine sahiptirler.
 
@hakkında: boşluk ben lugano endurance aldim..neye dayanarak aldim dersen icimde bi 25 mm yol.lastigi almak gectigi icin birde wiggleda 7,5 euroya gorunce baliklama atlayip aldim..amma velakin isin acigi hayal ettigim hizi bulamadim..bende 38 mm salcanonun swallov lastigi var..o lastikle yaptigim hizin aynisini 25 mmlik 90 psi hava basilmis lastikle lugano ile anca yapiyorum..yani cok buyuk bir katkisi olmadi bana..ha vardir belki yuzde 5 felanda ben hedei yuksek tuttugum icin mesela en az yuzde 10 15 gibi..o yuzden bir avantaj saglamadi bana..bu arada sehir bisikletine taktim bu lastigi.yol bisikletim yok..90 km gezi yaptim arka lastige 4,,5 mm uzunlunda bir diken girmis, yanaga yakin kisimdan girmis muhtememelen ic lastige mikron buyuklugunde delik acmis cok cok.minik bir hava kacagi var gibi..yani haftada 5..10 psi anca dusuyor..belki daha azdir..
Kisacasi sadece lastik..al sur okadar..yol tutusu guzel..gecen yagmurda surdum gayet begendim..hiz az yapabiliyorum..hizli gidince kayma muhakkak gosterebilir.
 
Continental gp 4000 s2 nin 25mm ve 23mm kalınlıkları arasında patlamaya direnç bakımından fark çok mudur? Ya da 23mm nin de dayanıklılığı yeterlimidir?
 
@Ismaildmr
Continental s2 aldım piyasadakinden epey uygun fiyata geldi duruyorlar şimdilik seneye lazım olursa takarım üzerindekiler de aynı lastik hatta bisiklet 2014 Model muhtemelen hâlâ aynı lastik var üzerinde yanlardan ipleri kopmaya başladı sanıyorum yazı çıkarmaz o lastikler inşallah bunlar da bana bi kaç sene daha gider.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ismaildmr
@ibrahim uzun patlak konusunda 25mm daha fazla konfor sağlar ve patlak direnci 23mmye göre biraz daha iyidir. Ancak 4000s 2 yarış amacı olan bir lastik, ve race guard koruması var. Dolayısıyla kolay patlar ve sizi çok üzer. Mutlaka patlak direnci ön plandaysa (şahsen benim için öyle) Continental gatorskin serisi veya continental 4 season tavsiye edilir.
Buraya karşılaştırmasini ekledim. Farklı model ve marka ları yol direnci-patlak direnci vs açısından görebilirsiniz
(link)

Forumdaşlari uyarayim benim hatamı yapmasinlar
Ön maşa nedeniyle öne 23 arkaya 25mm lastik almıştım. Arkaya fazla hava basınca ilk binmemde iç lastik gümledi. Bu durum yepyeni gatorskin hardshell i balonlatmis.. mis gibi lastik çöp oldu. Biraz da içine taktigim Michelin A1 iç lastiğin de suçu var, ancak daha dikkatli olmak gerek.
Basınca dikkat edelim, a1 de tavsiye etmiyorum. Lifeline bile daha iyidir. Ancak schwalbe sw15 çok güzel bir iç lastik.
 
@alper 76

Bu üç lastik içinde günlük kullanıma en uygun olarak 4 Season görünüyor. Hem patlama direnci neredeyse Gatorskin kadar iyi hem de s2 kadar hafif. Bende Schwalbe Marathon 23 var. Patlamaya karşı çok iyi ancak cyclocross lastiği gibi :) Pek akmıyor... İleride 4 Season seçeneklerim arasında...
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@saglam.serdar
800 km'dir 4 season kullanıyorum. Henüz patlak - yağmurda kayma - kontrol kaybı yaşamadım. Ki sayısız cam kırığı üzerinden geçtim. Gayet memnunum ben. Ani frenlerde, virajlarda kafam çok rahat bu lastikle.
 
Geri