Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletine başlamak-sorular

Batuhan Ustaoğlu

Aktif Üye
Kayıt
2 Temmuz 2010
Mesaj
166
Tepki
70
Şehir
İstanbul
Merhaba arkadaşlar.

Uzun zamandır almak istediğim Bianchi Marka SLR 200 Yol bisikletini sonunda aldım.

Yol bisikletinde birazcık bilgim var ama yeni oldugum için biraz yardımcı olmanızı istiyorum.

Sorularım karışık olucaktır kısa tutmaya çalışacagım.İsterseniz sorularımı cevapladıktan sonra kenal tavsiyelerinizide bildirin.Daha iyi olur :


1-Aynakol vitesinde sanırım sorun var.Şuan 2.de ve düşmüyor.Vites kolunu yana dogru ittiriyorum ama herhangi bir etkisi yok.vitesi arttırmak için olan diğer nasıl desem kol gibi küçük olan şeyde sert durumda.Vitesin telinde herhangi bir kıpırdama yok.Bunu servise götürmeden nasıl halledebilirim yada servislik bir işimi var ?

2-Bir sorun daha var .Ses geliyor.Pedal çevirirken tamamıyla sessiz.Ama pedal cevirmeyi bıraknıca tekerlek dönerken ruble tarafından oldugunu tespit ettigim.Zincir sesi geliyor zırrrrrrrr diye durana kadar devam ediyor.yavaşça tekerleigi cevirdigimdede çıt çıt diye dönerken devam ediyor durunca seste gidiyor.Rubleden gelen bir ses kesin.Bu normal midir ?

3-Bu tam olarak bir sorun degil ama bu konuda yardıma ihtiyacım var.
Aldıgımda pedalları kalipermi öyle bişey di.Tam adını hatırlayamıyorum.Ben bunula sürmeyi beceremiyorum.Alışmak biraz zaman alıcaktır.Bunun ayarları varmış nasıl yapabilirim.Kendi ayagıma göre boşluk yapıyorum ama o ip kenardan çıkıyor vs.Ayagımı takamıyorum ters dönüyor.takmak 2-3 dakika alıyor.Ben yakında servisine götürünce normal pedal takmayı düşünüyourm.Kötü olurmu.Tabiki daha performanslıdır da ne yapıcam bilmiyorum.

İleride SPD pedallara geçmeyi düşünüyodum kullanması kaliperliden daha kolay bir kullanımı var.Bu zamana kadar ayrıca bisiklete alışana kadar normal pedal kullansam nasıl olur ?

-ayrıca çok dandik degilde ortalama bir pedal almak istiyorum.maliyeti ne kadar olur bana ?-
UZUN bir yazı oldugu için biraz mola verelim :) başka konulara bakın yada su içip gelin kafanız dağılsın :D
Şimdi Sorularıma geçelim.Kusura bakmayın uzun yazıyorum.Okuyanlara gerçekten teşekkürler.

1-Yarış gidonu normal gidondan epey değişik.Ama Yarışlardan,oyunlardan ve resimlerden görüp izledigim kadarıyla biraz bilgim var.Bir sürü tutuş pozisyonuna ve şekillerine sahip.Bana bunların iyi olanlarını nasıl oldugunu açıklarmısınız ? Yada normalde şöyle yokuşta şöyle vs diye biraz anlatırmısınız ?

2-sürmeden önce egzersiz yapmak önemlide ben onun yerine ilk 10 dakika yavaş tempoda ısınıyorum.Bu işimi görürmü ? Peki sürmeden veya sürerken neler yersek enerji sağlar veya depolar ? Muzun gerçekten faydalıgı oldugunu öğrendim.Bu ve bunun gibi tavsiyeler verirmisinz ?

3-yazlık olarak forma ve tayt alacağım ama önümüz hatta şimdi kış.ben forma ve taytın üstüne bişeyler giymeyi düşünüyodum(eşofman vs) ama sizin önerilerinizi duymak istiyorum.Altı düşünmeyebilriiz çünkü pedala takılmasını istemem.Yada uygun bişey varsa...Üste odaklansak iyi olur.

Bi kaç sorum daha ileride olabilir ama şimdilik bu kadar.

ÇOK uzun yazdım biliyorum ama eğer yardım ederseniz çok mutlu olacağım.Okuyanlar ve yardım edenlere gerçekten çok teşekkürler
 
Scudo
bildigim 2 konudan ben başlıyım o halde.

1. bisikletin arkasından gelen ve pedal çevirmeyi bıraktıgında gelen ses normal..

bu bi arıza degil yani...."free-wheel" diye adlandırılıyo sanırm bu mekanizma, yani serbest dönüş gibi bi anlamı var...bununla ilgili endişeye gerek yok yani:)


2.si kış için alıcagın kıyafetlere dikkat,özellikle üst için rüzgar gecirmeyen
"windstopper,windblocker,windout" diye farklı şekilde adlandırlan ürünlere yönel..


biraz pahalı belki ama emin ol gerekli..
 
öncelikle yeni bisikletin hayırlı olsun:)
1-)Birinci olarak telin boşluığunu alarak başlayabilirsin teli iyice gerdirip artırıcının vidasınran tekrar sıktır ve geçişleri kontrol et eğer yine olmuyorsa vites koluna baktırabilirsin bisikletçide zaten muhtemelen 2 sinden birindedir sorun.
2-)O ses her bisiklette var yahu :) takma kafana bence
3-)Onun adı kalpiye sanırsam son derece kullanışsız birşey :D bence onun yerine normal pedal daha iyidir tabi SPD ALANA KADAR. çünkü spd ve şu yumurta çırpacağı şeklindeki pedallardan alacağın performansı hiçbirinden alamazsın.


Geçelim su içişten sonrasına :)

1-) Bunun için sana araştırıyorum forumu daha önceden birşeyler görmüştüm :)
2-) Egzersiz için forumdan 1-1 vitesine geçip pedalı hızlıca çevirip ısınma taktiğini öğrendim gayet de faydalı:) Ayrıca muz,ekmek arası birşeyler ideal şeylermiş eğer tabi yarışa katılmayı düşünmüyorsan (yani yarış gibi bir ortamda açıp da ekmek arası bişey yiyemezsin) enerji jeli ve barı almana gerek yokmuş. Ayrıca vücudun kaybettiği mineralleri ve elektrolitleri kazamak amacıyla da sürüşten sonra madensuyu-ayran karışımını öneriyorlar ben bunların hepsini yapıyorum artık ve gayet faydalı şeyler ve powerrade gibi acaba zararlımı diye düşünmüyorsun gönül rahatlığıyla yiyip içiyorsun. Kendi çapımda turlara çıktığımda yanımdan bitter çikolatamı da eksik etmiyorum (ne kadar faydası olur bilmem ama ben öyle yapıyorum:))
3-)Tüm bacağını kapatan taytlar var onları kullanabilirsin üst için tam birşey söyleyemeyeceğim ama bisiklete uygun tam kollu bisiklet ceketleri var ve içine yün kazak da giyersen sorun olmuyormuş (ben de denedim) ama göğüs uçlarının tahriş olup kanamaması için mutlaka kazaktan önce atlet vb giymeliymişsin. Ayrıca hava çok soğuksa evde takılmayı tercih et ya da illaki çıkacaksan kar maskesini de ihmal etme :)
 
@Batuhan Ustaoğlu

Çok kafanıza taktıysanız, göbeği söktürüp içine gress bastırın, keser sesi:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan Ustaoğlu
1- Teldeki boşluğu anman gerek, eğer boşluk yoksa çok gerginse tel, biraz bollaştırman gerek, Ters orantı yani....

2- Rubleden gelen ses normal, için rahat olsun

3- SPD geçene kadar normal pedal taktır... SPD geçince zaten anlayacaksın %25 performansın artar.

4- Yokuş çıkarken üstten sert tutuş yaparsan daha iyi abanırsın pedala, SLR200 aldığına göre boyun biraz kısa olmalı, onun kadro boylarının olmadığını yani tek tip boy olduğunu hatırlıyorum sanırım, kilonda müsaitse yokuş çıkarken mümkün olduğunca ayağa kalk ve atack çek o zaman bacakların çabuk yorulur ama daha çok gelişir ve bu sayede kendine özgün bir yokuş çıkma tekniği yada ne diklikteki bir yokuşta nasıl bir tavır sergileyeceğini kendine seçebilirsin.... (NOT: Kendini birden bire çok dik yokuşa vurma :D )

5- ISINMA olarak, 1-1 yada 1-2 de seri pedal olabilir. Ama bu şekilde ısınınca bisikletten in ve 20 kere çömel kalk yerden ki baldırların kitlenmesin...

6- Forma tayt ta bilgim yok, kendimde kullanmıyorum zaten :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan Ustaoğlu
Bence bu kadar kendini kasma ve bisikletten zevk almaya bak . Zaman içinde pedal , ayakkabı konularına girersin . Tamir işine de merak sarmaya bak , ufak çapta jant ayarını da öğren , yolda lazım olabilir. Isınma ve esnetme konuları farklı konulardır . Isınma yapmakda fayda var tabii ki , düşük viteslerde . Esnetme konusu ise hala bir muamma
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan Ustaoğlu
1- anladıgım kadarıyla fren-vites kolun SORA. bence ayarlarında bir problem yok. küçük aynaya geçerken yandaki küçük kolu iteceksin. ama biraz serttir. sende bisikletin yeni oldugu için sert davranmaya korkuyorsun. biraz daha sert bastır geçecektir vites.

2- o ses son derece normal. bazı bisikletlerde olmuyor. banada o tuhaf geliyor:)

3- normal ucuz bir pedal tak ugraşma iplerle fln. sonra spd alırsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan Ustaoğlu
fletcher

cevabın için teşekkürler.
Galiba ses normalden biraz fazla çıktıgı için rahatsız etti.
Giyim konusunuda bi şekilde haleldicem.



Sedonaci_Baba
İlgine çok teşekkürler kardeşim.umarım sende istedigin bisikleti alırsın.Tavsiyelerini dikkate alacağım.
Verdiğin konu linki içinde teşekkürler.Bilgim pekişti.

binRR
cevabına ve ilgine teşekkürler.Tavsiyeni deneyeceğim.

serkan hilal

Cevabın,ilgin ve tavsiyelerin için çok teşekkürler.

boyum 170.Kilom 70.SLR 200 kısa boylulara göre bir bisikletmi ?Anlayamadım o kısmı.
tutuş tekniğin için teşekkürler.

Ali Gelir

Cevabın için teşekkürler.Bende çok kasmamaya çalışıyorum ama olmuşken biraz iyi olsun istiyorum.


Hepinize çok teşekkürler.Bisiklet aleminde biraz daha ileri giderken bana yardım ettiğiniz için teşekkür ederim.Yakında tamirciye götüreceğim.Rubledeki sesi biraz temizlik-yağlamayla aza indirmeye çalışıcam.Zaten devamlı ve tempolu çevirince pek ses olmuyor.1-2 ay içinde spd alana kadar hemde bisiklete alışma sürecimde normal pedal işimi görür heralde.

Bu arada bisiklet işini bu aralar daha iyi anladım.Bir süre sonra bu konuya bağımlı oluyorsunuz.ilgi alanınıza göre daha pahalı ve kaliteli bir bisiklet alıyorsunuz.

Bi bakmışsınız elinizde karbon sele var.1 ay sonra vitesi değiştirmişsiniz.bir süre sonra 100 200 gram sizi rahatsız ediyor.Bu iş böyle sürüp gidiyor.Mükemmel bisiklet diye birşeyiniz olmuyor.Belki sizi biraz tatmin ediyor ama gelişim ve modifikasyon hep devam ediyor.Güzel bir hobi :) Yada bağımlılık.Ama çok güzel birşey.

TAM BU YAZIYI YAZARKEN oğuzhan kukul arkadaşımızın yorumunu gördüm.Hemen deniyeyim dedim.Eski bisiklette küçük bir baskıyla hemen vites atardı.O yüzden abanmaya koktum.yeni bisiklet sonuçta.Aldım ters çevirip abandıgımda attıgını gördüm :) Çok teşekkür ederim.Bence gerçek bir bisikletçi ve zeki bir insansınız.Diğer yorum yapan arkadaşlara kesinlikle bişey demiyorum(onlarada çok teşekkürler)ama o onların aksine durumu ve olanları göze alarak apayrı ve doğru bir öneri verdi.(neden bu kadar övdüysem:D )


ARKADAŞLARalacağım pedalı seçerim büyük ihtimalle.Nasıl bir pedal olursa yol bisikleti kullanıma uygun olur ? Fiyatı ne civardadır ?
 
Bisikletin Hayırlı olsun, iyi günlerde kullan...
Bence hem jant akordu, hem de vites ayarı gözden geçirilmeli ne olur ne olmaz...
Hareketli parçaların hepsinin yağlanması gene uygun olur...
- bisikletin vites ayarlarını şimano web sitesinden bulabilirsin...
- Eşofman'ın bilek kısmını fosfor bantlarını kullanarak toplayıp binebilirsin... Paltolar filan kışın işini görür... Pek takılmıyorlarsa da, yırtılma ve yağlanma ihtimalleri var...

- Pedal için bende yarış ayna kola, adi dağ bisikleti pedalı kullanıyorum...

Seslere filanda pek aldırma... Belki bir ihtimal, vitesler ayarlı olmayıp, zincir rubleye sürtüyor olabilir... Ayarlayınca hepsi düzelir...
 
Arkadaşlar şimdi küçük bir turdayım biryere uğradım.Aynakolun vitesi düştü biraz öyle kullandım tekrar yükselttim ama şimdide düşmüyor.Kolu yana itiyorum ama herhangi bir değişim yok.artık servis farz oldu.
Ongün abi teşekkürler yorumun için.bu arada inanılmaz bir şekilde az ayarlı olan kalipiyeliye alıştım :D kendime inanamıyorum.

viteslerde küçük bir ayar bozuklugu var hearlde.Bir iki dakikada hallolur büyük ihtimal.Teşekkürler.
 
Ben normal pedal olarak idarelik yol bisikleti için nasıl bişey iyi olur demiştim ama olsun.

yumurta fena gözükmüyo ama değişik bir tasarımı var gibi gözüküyor.Ben 3 noktalı SPD leri daha kullanışlı görüyorum.

bi kaç sorumu cevaplarsanız sevinirim :

Yol bisikleti için olan SPD lerde :

1-ekonomik ve kullanışlı ne önerebilirsiniz ?Fiyat bilgisi verirmisiniz ayakkabı ve pedal olarak.

2-Nereye gitsem ;ayakkabıyı deneyip pedalları inceleyip güzel bir karar verebilirim ? istanbul avrupa yakası.
 
sedonacı ben banlandım şimdi mesaj hakkım dolmadı insan bi mesaj atar.
 
@Batuhan Ustaoğlu

Look keo easy. Hafif, ucuz ve kullanışlı. Sertlik ayarı yok ama çıkarıp takması adı üzerinde çok kolay. Tanesi 120 gr.
 
@Batuhan Ustaoğlu

EWET kısa boyluların seçeceği bir bisiklet... Sakın alınma amacım yönlendirmek... başlangıç için güzel inş. ilerde daha prof. birşey alırsın... ne kadar çok binersen o kadar çok yol kat edersin ve o kadar çok teknik geliştirirsin...
 
Geri