Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletine hangi gidon boğazı yakışır hangisi işimi görür?

mywashere

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2015
Mesaj
338
Tepki
453
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Mosso
Şuanki yol bisikletim fazla eğilmem sonucu boyun ve omuz ağrısı yapıyor uzun yola çıkmaya soğuttu desem yeridir bir yandan da bisiklet görüntüsünü korusun istiyorum açısı ayarlanabilir boğaz büyük ölçüde beni rahatlatır ama biraz sırıtacaktır aynı şekilde yükseltme aparatı biraz bozabilir

Soruma kısa gidon boğazları var onlar ne kadar işe yarar? Kullanan faydasını gördü mü?

Birde gidon yükseltme aparatlarının farklı ölçüsü var mıdır yoksa standart mıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan.16
Scudo
Gidon boğazlarının açısı vardır +- şeklinde belirtilir, sizin yapmanız gereken ortalama üzerinde açısı olan bu boğazlardan almak. Ayarlanabilir demiyorum bakın yüksek açıda +- boğaz almak. Boğaz ölçüsü de kısa olursa sizi yukarda tutar 80-90 mm +-9 derece gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: mywashere
Cube Rfr sabit 35 derece aldım, aynı sorunları yaşıyordum. Şimdi çok daha rahatım.

 
  • Beğen
Tepkiler: mywashere
Araya bir bilgi eski bisikletime aldığım ve kullandığım ayarlı gidon boğazı aldığım yol bisikletlerine olmadı gidon kalınlığı açısından dar geldi. BUnlara dikkat edin.
 
  • Beğen
Tepkiler: mywashere
@mywashere

Öncelikle bir boyun (belki + omuz ) MR çekimi ve beyin cerrahi muayenesi öneririm.
Belki tamamen yol bisikletini ve performans amaçlı kullanımı bırakıp, gezinti amaçlı düz gidon bisiklete geçmeniz gerekebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mywashere
Oncelikle bisikletin kadro boyu ve gidon bogazinin uzunlugu sana uygun mu? Bisikletin Mosso'nun tca serisinden ise, bu modelin kadro geometrisi one egilip yuksek performansli suruslere uygun.

Gidon bogazlarinin cogunlukla +/- acisi vardir ve asagi bakacak sekilde takilmis olurlar. gidon bogazini cikartip ters cevirmek gidonu biraz yukari alir. Yalniz gidon bogazi yukari bakacak sekilde takilmissa, ters cevirmek gidonun yukari degil asagi alir. Bir deneyip duruma bakabilirsin.
 
@mywashere bisiklet türleri sürüş amaçlarına göre şekillenmiştir. Sizin yol bisikletiniz de genellikle sert kaplamalı zeminlerde az veya çok hızlı sürmek için dizayn edilmiştir. Bu nedenle belirli bir geometriye sahiptirler ve kullananlar da bu geometriye uygun pozisyonlarda sürerler onları.

Diğer taraftan bisikletleri ufak tefek ayar ve modifikasyonlarla beden özelliklerine uydurmak mümkündür. Örneğin ortalama insanın kol, üst beden, bacak boyu ölçülerinden farklı bir vücut yapısına sahipseniz, standart yol geometrisindeki bir kadroyu gidon boğazını "biraz" uzatıp kısaltarak veya seleyi "biraz" öne arkaya, yukarı aşağı ayarlarak kendinize uyarlayabilirsiniz. Onun dışındaki modifikasyonlar sizin o bisikletin orijinal sürüş özelliğini kaybetmenize yol açar.

Ayrıca yaptınız her düzeltmenin başka bir yerde başka bir soruna yol açabileceğini de unutmayın. Örn. gidonu yükselttiğinizde beden ağırlığınız seleye doğru kayacak ve bu defa sele ağrısı çekeceksiniz. Bunu düzeltmek için konforlu sele deneyeceksiniz. Sonunda kullandığınız şey yol bisikleti değil, karışık bir araç olacaktır. Sürüş pozisyonunuz da değişmiş olduğu için bisikletinizin seriliği, ataklığı kalmayacaktır.

Benim önerim ergonominin ikinci kuralını uygulayın. Bisikleti kendinize uydurmak yerine kendinizi bisiklete uydurun. Yani eğer sürüş sırasında kollarınız, omuzlarınız, boynunuz veya beliniz ağrıyorsa buralarınızı güçlendirecek beden egzersizleri yapın. Bu konuda nette ve forumuzda yeterli bilgilere ulaşabilirsiniz.

Kendinizi bisiklete adapte etmede başarısız olursanız çözümü çok daha rahat geometriye sahip şehir bisikleti türlerinde arayabilirsiniz.
Sağlıklı sürüşler dilerim...
 
Öneriler için teşekkür ederim ağrı sızı olmadığı sürece biraz daha yavaş gitmişim problem değil benim için ilk önce boğazda değişiklik yapıyım +35 dereceli bi gidon boğazıyla denicem bakalım
 
benim sorumda tam tersi. bisikletin gidon boğazı şu şekilde
o60LXb.jpg

böyle binince ne dik nede yatık pozisyonda oluyorum. ikisinin arasında kalıyor. ayrıca seleyle gidon mesafesi az gibi geliyor. daha yatık pozisyonda sürüp daha fazla öne uzanmak için hangi ürünü almalıyım?
 
@Holidey
Hocam sizin yapmanız gereken şey spacer ,yanlış yazmadıysam tabi, diye geçen parçaları üste koyup gidonu aşşağı indirmek :D
Yani gidon boğazını gevşetin beri taraftan, çıkarın oradan, o halkalar var 4 5 tane olur, hah işte onları tek tek çıkarın ne kadar yatık istiyorsanız, sonra gidonu takıp o çıkarttığınız parçaları üzerine koyun, iyice sıkın.

Bir de gidonu yükseltmek isteyen arkadaşlar direk bisikleti değiştirsin, hele ki yol bisikletinde aşırı çirkin duruyor, lütfen yapmayalım bu tarz şeyler :D

@Holidey Bir de resim atayım, ben de daha yatık olsun diye en alta aldım o parçaları.
134146 dosyayı görüntüle
 
ben yatık pozisyonun yanında birazda sele-gidon arası mesafeyi artırmak istiyorum. bilmiyorum spacerı alta alınca gidon sele mesafesi istediğim gibi olurmu.
 
@Holidey
Yapman gereken yukarı açılı gidon boğazı yerine düz gidon boğazı ve biraz daha uzun gidon boğazı tercih edilebilir
 
@Holidey
Gidon boğazını çıkarıp, ters takın hocam.
 
Üzerindeki 90mm boğazdı 130mm boğaz aldım, açılı gidondu flat gidon aldım. Boğazın açısıda -/+6 derece. Onu aşşağı bakacak şekilde takarım. Bakalım az gelirse bir iki tane spacer ı üste alırım. Sürüş açısından yeni bir bisiklet olcak gibi geliyor.
 
Selamlar
Şu an 51 kadro yol bisikleti kullanıyorum. Biraz küçük kalıyor, 2017 model olduğu için piyasada şu an daha büyük kadrosunu bulamıyorum.
Bu 51 kadroyu 54 e benzetmek için neler yapılabilir? (Küçük kadronun yarattığı sorunları bildiğinizi varsayıyorum)
Mesela 35 dercelik açılı bir gidon boğazı iş görür mü yoksa başka sorunlara mi yol açar?
Seleyi mümkün olan en ön ayarda kullanıyorum arkaya doğru çektikçe pedala basma açım bozuluyor.
Tavsiye ve önerilerinizi bekliyorum
 
@Mortevita

Kadro boyu küçüldükçe, sele borusu açısı da dikleşiyor. Bu da demek oluyor ki, sele borunuz olması gerekenden daha önde bitiyor.
Kısacası, 51 kadroyu 54'e benzetmek için, öncelikle selenizi biraz daha geride kullanmanız lazım, önde değil.

Birkaç sene önce şu konuyu paylaşmıştım: Yol Bisikleti Ergonomik Ayarlar (Kılavuz)
Tam olması gereken pozisyonu buradan ayarlayabilirsiniz.

İkinci olarak, kadro küçüldükçe gidon boğazının bağlanabileceği en alt nokta; hem aşağıya iniyor hem de sürücüye doğru yaklaşıyor.
Bunun için ilk olarak boğazın altına spacer koymak gerekiyor. 51 ile 54 kadrolar arasında 2cm kadar fark olacaktır normalde. Yani gidonunuzun 2cm yukarıya taşınması yeterli. Eğer zaten en üstteyse öyle kalabilir.
Aynı zamanda gidon boğazı uzunluğunun da değişmesi lazım. 51 ile 54 arasında 2-3cm kadar üst boru uzunluğu değişir normalde. Hatta bazı kadrolarda yalnızca 1cm oluyor. Neyse;
Şu an kullandığınız gidon boğazını ölçüp, aynı açıda, 2-3cm daha uzun bir gidon boğazı kullanmanız sizi kullanmanız gereken kadro ölçüsüne getirecektir.

Özetleyecek olursak:
Kadro size küçükse eğer, hem gidonunuz çok aşağıda, hem de size çok yakın pozisyondadır. Seleyi de önde kullandığınız için üst gövdenizin çok sıkıştığı bir pozisyonda kullanıyorsunuz demektir. Bu da nefes almayı zorlaştırır, sırtın alt kısımlarında ağrı yapar... Bunu düzeltmek için de daha uzun bir gidon boğazı gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Gökhan bey ben de tam tersi kadromun bana büyük olduğunu düşünüyorum. Gidon boğazımı 90 mm den 60 mm ye düşürdüm aklıma takılan bir soru var ben spacerları en altta dizdim ve gidon en üst konumda biraz daha avantaj elde edebilmek adına spacerları üstte mi dizmem lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@trainspotting35

Evet. Kadro büyükse size, alın borusu olması gerekenden daha uzundur. Yani gidon olması gerekenden daha yüksekte kalıyordur.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Geri