Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

yol bisikletinin birbirinden daha akıcı olma sebepleri?

burhanozer

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Şubat 2012
Mesaj
469
Tepki
81
Şehir
kayseri
arkadaşlar bianchi slr 1000 bisikletim var
mono karbon kadro karbon maşa
full sora sistem
swalbe lugano lastikler

esas sorum şuaynı ayarda bir bisikletin ağırlığı daha fazla olmasına rağmen benim bisikletimden daha akıcı olma sebebi nedir
vites sistemleri aynı varsayalım
kadro boyunuda
 
Scudo
Jant göbekleri, lastik seçimi, kadro açıları, aynakol ve ruble dişli sayıları gibi birçok sebep olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclist999

Bir çok etken söz konusudur kadro geometrisi, lastik hava basıncı, dişli oranları ve tabi ki de birincil öncelik olarakta göbekler.
 
Göbeklerin rulmanlarının sürtünmesi,lastiklerin dönüş direnci ve aerodinami diyelim.

Aynı özellikteki iki bisikletten gidonu daha alçak olan bisiklet daha akıcıdır.Tecrübeyle sabittir.
 
Söylediğiniz gibi daha ağır olması. Ağır olan bir şeyi hareket ettirmek zordur ancak ilk hareketi verdikten sonra sürekliliği sağlamak daha kolaydır.
 
fikirleeriniz için teşekkür ederim yanlız bir sorum daha olucak
lastikleri vites sistemini lastik havalarını ve ağırlığı göz önünde bulundurmazsak
geriye göbekler ve kadro açıları yani aeoro dinamik yapısı kalıyor

peki bisikletim bianchi slr 1000 göbekler qanda açısını bilemiyorum
sizce açısı kötümü yada yanlışmı yada göbeklerimdenmidir akıcı olmayışı?
 
AÇıdan kastedilen kadronun açıları.Quando göbekler çabuk dağılan göbeklerdir.(tabi ben mtb göbekleri üzerinden konuşuyorum) kadro açıları hakkında çok detaylı bilgiye sahip değilim bilen abilerim ilaki cevap vereceklerdir.
Göbek konusuna gelince sonuçta bisikletin üzerinde gittiği yer jant göbekleri.Jant göbekleriniz ne kadar üst sınıf olursa akıcılık o kadar fazla olacaktır.Tecrübeyle sabittir. :)
 
Bir örnek vermek gerekirse benim bisikletimde kullandığım mavic aksium göbklerle shimano r500 göbekleri arasında çok fark oluyor bu da akıcılığı tabi ki de etkiliyor rulmanlı göbekler daha iyi dönüyor gördüğüm kadarıyla..
 
slr200 var bende de teker bilyalarında haddinden fazla sürtünme var akıcılığı etkiliyor.
 
Selam, birlikte sürerken inişlerde gerisinde kaldığın arkadaşların; senden hatırı sayılır biçimde kilolu olmalı.. Bence akıcılığı tek başına değil tırmanışlarınla birlikte gözlemlemeli ve ele almalısın.
 
lastik havası,jant çapı mesela benim bisikletim 9,02kg ama bisikletim uçuyor sora sistemi var ama jantları çok fark ediyor.
 
Geri