Scudo Sports

Yol bisikletinin dezavantajları - Yol bisikleti önerisi

@oktayakgoz
Yok be daha karismamistir. 16 yasindayken acmis, simdi 19. Ama sevgili kesin bulmustur :

:)
 
  • Beğen
Tepkiler: silenceforme
Scudo
@Kuzey Ege hadi ya yasina bakmamistim. Baya gencmis. Bisiklet isini halletmistir. Sevgili bulamadiysa gelsin konuya yardimci olalim.
 
  • Beğen
Tepkiler: silenceforme
Emre , antalya gsim'de sporcu olarak yol bisikleti yarışlarına katılıyordu en son . Hatta bisikleti de bizim fatih satmıştı çocuğa.

Şu anda nişanlı. Askere gitme hazırlıkları yapıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: silenceforme
Madem konu hortlamış bi işe yarasın.Bisiklet almaya karar verdim ama yol ve tur bisikleti arasında kaldım.Genel olarak 3.5 km kampüse gidiş dönüş için ve haftada 3-4 gün 14 km mesafedeki işime ulaşım için kullanacağım.Bursada yaşıyorum ve facebooktan gördüğüm kadarıyla sürekli turlar düzenleniyor bunlara katılmak istiyorum.Yol bisikletleri aklımı çeliyo görüntü olarak bir de hızlıymış.Tur bisikletine göre aşırı bir fark olur mu bilmiyorum.Kullanacağım yol genelde düzgün asfalt araziyle işim olmaz.Tur bisikletine de konforlu deniliyo.Nedenleriyle hangisini önerdiğinizi belirtirseniz sevinirim.Bu arada yol bisikleti alırsam giriş seviyesi olacak maks 1300 tl yani öyle ultra hafif bir şey alamam.
 
@yunus b
Hahaha, tavsiye olarak. Yol bisikleti bambaşka :( Pedal çevirdiğin her an başka keyif var. Şehir bisikleti de konfor olarak muazzam. Ama şu minicik aynakollu mtbler varya lanet bir şey. Aman uzak dur. Ben lanet bir mtb ile Çanakkale-İzmir turu yapacağım gerçi :) maksat dağ bayıra girmek :D yolda bu avantaj yok gibi :)
 
@Silmarillia Aşırı kararsız biri olmamdan dolayı mtbler zaman zaman acaba dedirtse de hızla vazgeçiyorum.Şu an için tur bisikletinde karar kıldım gibi ancak biter mi bitmez.Şimdi de sabit maşa v fren mi yoksa amörtisörlü ve hidrolik frenli mi olsun derdi var.
 
@yunus b
Şehir bisikleti çok keyifli. Acayip güzel. Hatırı sayılır bir hızda yaparsın. amörtisör ben pek sevmiyorum. V fren de sevmiyorum fitness bisikletleri var birde onlara da göz at bence iyice kafan karışsın :)
 
@yunus b
Daha kalın lastikli daha rahat seleli ve genelde hidrolik frenli. Bazıları direk yol bisikletinin düz gidonlusu da oluyor tabi. Canyon müthiş bisikletler yapıyor göz at.
 
@Silmarillia onları genelde büyük markalar üretiyo sanırsam haliyle biraz tuzlu benim bütçem maks 1300.İlk başta 500 liraya anasının gözü bi bianchi alır hallederim diyodum 1300e çıktık iyi mi
 
@yunus b

Sizin geçtiğiniz yollardan epey bir zaman önce geçerek, sırasıyla giriş seviye bir mtb, aynı düzeyde bir şehir, daha iyi bir şehir, daha da iyi bir fitness, cyclocross ve nihayet yol bisikletine geçtim. Tilki - kürkçü dükkanı hikayesi yani. Mevcut bisikletim özel toplama bir Cannondale CAAD10.

Bu kadar çok bisiklet değiştirmenin maddi külfeti olduğu kadar, kendi tarzımı ve bana uygun olan bisiklet türünü bulma konusunda da getirisi oldu.

Birgün bisikletimi değiştirmeyi düşünecek olsam muhtemelen karbon-fiber kadrolu daha üst donanımlı bir başka yol bisikletine bakarım.

Şehir bisikletlerinin sürüş pozisyonu gereği daha dik ve konforlu olduğu aşikar, ancak bunun karşılığında performans beklentisi de oldukça düşük. Fitness bisikletler daha agresif ve rijit kadroları ile dikkat çekici. Konfor ve hız oranı iyi bir bisiklet arayanlar için makul tercihler.
Cyclocross bisikletler araziye de girebilen, genellikle bagaj da takılabilen yol bisikletlerine yakın ayrı bir sınıf. Konforlu oldukları pek söylenemez, ancak bozuk zeminde sürüş yapmak için ideal.
Nihayetinde yol bisikletleri konfor beklentisini geriye atıp, performansı ön plana çıkaran bisiklet dünyasının spor arabaları.

Tercih yaparken ilk olarak kullanacağınız güzergahın zemin ve eğim durumuna ve bisikletten beklentilerinize bakmak gerek. Ben cyclocross tercih ederken İstanbul'un meşhur asfalt yollarını ve bagaj takma imkanını değerlendirmiştim. Ancak sonradan baktım ki aynı yollarda yol bisikletleri de akıp gidiyor ve bagaj kullanmamı gerektirecek mesafelere gidecek zamanım yok. Araziye de girmediğim için boşuna ağırlık taşımaya gerek olmadığını görüp yol bisikletine geçtim.
 
@Sadettin Z. Şehir bisikletinin performans beklentisi oldukça düşük dediniz dünyayı başıma yıktınız :).Uygun fiyata fitness bisikleti nerden bulabilirim peki?.Decathlondaki yol bisikletleri uygun fiyatlı ancak komponentleri pek içime sinmedi.Diğer bisikletlerde görmeye alıştığımız marka komponentler kullanılmamış.Kadrosu için de genel olarak iyidir fikri oluşmamış.
 
Bence sen de sonunda "yol"a geleceksin ;) . Deneme şansın varsa aklındaki bisiklet türlerini dene, bisiklet kiralayan yerlerden bunu rahatlıkla yapabilirsin. Ayrıca bisiklet üzerindeki ekipmanlara çok takılma derim, ilerde teknik olarak işi iyice öğrendiğinde halledersin. 2.el kadro olarak kendini kanıtlamış markalara yönel:harika:.
 
@Mesut. Ben 2. ele hiç güvenemedim yol alırsam kafamda mosso cavalier 700 tourney var veya biraz daha zorlanıp carraro veya bianchinin giriş seviye yol bisikletleri.Ama ne bileyim yol bisikletini tavsiye etmeyenler çıkıyo arada kafam karışıyo.Bir de burası Bursa rampa çok 14 vites yol bisikleti zorlamaz mı?
 
@yunus b

Doğrusu performans ta tıpkı güzellik gibi kişiye göre değişiklik gösteren bir kavram. Bir yol bisikleti kullanıcısı için bu ulaşılabilen maksimum hız ve belirli bir güzergahtaki ortalama hız (strava segmentlerinde KOM vb) olabilirken, bir şehir bisikleti kullanıcısı için konfor ön plana çıkabilir. Önemli olan benim veya bir başkasının ne söylediği değil, sizin beklentinizin ne olduğudur.

Beklentiniz hız odaklı ise size bunu yol bisikleti verir. Bozuk zeminde konfor arıyorsanız cross hibrit şehir bisikletleri en doğru seçimdir. İkisinin ortasında ise fitness grubu yer alır.

Tercihiniz fitness yönünde ise bütçeniz dahilinde kalan Merida Speeder 100 modeline bakılabilir. Alternatif olarak Sedona 410 giriş seviyesinde tercih edilebilecek bir diğer düz maşa şehir/tur bisikleti.

Decathlon tarafından satılan B'twin bisikletlerden bahsedecek olursak, elma ile armutu kıyaslamamak gerek. Yani 2500 TL ve üzeri rakamlara satılan yol bisikletleri ile 850 TL fiyata satılan Triban 3'ün (yeni seride Triban 500 oldu sanırım) aynı performansı vermesini beklememek gerekir. Ancak bütçeniz belirli bir seviyedeyse bir Triban 3'ün başlangıçta sizi memnun etmemesi için bir neden yok. Bisiklet üzerindeki donanımın farkını hissedebilecek seviyeye ulaştığınızda zaten bütçenizi oluşturup daha üst bir modele geçebilirsiniz.
 
Yol bisikletinin bana göre en büyük dezavantajı; sürüş pozisyonu, hız, kadans, çukurlar ve yola odaklanmaktan geze geze, göre göre sürüş yapılamıyor olması. Bunlar başta da belirttiğim gibi bana göre dezavantajdır. Zaten yol bisikletinin amacı bunlardır diyeceksiniz evet haklısınız :)
 
@Sadettin Z. Benim o zaman önce bu hıza ihtiyacım var mı buna karar vermem lazım bisiklet seçimini ona göre yaparım.Peki 30-50 kmlik grup turları için veya kendimi geliştirdikçe daha uzun turlar için hangisi daha iyi olur tur mu yol mu?Mesela tur bisikleti ile ortalama 25 km tempo tutturmak çok mu zor olur.
 
Geri