@yunus b
Ben de yol bisikleti kullaniyorum, yaklasik 20 yildir.
Soyle ozetleyeyim, benim yol bisikleti kullanmaktaki amacim hiz degil. Akici bir sekilde gidecegim yere ulasabilmek. Hiz gereken yerde de hizli gidebilmek. Cunku yol bisikletinin en buyuk olayi bence gerektiginde seri agressif ve atak olabilmesidir. Evet bunlari mtb ve city bike'larda da yaparsin ancak daha buyuk enerji harcaman gerekir. Yani kisacasi yol bisikleti demek, daha az enerjiyle daha iyisini yapabilmek demektir. Temel faktor hiz degil yani.
City bike ile de rahat edersin. 25 ortalama da tutturursun. Zor degil. Ancak ayni yolda ayni ortalamada harcadigin enerji, yol bisikletiyle harcadigin enerjiden daha fazla olur. Cunku isin icinde agirlik, aerodinami, serilik gibi unsurlar mevcut. Lakin alacagin city bike ortalama agirligi 12-13 kg olacak. Yol bisikletinde ise 9-10 kg arasi. Kafadan %25 oradan farkediyor zaten.
Bazi sehir efsaneleri vardir; yol bisikletinin lastigi cabuk patlar, kayarsin dusersin, narindir gibi. Uygun lastik kullanir ve dikkat edersen bunlarin hicbiri olmaz. Benim 20 yilda sadece bir kez lastigim patladi, oda kendi salakligimdan. Dogru basincla kullanmak gerekiyor.
Yol bisikletlerini camdan yapmiyorlar, gayet de saglam. Dusunuldugu gibi degil.
Rahatlik... Bu konu, sele ayari, gidon ayari ve gidon yuksekligi gibi degiskenler yardimiyla ayarlanabilecek bir durum. Dogru pozisyonu zaman icerisinde kendin deneme yanilma yontemiyle bulacaksin zaten. Yeter ki aldigin bisikletin kadro boyu sana uygun olsun.
Uzun zaman sonra ilk kez city bike kullandim. ctesi aksami arkadasla bisikletleri degistik. O kadar alismisim ki yol bisikletine, o bisiklet bana kamyon gibi geldi. Ki adamin bisikleti specialized marka. Dusun yani.ver dedim bisikletimi al bisikletini.
Sana yol bisikleti kullanmanin avantajlarindan biraz bahsetmek istedim. Dezavantaj mi, biraz dafa fazla onune bakman gerekebilir. Onun disinda baska birsey yok.
Basip gidiyoruz iste...