Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletinizde hangi lastiği kullanıyorsunuz?

Hangi lastik?

  • Continental Grand Prix 4 Season

    Katılım: 68 7,2%
  • Continental Grand Prix 4000S

    Katılım: 18 1,9%
  • Continental Grand Prix 4000S II

    Katılım: 112 11,9%
  • Continental Gatorskin

    Katılım: 11 1,2%
  • Continental GatorHardshell

    Katılım: 2 0,2%
  • Continental Ultra Sport II

    Katılım: 41 4,4%
  • Continental SuperSport Plus

    Katılım: 10 1,1%
  • Continental GP Force II and Attack II

    Katılım: 2 0,2%
  • Michelin Pro4 Service Course

    Katılım: 10 1,1%
  • Michelin Pro4 Endurance

    Katılım: 20 2,1%
  • Michelin Pro 3-4 Race

    Katılım: 34 3,6%
  • Michelin Dynamic

    Katılım: 41 4,4%
  • Michelin Lithion 2

    Katılım: 34 3,6%
  • Schwalbe Marathon Plus

    Katılım: 37 3,9%
  • Schwalbe One

    Katılım: 35 3,7%
  • Schwalbe Durano Plus

    Katılım: 29 3,1%
  • Schwalbe Durano RaceGuard

    Katılım: 10 1,1%
  • Schwalbe Marathon Supreme

    Katılım: 8 0,9%
  • Schwalbe Ultremo

    Katılım: 4 0,4%
  • Schwalbe Ironman

    Katılım: 1 0,1%
  • Schwalbe Lugano

    Katılım: 87 9,3%
  • Vittoria Rubino Pro

    Katılım: 36 3,8%
  • Vittoria Zaffiro Pro

    Katılım: 14 1,5%
  • Vittoria Open Corsa Evo CX & SC

    Katılım: 9 1,0%
  • Veloflex Master

    Katılım: 7 0,7%
  • Hutchinson Serisi

    Katılım: 56 6,0%
  • Challenge Serisi

    Katılım: 0 0,0%
  • Maxxis Serisi

    Katılım: 38 4,0%
  • Rubena Serisi

    Katılım: 31 3,3%
  • Diğer

    Katılım: 134 14,3%

  • Toplam katılım
    939
Arkadaşlar yollar hakikatten yol değil. Her türlü çöp yollarda ve acayip çukur var. Ben Bisiklet imin üzerinde gelen Hutchinson Equinox 2 lastikleri kullanıyorum. Oluşan 2 patlaktan birincisi büyük bir cam kırığıdan , ikincisi ince uzun çelik sacdan kaynaklandı. Yani çöpten başka hiçbir şey lastiğimi patlatması. Patlamalar ın hepsi de şehir içinde oldu. Çünkü en çok çöp şehirde. Bu yüzden zırhlı Schwalbe durano almayı düşünüyorum ya da patlak önleyici şerit yapıp kullanmayı düşünüyorum
 
Scudo
Valla ben ne 4seasons ile ne de pro 4 endurance ile patlak sorunu yaşadım. Mis gibi gittim geldim, boş yere çift iç lastikle gezdim.
Şimdi pro one kullanıyorum biraz daha iyi yuvarlanıyor diyorlar ama pek farketmiyor ve bir kere lastik patlattım. Dolayısıyla pro 4, gatorskin vs tavsiye ederim, boş yere şerit vs uğraşmayın...
 
@Zekeriya Çab çok ilginç, ben bu TUFO markasını hiç duymamıştım. RUBENA yıl biliyordum sadece
 
@alper 76 tufo çek markası. Sanırım Avrupa'da da ttciler ve triatloncular arasında antrenman lastiği olarak seviliyor. Pist bisikletlerine özel seriside var. Ve normal clincher jant için tubular lastik üreten tek firma.
Bir taraftan böyle bir inovasyon ile nasıl sivrilmez diye düşünüyor insan bir taraftanda swable, Michelin gibi markalar testlerde rewievlerde parlatılmak için paralar sponsorluklar yatırıyor.
Ben tam alacaktım ki bir arkadaş vaz geçirdi. Clincher tubular patladığı zaman onarımı yok sadece slime ile olduğu kadar ve slime da eve kadar. Sonrasında tekrar 120-140 psi basınca kaçırıyormuş yani lastik çöp. 90-100 psi dan yukarı çıkmıyor patlayınca. Tubeless gibi iç lastiğe dönmek yada içten deliği yamamakta mümkün değil.

Bir seferlik denemek olur ancak ama oda yol ister. Şehir içinde patlama riski daha çok. Orman yolları yada şehirler arası yollar cam vs olarak daha temiz. Daha az riskli yerlerde deneme amaçlı alınabilir.
İstanbul'da paZatesi bisiklete çıkınca yerlerde cam kırıkları normalin 4 katı oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
3 hafta önce: Continental Grand Prix 4000 S II
Şu anda: Vittorio Rubino Pro

İnşallah tercihim doğru olmuştur :)
 
@İlker_Yılmaz Vittoria rubino pro Yen'i çizgili desense bir şey diyemem ama önceki pro slick ise ben ömrünü doldurmadan çıkaracağım çok sert çok zor bir lastik. Prüzsüz yolda diyecek yok ama asfalt tırtıkta çok kötü.
 
Schwable duramo plus lastikleri yeni taktım. Luganolar hiç iyi değildi patlama hususunda.
 
Bütçesi dar olan arkadaşlarımız Rubena Phoenix veya daha düşük bütçelerdeyseniz Rubena Syrinx kullanabilirsiniz. Her iki lastiğin internet mecrasında incelemeleri mevcut. Benim tavsiyem bunlar olacaklar.
 
Ben Vittoria Diamente IV kullanıyorum. 170gram olmasına rağmen patlama yaşamadım ki kaç kere çukur vb yerlere girdim. Yaklaşık 300-350km olmuştur.
 
Maxxis Detenator kullanıyorum, Vittoria Rubino Pro Graphene + gelince bir inceleme yaparız artık
 
ön specialized espoir elite 700*25 , arka continental grand prix 700*23 :rolleyes:
 
@Zekeriya Çab teşekkürler sadece dikkatimi çekmişti almayı düşünmedim çünkü ilk kez lastik alacaktım. Arka lastik balonlamis Continental gatorskin hardshell 25c arka için aldım ön ise yeni vergiler korkusuyla continental ultra sport 2 25c aldım.
Arkada 25c hemen kendini hissettiriyor, biraz yeri tutuyor gibi ama lastiğin yeniliği nedeniyle yumuşak olması ve birazda genişliği neden olduğunu düşünüyorum. Ön için ucuza kaçtık ancak umarım patlak vs konusunda sıkıntı yasamam.
 
@alper 76 kilona göre arka lastik havasını ayarla. 25 lastikler genelde daha iyi yuvarlanır diyorlar. Birde tabi biraz eskiyip üst kabuğu atınca lastik daha iyi hissettiriyor bu bi
Gerçek.

@HakanAydın55 espoirletden nefret ettim. Benim bisikletle beraber geldi. 250-300 km kullandım çıkardım bir daha takmadım. Resmen yolda batacak ne varsa topluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydın55
@Zekeriya Çab merakimdan soruyorum TUFO nun clincher olup bir continental veya Michelin ile kapışacak ürünü yok mu? Değerlendirme lerde de rastlamadım. Sadece TT vs lastiği mi üretiyor?
 
vittoria zaffiro 23mm decarthlon çifti 100tl fena değil tırtıklı yapısı var kayma yok
 
@alper 76 yok tt ve triatlon diye özel bir seri YoK Tufo da sadece track var diğelri alıp kullan ama amaç olarak tt triatlon yazılı künyesinde. Genelde clincher tubularların normal tubularlara çok yakın histe olduğunu yapıştırıcı ıvır zıvır ile uğraşmadan tertemiz iş olarak görülüyor. Tubular da da patlama ve slime olayları var ama yolda giderken yada bir organizasyonda iç-dış lastik taşıyıp kurtarabilirsiniz ama tubularda komple jant taşımanız gerekiyor. Lastik sponsorluğu olmayan takımlar bile clincher yada tubless kullanıyor. Tubularlar tt eteplarında tercih ediliyor.
Michelin ve continental tubless ve tubulara girmiyor bile. Az talep olduğundan değecek bir üretime gerek yok. Hatta 25 mm lerin daha az devrilme kat sayısı ürettiğini düşünürsek tubular pazarı daraldı. Çünkü 25 mm tubless tubulardan daha hızlı. Tufo nun malları malzemesi belki continental ve Michelin den de iyi olabilir ama test sitelerinde, YouTube kanallarında bol para basıp kıyaslamalı tanıtım yapmadığından lastiğin ne olduğunu bilmiyoruz denemesi de çok para olduğundan denemeye değer olmuyor. Parayı geçtim çok dayanan bir malzeme alıp eskitip kurtulmak da mümkün değil kötü çıkarsa. İkinci el lastik satışı da sıkıntılı. Yani zor özel bir fiyat yapmadan alıp kullanmak.
 
  • Beğen
Tepkiler: alper 76
@Zekeriya Çab ;
Almış olduğum lastik birebir aşağıdaki gibidir...Ramazan dolayısıyla henüz kullanma fırsatım olmadı..Umarım anlattıkları gibi memnun kalırım.:)
Screenshot_2017-06-23-04-24-19-1.jpg
 
gecenlerde wiggle dan lithion 2 23c siparis etmistim. Dun sahilde surerken arka lastik patladi. Daha agiz tadiyla deneyemedik bile, ancak bi 10km veledromda deneme firsati bulmusken hevesin kursagimda kaldi :(
 
@İlker_Yılmaz bu yenisi bununla ilgili bir bilgim yok. Ama zaten biraz daha konforlu lastik olduğunu düşünüyorum çünkü pazar hız kadar konforu da istiyor artık. Yeni serilerde sert iç yapı(tpi) kullanıp dıştaki hamuru kalın ve yumuşak tutup biraz konfor sağlama derdinde. Deneyince paylaşırsınız.

@babajanovic sizin sahilde yerde beton bloklar arasında çizgilere çok güzel cam kırığı sığıyor bu çizgiler cam kırıklarını dik tam lastiğe girecek gibi tutuyor yani her lastiğe istisnasız girecek şekilde. Çok dikkat etmek lazım. Veledroma 2-3 ziyaretim oldu hepsin bu şekilde camlara rastladım.
 
  • Beğen
Tepkiler: İlker_Yılmaz
Geri