Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletinizde hangi lastiği kullanıyorsunuz?

Hangi lastik?

  • Continental Grand Prix 4 Season

    Katılım: 68 7,2%
  • Continental Grand Prix 4000S

    Katılım: 18 1,9%
  • Continental Grand Prix 4000S II

    Katılım: 112 11,9%
  • Continental Gatorskin

    Katılım: 11 1,2%
  • Continental GatorHardshell

    Katılım: 2 0,2%
  • Continental Ultra Sport II

    Katılım: 41 4,4%
  • Continental SuperSport Plus

    Katılım: 10 1,1%
  • Continental GP Force II and Attack II

    Katılım: 2 0,2%
  • Michelin Pro4 Service Course

    Katılım: 10 1,1%
  • Michelin Pro4 Endurance

    Katılım: 20 2,1%
  • Michelin Pro 3-4 Race

    Katılım: 34 3,6%
  • Michelin Dynamic

    Katılım: 41 4,4%
  • Michelin Lithion 2

    Katılım: 34 3,6%
  • Schwalbe Marathon Plus

    Katılım: 37 3,9%
  • Schwalbe One

    Katılım: 35 3,7%
  • Schwalbe Durano Plus

    Katılım: 29 3,1%
  • Schwalbe Durano RaceGuard

    Katılım: 10 1,1%
  • Schwalbe Marathon Supreme

    Katılım: 8 0,9%
  • Schwalbe Ultremo

    Katılım: 4 0,4%
  • Schwalbe Ironman

    Katılım: 1 0,1%
  • Schwalbe Lugano

    Katılım: 87 9,3%
  • Vittoria Rubino Pro

    Katılım: 36 3,8%
  • Vittoria Zaffiro Pro

    Katılım: 14 1,5%
  • Vittoria Open Corsa Evo CX & SC

    Katılım: 9 1,0%
  • Veloflex Master

    Katılım: 7 0,7%
  • Hutchinson Serisi

    Katılım: 56 6,0%
  • Challenge Serisi

    Katılım: 0 0,0%
  • Maxxis Serisi

    Katılım: 38 4,0%
  • Rubena Serisi

    Katılım: 31 3,3%
  • Diğer

    Katılım: 134 14,3%

  • Toplam katılım
    939
Scudo
@babajanovic cam kırıkları hazım sorunu çeken iftar zedelerden dolayı artığını düşünüyorum zira çoğu yeşil. Kahverengi şişeler genelde pahalı ve depozitolu dolayısı ile etrafta pek kırığı olmuyor.
Ayrıca kahve rengi şişeyi kıran adam kendinde değil kafası güzel
Soda içip sen neyin kafasını yaşıyorsu diye sorasım geliyor ama denk gelmedi.
 
Arkadaşlar 700*25 zırhlı lastik tavsiyesine ihtiyacım var yuvarlanma direnci ve ıslak performansı pek önemli değil benim için yol tutuşu ve patlamaya karşı direnci önemli bütçem iki lastik için en fazla 250 tl Türkiye içinden alacağım 2 - 3 gün içinde almam lazım şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim
 
@tuna07
Schwalbe durano d.d


SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
schwalbe lugano kullanıyorum(eski versiyon) kuru zeminde yolda kum vb. bişey yoksa iyi tutuyor. arka lastik kitlendiği zaman hemen eriyiveriyor.ayrıca ıslak zeminde de kullanılacak gibi değil ama sonuçta 50 liralık bi lastik en yakn zamanda pro4e geçeceğim
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan k.
IMG_6365.JPG IMG_6364.JPG IMG_6366.JPG

Evet gençler lastikler nihayet geldi. Bayramda denerim diyordum ama Kadir gecesinden yatışa geçen personel ancak bu gün çalışabildi sanırım.
3 Nisan 2016 lansman videosu yayımlanan bir lastik. Nispeten şu an piyasada alabileceğiniz tüm lastiklerin en yenilerinden biri ama ne yazıkki en son resimde görüldüğü üzere 0416 yani Nisan 2016 da üretilmiş.
Bu da bu adamların lansman civarında binlerce lastik üretip depolara, satış noktalarına, dükkanlara gönderip satılana kadar başka üretim yapmadıklarını gösterir.
Lastiğin kullanım harici sadece süre ömrü 5 yıl olduğu düşünürsek 1 yılını kaybettim ama tabi üzerindeki koruyucu katman(ilk resimde sarı zemin üzerinde küçük yazılarla belirtilmiş) bu kaybın etkisini oldukça azalttığını düşünüyorum.
Umarım yarın sabah bir tur deneyebilirim. Tabiki ilk düşüncelerimi burada paylaşacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertan M.
@Zekeriya Çab hayırlı olsun lastikleriniz fiyatları 4000s 2 den daha pahalı ama 10 watt tasarruf demiş eski model pro4 e göre iki lastikten gerçekten 20 watt tasarruf yaparsa çok iyi bir değer.Belkide şuana kadar clinder olarak üretilen en hızlı lastiklerden biri , 4000s 2 nin çok zayıf yönleri herkes tarafından biliniyor ıslak zemin ve lastiğin yan tarafları oldukça zayıf Continental hala yeni 4000 sii ye yeni bir güncelleme getirmedi.Bu lastiğin özellikle ne kadar dayanıklı olduğunu merak ediyorum.Hızlı lastiklerin genellikle ömrü kısa olur o yüzden zaten çok uzun süre kullanılacak lastikler değil kısa performans sürüşleri ve yarışlarda kullanmak mantıklı.
 
@Ertan M. Yok yaw vur dibine kaç yıl daha bu performansla bisiklete binicez allasen? Ben şahsen normal kullanım için aldım. Şimdi taktım zor olmadı gayet güzel oturdu tabi iç lastikler 23 bu 25 umarım çok zorlamaz. Yabancı sitelerden okuduğum kadarıyla 25 e 23 iç lastik sadece patlak riskini biraz artırıyor okadar.
Mevcut 23 leri 120 şişiriyordum bunları 110 şişirmek gayet öncekilerden daha sert bir yapı oldu.
Çok çok ince yanaklar 100-150 m patlak gittiğinizde biter yanaklar. Çıkardığım lastikleri 245 gr dı ön 237 arka 225 gr olarak çıktı bunlar 215 gr.
Bisikletle gelen espoir 25 mm lerden bariz daha küçük duruyor, çıkar vittioria pro slick lerden farkı anlaşılmayacak kadar az. Lastik enden daha çok boydan kalın duruyor lastiğin çevresi arttı.

Michelin power competition test edildi onaylandı.
Vittoria pro slick meğersem baya tren tekerleği gibi demirdenmiş gibi
Sertmiş. Yoldaki herşeyi hissediyormuşum meğer.
Kesinlikle 400 tl ye değdi.
Öncelikle yaşadığım konfor artışı beni çok çok mutlu etti. Ben zaten lastiklerim eskidiği için değil konforum için bu masrafı göze almıştım ve fazlasıyla yumuşak Harika bir his ile yol teması var.
Amerikalının dediği supple kelimesinin çok yüksek derecesi beden bulmuş bu lastikte.
Özellikle 30 ve üzeri hızlarda çok daha konforlu. Yere değmekle havada uçmak arası bir yer. 30 u geçince sanki hafifliyorsunuz ve yol tırtıkları, kazıp kapatılmış yerler mazğal kapaklarının kusurları hissedilmez oluyor. Bilen bilir Tarabya otelin önünde bozulmuş tırnaklı yol, tokmak burnunu dönerken tırnaklı yol en az %60 daha az hissediliyor. Tabi bu tırnakların verdiği yavaşlama daha az oluyor bozuk yoldan az etkilenen bir Rolling Resistance var.
Konforda çok büyük artış olduğu için konfordan genişçe bahsettim.

Performans artışı konfor kadar olmasada Vittoria ya ya göre %30-40 arası artış var. Az buz değil yani. Sprinte ve düz yolda büyük bir fark hissettim ama tırmanış için çok büyük fark olduğunu söyleyemem. Yeterince uzun bir tırmanış yapmadım Rumeli kavağı yokuşlarını tırmandım ama genel olarak bende fark yaratmadı.
Islak yelerden geçtim ıslak kuru farkını hiç hissetmedim vittorialar ıslağa girdiğinde farketmiyorsun ama çıktığında lastikle az da olsa tatlı bir kayma eğelimi seziliyordu. Hafif ıslak çamurlu su kaplı asfaltta da kayma hiss yoktu.
Gayet güvenli his veriyor.
3-4 tane patlatılmış şişe enkazı etrafından geçtim şimdilik kesik falan oluşmadı.
Kötü tarafı kasis, yol dalgalanması (vilayetler evinin önü) gibi geniş bozuklar biraz daha sert hissediliyor. Yani gerçekten bozuk yolda, parkede biraz daha rahatsız edici olabiliyor.
Arabalara hız kesmeleri için olan çizgili kaplama c kırmızı ışıklardaki kırmızı- beyaz tırtıklı yol kaplamasını çok hafif hissederken kasis gibi büyük engelde his artıyor.

Satın alınabilecek en ucuz konfor ve hız .
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrocon
fotoğraf0593.jpg fotoğraf0594.jpg fotoğraf0595.jpg @tuna07 Bende de aynı sıkıntı oldugu için bu sayfada çok araştırdım baktım ve en sağlamı ve patlağa karşı dirençli olanı (marathon plus u geçersek-ki o tur lastiği ve kullanan yol cu arkadaşlar yere aşırı tutundugunu ve bisikleti çok ağırlaştırdığını söylediler)
1-continental gatorskin hardshell (link)
2-continental gatorskinbunlardan daha sonra .... (link)
3-schwalbe durano double defens vs geliyor. (link)
Aşağıya ekleyeceğim lin ile özelliklerini yuvarlanma direncini vs inceleyebilirsiniz. Ben hardshell i arka için aldım, ancak ne olursa olsun patlak biraz da şans işi. Fazla beklentiye girmemek, ama raceguard'dan da uzak durmak gerek çünkü patlaya patlaya adamı bezdiriyor. bana yarış koruması az geliyordu çünkü sürekli tertemiz asfaltta sürmüyorum.

kıyaslama ise burada..Siz istediğinizi karşılaştırabilirsiniz ben siizn için gatorskin ile durano plus u kıyasladım, (double defens yoktu)
yanlız bu karşılaştırmada gatorskin hardshell yok continental hardshell in gatorskin den çok daha rttırılmış koruması oldugunu iddia ediyor. Karşılaştırmadan çıkan sonuç DURANO ÇOK AĞIR VE GATORSKIN DAHA HAFİF- PATLAK KORUMADA İSE GATORSKİN FARK ATIYOR!!!

Bu arada 3-5 gr hesabı yapmıyorsanız folding (katlanabilir) değil de wire bead (tel yataklı-telli) olanı tercih edin daha ucuzlar. Katlanmış olarak gönderiliyorlar bende sorun olmadı. İki lstik için masraf olmasın derseniz öndekini conti ultrasport2 de düşünebilirsiniz.
buraya gatorskin-ultrasport2 ve conti4 season koydum -4 season da çok beğenilen , patlağa karşı güçlü ancak fiyatı biraz yüksekçe lastiktir.

(link)
kolay gelsin

Benim gatorskin hardshell 25c geldi arkaya taktım..yeni oldugu, daha kurumadığı için yumuşak ve iyi. Ön için ise ucuz olan ultrasport2 aldım şimdilik duruyor.

Bu arada gatorskin ler el yapımı ve ALMAN , ucuz olan ultrasport2 ler çin yapımı. Çinliler elle mi ayakla mı yaptı bilmiyorum :)

Zaten ultrapost 2 ler için her yerde "her anlamda orta karar lastik" deniyor. Zaten ben d üst karar bir binici değilim. Az patlasın yeter artan paraya da iç lastik ve eldiven aldım ama aklım gatorskin de kaldı açıkçası :)))
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuars07
@alper 76 geçen lastik patladı, neden? İç lastiği zamanında çıkarıp pudralamadığım için, latex iç lastiğin derdi. Başka bisiklette de jant bandının eskimesi sonucu iç lastiğin içe bakan kısmından patladı. Korumalı lastik de bir yere kadar oluyor.
Lastiğin içinde kullanıla ara elemanlar patlamayı engeller. Vitoria pro slicklerde çoğu zaman lastiğe girmiş cam ama minik bir bilye olmuş o zırhı geçememiş ve orada defalarca ezilmekten ve sıkışmaktan yuvarlak inci tanesi olmuş oluyor.
Patlamaya dayanıklılık demek daha ağır daha yavaş lastik demek. Bence yanında 2 iç lastik 4 co2 tüp 2 levye taşımak okadar yavaşlatmaz.
Patlak koruma yüksek olarak lanse edilen tüm lastikler 250gr ve üzeri oluyor.
Lastiklerin çoğu el yapımıdır, bir bölümü atomasyımla yapılıp yine son işleri eller yapılan markalarda var ama genel olarak ustalık ister.
Makina bir yere kadar yapıyor videoda görüldüğü gibi. Elsiz olacak birşey değil fiyata ona göre.
Kalın korumalı lastikler daha kolay yapılıyor çünkü zaten katmanlar kalın ama ince hızlı lastikler daha ince katmalardan hataya daha kolay düşülebilen ve hatalı ürünün bariz belli olduğu katmanları çok olduğu için işçilik süresi fazla. Alman işçi
Maaşı daha yüksek orası ayrı.
Ayrıca 15-20€ ve üstü lastikler zaten korumalı olmasada patlamaya karşı daha iyiler daha ucuz lastikler daha kolay patladığı gayet açık.
Ama her iş için ürün var belkide gereğinden çok ürün var.
 
işçiliğin asyada ucuz olduğu malum . Espri olsun diye söylemiştim @Zekeriya Çab dostum.Ülkemizde bisiklet bile pahalı, spor lüks gibi görülüyor o nedenle mtb-yol dışında bir seçenek yok gibi.
seçenek bolluğu konusunda hem fikirim, deterjanlardaki mantık işte...
Arka lastiğin patlama oranınını çok daha yüksek olmasından ön tarafa fazla özenmedim. Zaten şu anda mersin öyle sıcak ki sabah 5 te bile antrenman mümkün görünmüyor.
 
@alper 76 şimdi 1,1,5 ay antrenman zora girer. 5 de çıkıyorum 730 8 de kaçıyorum eve neyseki spor salonu var koşu moşu oluyor arada güzel.
Ülkenizde zaten seçenekler gittikçe azaldı. Girip bakın 4-5 sene önce piyasaya çıkmış lastikler var hala. Avrupa'da 5-6€ ya düşmüş lastiği burada hala 50-100 tl ye satışa koyan mağazalar var.
Dolar yükselince Yen'i mal almadılar ama mevcutlara zam yapmayı da ihmal etmediler.
 
@EBARS
bende Lugano kullanıyorum, yol tutuşu şaşırtıcı derecede iyi, özellikle yattığınızda güven veriyor, kolay kolay patlamadığını düşünüyorum 2 yılda tek patlak ve kazara camların üzerinden geçtiğim halde sonuç bu. yanakların yumuşak olması nedeniyle konforlu da, buna karşın yuvarlanma direnci oldukça kötü :( pürüzsüz yollarda hızınızı korumak için biraz daha efor sarfetmeniz gerekiyor ama pütürlü çakıllı asfaltta hızınızı korumak çok zorlaşıyo ve lastik ilerlemiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: EBARS
Wiggle'dan verdiğim sipariş 1 aydır gelmeyince Ankara'da alıp kullanmamış birinden Vittoria Rubino aldım.
Çok anlamam o yüzden bisiklet üstünde gelen lastikten sonra bihayli akıcı geldi.
Fakat bugün 300km yi devirdiğim sıralarda arka lastiğe ince bir tel parçası girdi ve lastiği patlattı.
İç lastik değiştirip yolu tamamladım fakat şöyle ufak bir yarılma varIMG_0408.JPG

Bu durumda lastik çöp mü oldu sizce.
Arkayı öne taksam idare edermi veya bir tamir olanağı varmı?
 
@SilentBob kısa süreli çözüm olur. içten elektrik bandı yapıştırın ömrü biraz daha uzar iç lastiğin. yol lastiklerine isterseniz 1000 lira verin. en ufak sivri taşta bile patlıyor.
yol lastiği konusu tam bir çıkmaz. şans faktörünü de ele almak lazım tabi
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğanay07
hutchinson equinox 3100 km de 1 er adet patlak ile :D maaşallah diyeyim.
 
@Cem cm Eyvallah hocam yama setinini yapıştırıcısıyla orayı kapatsam açılmasını engellermi sizce
 
Geri