@mehmetsunu
Bu cözüme gelisim cok farkli bir nedeni var. Bazen bisikletle seyahat sirasinda cok güzel yollari, dag gecitleri olan yerlere gelince, bir veya iki gün kalip yörenin kesfi icin yol bisikletimin eksikligini hissediyordum. Bu sekilde kamp yerini sabitlayip, orada yol bisikleti ile kisa turlar atma zevki olanagi da var. Hatta Fransa Turu gibi yerlerde, kampi asagida kurup, sonra etapin gectigi dag gecidine yol bisikleti ile yüksüz gitme olanagi var. Sadece Arka göbek mandalini degistrimek gerekiyor. Ama orijinal mandali da yanimda tasiyorum. Degistirmesi yarim dakikalik is zaten!
Inislerde fren mesafesinin biraz daha uzadigini tahmin edebilirsiniz. Cok ani sag sol yapma olanagi olmadigi icin biraz uzak görüslü olmak gerekiyor! Karbon kadro kullanmiyorum, kadronun bu tip torsiyon kuvvetine dayanmasi konusunda süphelerim var. Ama alüminyum kadroda hic bir cekincem yok. Yokus cikarken ayaga kalkip pedal cevirme konusunda da hic bir zorluk yok. Am en güzeli düz yolda havanin direbci yol bisikletine göre neredeyse sifir düzeyde oldugu icin biraz sikistirinca 40 km/h ler mümkün. Tabi ayni frende olan atalet sorunu, hizlanirken de mevcut! Yani 10 pedal cevirmede hizlanmak oldukca zor, biraz daha fazla zaman aliyor.