Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletiyle tur

Arda Oral

Daimi Üye
Kayıt
10 Ekim 2013
Mesaj
240
Tepki
140
Şehir
NİĞDE
Bisiklet
Salcano
mehaba arkadaşlar benim bir yol bisikletim var bu bisikletim ile tur yapmak istiyorum sizce çok zorluk yaşarmıyım sele vs. yol bisikletimin markası salcano xrs 800(sora takım tamamı) ilginiz için teşekkür ederim.:)
 
Scudo
yok sanırım takılamıyor cünkü yol yol bisikletlerine takılamıyor diye biliyorum o zaten sorun olmaz bir şeklide takılır ama benim sorunum dişli ve dreksynun tur bisikletinden farklı olması .teşşekkürler ilginiz için
 
Yapacağınız turlar kaç km civarı olacak?
 
sırt çantane temel ihtiyaçlarını alırsın bal gibi yaparsın..ben city bike ile çıkacağım aynı şekilde..senin model benimkinden 2-3 kg daha hafif olabilir
 
xrs 300 ve 700 de arkaya sele takılamıyordu. 28 lastik belki takılabilir ama 30-35 lastik takılamıyor. Performans lastikleriyle tura çıkmak baya zor olur gibi me geliyor. Lastik konusunda bir değişiklik düşünüyormusunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Yol bisikletiyle tur yapılabilir aslında, ama dezavantajları herşeyin üstüne limon sıkabilir. Kısa kısa deneyip karar verebilirsiniz.
 
Daha önce Corratec Dolomiti -105 Komponentli bisikletle Giresun-İstanbul turu (1200km) yaptım. Tur bisikletlerine avantajla bel ve kol ağrısı yasayabılırsın. Arkaya sele yerine ben çanta ile yaptım turu. Eğer çanta kolunu kesmeyecek rahat bir çantaysa pek bir sıkıntı yaşatmaz. Tur bisikletlerine göre avantajı var fakat dezavantajıda var sonuç olarak ben yaptım ve pek zorlanmadım.
 
@ARDA O

Bence eger araziye girmeyecekseniz, en iyi tur bisikleti yol bisikletidir. Muhakkak ki üzerine oturup uzun yol yapmaya alisik olmak gerekir. Ben yillarca turlar icin sehirde kullandigim, ise gittigim bisikleti kulandim. Son iki senedir arkaya bir romörk takip yol bisikletlerimden birisiyle tur yapiyorum. Arkada görünen cadir da dahil her bir seyi yüklüyorum. Yokuslarda her tur bisikleti gibi agirlik dolayisiyla yavas gidiyor ama düz yolda ve inislerde yol bisikleti guruplariyla ayni süratte yol aliyor. Maalesef 28 mm. den genis lastik takamiyorum öndeki kabon masanin genisligi dolayisiyla, ama sizin Salcanoya ne kadar genis lastik takilabilir bilmiyorum.
Bu sene Fransa Turunun 14 Temmuzdaki La planche des Belles filles etapindan baslayip Chamrousse' a kadar, tam resimde görüldügü yüklerle her gün takip edecegim. Son dag gecidinde kamp kurup geceleyecegim. Yani günde ortalama 200 km. civarinda olacak.
Bisikletinizi benzeri bir cözümle turlar icin kullanmaya hic cekinmeyin!
 
İhtiyar abi bu konu hakkındaki deneyimlerinizi paylaşırsanız bisiklet turculuğunda çığır açan bir kişi olursunuz. doğrusu yol bisikleti ile turculuk hala bizler için tabu niteliğinde. Oysaki römork imkanı kullanılırsa neden olmasın. İllaki bagaj bağlantısıda istemiyor. Bisikletseverlerin aklı yol bisikleti denilince karbon malzemeye gittiğinden dolayı bu alternatifi pek düşünmüyorlar. Çelik kadrolu bir bisiklet ile pekala tur yapılabilir. Lakin sizin bisiklette olduğu üzere 28 ebat bir lastikle yüklü bir şekilde ne derece dengeli gidilebilir. Yokuşlarda ve virajlarda römork ile girdiğiniz maksimum hız nedir. Daha detaylı anlatımlarınızı bekliyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan38
Kadrosunda bagaj takmak için uygun sisteme sahip olmayan yol bisikleri için özel tasarlanmış arka bagajlar mevcut.

(link)

Bu bagajlar sele borusu ve QR üzerinden takılıyor. Benzer sistemli bir tanesini geçen sene hem Kapıdağı hem de Foça-İstanbul güzergahında kullandım. QR ve sele borusu son derece sağlam ve düzgün bağlantı sağlıyor. Bağaj hiç kıpırdamıyor. Üstelik üst kısmı daha dar ve aşağı doğru genişlediği için yolda sorun da çok fazla yaratmıyor. Ben heybe ile kullandım ve çok memnun kaldım.

Yol bisikletini tur için kullanmaya gelince eğer bisikletiniz 28 lastik destekliyorsa son derece iyi olur ancak desteklemiyor ise Schwalbe marathone 700/25 lastik ile de çok iyi netice alabilirsiniz yol tutuş ve patlama direnci normal yol lastiklerinden çok daha iyi.

Yol gruplarının sıkıntı olacğaını da sanmıyorum en fazla bazı rampalarda biraz sıkıntı yaratsa da genel ortalama olarak size çok keyif verecektir. Ayrıca bugüne kadar kullandığım gidonlar içerisinde özel kelebek tur gidonu dışında en rahat ve konforlu sürüsü dropbar yol gidonları ile yaşadığımı da söyleyebilirim (bu tamamen kişisel yorumdur herkesin zevki farklı olabilir)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Yol bisikletinin ön dişliyi 2 den 3 e çıkartma şansı var mı?
 
@Turan Babacan
Tabii ki var. Ama Vites kolu ikili icinse üclu ile degisecek, aynakol malum degisecek, arka ve ön aktarici, zincir boyu vs. ......
 
  • Beğen
Tepkiler: Turan Babacan
@mehmetsunu

Bu cözüme gelisim cok farkli bir nedeni var. Bazen bisikletle seyahat sirasinda cok güzel yollari, dag gecitleri olan yerlere gelince, bir veya iki gün kalip yörenin kesfi icin yol bisikletimin eksikligini hissediyordum. Bu sekilde kamp yerini sabitlayip, orada yol bisikleti ile kisa turlar atma zevki olanagi da var. Hatta Fransa Turu gibi yerlerde, kampi asagida kurup, sonra etapin gectigi dag gecidine yol bisikleti ile yüksüz gitme olanagi var. Sadece Arka göbek mandalini degistrimek gerekiyor. Ama orijinal mandali da yanimda tasiyorum. Degistirmesi yarim dakikalik is zaten!

Inislerde fren mesafesinin biraz daha uzadigini tahmin edebilirsiniz. Cok ani sag sol yapma olanagi olmadigi icin biraz uzak görüslü olmak gerekiyor! Karbon kadro kullanmiyorum, kadronun bu tip torsiyon kuvvetine dayanmasi konusunda süphelerim var. Ama alüminyum kadroda hic bir cekincem yok. Yokus cikarken ayaga kalkip pedal cevirme konusunda da hic bir zorluk yok. Am en güzeli düz yolda havanin direbci yol bisikletine göre neredeyse sifir düzeyde oldugu icin biraz sikistirinca 40 km/h ler mümkün. Tabi ayni frende olan atalet sorunu, hizlanirken de mevcut! Yani 10 pedal cevirmede hizlanmak oldukca zor, biraz daha fazla zaman aliyor.
 
şunu gözönünde bulundurun öncelikle;
yol bisikletlerinde jantlar hafif olsun diye 20 veya 24 telli olur,
eğerki 30-40kg tam takım tur malzemesini yol bisikletine yüklerseniz jant teli kırılma sorunu ile karşılaşırsınız.
tur bisikletlerinin 32 veya 36 telli janta sahip olmasının ana nedeni budur.
bu sorunla karşılaşmak istemiyorsanız ya çok az yükle tur yapacaksınız,
veya İhtiyar abinin yaptığı gibi römork alarak bu sorunu halledebilirsiniz.
.
bunun haricindeki diğer öğeler sizin fiziksel yapınız ve performansınız ile ilgilidir.
rahat bir sele ile tur bisikletine oranla daha rahat yol alırsınız yol bisikleti ile ve daha rahat edersiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@Cem Bayıll
Sorun, Masanin ve frenlerin araligi, genis lastigin sigmayip sürtünmesi!

@ismail eren
Bu da bir bakis acisi tabii. Ama ayni jant setini kullanan 55 kilo biskletci de var, 85 kilo bisikletci de var!
 
Şimdiki nesildeki yol yarış bisikletine çevirmek biraz yazık olacağını düşünüyorum. Kaldıki şimdi nesil yol yarış bisikletlerin lastik bölümündeki kadro yerleride çok dar. Genelde de sele yeri yok. Bu nedenle ikinci el alınacak 80 li 90 lı yıllarda ki bir yol yarış bisikletini dönüştürmek daha iyi olmaz mı? Bu modellerde genelde 30-35 arası lastikler de rahatlıkla takılabildiği gibi genelde sele takılabilecek yerlerde mevcut. Ayrıca şehir içinde gündelik kullanmak için de yedek bir bisikletiniz olmuş olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
1000-1500 km civarında

1000-1500 arasında

size çok teşekkür ederim syn. İhtiyar size bir kaç tane daha sorum olacak arkaya takdığınız römork size sorunlar yaştıyormu devrilme vs. bildiginiz gibi yol bisikletinin dişli sayısı tur bisikletine göre daha aaz yokuslarda herhangi bir sıkıntı olurmu kullandığınız bisiket in markası ne oldugunu soylermisiniz? , s,z,n yaptıgınız turlar kaçar km lik turlar ve de son olarak kaç tl harcayarak 1000-1500 km lik bir tur yapabilrim . ilginiz için çok teşekkür ederim
 
@ARDA O

Kullandigim bisiklet noname toplama bir alüminyum bisiklet. Donanimi 105, 3 lü ayna kol va arka disli takimi 30 dise kadar gidiyor. Yani neredeyse bir dag bisikletinin disli takimi gibi. Devrilme konusu pek anlayamadim, yükün en yüksek noktasi arka göbek yüksekligi civarinda, yani römorkun agirlik merkezi arka göbekten cok daga asagida! Devrilme dolayisiyla söz konusu degil. Yaptigim turlara gelince 300 km. ile 1500 km. arasinda degisir. Uzun vadede planladigim Avrupa Türkiye turunu da bu aletlerle yapacagim.
Turun kaca patladigi konusunda bir sey söyleyemem, yöreye ve ne yaptiginiza bagli olarak degisir. Ama bu romörkü 50 euronun altinda bir fiyata alabilirsiniz.
 
Geri