Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletlerinde hızı etkileyen faktörler

Ya 25c lastik sipariş etmiştim 28c yollamışlar. Hem uğraştırıcı hem de zaman değişim yaptırtmak. Çok etkiler mi 25 ile 28 arasındaki fark? Lastik Prelli P Zero Velo.
 
Scudo
@Ziya On Road

Yerinde olsam kullanırdım 28'leri. Aradaki fark 28 daha konforludur, bunu direk fark edersiniz. Hız olarak da bu konu daha tartışılıyor, son araştırmalar mükemmel olmayan asfaltta 28'in yuvarlanma direncinin 25'den daha düşük olduğunu idda ediyor. Yani Aerodinami ve ağırlığı göz önünde bulundurmazsak daha hızlı olduğunu bile söyleyebiliriz.
 
@vetohan

Dediğiniz mantıksız değil. 23 ile 25 arasında kaldığımda araştırmalarım sonucu 25 in daha iyi ve son zamanlarda tercih edilir olduğu yönündeydi. Daha önce yol yarış deneyimim olmadı 30 lastik takıp gravellimle yol bisikletim hazır olana kadar antrenman yapıyorum. 28c piyangodan çıktı. Kullanayım olmazsa gravele takarım diyorum ama az para da değil.
 
@Ziya On Road

Önce kadronuzun 28 desteklediğine emin olun o_O
Ben olsam 28'i denerdim. Tecrübe herşeydir :D
 
@Serkan Mıstınoğlu

Kadrodan pek emin değilim 1 ay sonra elime ulaşacak, nette çok bir bilgi yok hakkında. İlk defa aero yol bisikleti kullanacağım, eğer lastikler uyarsa eskitip 25c'ye geçtiğimde farkı anlayabilirim.
 
@Ziya On Road firmaya mutlaka sorun. Kadro lastikleri desteklemese bile uyuyormuş gibi görünüyor, takarken anlayamıyorsunuz zaten. Virajlarda, sprintte janttaki ufak esnemelerle sürüş sırasında lastik kadroya değip boya soymaya başlıyor. Farkettiğinizde iş işten geçmiş oluyor :(
 
@Serkan Mıstınoğlu

Uyarı için teşekkürler, dikkate alacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Emrah Özşahin hocam işe gidip gelirken kullanıyorum demişssin. Giderken terlemek istemezsin anlıyorum . Peki gelirken; işte çok mu yoruluyorsunuz ? Hava sıcak mı oluyor ? Yollar kalabalık mı ? Eğer bu soruların cevabı evet ise sabah güneş doğmadan önce yola çıkmanı öneririm . Kalabalık yok yollar boş yorgunluk yok hava serin. Eğer hayır ise hocam kendine yarışacak araç , elektrikli bisiklet vs bul . Ben koskaca yolda giderken basasım gelmez . Kırmızı ışıkta kalleşçe geçen elektriklinin ardından yeşil yandıktan sonra mesafe ne kadar olursa olsun geçmek için uğraşırım . Sizde bunu zevk olarak görüp yapın . Bakın bisiklet sürmek şehir içinde ne kadar tatlı oluyor. Dikkatli olmayı ihmal etmeyin . Kafanıza bisiklet modeli parçası vs takmayın . Bisiklette ortalama ve hızı yükseltmek psikolojiyle alakalı bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu
@MAERKEK

Teri çok problem etmiyorum ama yollara güvenemiyorum. Her an bir mazgala girerim diye temkinli oluyorum. En ufak taşın üstünden geçince sanki teker patlamış gibi hissediyorum. Ara sokaklardan gidiyorum genelde. D100 çok kalabalık oluyor. Yoksa ortalama 25-30 arası rahat olur. Bir de çanta falan oluyor arkada o da denge kaybına yol açıyor. 40-45 üzerine çıkınca sallanıyor bisiklet. Arabalarla bazen yarışıyorum ama sıkıntılı bir durum. Adam sana ayar olup sağa doğru sıkıştırabilir. Hep d100 den gitmek istiyorum ama battı çıktılarda (alt geçit) araç hızları yüksek oluyor çünkü şehirlerarası yol olarak kullanılıyor. Mecburen üst yoldan minibüslerin gittiği yerden gitmen gerekiyor. O zamanda hız azalıyor. Sabah geç kalkıyorum. Her gece 2 den önce yatamıyorum. Güneş doğmadan çıksam güzel olur tabi ama 15 km lik yol zaten. Yokuşlar zorluyor baya. Bazi yerlerde %20 eğim oluyor. Biraz kilo verirsem kondusyonum da artınca hızım yükselir diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@Emrah Özşahin abi sen bu şartlarda iyisin . Her türlü yol var eğimi çukuru şehir içi dışı vs . Bu şartları göz önüne alınca benc kafaya dert etme.Müsait zamanlarında daha boş düz yollarda dene kendini . Hiç yarış izledin mi ? Çünkü yarış etaplarıda böyle inişli çıkışlı virajlı olur bilirsin. Senin yoldan farkı dur kalk olayı yok araç yok . Mini yarış antremanı yapıyorsun ve fatkında değilsin . Kendini zorlarsan o şartlarda daha iyisini yapabilrsin . Proteini fazla almanı katbaonhidrattan kısmanı öneririm . Hafif aç karnına sürüşler zayıflamana yardımcı olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: emrahozkan
Var zaten YouTube sayfamda tour de france yayınlarını paylaşmıştım. Aslında konuyu açma olayım biraz erken oldu. Belli şeyleri deneyip sonuç alamasam o zaman acsam daha iyi olurdu. Sadece peşinen sordum deneyenler vardır diye. Aradaki farkı görmek için. Kondisyon çalışmalarına başlıyorum.
 
Hızını yukseltmek istiyorsan. Daha güçlü olman gerek en önemlisi buna göre sürmek değil antrenman. Rotanı değiştir hep aynı rotada gitme. Yokuslari sev tirmanmaz isen performans atmaz. Hafiflemenin en ucuz yolu gereksiz eşya alma yanına. Ben cüzdan bile almam. Buzdolabı poşetine para kimlik telefon koyarım arka cebe atarım. Hızını artırmanın bin yolu var hepsi etkiler. Bisiklet kalitesi etkiler ama bakımlı bisiklet en hizlisidir
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Emrah merhaba.

Abi bu işin bir numaralı kuralı düzenli idman. Haftada belli gün ve km çıkmak üzerine kendini yonelndir. 3 gün 150 km gibi. Bunlardan birini 3 saat seviyesinde araliksiza yakın sürmekte fayda var. İdmanları en son güç değil, orta ve orta üstü götürmeye çalış. Birde kafanda ben hızlı gidemiyorum düşüncesini tutma. Beyin acaip birşey. İnsanı programliyor. Kaşları yönlendiriyor. O yüzden kötü gün de olur iyi gün de, zamanla oturacak.

Selam saygı.

MI MAX 2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
tiyoyu vereyim ,gürsel akay 'ın dükkanına dün uğradım ,yeni teker aynen şivalve maraton süprem evil,28 hacim
tekere 100 hava basılmıyor,85 hava bastım hoplamaya başladık yolda hafif çukura girince sarsıntıyı yedik,gürsel aynen kiloma göre ne kadar hava basacağımı söyledi 67 kiloyum 2 kilo almışız,öne 55 hava basıldı arkaya 60 hava acaip düz asfaltta bisiklet hızlandı ve hafif çukurdan geçtim hızla, tek sarsıntı yemedik ne biçim tekermiş bu yahu ilk kez kullanıyorum,,:eek::eek::eek::eek::eek: tekere basılan hava aynen hıza etki etmekte bu teker acaip resmen,
üstten koruma varmış yan yanaklardan malesef yok tam yarış tekeri ,yanlış tekeri kullandık 2017 gran fondo marmara yarışında teker tur tekeri idi şivalve maraton 700 x 25 ,teker yokuş aşağı gitmiyordu,üstelik ağırdı ,bu teker hafif bisiklet, resmen 8 kilo 600 grama düştü,2017 'de marmara yarışında ortalama sivalve maraton ağır teker ile 33.4 yaptık isek bu teker ile ortalamayı yukarı çekeceğimi zannediyorum ,bakalım ne olacak ,kartepe gerçi tırmanış yarışı ,edirne 76 km 'de 30 ortalamanın üstüne çıkmak gerekecek ,mustafa dostum çanakkale gran fondo troyada birinci oldu 60 mastırda 72 km 'de ortalaması aynen 33 .2 oldukça yüksek tabi,,,,rakip fenaaaaaaaaaaaaaaaaaa :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 
Kudret abi güzel bir noktaya değinmiş.
Sürtünme altında ; Asfalta temas eden yüzey hızı etkiler lastik basıncı lastik kalınlığı lastik hamuru v.b, Rüzgara temas eden (bisiklet ve sürücü) yüzey direnç oluşturur.Bunun etkisi tahminen ancak 25 kmlerin üzerinde hissedilir (Tam hızı bilmiyorum).
Sonra kütle çok önemli;Ben 105KG mım FTP değerim 246watt . 2,34watt/kg değerim.80 kilo adam aynı FTP değerinde 4watt/kg güç üretiyor. Kilo doğrudan etkiler hızı. Donanıma gelene kadar 50 tane şey sayılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eroseros
@OnurA

yalnız tek sorun şu bu teker yani şivalve maraton süprem evil 28 hacim yan yanaklardan aynen korumasız ,zati koruma olsa teker ağırlaşacak ,yan yatırışları severim tabi açıyı fazla yatırmadanda ,
yan yanaklar çok yumuşak kaldı 55 havada ve arkada 60 havada ,biraz içimde korku belirdi ya yandan cam felan vs girerse diye ,gene 80 havaya çıkardım hıza malesef etki etti,80 havada bırakıyorum ,sebep yan yanaklarda koruma yok ,şimdi yan yanaklar sert mecburen oldu malesef
 
Geri