Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol mu? Dağ mı? Tur bisikleti nedir anlayamadım?

Kayıt
17 Ocak 2014
Mesaj
6
Tepki
1
Şehir
İzmir
Öncelikle herkese merhabalar,
Yıllardır amatör ruhla bisiklet sürmekte olan ben, artık bu işi diğer başka hobilerimle birleştirip daha üst seviyelere taşıma kararı aldım.
Aylardır forumu takip ediyorum, internetten sürekli araştırma halindeyim. Açıkçası ben bisiklet konusunda pek bir şey bilmiyormuşum diyorum artık kendime.

Asıl konuya gelecek olursak, dediğim gibi aylardır araştırma yapıyorum; zıpkınla balık avcılığı yaptığım için tatilim sürekli bir deniz kıyısında geçiyor. Daha doğrusu bütün hayatım diyebilirim. Boş zamanlarımda ki bu zamanlar genelde yaz ayları oluyor zira hala öğrenciyim, sürekli kamp yapmaya giderim sahilleri dolaşırım. Çantam, zıpkınım, çadırım vs. Bu alışkanlığımı artık bisikleti bir tık ileri taşıyarak iki tekerim üzerine taşımak istiyorum.

Yani artık bisikletle seyahat etmek istiyorum.

Yaptığım onca araştırmadan az çok bisikletin nelere ihtiyacı olduğunu anladım. Fazla lüks seven, illahi de şu olacak diyen bir adam değilim.
Yalnız takıldığım bir konu var. Hangi bisiklet firmasının sitesine girip bisikletlerine baksam ya Yol bisikleti, ya Dağ bisikleti, Ya Şehir bisikleti gibi kategorilerle karşı karşıya kalıyorum. 'Tur Bisikleti' adı altında hiç bir kategoriye denk gelmedim.

Mesela bir bisiklette karar kıldım ancak bu bisiklet kendi sitesinde 'dağ bisikleti' olarak geçiyor. Bakınız. (link) E dağ bisikletinin geometrisi tur yapmaya elverişli değil yorumlarıyla karşılaşıyorum. Yol bisikletine bakıyorum ona da aynı cevabı alıyorum.

Ben anlamadım Tur bisikleti ararken neye bakacağız? Yol mu? Dağ mı? Sedonanın bile sitesinde Tur bisikleti lafı geçmiyor.

Tecrübeli arkadaşlar bir aydınlatırsa sevirim. Ufak detaylara pek takılan biri değilim. Sağlamlık, işlevsellik tek amacım. Zira ne kadar uzun turlar yapmayı düşünsem de (yazar burada uzun derken 4 günde akdeniz turu vs. kastetmedi, gün sayısı olarak uzun, tek günde alınacak yol nispeten daha kısa demek istedi) tek amacım Pedal basmak değil kamp ve dalış yapmak da olacak. Yorumlarınızı, düşüncelerini bekliyorum.

Herkese keyifli sürüşler.
 
Scudo
Tur bisikleti kategorisi sehir olarak gecmektedir. Şehir tur bisikleti die gecer. Biraz arastırmısınız sanıyorum acılardan bahsetmişsiniz. Dag bisikletinin tura uygun olmayısından falan. Fakat söyle bir gercek var ki genel olarak acılar aynı kategori içinde bile farklı marka ve modellerde büyük degişiklikler gösterebilmektedirler.

Dag bisikleti olarak arazide bi cok bisikletle rahat edersiniz fakat bazılarıda buna bile elverişli deildir. Kişi biraz kendine göre ayarlamalı bunları deneme yanılma gibi. Önce bi cevre edinmeniz ve cevrenizdekilerinin bisikletlerini denemeniz ileri dönük sizin yararınıza olur. Fakat kamp ve deniz kıyısı demişsiniz dag bisikletleri ile dilediginiz calının arasına girebilme özgürlügü cok baskadır. Dag bisikletirinin 29'' ve şidmi yeni cıkan 650b dedikleri 27.5 '' lastik boylarına sahip biskletleri vardır böylelikle daha büük lastik oldugundan uzun yolda daha az pedal ve aynı zamanda arazidede kullnabilme imkanını sunar size.

Bunun bi ikinci sekli olan cyclocross bisikletlerde vardır bunlarda dierinin tersine aslında yol bisikleti gibi görünen kadro ve gidonları vardır fakat lastik yapıları yol bisikletine nazaran daha dişli ve biraz daha kalındır buda size arazide gitme imkanı tanımaktadır.
Sizin anlattıklarınıza bakarak bunlar geldi aklıma. Cunku genelde uzun yol yapsanızda doga ile iç içe olacak olmanız sizi bozuk yollara ister istemez sürükleyecektir ve bozuk yoldada keyif almanız için bu tip biskletler kullnmanız sizin bisikletten keyif almanız için yararlı olacaktır.

Sehir bisikletleri ise yol bisikleti ve mtb arası bişedir kabataslak. Önde amortsor bulunur bazı modellrde bunu kitleyerek asfaltta daha rahat gidebilir yada aktif ederek arazide engebeleri absorbe etmenize yardımcı olabilri. Öte yandan teker capları 28'' olup mtb ye oranla daha büyüktür ve aynı sekilde aynakollarda daha cok diş barındırı daha az pedalla daha cok yol almanıza imkan tanır. Fakat acıları genellikle düz yola göre ayarlanmıs olup arazide kontrolu zor bir hal alır.

Kadro boy secimini duymussunuzdur.Genel anlamda arazi için normal kadro seciminden bi ufak boy tercih edilmesi bisikletin kontrolunu max a cıkarır öte yandan 1 boy büyük kadro secimide uzun yol ve asfaltta daha rahat ve agrısız sürüş sundugu söylenmektedir .

Bi cok konuda söyledigim gibi MTB kullnıcısıyım uzun yuollardır eger bi yol yada tur bisikleti alıcak olsaydım da bunu mtb mi satarak deil 2. bi bisiklet olarak yapardım. hiç antremansız uzun aralardan sonra 2.2 kalın dişli lastiklerle asfaltta 40 km rhatlıkla keyif turları yapabilmekteyim . Düzenli antreman ve daha yüksek kondistonla bunun 2 katı ve cok daha fazlasına (zorlanmadan) cıkabilceni düşünüyorum. Ve bide bunu sırf asfalt ve yol bisikleti olarak koyarsak 100 km nin cok üzerinde günlük turlar yapılabilir rahatlıkla .

İlk kez bisiklet süren uzun yılar sonra belki yorgunluk ceker kısa mesafede. Fakat 2 hafta düzenli sürdükten sonra dediklerimi cok rahat anlayabilir ve baan hak verebilrisniz die düşünüyorum. Kaldıki genel anlamda düz yollar hiçmi hiç yormaz bayırlarda zorlanırsınız.
Uzun bir tur için gereken 2 önemli seyde 1. si kondisyon önceden yapılmıs antremanlardır , 2. si ise bi cok kişide olmayan yola cıkma cesaretidir.

Ayrıca uzun yol için bolca yedek iç lastik ve yama ve kaliteli dıs lastiklere ihtiyacınız olacaktır. Bunlarda kullndıgınız bisikletin kalitesini dahada arttırıcaktır.
Siz siz olun bu cesaretiniz he hevesiniz varken ucuza kacıp hevesinizi öldürmeyin diyebilirim. Yeni baslayanlar için ucuz bisiklet hayalkırıklıgıdır. Taksitlede olsa en az 1000 tl den yüksek , olabilirsede 2000 tl civarı ömür boyu kullnabiliceginiz bir bisiklet almanızdan yanadır.
 
gün sayısı olarak uzun tur demek, konforlu bir bisiklete ihtiyacınız var demek.
(link)
şöyle birşey evladiyelik olur sizin için
 
Biraz uzun bir yazı, ancak aradığınız cevapları burda bulabilirsiniz:

(link)
 
Yorumlar için teşekkürler.
Bakınız bir örnek vermek istiyorum.
Bu ilk heveslendiğim bisiklet, Dağ bisikleti kategorisinde 26 jant, (jant boyutu önemli diye belirtiyorum uzun yol için yani) (link)
Bu da yorumlardan sonra baktığım aynı markanın şehir bisikleti kategorisinde olan (link)

Çok oluyorum ama yardım edeceginizi umarak soruyorum,

Uzun turlarda günlük maksimum 50 km yol alacağım, sağlam ve fazla arıza çıkarmayacak, yeri geldiğinde bozuk yollarda, yeri geldiğinde asfaltta kullanabileceğim bir bisiklet arıyorum. sizce hangi kategoriye yönelmeliyim? Neden sedona diye soracak olursanız eskiden bu marka bir bisikletim vardı ve çok memnundum. Bazen keyif amaçlı gezmek için de üst segment bir bisiklet kiralayıp yol yapıyorum ve hep sedona tercih ederim. Hiç arıza çıkartmadı başıma. Bu yüzden sedona düşünüyorum. Fiyat aralığım da 1200 civarları.

Tekrar teşekkürler.
 
Tam olarak tarif ettiğiniz bisikleti bulmuşsunuz. Ben de Scott un hibrit bisikletleri sporsterleri önerecektim. Bisiklet hobi olunca hep daha daha diyor insan. O nedenle satabileceğinizi de düşünerek tercih yapın.
(link)

Bisikleti bırakıp saatlerce dalmaya vs zaman ayıracaksanız kallavi bir kilit ve onu arka tekerden geçirerek bağlamayı ihmal etmeyin.
 
Ahmet Bey'in beğendiği bisikletlerden şehir-tur kategorisindeki Sedona 320'de bagaj deliği yok, MTB 720'de var.Neden böyle bir şey yapmışlar? Şehir bisikletinde olmaması tuhaf geliyor bana.
 
@AhmetErdogan

Merhaba, öncelikle tur ve uzun yollar için dağ bisikletini kafanızdan silmenizi öneririm.
Yeri geldiğinde bozuk yollar demişsiniz bu bozuk yollar için linkini verdiğiniz Sedona 320 modeli uygun olmayabilir çünkü süspansiyon yok o modelde, düz maşa var. Bu nedenle ön süspansiyonlu bisiklet bakmanızı öneririm. Yeri geldiğinde süspansiyonu açıp bozuk yollarda konfor alabilirsiniz, düz yolda ise süspansiyonu kitleyip daha rahat ilerleyebilirsiniz.
Sizin için bu modeli önerebilirim; (link)
Gösterdiğim modelde sele borusu yaylı bu da sürüş konforunu biraz daha arttıracak bir faktördür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
@Ömer Ş.
Ben de bu yüzden çıkamıyorum ya işin içinden :)

Yorum ve öneride bulunan arkadaşlara tekrar teşekkürler. Kafa karışıklığı iyice arttı bende Ömer beyin cevabından sonra özellikle.

Görünüşte dağ bisikleti olan Sedona 720 Tur bisikleti gibi. Tur bisikleti olan 320 dağ bisikleti gibi geldi şimdi.
720 ile tura çıkmamı engelleyecek en önemli etken nelerdir mesela bunları söylerseniz belki oradan yola çıkabilirim?

Varsa bisiklet önerilerinizi de beklerim. dediğim gibi 1200tl civarı.

Bisikleti kilitleme konusunda da genelde pek insan olmayan yerlerde daldığım için çalınma riski pek olmaz. Orman içinde saklayabilirim de. zaten işlek biryerse kamping tarzı bir mekan bulabilirim. Tabiki kilit de önemli, var bir iki düşüncem inşallah zamanı gelince paylaşırım.
Tekrar teşekkürler.

@Berke1903

Bisiklete ve diğer merida bisikletlere baktım. Acaba bu 40-d modelinin fiyatı ne kadardır bilginiz var mı internette 1600Tl gördüm ama?
 
Ahmet Bey, şahsi fikrim düz maşa - v fren bir modele yönelmeniz olacak.V fren turlarda büyük kolaylıktır, bakım - onarımının kolay olması ve hafifliği avantajları.Düz maşadan yana ise korkunuz olmasın bozuk yollar, çukurlar, köy yollarında sadece dağ bisikleti gider düşüncesine katılmıyorum.Tur bisikletleri de gayet akıcı.Kaldı ki yorgunluk arttıkça dolu mataram bile ağır geliyor bana, fazladan 2-3 kilo maşa taşımak istemezdim.

Döviz kurları şu günlerde tavan yapmış durumda bu nedenle her ne kadar kalite olarak bir gömlek üstte olsalarda Scott - Trek gibi Euro üzerinden satışı yapılan markaları önermeyeceğim.Adamların alt seviye olarak 500 Euro'luk bisikletine biz ancak 1500 liraya sahip olabiliyoruz.

Sedona'dan memnun olduğunuzu belirtmişsiniz örneğin (link)bisiklet bütçeniz içinde tavsiye edeceğim Sedona olurdu.
 
@Alper Yılmaz

Güzel bisiklet fiyatı da makul ancak kadroda heybeler için delik yok. Kadroyu sonradan deldirmek sakıncalı diye biliyorum?

Öneriniz için teşekkürler ve evet malesef fiyatlar uçmuş durumda..
 
@AhmetErdogan

Tüm bisikletlerin fiyatı özelliklerin altında yazıyor oradan bakabilirsiniz.
40-D modeli için yazılan fiyat 735 dolar yani 1600 TL doğrudur ancak yağmurlu, karlı havalarda sürmeyecekseniz V-Fren de uygundur. Herhangi bir problem çıkınca da V-Fren daha az baş ağrıtır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
Merida Speeder T2 :)
 
Dolar bu seviyedeyken 0 bisiklet almayın. Geçen sene crosway300ü 1500tlye bırakırlarken şimdi 40d olmuş 1600tl yazık verilen o paraya.
 
  • Beğen
Tepkiler: enes savaş
Kasmadan özetlersek ;

DAĞ= Konfor + az hız.

YOL = Konforsuz + çok hız

Şehir/Tur = Ortalama konfor + adamına göre hız.
 
Sık sık 50 km lik turlar yapmış birisi olarak size tavsiyem kesinlikle şehir tur bisikleti almanız. Amortisörlü maşa bazılarına öcü gibi gelse de ben kullanıyorum ve çok memnunum. Memleketimizin dişli asfalt yollarında eklemlerdeki titreşimi baya azaltıyor. Mtb uzun turlar için yavaş kalır. Düz yolda bir yol bisikletine ya da şehir bisikletine göre daha fazla efor gerektirir. Yol bisikleti de uzun yol yapmaya uygun fakat tur için ekipman taşımaya uygun değildir. Daha konforsuz sürüşü vardır, fakat diğer bisikletlere oranla daha fazla hız yapar.

Sizin derdinize derman olacak iki tür kalıyor bence. Birisi cyclocross (hibrit) diğeri şehir tur bisikleti. Bağaj bağlanabilen cyclocross kadrolar mevcut ve kadro yapısı yol bisikleti gibi hız yapmaya uygun.
Çok para vermek istemiyorsanız şehir tur bisikleti, param var diyorsanız her yerde giden cyclocross tavsiye ederim.
 
@k.kartal

Doların artık pek de fazla düşeceğini sanmıyorum. düşse de bunlar ufak düşüşler olacaktır. bence başka bekleyen varsa beklemesin, daha da yükselir ilk 6 ayda. Sonra biraz düşer belki ama yine o 'eskiden' dolarla aldığımız ürünlerin uygun olduğu zamanlar gibi asla olmayacak.

@Tolga Çelebi

Gerçekten güzel bisiklet. baktım inceledim biraz, T2den ziyade T2-D ye denk geliyorum internette. Sanırım yeni modeli. Bu da 1600-1700 arası değişiyor. Düşünülebilir.
Teşekkür ederim yorumun için.

Bir sorum daha olacak. Acaba haziran ayında bisiklet almaya kalksam, yaz ayı olduğu için ekstra bir zamla karşılaşır mıyım merak ediyorum?
 
@AhmetErdogan

Ekstra zam olmaz fakat dolar yükseldikçe fiyatta artış olur. Geçtiğimiz yaz başı bir bisiklet beğenmiş ve onun için para biriktirmeye başlamıştım. 4 ay içinde dolar epey yükselince 1060 TL olan bisiklet 1500 TL yi bulmuştu. Tabi vazgeçmek zorunda kaldım. 950 TL ye başka bir bisiklet aldım.
 
@enes savaş

Kaplaması düzgün yol için kesinlikle yanlış bir önerme.

Dağ bisikletlerinin kalın ve dişli tekerlekleri düzgün ve sert yüzeylerde size titreşim ve uğultudan başka birşey sağlamaz. Slik lastik takıp şehir bisikletine benzetmeye çalışsanız da dağ bisikletileri şehir bisikleti kadar konforlu olmaz. Bunun birinci sebebi geometrisinin sunduğu oturma pozisyonudur, ikinci sebebi de arazide kontrolü kolay olsun diye konmuş olan geniş gidondur.

Yol bisikletleri, oturma pozisyonu açısından dağ bisikletlerinden daha konforsuz olabilir ancak çok ciddi avantajları da vardır. Öncelikle yol bisikleti, pedala uyguladığınız kuvveti ileri doğru harekete dönüştürmekte çok daha verimli olduğu için aynı hızda gitmek için çok daha az efor harcamanız yeterlidir; veya aynı eforu harcayarak çok daha kısa sürede gidersiniz, hedefinize vardığınızda daha az yorulmuş/yıpranmış olursunuz. Ayrıca yol bisikleti gidonu size üç temel tutma pozisyonu sağlar, sürekli aynı şekilde gitmediğiniz için de bileklerde ağrı ya da parmaklarda uyuşma sorunları ile karşılaşma olasılığınız azalır. Dağ bisikletine barend takıp ikinci bir tutma pozisyonu elde edebilirsiniz, ancak gidonun genişliği yüzünden kamyon direksyonu tutar gibi, pek de rahat olmayan bir sonuç elde edersiniz.
 
Bir cok arkadas ayni seyi söylemis ama bir kere de ben tekrarlayayim: Eger uzun yol yapmayi hedefliyorsaniz ve gercek bir MTB asigi degilseniz dag bisikletlerinden uzak durun. Cok uzun zamandir MTB kullaniyorum, 4-5 günlük turlar da yaptim ve sehir bisikletlerini de pek sevmem. MTB ile uzun yol yapmak eger benim gibi MTB takintisi olan biri degilseniz sizi bisikletten sogutacak kadar zahmetli bir istir. Bir üst yorumda da denildigi gibi dag bisikletlerinin sizi uzun yolda zorlayacak en önemli handikaplari tekerlek, oturma pozisyonu ve genis gidondur.
Slick ve daha ince lastik takmak asfalttaki dezavantajinizi bir ölcüde giderebilir; ama yalnizca bunu yapmak dag bisikletinizi uzun yolda kullanmak icin yeterli degil. Disli geometrisi yol bisikletleri gibi olmadigi icin bir yol bisikleti kadar hizlanmak mekanik olarak bile olasi degil. Düz asfalt yolda belli bir hizdan sonra ve özellikle hafif egimli rampalari inerken bosa pedalladiyorsunuz. Ayrica lastikleri degistirmekle zaten MTB almanin en büyük amacini yok etmis oluyorsunuz. Dolayisiyla MTB almanin bir esprisi kalmiyor. Lastikleri degistirmediginiz zaman da asfaltta hatiri sayilir bir direnc gösteriyor lastikler. Yüksek hizlardaki ugultu da cabasi. Yari Slick lastikler en optimum cözüm gibi duruyor.
MTB üzerindeki oturus pozisyonunuz kisa turlar icin konforlu olabilir, fakat günün 5-6 saatini sele üzerinde gecirince bu degisiyor ne yazik ki. Uzun yol esnasinda en büyük zevklerinizden biri ellerinizi birakip sirtiniz dik bir sekilde bir müddet pedallamak olacak eger MTB ile uzun tur yaparsaniz. :D
Fakat bana sorarsaniz uzun turlarda MTBnin en büyük handikapi kesinlikle gidonudur. Neticesinde gitmek istediginiz yere daha yavas ya da daha fazla efor harcayarak da gidebilirsiniz, eger tek amaciniz oraya varmak ise. Fakat gidis süreniz uzayacak haliyle ve dag bisikletlerinin gidonlari uzun yolda göründügünden bile daha genis geliyor insana. :D Bir müddet sonra neresinden tutacaginizi sasiriyorsunuz. Ben kendime en az 4 farkli yer belirlemistim gidon üzerinde tutacak. Aksi halde bir süre sonra bilekleriniz agirmaya basliyor.
Eger uzun turlar icin MTB alacaksaniz bu gibi handikaplari kesinlikle göze alin. "Bunlara ragmen dag bisikleti!" diyemiyorsaniz MTB sizin icin kötü bir secim.
Merida'nin Crossway serisine bakmanizi tavsiye ederim. Yük tasimaya ve uzun yola rahatlikla gelebilen modeller.
 
Geri