Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol ve Şehir bisikleti ani ve ortalama hız karşılaştırması?

Kayıt
2 Ocak 2015
Mesaj
87
Tepki
39
Yaş
35
Şehir
Ankara
Bisiklet
Scott
Şehir bisikleti kullanıyorum, ani hızlanmalarım fena değil, ortalama hızım da idare eder diyebilirim. Yalnız bugün yol bisikleti kullanan bir arkadaş gördüm caddede akıp gidiyordu, gayet hoş bir gidişi vardı diyebilirim. Merak ettiğim yol bisikletleri ile şehir bisikletlerini karşılaştıracak olursak bariz farklar olur mu?
Ayrıca uzun yollar gitmek için hangisi daha idealdir? Yani 100 km civarı yolculuklar için? Bisiklete yeni başlayacak arkadaşlar da bu tecrübelerden faydalanabilir diye düşünüyorum.
 
Scudo
Yol bisikleti ile şehir bisikleti arasında büyük farklar var bana göre.
Yoldan inip şehir bisikletine bindiğim anda hissettiğim en büyük fark oturuş pozisyonu. Yolda pozisyon biraz daha eğik şehirde daha dik. Onun dışında yol bisikletlerinde süspansiyon olmadığı için bisiklete uygulanan gücü emen bir şey yok dolayısıyla ani hızlanmalarda ve yüksek hızlarda çok daha başarılı. Gidon yapısından dolayı ani hızlanmalarda (sprint) ne kadar ince lastik takılırsa takılsın şehir ve dağ bisikletlerinden çok daha iyi.
Forumda yol bisikletiyle 100-150 km yol yapanlar var biraz konu araştırırsanız bulursunuz sorun yaşadıklarını görmedim.
 
@Berke K. teşekkür ederim. Tek sıkıntım olabilecek yol bisikletinin oturuş pozisyonu zaten, öyle olmasa direk yol alırdım.
 
@sametutuncu
Belinizde önemli bir sıkıntı yoksa sorun yaşamazsınız.
 
Asıl merak ettiğim şu;ortalama 100 km giden iki sürücü arasında, yol bisikleti olan ortalama kaç km ve ne kadar sürede yol alır? şehir bisikletli olanın verileri ne olur? Yani ikisi arasında bariz farklar olur mu aynı şartlar altında ?
 
@sametutuncu
Buna net bir cevap vermek zor çünkü bir çok kriter aynı olmalı ama yol bisikleti sürücüsü bariz bir fark atacaktır tahminimce.
Kendimden basit bir örnek vereyim yol bisikletiyle 25 km ortalama hızla 40 km yolu 1 saat 37 dakikada almışım dağ bisikletiyle bu süre 2 saat civarına çıkıyordu ama bu durum uyguladığım güce, rüzgara ve bir kaç kritere göre değişir dolayısıyla net bir cevap olmadığını söyleyeyim. Sonuçta yol bisikleti her türlü daha çabuk çıkacaktır.
 
@Berke K.
O zaman şehir düz maşa şehir bisikleti yaklaşık 1 saat 45 dk. ortalama 20-25 km hızda katedebilir, çok aşırı bir fark oluşmuyor demek ki. Bende 2 saatlik turlar yapıyorum acaba yol bisikletiyle çok daha kısa zamanda yol alabilir miyim diye merak ediyordum, teşekkür ederim.
 
@sametutuncu
Düz maşalı şehir bisikleti ile yol bisikletini kıyaslarsak belki çok büyük farklar yok ama o zaman da yol bisikletinin sürüş pozisyonu devreye giriyor. Aerodinamik bakımdan avantaj sağladığı için rüzgardan daha az etkilenip daha az yorulma ve daha iyi ortalama hız çıkartma kısaca zamandan biraz daha kazanma imkanınız var.
 
  • Beğen
Tepkiler: sametutuncu
Gerekli aero pozisyonda ve 6-9 kg arası yol bisikleti ile tur bisikletine 15-20 dk fark atabilirsiniz. Tabiki bacak gücünede bağlı
 
  • Beğen
Tepkiler: sametutuncu
@Emre Akkanat
Sizin dediğiniz toplam kaç km yol için? 2 saatlik yol için diyorsanız benim açımdan çok da fark yok, ben daha açık farklar olur diye düşünmüştüm.
 
Önemli olan bisiklet değil üzerindekidir lakin şahin ile bmw'yi de birbirinden ayırmak gerekir hoş siz ayırmasanız da vakti gelince biri diğerinin bir miktar önünde yer alacaktır

Biraz bilimsel bir açıklama ile

1 : Aerodynamic kadro yapısı
2 : Rüzgara karşı daha az dirence maruz kalınacak şekilde tasarlanan gidon ve buna bağlı alınan pozisyon
3 : Vücud ile bütünleşen forma ve taytın daha sıklıkla tercih edilmesi ( Turcular eşofman , kot , gömlek , mont ne bulursa giyer gider )
4 : Lastik yapısı ve ebatı 700/23 ( Genellikle )
5 : Lastiğin hava basıncı 110 / 120 PSI Tubular setler ile bu rakam 160 PSI gibi değerlere ulaşabiliyor
6 : Daha az sürtünme sebebiyle daha az efor ile daha stabil bir sürüş
7 : Performans odaklı antrenmanların çay & kahve keyfi ve mangalda sucuk etkinliklerine oranla daha çok tercih edilmesi
8 : Aynakol dişli ve ruble dişli sayısındaki ciddi farklılıklar
9 : Kullanılan teker setlerinin hafifliği , göbek kaliteleri ve günümüzde yaygın olarak tercih edilen rulman yapıları
10 : Sürücünün beslenmesine , dinlenmesine ve uyku düzenine disiplinli bir biçimde önem vermesi

Gibi daha pek çok neden yol bisikletini diğer bisikletlerden ayırmaktadır YOL 1.jpg
 
@sametutuncu
ben bu bisiklet işine tur bisikletiyle başladım hala tur bisikletiyle devam ediyorum arkadaşında dediği gibi şehir tur bisikletlerinde açı daha diktir tur bisikletinde olması gereken açı 90 derece şehir bisikletlerinde 90 ile 120 derece arasında değişir bu açılar tamamen sürücü konforu içindir mesela bir tur bisikletiyle hiç ağrı ve sızı çekmeden 10 saat ve 9 saat sürüş gerçekleştirebilirsin ben günlük 180 km 220 km yollar gittiğimi bilirim ve bu kilometreleri 40 kg ye yakın yüklerle gerçekleştirdim ne kadar zaman aldı dersen 10 saat 9 saat peki yarış bisikletiyle bu kadar km gidilir mi? tabikide gidilir neden gidilmesin ki ? ama ne kadar zamanda gidilir bilemem ben tur bisikleti üzerine bir çok şey biliyorum yada yanlış biliyorum :)
 
@ReşitÇağırgan Çok teşekkür ederim.
@Deniz Kaynakçı Çok teşekkür ederim.
Sanırım yol bisikletinde ayrışan en önemli nokta aerodinamik sürüş, lastiklerin inceliği ve hafifliği..(Bu görüş son derece özneldir elbette.) Bu durum da ortalama 50 km lik yolda yaklaşık olarak 15 dk fark ediyor, bu zaman farkı benim için pek te önemli değil, şahsımın daha önem verdiği kıstas rahatlık, o yüzden şehir-tur bisikletiyle devam diyorum. Yardımlarınıza teşekkür ederim.

@Berke K. Çok teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: alper2508
@sametutuncu
aslında hepsinin zevkide ayrı yol bisikleti gerçekten hızlı gidiyor tur bisikletinin ağırlığından eser yok süzülüp gidiyorsun mtb ise hiç bir engel tanımıyor ne kaldırım ne bozuk yol nede yol yapım çalışması tur bisikletçiliği ise tamamen özgürlük bağımsızlık yani istediğin yere gitme kafa dinleme istediğin yerde çadır kur denize gir farklı kültürlere farklı coğrafyalara kendi gücünle gitmeye yarıyor benim içimdeki gezme+görme+merak+bisiklet=tur bisikleti bu tamamen şahsi düşüncem herkesin bisikletine kimse garışamaz :D
 
@Deniz Kaynakçı
Gurban olduğum tur bisikletim ;) Ha lakin ki böyle değildir. Benim eyyorlamam bu kadar. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Thorn
@ReşitÇağırgan bmw-şahin ayırımı benzetmenize teessüflerimi iletiyorum :) şaka bir yana; yazdığınız maddelerden 3 no' lu olan; şehir bisikleti tercihimin en büyük sebeplerinden biri oldu neredeyse :)

ben de madalyonun öbür yüzüne değineyim elimden geldiğince;

reşit beyin madde 3 ünde olduğu gibi; şehir bisikleti için kaskınız yeterlidir; forma, tayt, spd pedal ve ayakkabılar gerekmez..

sonra şehir bisikletinde yüksek gidon ve dik duruş sayesinde uzun sürüşlerde yol bisikletinde nüksetmeye başlayan boyun, daha doğrusu ense ağrısı yoktur.

şehir bisikleti ile pedallarken etrafınızı rahatlıkla seyredebilir zaman zaman yavaşlayabilirsiniz. yol bisikleti ile de yapılabilir ama geometrisi gereği bunu fazla yapmak zor gelir. sürekli hızlı gidip kadans basma hissi uyandırır sizi zorladığı duruş bile onu hissettirir.

işin performans, spor vs kısmına gelince.. bacaklar güçlenip de çoğu yokuşu zorlanarak da çıkabilir konuma geldiğinizde şehir bisikleti daha iyi kalori yaktırır (daha ağırdır ;)

kısacası özellikleri farklıdır, ama karşılaştırmak bence doğru değildir. biri yol bisikletidir, biri şehir bisikleti. yani biri yol bisikletidir, diğeri değil ya da biri şehir bisikletidir, diğeri değil!

saygılar..
 
şehir bisikleti tarzında bisiklet kullanıyorum ghost cross 1300 mtb den iyi gidiyor ancak yüksek ve dik pozisyonunu nedeniyle rüzgarlı havalarda ve 30 dan sonraki hızlarda rüzgar çok yoruyor ve etki ediyor 30 un altındaki hızlarda mtb den daha iyi ortalama yakalayabiliyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: sametutuncu
@sametutuncu
Yol bisikletinin muhtemel en dusuk aynakol orani 50-34. Yani sehir bisikletinden de mtb den de buyuk disliler. Eger bacaklariniza guveniyorsaniz ve kondisyonunuz varsa yol bisikleti ile ugrasmadan duz yolda 25km ortalama cikarabilirsiniz. Fit5 gibi flatbar yol bisikletleri haric butun bisikletlerde bu eforun en az yarisi kadar fazla efor harcarsiniz. Yol bisikletinde surtunme hava direnci vs gibi karsi kuvvetler az oldugu icin harcadiginiz minimum eforu maksimun sürede korursunuz.
 
@sametutuncu madem fikirlerimizi sordun, ben de objektif olamayacağım o zaman :) Sürekli turlara çıkıyoruz ve arkadaşların mtb ve tur bisikeltlerini deniyorum. Yok. Olmuyor. Yol bisikletinden aldığım keyfin onda birini alamıyorum. Evet alışması zor. Evet başlarda bel ağrıtıyor. Ama şu anda ne kalçam ne belim hiçbir yerimde ağrı hissetmiyorum ve rahatlıkla 100 km üstüne çıkabiliyorum. Üstelik sırtımda sırt çantasıyla. Her şey alışmana bağlı. Ama dikkat et yol bisikletine alışırsan başka bisiklete bir daha zor binersin. Hızlı git bile demiyorum. Ayaklarını serbest bıraksan zaten 20 km/h ile gidiyorsun. Azıcık kadans tuttursan 25-30. Yokuşlarda zorlanırsın aynakol yüzünden. Ama inerken gidonu aşağıdan tuttuğun zaman hepsini unutursun. 50 dişli aynakolda yokuş aşağı pedalı boşa döndürmeye başlayıp 90 km/h hıza ulaşıp gözlüğe rağmen rüzgar yüzünden gözünden yaş geldiğinde bütün dezavantajlarını çoktan bir kenara atmış olacaksın. Sonra bir bakmışsın ki hız yapmanın yanında şehir içi ulaşımda da kullanmaya başlamışsın. Diğer arkadaşlar lütfen alınmasınlar ama ben bisikletleri yol ve diğerleri diye ikiye ayırıyorum. Şahsi fikrim budur, tercih senin.
 
Geri