Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol ve Şehir bisikleti ani ve ortalama hız karşılaştırması?

Hocam ben bayadır bisiklet sürüyorum. Yani 5-6 yıldır öyle haftada bir filan ama son 6 aydır adam gibi haftada en az 200 km filan sürüyorum. Bisikletim de gravel tarz giant anyroad, 10 kg civarı. Endurance kadro tipi, yüksek stack, uzun wheel base, 32 mm Schwalbe lastikli evet konfor odaklı bir bisiklet. Mosso cavalier de 10,60 kg ağırlığında giriş seviye bir bisiklet ve daha safkan yol.
Şimdi ben öyle her sürüşümden 30 km/h çıkaramıyorum. Mosso cavaliere her geçen 30 km/h hızla gidebiliyormu? Giant tcr cıların ortalaması nedir? Baylar gerçekten herkes 30 kmh üstü mü sürüyor. Stravalarda da tam öyle değil çünkü.. biri beni aydınlatsın bisikletimi mi değiştirmeliyim antrenmanımı mı genetiğimi mi? Geçen gün biri bana mtb ye ince lastik taktım 40-50 ortalamayla basıp gidiyorum filan dedi mesela. Nedir bu yeteneğin sırrı?
 
Scudo
Hocam ben bayadır bisiklet sürüyorum. Yani 5-6 yıldır öyle haftada bir filan ama son 6 aydır adam gibi haftada en az 200 km filan sürüyorum. Bisikletim de gravel tarz giant anyroad, 10 kg civarı. Endurance kadro tipi, yüksek stack, uzun wheel base, 32 mm Schwalbe lastikli evet konfor odaklı bir bisiklet. Mosso cavalier de 10,60 kg ağırlığında giriş seviye bir bisiklet ve daha safkan yol.
Şimdi ben öyle her sürüşümden 30 km/h çıkaramıyorum. Mosso cavaliere her geçen 30 km/h hızla gidebiliyormu? Giant tcr cıların ortalaması nedir? Baylar gerçekten herkes 30 kmh üstü mü sürüyor. Stravalarda da tam öyle değil çünkü.. biri beni aydınlatsın bisikletimi mi değiştirmeliyim antrenmanımı mı genetiğimi mi? Geçen gün biri bana mtb ye ince lastik taktım 40-50 ortalamayla basıp gidiyorum filan dedi mesela. Nedir bu yeteneğin sırrı?
Bu yeteneğe yalan söyleme diyoruz mesela ben de yok bu yetenek. ? ? ?
 
Strava'dan kontrol ettim, bu sene 150 saat 45 dakikada 3964,9 km sürmüşüm. Yani ortalama hızım saatte 26,3 kilometre. Ben de her sürüşünde 30+ ortalama ile gidenlere katılmak istiyorum, bugün steroid kullanmaya başladım, bakalım sonuçlar nasıl olacak...
 
Ben daha da rezil durumdayım. Bu ay 591 km gitmişim ortalama 15,6 kms. 30400 kalori yakmışım, 4 kg verdim artık 114 kiloyum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@Murat B. Bisikletiniz dura ace ti değil mi ? Kusura bakmayın bu şartlar altında bisikletinizle vedalaşmanız gerekiyor özelden açık adres yazarsanız akşam arkadaşlarımız gelip bisikletinizi sizden alıp yerine Tiagralı bir bisiklet bırakacaklar.
 
@Murat B. Bisikletiniz dura ace ti değil mi ? Kusura bakmayın bu şartlar altında bisikletinizle vedalaşmanız gerekiyor özelden açık adres yazarsanız akşam arkadaşlarımız gelip bisikletinizi sizden alıp yerine Tiagralı bir bisiklet bırakacaklar.
Sora setli bir mosso cavalier gönderdik @Murat B. beyfendiye.
Bu arada @trainspotting35 bey; Ben dün 31 küsur ortalamalı bir sürüş yaptım. Bisikletim bir süre daha bende kalabilir mi acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Ben de şehir bisikleti ile 18-20 km/sa ortalamadan yol bisikleti ile 30 km/sa ortalamaya çıkılacağını duyunca değişik bir aydınlanma yaşadım:harika:.Bu aydınlanmayı scooter alacak arkadaşım üzerinde deneyeceğim.:krnz:
Şimdi şöyle oluyor efenim.
50 cc lik scooterlar yaklaşık 50 km/sa hız yapabiliyor.
100 lük scooterlar 100 yapıyorlar demek ki bizim arkadaş 400 lük scooter almalı ki 400 km/sa hız yapabilsin.:D
 
Saate 30 km/h hiz tutturmak gercekten zor is. Ben ancak iyice zorlayinca yapabiliyorum ki o da ancak cok iyi bildigim 60 km'lik dairesel, dumduz bir rotada, tamamen bisiklet yolu. Bu yol uzerinde trafik isiklarinda biraz dikkatli olursam ayagimi pedaldan cozmeden bitirebiliyorum. Kisaca ortlama hiz tutturmak icin en ideal rota. Surusun stravasi da videosu da burada.

Strava günlüğünüz...

Neyse, belgeleri de koyduk.

Ben bu ortalamayi tutturabilmek icin, o yol sartlarinda dahi tempomu/seyir hizimi ( nedir dogrusu emin degilim ) 34-35 km/s civarinda tutmak zorundayim. Arada yavasladigim kavsaklar, yerlesim yerleri var. Isiklarda duraklama yapiyorum bu ortalamayi bir anda dusuruyor. Tabi bu seyir hizi ruzgara gore cok degiskenlik gosteriyor. Karsi ruzgarda 25, arkadan ruzgarda 40 ustu tempo tutturmak mumkun oluyor.
Neyse, Turkiye sartlarinda bu ortalamayi tutturabilmek icin benim bildigim en ideal yollardan birisi anadolu yakasi sahil yolu. Strava uzerinden bu yolda 30+ ortalama ile surus yapan arkadaslari goruyorum, basiyorum kudosu. Surusun kaydina bakiyorum adamlar 37-38 civari tempo tutturmuslar, yolu bos bulunca acimamislar basmislar cogu yerde. Helal olsun.

Simdi bu 30 ortalama hakkinda yazilanlari gorunce acaba diyorum bazi arkadaslarin kafasi ortalama hiz konusunda mi karisik? Surus esnasinda hiz gostergesinde 30 civari hizlari gorup tamam o zaman 30 km/s mi diyorlar?
 
Hemde çok karışık gibi düz yolda 50 ort ile gidiyorum diyen MTB ci tayfanın çoğu yokuş aşağı 1 sn gözünü yoldan ayırıp Km saatine bakıyor ve yapıştırıyor 50 km ortalama yaptım abi yi.
 
Hemde çok karışık gibi düz yolda 50 ort ile gidiyorum diyen MTB ci tayfanın çoğu yokuş aşağı 1 sn gözünü yoldan ayırıp Km saatine bakıyor ve yapıştırıyor 50 km ortalama yaptım abi yi.
"Cikar stravasini da golgesinde raki icelim" diyesim geliyor ama hep o suruslerde strava arizali.
 
Gran fondolarda bildiğiniz gibi biniciler tapagaz ,full tempo giderler.


2017 Gran fondo Çeşme
13 kg lık Merida Crossway şehir bisikleti
Ortalama hız:20 km/sa

2018 Gran fondo Çeşme
9,4 kg lık endurance kadro Scott Speedster yol bisikleti
Ort 23,6 km /sa

Her iki yarışta da benzer hava şartlarında neredeyse tamamında solo sürüş yapıldı.Benim ise performansım her iki yarışta vasat altı ve benzer; kilom da yakındı.
Kısacası aynı şartlar.
Hız ortalamam bisiklet değişimiyle sadece %18 artabilmiş.
 
Biraz konu dışı olacak ama bizim forumcuların strava adreslerinin olduğu bir başlık var mı? Ben aradım bulamadım. Hani böyle şeyler okuduğumda strava dan doğrulamasını yapmak istiyorum. ?
 
Burada hibrit (sanırım fitness) bisikletle hız testi var
 
@umutcelik Dediğinize benzer birşey yazayım. Günlük 20-25 km kadar sürmeye çalışıyorum. Birkaç farklı rotam var onlardan biri tam 23 km tutuyor. Gidiş ilk 4 km hep hafif iniş sonra 3 km kadar nerdeyse dümdüz sonra 1 km dik iniş var sonra 2-3 km hafif iniş ve son düzlükte geriye dönüş yapıyorum. Geçen gün tam geri dönüş noktasında stravayı açtım baktım ort. 35 kms diyordu. Eve vardığımda 20.1 kms ortalama olmuştu. Hep inişin bir de bol çıkışı oluyor ama bunu görmezden gelenler de var galiba.
 
@umutcelik Dediğinize benzer birşey yazayım. Günlük 20-25 km kadar sürmeye çalışıyorum. Birkaç farklı rotam var onlardan biri tam 23 km tutuyor. Gidiş ilk 4 km hep hafif iniş sonra 3 km kadar nerdeyse dümdüz sonra 1 km dik iniş var sonra 2-3 km hafif iniş ve son düzlükte geriye dönüş yapıyorum. Geçen gün tam geri dönüş noktasında stravayı açtım baktım ort. 35 kms diyordu. Eve vardığımda 20.1 kms ortalama olmuştu. Hep inişin bir de bol çıkışı oluyor ama bunu görmezden gelenler de var galiba.

Ortlama hiz gayet basit, ortaokul fen bilgisi konusu. ortalama hiz = surus mesafesi/sure. Toplam mesafe ve toplam sure disindaki verilerle yapilan her hesaplama anlamsiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
En anlamlı ortalama hız velodromda yapılan çünkü rüzgarın net etkisi sıfır sayılır.
 
En anlamlı ortalama hız velodromda yapılan çünkü rüzgarın net etkisi sıfır sayılır.

Karşılaştırma yapılırken önemli olan rüzgarın etkisinin 0 sayılması olamaz. Eğer rüzgarın net etkisi sıfır sayılırsa aero kuvvetlerden daha az etkilenen, daha verimli olan yol bisikletlerinin farkını ve avantajını göremeyiz. Burada önemli olan karşılaştırmaların sabit şartlar altında yapılıyor olması.
Örneğin ben iki tip bisikleti karşıdan esen 10 km/sa lik rüzgarda karşılaştırdım ortalama hız farkı x km /sa çıktı. 15 km/sa hızla esen kuyruk rüzgarında da fark y çıktı gibi. Tabii ki diğer şartlarda sabit olmalı.
 
Karşılaştırma yapılırken önemli olan rüzgarın etkisinin 0 sayılması olamaz. Eğer rüzgarın net etkisi sıfır sayılırsa aero kuvvetlerden daha az etkilenen, daha verimli olan yol bisikletlerinin farkını ve avantajını göremeyiz. Burada önemli olan karşılaştırmaların sabit şartlar altında yapılıyor olması.
Örneğin ben iki tip bisikleti karşıdan esen 10 km/sa lik rüzgarda karşılaştırdım ortalama hız farkı x km /sa çıktı. 15 km/sa hızla esen kuyruk rüzgarında da fark y çıktı gibi. Tabii ki diğer şartlarda sabit olmalı.

Örneğin rüzgarsız bir günde sürünce de havanın yerini değiştiriyoruz o yüzden rüzgar hızı sıfır sadece, yine aerodinamik kuvvetlere karşı sürüyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
En anlamlı ortalama hız velodromda yapılan çünkü rüzgarın net etkisi sıfır sayılır.

Veledromda da rüzgar bir hayli etki edebiliyor. Rüzgarlı bir günde sabit hızla gitmeye çalışırsanız, pistin bir tarafındayken 80W ile, diğer tarafında ise 320W ile falan çevirmeniz gerekebiliyor. Bu da sabit olarak 200W ile sürmekten çok daha yorucu. Gücü sabit tutarsanız da yavaş gittiğiniz süre daha fazla olacağı için ortalama hızınız düşüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
En anlamlı ortalama hız velodromda yapılan çünkü rüzgarın net etkisi sıfır sayılır.
Bence bu dediğiniz tüm şartlar sabit, bisiklet de dahil, binicilerin karşılaştırılmasında kullansak daha isabetli olur
 
  • Beğen
Tepkiler: ag249
Geri