Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol yarış bisikletlerinde disk frene geçilmeli mi?

Disc in dönme direncine etkisi fazla olduğundan dolayısıyla jantın akıcılığı azalacaktır. Aoredinamik açısından da dezavantajları var ki şuan bir çok firma v frenleri kadroya gömülü şekilde yapmaya başladı. Ayrıca frenleme esnasında jant göbeklerine fazladan fren yükü binme durumu da söz konusu. Teknoloji geliştikçe disc telnolojisi de gelişir ve hd discler yol bisikletlerine avantaj haline gelebilir. Tabi bunun için daha çok zaman var.
 
Scudo
2020 yılına gelmişiz, pro pelotonun çook büyük kısmı disk frene geçmiş, tüm üreticiler üst seviye bisikletlerinde diske dönmüş. Ve konuşulan hala bu "teknoloji için çok zaman var" mı?
İnsan gerçekten hayret ediyor.

(link)
(link)
 
2020 yılına gelmişiz, pro pelotonun çook büyük kısmı disk frene geçmiş, tüm üreticiler üst seviye bisikletlerinde diske dönmüş. Ve konuşulan hala bu "teknoloji için çok zaman var" mı?
İnsan gerçekten hayret ediyor.

(link)
(link)

sen de yeni aldın diskin tadını kaptan amerika, 6 ay önce sorsan gömme dolap yapıyordun :D
 
sen de yeni aldın diskin tadını kaptan amerika, 6 ay önce sorsan gömme dolap yapıyordun :D
Şahsen hala v fren tercih ediyorum. Ki yaptırdığım kadroyu da v fren yaptırdım. Ama tutup disk frenle ilgili şehir efsanelerini, 3-4 senelik mevzuları konuşmanın alemi yok :) (Görsel bir tercih benimki. İki fren tipiylede kış geçirdim. Diskin yağışta avantajlı olduğu aşikar)
 
Ben sonuna disc derim. Hem yol hem mtb . Şuan her iki bisikletimde hidrolik. Çok memnunum. Bisikleti durdurma açısından zaten disc frenler daha iyi ayrıca görsel olarakta disc fren benim daha çok hoşuma gidiyor. Ama tabi zevkler ve renkler.
 
aynı yol bisikletinin disklisi ve v lisi arasında en az 250 gr fark vardır. bu fark 100 gr dan aşağı iner hatta eşitlenirse disk alınabilinir. yolda disk te v de kullandım. diskte kaza yaparsan resmen sıçtın. jantın yanında rotor ve veya disc bağlantısını da değiştirmen gerekirki bu da pahalı ve saçma bir olay. ayrıca disclerde kullanılan jant telleri genelde v lerdekilerden daha kalın aero tip yani basık değildir. aero tel avantajını kaybedersin. örneğin aero telli v frenli bir fulcrum 5 ten aynı tele sahip disc e geçmek istesen fulcrum 4 bile değil racing quattro falan alman gerekir. jant teknolojisi 2-3 yıl falan daha gelişince disc e geçmek daha mantıklı. hem jant fiyatları ve rotor fiyatları falan da düşer. ama para bende gani diyorsan al tabiiki duraace disc rotorlu, karbon jantlı, disc li bir yol ve bin.
Aero tellerin sanıldığı gibi sürtünme direncine aşırı pozitif bir etkisi bulunmamaktadır. Eskisi gibi abartılı aero teller yok hatta yeniler nerdeyse silindir teller gibi. Sadece Lightweight ve Campagnolo'nun bir kaç modelinde daha kalın aero teller var.

Disk frenler ıslak havalardaki avantajını da maalesef lastiğin yüzeyinin tutunacak kadar teması olmamasından dolayı kaybediyor. Yani teker kilitlense bile lastik kaymaya devam ediyor. Mtb ve cyclecrossdaki performansı haliyle yolda veremiyor. Aluminyum kenarlı jantlardan bi nebze daha iyi diye düşünüyorum. Karbonla mukayese etmiyorum karbon fren maalesef ıslak zemin olduğunda hangi fren pedini kullanırsanız kullanın bu iki jant kadar olamıyor en azından benim tecrübe ettiklerim böyle. Aluminyum kenarlı karbon profil jantlar da son zamanlarda maliyetinin yüksek olması, kozmetik açıdan ve ağırlığından ötürü pek üretilmiyor.

Disk frenlerin en büyük artısı büyük turlardaki ardı ardına virajların geldiği, günlerce süren etapların iniş kısımlarında hissediliyordur. Bazen yokuşu inmek çıkmaktan daha fazla yorar bilirsiniz:) Burada çok ufak dokunuşlarla bisikleti yavaşlatmanın avantajı yadsınamaz.

Ben şart olarak görmüyorum ama gereksiz de görmüyorum. Benim için en büyük handikapı bakımının zorluğu. Dağ bisikleti temeli olanlar daha sıcak bakıyorlar hidroliklere ve disk frene alıştıklarından. Fakat ben oluşabilecek sorunu ön görememe ve frenin dozajına alışma süresi için daha mesafeliyim şimdilik. Elbet bir gün geçicez piyasa buna zorluyor da bakalım ne zaman?
 
  • Beğen
Tepkiler: ag249 ve Özcan
Çoğu mesajda hidrolik diskin arıza veya bakım zorluğundan bahsedilmiş . Fakat v fren ile karşılaştırıldığında çok daha az ariza yapıyor veya bakım istiyor. Çünkü kapalı bir sistem var ve pistonlara dışardan erişim herhangi bir normal koşulda imkansız.
Eğer ki fren hortumlarını bıçak ile kesmez iseniz normal seviyede kaliteli bir hidrolik disk frenden arıza beklememlisiniz.
 
Çoğu mesajda hidrolik diskin arıza veya bakım zorluğundan bahsedilmiş . Fakat v fren ile karşılaştırıldığında çok daha az ariza yapıyor veya bakım istiyor. Çünkü kapalı bir sistem var ve pistonlara dışardan erişim herhangi bir normal koşulda imkansız.
Eğer ki fren hortumlarını bıçak ile kesmez iseniz normal seviyede kaliteli bir hidrolik disk frenden arıza beklememlisiniz.
Katılıyorum hocam şahsen ben hiç arıza ile karşılaşmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
Çoğu mesajda hidrolik diskin arıza veya bakım zorluğundan bahsedilmiş . Fakat v fren ile karşılaştırıldığında çok daha az ariza yapıyor veya bakım istiyor. Çünkü kapalı bir sistem var ve pistonlara dışardan erişim herhangi bir normal koşulda imkansız.
Eğer ki fren hortumlarını bıçak ile kesmez iseniz normal seviyede kaliteli bir hidrolik disk frenden arıza beklememlisiniz.
V frenden daha az arıza çıkartır derken?
Bir v fren nasıl bir arıza çıkartabilir???
Cidden merak ettiğim için soruyorum ona bakarsanız v frenin telini kesmediğiniz sürece çalışacaktır
 
Aero tellerin sanıldığı gibi sürtünme direncine aşırı pozitif bir etkisi bulunmamaktadır. Eskisi gibi abartılı aero teller yok hatta yeniler nerdeyse silindir teller gibi. Sadece Lightweight ve Campagnolo'nun bir kaç modelinde daha kalın aero teller var.

Disk frenler ıslak havalardaki avantajını da maalesef lastiğin yüzeyinin tutunacak kadar teması olmamasından dolayı kaybediyor. Yani teker kilitlense bile lastik kaymaya devam ediyor. Mtb ve cyclecrossdaki performansı haliyle yolda veremiyor. Aluminyum kenarlı jantlardan bi nebze daha iyi diye düşünüyorum. Karbonla mukayese etmiyorum karbon fren maalesef ıslak zemin olduğunda hangi fren pedini kullanırsanız kullanın bu iki jant kadar olamıyor en azından benim tecrübe ettiklerim böyle. Aluminyum kenarlı karbon profil jantlar da son zamanlarda maliyetinin yüksek olması, kozmetik açıdan ve ağırlığından ötürü pek üretilmiyor.

Disk frenlerin en büyük artısı büyük turlardaki ardı ardına virajların geldiği, günlerce süren etapların iniş kısımlarında hissediliyordur. Bazen yokuşu inmek çıkmaktan daha fazla yorar bilirsiniz:) Burada çok ufak dokunuşlarla bisikleti yavaşlatmanın avantajı yadsınamaz.

Ben şart olarak görmüyorum ama gereksiz de görmüyorum. Benim için en büyük handikapı bakımının zorluğu. Dağ bisikleti temeli olanlar daha sıcak bakıyorlar hidroliklere ve disk frene alıştıklarından. Fakat ben oluşabilecek sorunu ön görememe ve frenin dozajına alışma süresi için daha mesafeliyim şimdilik. Elbet bir gün geçicez piyasa buna zorluyor da bakalım ne zaman?
disk frenlerin artısı yok değil tabii ki. bencede büyük turlarda v kullanılmaz. çünkü parayı sponsor verir ve en yeni teknolojiyi kullanın derler. kaza yapınca rotorun değişmesi maliyeti vs veya diskin ağırlığı falan bunlar proları takımları falan ilgilendirmezki. takarlar tüy gibi dura ace diski basarlar gaza. uzun inişlerde disk çok daha rahattır bende diskli yol kullandım fakat ben bir normal kullanıcıyım pro vs değilim. doğal olarak kaza olunca oluşacak maliyeti, bakım maliyetini vs hesap etmek zorundayım. ayrıca bende şu an v frenli aero bir campy kullanmama rağmen ben bile tekrar diske geçince artacak maliyeti hesap ediyorsam bu teknolojiye bu fiyatlarla pro olmayan kim geçecek ki? (dağ bisikletindeki disk veya mekanik disklerden bahsetmiyorum) benim asıl merak ettiğim bu. daha öncede belirttim gibi. para sorunu yoksa tabiiki sram axs etap disc veya dura ace di2 lu diski alırım üstüne karbon jantta takarım nerdeyse 2. el bir araba fiyatına bisiklete binerim:))) herkeste bu kadar çok para olsa zaten bu foruma gerek kalmazki bunları yazmaya bile gerek yok en iyiyi herkes biliyor. kısaca şu an teamler için disk, normal vatandaş için maliyetler ucuzlayınca (tahminim iki üç sene içinde) diske geçmek mantıklı olur
 
V frenden daha az arıza çıkartır derken?
Bir v fren nasıl bir arıza çıkartabilir???
Cidden merak ettiğim için soruyorum ona bakarsanız v frenin telini kesmediğiniz sürece çalışacaktır
Haklisiniz fakat; v fren disk frene nazaran dış etkenlerden daha fazla etkileniyor . Yağmur , çamur vs. Bu sebepten kablolar ve diğer aksamlar daha narin oluyor disk frene göre . Böyle yazdığından dolayı disk frene körü körüne bağlandığım sonucu çıkmasın. Benimkisi sadece bir fikir.
 
Haklisiniz fakat; v fren disk frene nazaran dış etkenlerden daha fazla etkileniyor . Yağmur , çamur vs. Bu sebepten kablolar ve diğer aksamlar daha narin oluyor disk frene göre . Böyle yazdığından dolayı disk frene körü körüne bağlandığım sonucu çıkmasın. Benimkisi sadece bir fikir.
kablolar da dışarıda değil ki hocam
dışarıda olan sadece fren pabuçları onun da sıkıntı çıkarabileceğini düşünmüyorum
Açıkcası v frende öyle narin olup yolda bırakacak bir parça olduğunu düşünmüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
evet 3 sene sonra konuyu tekrar hortlatalım :))...artık yol bisikletinde hd fren neredeyse %100 standart haline geldi.üst düzey markaların bir çoğu artık tüm yol bisikleti modellerinde hd fren kullanıyor.bazı markalar da belki fiyat çeşitliliği yaratmak için v frenli modellerini tutuyor.ama yakın zamanda onlarda v frenden vazgeçecektir.sonuç kral öldü yaşasın yeni kral..:))
 
  • Beğen
Tepkiler: Clal
evet 3 sene sonra konuyu tekrar hortlatalım :))...artık yol bisikletinde hd fren neredeyse %100 standart haline geldi.üst düzey markaların bir çoğu artık tüm yol bisikleti modellerinde hd fren kullanıyor.bazı markalar da belki fiyat çeşitliliği yaratmak için v frenli modellerini tutuyor.ama yakın zamanda onlarda v frenden vazgeçecektir.sonuç kral öldü yaşasın yeni kral..:))
Bence amaç frenlemeyi sağlıklı yapmak ise mekanik tarafta detay çok önemli değildir. Ama hidrolik fren sistemlerine yolda sorun olması halinde müdehale çok zor hatta imkansız gibi, gerekli olan alet edevat sebebiyle (ve parça fiyatları vb. daha yüksek gibi). Kaliteli V jant frenleri de gayet iyi iş görüyorlar. Benim bisikletimde hidrolik disk fren mevcut ama V frenli bir bisiklete de hayır demezdim. Mekanik müdehale imkanı ve biraz da nostalji sebebiyle bunu isterim. Düşüncem benim bu şekildedir.
Tabii ki bisiklet üreticileri de ortalama bisiklet kullanıcılarının da profesyonel seviyede bisiklet ve ekipmanlara uçuk paralar vermeye hazır olduğunu gördüğü için iş daha komplike ve maliyet arttırıcı sistemlere geçişe doğru da gidebilir.
Selamlar
 
Eski bisikletim Giant TCR Advanced 2 V fren bir bisikletti. Şimdi Orbea disk bisikletimin gelmesini beklerken arkadaşım geçici olarak disk frenli bir KTM tahsis etti bana. Benim için en büyük avantajı üst kısımdan tutarken bariz frenaj şiddetimin artması oldu. Onun dışında uzun inişlerde biraz daha güvenli iniyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Bence amaç frenlemeyi sağlıklı yapmak ise mekanik tarafta detay çok önemli değildir. Ama hidrolik fren sistemlerine yolda sorun olması halinde müdehale çok zor hatta imkansız gibi, gerekli olan alet edevat sebebiyle (ve parça fiyatları vb. daha yüksek gibi). Kaliteli V jant frenleri de gayet iyi iş görüyorlar. Benim bisikletimde hidrolik disk fren mevcut ama V frenli bir bisiklete de hayır demezdim. Mekanik müdehale imkanı ve biraz da nostalji sebebiyle bunu isterim. Düşüncem benim bu şekildedir.
Tabii ki bisiklet üreticileri de ortalama bisiklet kullanıcılarının da profesyonel seviyede bisiklet ve ekipmanlara uçuk paralar vermeye hazır olduğunu gördüğü için iş daha komplike ve maliyet arttırıcı sistemlere geçişe doğru da gidebilir.
Selamlar
tabiki iki freninde avantajları dezavantajları var ama firmaların hd fren li ürünler çıkarması kullanıcıların yüksek paralar vermeye gönüllü olması ile açıklanamaz.artık bir çok resmi yarışta hd fren şartı aranıyor. yani v frenli modelleri yarışlara almıyorlar.he ben yol bisikletçisi değilim.ahkam kesmekte istemem ama inşallah Allah nasip ederse yakın zamanda salcano xrs001 ile geçeceğim.ama bisiklet konularında araştırma yaptığım için bunu biliyorum.ayrıca 3 senedir hd frenli bir tur bisikletçisi olarak hd fren ile ilgili herhangi bir sorun yaşamadım.sadece zamanla incelen ön rötoru geçen yıl değiştirdim.o yüzden.aslında iki frende iyi.ama bana göre hd frenin en büyük artısı fren yapmak için v frene göre daha az güç harcıyorsunuz.ama bir gerçek varki beli 3-5 sene içersinde hd fren artık tamamen bir standart olacak.v frenli model üreten firmalar neredeyse hiç kalmayacak.32 yıllık bir bilgisayar IT teknisyeni olarak.yıllar önce den çok iyi bilirim.bilgisayar alırken satıcı firma renkli ekranmı yoksa mono ekranmı istersin diye sorardı.yada genelde monoekran fiyatı verilir en altada renkli ekran farkı yazılırdı.zamanla bu tüplü ve lcd ekran farkıne geçti.artık tüplü ekran bilgisayar satan bir mağaza kaldımı.lcd tamamen standart oldu..v fren severler için üzülerek söylemeliyimki aynı akıbeti v frenlerde bekliyor.
 
firmaların hd fren li ürünler çıkarması kullanıcıların yüksek paralar vermeye gönüllü olması ile açıklanamaz.
Açıklanır, niye açıklanmasın? HD fren koyunca daha fazla kar yapıyosa HD frenli modelleri çoğunlukta tutar imalatçı. "Disk fren daha iyiymiş" diyip ekstradan para veren çıkıyor sonuçta. Disk fren daha güçlü frenaj sağlıyor doğru, ama alanların kaçı o kadar güçlü frenaja ihtiyaç duyuyor?

Aslında disk frenin en büyük artısı, çemberlerden değil de kullan-at bileşen olan rotordan yemesi. Böylece, özellikle karbon çember kullananların içi rahat oluyor.

Yol bisikleti kullansam alü çember + V fren kullanırdım. Basit yapısı, ucuzluğu, hafifliği büyük artılar. Fren yüzeyi çukurlu çemberlerle ve yumuşak pabuçlarla yeterli frenaj sağlanıyor.
 
Açıklanır, niye açıklanmasın? HD fren koyunca daha fazla kar yapıyosa HD frenli modelleri çoğunlukta tutar imalatçı. "Disk fren daha iyiymiş" diyip ekstradan para veren çıkıyor sonuçta. Disk fren daha güçlü frenaj sağlıyor doğru, ama alanların kaçı o kadar güçlü frenaja ihtiyaç duyuyor?

Aslında disk frenin en büyük artısı, çemberlerden değil de kullan-at bileşen olan rotordan yemesi. Böylece, özellikle karbon çember kullananların içi rahat oluyor.

Yol bisikleti kullansam alü çember + V fren kullanırdım. Basit yapısı, ucuzluğu, hafifliği büyük artılar. Fren yüzeyi çukurlu çemberlerle ve yumuşak pabuçlarla yeterli frenaj sağlanıyor.
Ama alanların kaçı o kadar güçlü frenaja ihtiyaç duyuyor. Buna ihtiyaç duyduğunuz da zaten ya kaza yapıyorsunuz yada yapmıyorsunuz.
 
Yakın zamanda v-frenden disc frene geçtim, üzülerek söylüyorum arkadaşlar disc fren gerçekten iyi. Bende başta şüpheli davranıyordum ama kullanmaya başladıktan sonra fikrim değişti. Özellikle karbon jantlardaki v-fren performansı bayağı kötü.
 
  • Beğen
Tepkiler: five
Yol bisikleti yarışlarda hd fren belki daha geç frenaj sağlıyordur bu da daha kısa sürede iniş imkanı sağlıyordur. Bir de ıslak performansı daha iyidir kesin. Hatta gravel yarışlarında işin içine çamur da girince hd ler daha güvenli ve performanslı olabilir. Günlük kullanıcı için V fren ise daha az maliyetli olacaktır. Taksicilerin parça işçiliği daha ucuz diye belli modelleri tercih etmesi ile aynı mantık. Zaten üst düzey bir bisiklet günlük de kullanılsa yapılan ar-ge çalışmaları ve global üretim stratejisi nedeniyle moderne yakın teknolojiler barındıracaktır.

Ha zamanla pabuç bulamayacak olursak o zmn yandığımızın resmidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Geri