Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol yarış bisikletlerinde disk frene geçilmeli mi?

Otomobillerde de öyle hocam, ağırlık öne kaçıyor siz fren yapınca. Sırf o nedenle gerçek hayatta en hızlı yarış arabası 911 çünkü fren esnasında ağırlık dengesi %50-%50 oluyor.
Aynen yük öne biniyor fren esnasında o yuzden arka frenin guclu olmasi lazim bide ben arka freni tek teker yaparken kullaniyorum tek teker yaparken arkaya dusceginizde arka freni sikarsiniz sizi tutar
 
Scudo
Aynen yük öne biniyor fren esnasında o yuzden arka frenin guclu olmasi lazim bide ben arka freni tek teker yaparken kullaniyorum tek teker yaparken arkaya dusceginizde arka freni sikarsiniz sizi tutar
Arka tekere binen yük az olduğu için daha az temas yüzeyi var diye düşünebilirsiniz. Disk frenin büyük bir avantajı var o da daha temkinli fren mandalını kullanabilmeniz ama daha yüksek fren beklentisiyle arka tekeri sürüklemeye başlarsanız v fren daha avantajlı olur. Freni güçlü kullanmak çok tehlikeli ama bu benim şahsi fikrim, elime çakıl taşı girmesi gibi bir maceradan dolayı gevşek zeminde güçlü fren yapmanızı önermem.
 
Arka tekere binen yük az olduğu için daha az temas yüzeyi var diye düşünebilirsiniz. Disk frenin büyük bir avantajı var o da daha temkinli fren mandalını kullanabilmeniz ama daha yüksek fren beklentisiyle arka tekeri sürüklemeye başlarsanız v fren daha avantajlı olur. Freni güçlü kullanmak çok tehlikeli ama bu benim şahsi fikrim, elime çakıl taşı girmesi gibi bir maceradan dolayı gevşek zeminde güçlü fren yapmanızı önermem.
😄hocam turkceyi cok degisik kullaniyorsunz tek parmagımla sıkıyorum zaten freni arka teker kilitlenmesin diye bide siz ön aktaricinin yuksekligi ne kadar olmali biliyormusunuz
 
😄hocam turkceyi cok degisik kullaniyorsunz tek parmagımla sıkıyorum zaten freni arka teker kilitlenmesin diye bide siz ön aktaricinin yuksekligi ne kadar olmali biliyormusunuz
Onun ayarı var ama bilmiyorum, internette parktools videoları var. Merak ediyorsanız onlara bakmanızı öneririm.
 
Herkes yazmış. Çizmiş çok güzel bana bir tane V Frenli yol bisikleti resmi göstersenize arkadaşlar?
 
Herkes yazmış. Çizmiş çok güzel bana bir tane V Frenli yol bisikleti resmi göstersenize arkadaşlar?

Konu boyunca "v fren" denilen tabii ki aslında kumpas fren ama V fren de yok değil. Mesela bunlar yol bisikletinde V fren:
1682267140546.png
2015-TRP-TTV-direct-mount-aero-road-bike-brakes01.jpg

IMG_0413.JPG
 
Sayın @EmreAgey anladığım kadarıyla kadronuza kes, kaynat, yapıştır gibi yöntemlerle disk fren eklemeyi düşünüyorsunuz.
Pek bir önemi olduğunu sanmıyorum ama bu yöntemden kaçının. Sonra başınız ağrır.
 
Sayın @EmreAgey anladığım kadarıyla kadronuza kes, kaynat, yapıştır gibi yöntemlerle disk fren eklemeyi düşünüyorsunuz.
Pek bir önemi olduğunu sanmıyorum ama bu yöntemden kaçının. Sonra başınız ağrır.
Yaptim bile deldim kadroyu ilk basta pisman olmustum ama ögrendimki üst bacak cok onemli degilmis yuku alt bacak tasiyormus bide deldigim yerin etrafida aliminyum doluymus zaten yani bu tekerlegi tutan sey kadronun bacagina girmis ben onuda delmisim civatanin etrafi aliminyum dolu yani
Ama aklim olsaydi kadroyu delmek yerine direkt adaptoru kaynatirdim
 
Yaptim bile deldim kadroyu ilk basta pisman olmustum ama ögrendimki üst bacak cok onemli degilmis yuku alt bacak tasiyormus bide deldigim yerin etrafida aliminyum doluymus zaten yani bu tekerlegi tutan sey kadronun bacagina girmis ben onuda delmisim civatanin etrafi aliminyum dolu yani
Ama aklim olsaydi kadroyu delmek yerine direkt adaptoru kaynatirdim
Kutlarım, umarım başınıza bir iş gelmez. Ancak konu "Yol yarış bisikletlerinde disk frene geçilmeli mi?" olduğundan daha fazla insanları "tek teker, arka-ön fren..." diye yormamanızı rica ediyorum.
Konuya her yeni ileti geldiğinde muhabbet ne diye bakmak yoruyor insanı. En azından beni.
 
Kutlarım, umarım başınıza bir iş gelmez. Ancak konu "Yol yarış bisikletlerinde disk frene geçilmeli mi?" olduğundan daha fazla insanları "tek teker, arka-ön fren..." diye yormamanızı rica ediyorum.
Konuya her yeni ileti geldiğinde muhabbet ne diye bakmak yoruyor insanı. En azından beni.
Haklisiniz tek teker falan bu konuyla alakası yok
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.

Not: Paylaştığım videolar içeriğine %100 katıldığım anlamına gelmiyor, denk geldiğim videoları görüş arayanlara faydalı olabilir diye paylaşıyorum.
 
Bence kesinlikle fark var ve disk fren daha iyi .. Karbon jantları da disk frenle kullanmak daha anlamlı ... mtb de zaten v freni düşünemiyorum bile..
 
Açık konuşmak gerekirse koşullar bir gün herkesi disk frene geçmek zorunda bırakıcak gibi görünüyor. Çünkü üreticiler bu yöne doğru gittikleri için v frende kalanlar bir süre sonra malzeme bulamayacaklar eskiyeni değiştirmek için. 12 senede 37000 km yol yapmışım bu sürede v fren disk fren kıyaslamasında v frene sahip birinin fren sıktımda mesafe kısaydıda durmadı dediğini görmedim. kazalar daha ziyade başka sebeplerden oluyor. Üreticilerin uyguladığı politika bir gün benim emektar kadromu çöpe atmama yol açmadan bende krank seti takımını olduğu gibi yeniledim beni yaşarsam 10 yıl daha idare eder. Sonrası Allah kerimdir bakalım. V fren güvenlidir deyip noktayı koyarım.
 
Fren konusunda muhafazakarım biraz da f/p ciyim.
Downhill vb yapmadiktan sonra disk fren bana pahali ve masrafli geliyor.

V frene pabucunu tak devam et. Çok azımız jant seti aşinacak da jant değişecek noktaya getirebiliriz. O noktaya gelmeden şunu mu alsam diye kaşınmaya başlıyoruz zaten.
Ama yağmurda tutuş azalıyor da kaçımız yağmurlarda yollardayız. Hızı biraz düşürdün mü o da mesele değil.

Disk frende balata daha pahalı , kullanıma göre rotor da değişecek bir sure sonra. Hidrolik arizalari bakım masrafları da ayrı bir dert.
On yıllar boyunca v fren pabucu bulabiliriz hic endişeniz olmasın.
 
Hem mtb hem yol hem de şehir bisikletimde v fren kullanıyorum. Bana fazlasıyla yetiyor. Baradine pabuç da olunca disk frene geçmek aklımın ucundan bile geçmiyor. Ama yukarıda arkadaşın yazdığı gibi üreticiler v frenli bisiklet üretmeyi azalttı. Sadece alt seviye modellerde var. Yapacak bir şey yok ilerde yeni bisiket almak istersem mecbur disk fren olacak.

Ama şu da bir gerçek ki disk fren daha iyi frenleme yapıyor. Daha güvenli. Buna nazaran bakımı masraflı ve bazen de uğraştırıcı olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
V fren pabuçları nın ortalama ömrü ne kadar oluyor?
 
V fren pabuçları nın ortalama ömrü ne kadar oluyor?
Şehir içi mtb rutinimde 2 sene gidiyor. Yapmur kar çamur sıcak her türlü koşulda kullanıyorum. Bak bu benim için geçerli. Baradine 3 renk mtb pabuç için geçerli. Sende 1 sene de gidebilir 6 ayda gidebilir .
 
Geri