Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol'dan Şehir'e geçiş

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
20 Ocak 2014
Mesaj
1.495
Tepki
3.489
Yaş
44
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
Bilenler biliyordur, bir süredir yol bisikletimi değiştirme arifesinde olduğumdan bahsetmiştim.

Sonunda 2014 senesinde zevkle aldığım, zevkle kullandığım Giant Defy 3 yol bisikletimden ayrılmanın vakti geldi. Bisikleti alış öykümden ve devamından şurada bahsetmiştim:
Bir yol bisikleti hikayesi.. Giant Defy 3

Çok sevdiğim yol bisikletimi değiştirmemin kesinlikle bisikletimin kendisiyle ilgisi yok, sırf bunun için başka konu açmak gerekir, ama özetlersek;

1. Yol bisikletinin hakkını vermek gerekiyor, benim gibi arada sırada eşiyle (veya dostlarıyla) sahilde pedallayan, sahil bisiklet yolunda "pardon, pardon" demekten sıtkı sıyrılan birisi, o bisikletin maalesef hakkını veremiyor.
2. Yol bisikleti doğası gereği kopuyor gidiyor, tutamıyorsunuz; ama tıntıntın giden eşiniz arkada kalıyor, olmuyor.

Hal böyle olunca, biraz istemeyerek de olsa çok sevdiğim Defy 3'ümü satıp, yerine eşimle pedallayabileceğimiz bir yol bisikleti almak için bisikletimi satılığa çıkartmıştım. Bisikletimi ne mutlu ki forumdan bir arkadaşımıza satmış bulunmaktayım.

*****

Bisikletimi kullandığım süre boyunca Giant markasına bağlılığım oluştu; iki sebebi var, birincisi Giant gerçekten çok iyi bisikletler üretiyor, kadro kalitesi ve geometrisi üst seviyede, Defy 3'te de bunu hem kendim, hem de başka bisiklet kullanıcısı arkadaşlarım tecrübe ettiler; ikincisi Giant'ın Sahrayıcedit mağazası evime çok yakın ve her türlü ihtiyacımı (bakım, temizlik vs) burada rahatlıkla karşılayabiliyorum.

Bu sebeple şehir bisikleti arayışlarımda gene Giant'ın yolunu tuttum ve bir süre önce aşağıdaki modelde karar kıldım:

http://www.giant.co.jp/giant16/images/bike/CA01/00000051_018.jpg

Bu bisiklet, Giant'ın fitness denebilecek özelliklere sahip bir şehir bisikleti Escape RX3. Farklı renkleri de var ancak ben beyazında karar kıldım. (link) adresinde diğer renklerini de görebilirsiniz, siz ne dersiniz?

Neden bu bisikleti seçtim? Öncelikle bu bisiklet aslında Giant'ın Japonya pazarı için üretmiş olduğu bir bisiklet, dolayısıyla üst seviyede kadro özelliklerine sahip:

- Kadrosu Giant'ın Aluxx SL denen tipinden, bu aluminyum tipinin özelliği oldukça hafif olması. (Sanırım 10 kilonun biraz üzerinde)
- Bu kadroda konfor ön planda tutulmuş durumda, seat stay'in "kırık" yapısı ve D-fuse denen özel tasarımlı sele borusu, seleye gelen titreşimleri engelleyerek konforu arttırmaya yönelik tutulmuş.
- Japonya için üretildiğinden, üzerindeki tüm komponentler Shimano'ya ait (donanım seviyesi düşük olsa da)
- Teker setleri, yol bisiklerinde kullanılan, akıcı göbeklere sahip.
- Ufak estetik dokunuşları var, bisikletin tasarımıyla uyumlu renkte pedallar gibi.

Aslına bakarsak, çok satan Giant Escape Air modelinin biraz daha spor olanı diyebiliriz.

Bisikletin tek "acaba" dedirten noktası, düz fakat aluminyum olan maşası. Keşke karbon olsaydı ancak karbon olan modeli RX2 ne yazık ki Türkiye'de yok.

Burada bir parantez açmam gerekiyor. Aslında bu bisikleti seçerken, süspansiyonlu bir hibrit alıp almamayı çok düşündüm (hala da aklım gidip geliyor), ancak bir çok kişiden duyduğum "şehir içinde kullanıyorsan hiç gerek yok, gereksiz ağırlık" argümanı hep aklımı çeldi.

Yol bisikletinde karbon maşadan ziyade lastik basıncıyla oynamanın, vibrasyonu engellemede çok daha iyi sonuçlar verdiğini gözlemlediğimden, umarım benzer şeyi bunda da uygulayabilirim. Yol bisikletime göre biraz daha artan lastik kalınlığım (28 mm) belki bu absorbsiyon konusunda daha da yardımcı olur ve aluminyum çatal beni umarım düşündüğüm kadar titreşime maruz bırakmaz.

(Bu konuda sizlerin de görüş ve deneyimlerinize açığım, özellikle aluminyum çatal kullanan arkadaşların acaba şehir içindeki tecrübeleri bu titreşim konusunda nasıldır?)

Velhasıl, muhtemelen bugün veya yarın gidip, kaparosunu verdiğim bu bisikleti -eğer son dakikada bir aksilik çıkmaz ise alacağım.

Umarım hayırlı olur ve Defy 3'ümün verdiği zevkle bunla da pedallarım..
 
Scudo
@Mert E. Öncelikle şimdiden hayırlı olsun. Renk olarak yeşil rengi daha güzel gibi tabiki zevkler ve renkler meselesi. Benim yol bisikletim de 28 mm lastikler var ve konfora etkisi çok büyük 23 mm lastikler 110 psi hava isterken benim lastiklerim 80 psi hava istiyor bu nedenle dan dun çukurlara düşme sıkıntısını pek yaşamıyorum ama karbon maşa olayı gerçekten çok iyi olurdu umarım sıkıntı yaşamazsınız. Aslında Defy 3 e 28 mm lik lastikler takıp kullansaydınız keşke çünkü kadro geometrisi yanlış bilmiyorsam Endurance diye geçiyor ve konforlu bir bisiklet. Şimdiki bisikletimi almadan önce çok ilgilendiğim bir modeldi Defy 3.
 
  • Beğen
Tepkiler: erdsde ve Mert E.
@trainspotting35 İyi dilekleriniz için çok teşekkürler.

Sadece konfor değil, drop bar mevzusuna da çok alışamadım. Aslında dediğim gibi, çok iyi bir bisikletti Defy 3, konfor olarak da bir yol bisikletine göre çok iyiydi gerçekten.

Laf aramızda benim de aklımı şu fosforlu yeşil olan çelmiyor değil ama çok mu dikkat çeker acaba diye cesaret de edemiyorum.
 
@Mert E. Dikkat çekmesi daha iyi değilmi önünüze atlayan olmaz sahilde dolaşırken karşıdan gelen yeşil birşey beyaz birşey den daha dikkat çekicidir. Aklınızı karıştırmak gibi olmasın http://www.cyclomag.com/wp-content/uploads/2016/01/1280_IMG_0127-giant-anyroad-1280x853.jpgBu şekilde bir fren seti ekleyerek yine aynı sürüş rahatlığını sağlardınız. :):)
 
@MertAG Yol bisikleti alsak ne olacak :) Bu sefer sahilde millete bisikletin yolundan yürümeyin diye bağıran iki tane yol bisikletli olacağız.

Bir de bayanlar için konfor çok daha önemli, muhtemelen hayatta binmezdi yol bisikletine.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Merhaba,

Pazar günü bisikletçiye jant akortu için gittiğimde gördüm bu bisikleti. Kullandığım bisiklet de Giant Escape 2 modeli olduğu için bisikletçi bu yılın yeni gelen Escape RX modeli diyerek gösterdi. Bisikletin genel görünüşü, özellikle de kadrosu harika, ben çok beğendim. Benim gördüğüm siyah renk olan vardı. Kadronun özellikle sele borusu ile birleştiği kısımda arka çatalın ayrıldığı yer çok hoş görünüyor. Arka ruble 9'lu ve aktarıcı da Altus'un 9'lu sistemi. Ön aktarıcı da Altus. Lastikler slick 28, yol kullanımı için ideal kalınlık bence. Eğer kararınız değişmezse çok güzel bir bisikletiniz olacak. Hayırlı olsun şimdiden.
 
@trainspotting35 Doğru diyorsunuz ama o kadar upgrade uğraşmak yerine yeni bir bisiklet almak daha mantıklı geldi.

@Saim Deveci Teşekkürler, ben de asıl kadrosunu çok beğendim zaten. Dediğim gibi, tek kafama takılan kısmı aluminyum maşası, onu da bir şekilde lastik kalınlıklarıyla hallederim diye düşünüyorum, belki düşündüğüm kadar bile rahatsızlık verici olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Saim Deveci
Tahminen karbon maşayı arıyacaksınız. Umarım aramazsınız. :-(
 
@Mert E. Ben bu kadar yazıyorum kusura bakmayın ama Defy 3 ü sattınızmı eğer satmadıysanız yukarıda resmini paylaştığım fren sistemi çok basit sadece bunları alıp normal fren kablosunun arasına koyuyorsunuz bildiğim kadarıyla ben kafanızı daha karıştırmadan tekrardan hayırlı olsun diyerek konuyu takipte kalıyorum.
 
Sahil boyunda eşiniz ile birlikte pedallamak için en doğru seçim bir katlanır bisiklet esasen. Küçük boyutları ile o insan kalabalığı arasında gayet kıvrak oluyorlar. Gerektiğinde katlayıp aracınızın bagajına koyunca dilediğiniz yerde binebiliyorsunuz malum. Ayrıca evde de çok yer kaplamıyorlar.

Ben olsam yol bisikletine veda edeceksem katlanır tercih ederdim.
 
@trainspotting35 Ne demek memnun olurum yazmanıza. Ancak sattım bisikleti, ileride eğer tekrar yola geçersem mutlaka aklımda olsun ama.. Çok teşekkürler tekrar.

Bu arada, Escape RX'in gidon uzunluğu da diğer bisikletlerinkinden kısa, dolayısıyla aslında gidon tutuşu olarak dropbarı'ı düz tutarkenkinden çok fazla farketmeyecek diye düşünüyorum.

@Sadettin Z. Haklısınız ancak bir kaç kez binme fırsatım oldu katlanır bisiklete, çok da zevk alamadım. Daha önemlisi Erenköy'den sahile inerken değil ama dönerken ciddi yokuş çıkışı var, çıkabildim ama oldukça yorucu oldu o kısmı. (Gerçi tabii ben yol ile kıyaslamıştım o vakit, bunla şimdi nasıl olur bilemiyorum)

@çağrı can Umarım. Burada tek güvencem, eşimin bisikleti; ondaki de düz aluminyum maşaydı, ancak lastik kalınlığı sebebiyle aradaki konfor farkı inanılmazdı. Dediğim gibi lastik ile arama meselesini halledebilirim en kötü diye düşünüyorum.

Bu arada diğer renkleri de koyayım, önerilere de açığım..

(her renk farklı bir kadro boyunda, o yüzden şekilleri farklı gelebilir)

http://www.giant.co.jp/giant16/images/bike/CA01/00000051_016.jpg
http://www.giant.co.jp/giant16/images/bike/CA01/00000051_017.jpg
http://www.giant.co.jp/giant16/images/bike/CA01/00000051_019.jpg
 
Az önce Giant'a gidip tekrar baktım. Sanırım siyah olanı alacağım.

28 mm tekerlekler şimdilik korkutsa da duruma göre bakacağım, belki bir süre sonra 32mm schalbe'ler ile değiştiririm.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
fiyat biraz daha düşük olsa bende düşünüyorum bide bu var bunun 2 el bulursam alırım giant seek
 
@Kaplan53

Giant'ların fiyatları maalesef biraz pahalı. Ama ben değdiğini düşünüyorum.

Seek benim de düşündüğüm bir modeldi. Müthiş bir şehir ulaşım bisikleti, 50mm lastiklerin, ki baloon tyre diyor schalbe, hem yuvarlanma dirençleri düşük hem de geniş basınç limitleriyle süspansiyon vazifesi görüyor, harika konfor sağlıyor.

Bikeforums'ta Seek'ler için bisiklet dünyasının Rolls Royce'u dendiğini görmüştüm. :)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
ben de ilk bisikletimi yakın zamanda almış biri olarak giantın anyroad larına gözüm takılır oldu bu aralar :) komfor + yol bisikleti estetiği be aerodinamiği .. tabi fiyatı >4k
 
Bence mavinin hem asil hem de agressif bir havası var.
Ben de yakın zamanda fitness bisiklete döndüm yoldan. Bir Merida Speeder 200 aldım. Agressif ve akıcı bir bisiklet.
Dropbar'da yola tam anlamıyla hakim olamadığımı hissediyor ve duruş pozisyonundan dolayı kasılarak kullandığımı hissediyordum. Aynı duyguları fitness'de yaşamıyorum, yola daha hakimim. Aldığım bir barend elcik ile tutş konforunu epey arttırdım.
Bu arada ilk kez Merida kullanıyorum ve oldukça akıcı buldum, kadro geometrisi de bence enerjinin tasarruflu kullanımı açısından uygun bir yapıya sahip.
Hayırlı uğurlu olsun. Mavi'den şaşma derim :)
 
Geri