Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol'dan Şehir'e geçiş

2 bin tll peşin param olsa gerisi taksit tabi ya bunu giant seek yada trek dual sport 7,3 alırdım bizim max 1500 verebiliyoz bu fiyatlarda araştırıyoz işte ne yaparsın :)
 
Scudo
Loading.....95% :)

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160526/66acb373d60d6c3929494b02cf7dbf89.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160526/6076712202c7acc58a88c7254ed77fa1.jpg


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Harika görünüyor. Hayırlısıyla kazasız belasız kullanmak nasip olsun. Kullandıktan sonraki tecrübelerinizi, yorumlarınızı bekliyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert E.
@Saim Deveci

Çok teşekkürler iyi dilekler için.

Ayarlarını yaparken ufak bir tecrübe turu attım. İlk izlenimim düşündüğümden daha konforlu, yumuşak ama akıcı bir sürüşü var. Yol bisikletinden sonra kesinlikle daha kontrollü hissettim. Tabii gerçek görüşleri ancak yola çıktıktan sonra söyleyebileceğim.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Sarildi renk biraz daha sportif duruyor sanki flat bar road bike gibi

@Mert E. Hayırlı olsun . Bi inceleme yaparsın artık

@mfmayliba
Sarılı renk yanlış yazmışım.
 
@mfmyliba

Çok teşekkürler. Önümüzdeki günlerde detaylı ve objektif bir inceleme koyacağım.

Sarı rengi canlı görünce benim zevkim için biraz fazla "cafcaflı" göründü, o yüzden daha sakin bir renk kombinasyonu seçtim. :)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Tecrübelerinizi bekliyoruz.
 
geçmiş olsun abimm :eek:
 
@vatan

Niye geçmiş oldu yahu?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
@Mert E. şartlardan ötürü velöspitinizi değiştirmişsiniz size uyum sağlağamayan topluma kızdım :D:D
 
@Mert E. Fotoğrafını paylaştığınız beyaz RX3'e hem görünüm ve renk, hem teknik özellikler açısından çok benzer bir yol/fitness olan Merida Speeder 300 Juliet kullanıyorum. İyi bir fitness bisikletten çok keyif alacağınızı düşünüyorum. İyi günlerde kullanın...
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Giantın resimlerdeki sarı rengi Lapierre Urban Shapper 600 e baya baya benziyor :D güle güle kullanın da sarı daha bi güzelmiş, çok canlı duruyor :)
 
Ben sora setli, karbon maşalı, 700X23 tekerli bir fitness bisikleti kullanıyorum; Btwin Fit5.
Defy 3'ü flat bara çevirerek gayet iyi bir fitness bisikleti elde edebilirdiniz.
Yeni bisikletinizi iyi günlerde kullanın.
 
@vatan

:) Yok merak etmeyin, böylesi eminim daha da iyi olacak. Biraz da düz gidonun keyfini süreyim.

@Gökhan Korkmazgil

Çok teşekkürler, Merida'lar Defy'ı almadan önce incelediğim bisikletlerdi, oldukça da beğenmiştim, umarım dediğiniz gibi zevkle kullanabilirim.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman ve vatan
Bugün nihayet ilk uzun süreli kullanımımı gerçekleştirdim Escape RX3 ile.

Escape RX3 aslında Giant'ın Japon pazarı için çıkarttığı bir model. Bu yüzden sadece Türkiye harici sadece Japonya'da satışta. Japonlar bu bisikleti genelde şehir içi ve kısa turlar için kullanmakta, ancak internette uzun turlar atanlar da gördüm.

Japonya kökenli olduğu için mi bilmiyorum, üzerindeki tüm komponentler (vitesler, frenler, pedal kolu vs) tamamı Shimano. Bu da belirli bir uyum ve kalite yakalanmasını sağlıyor sanırım, ancak komponentlerin seviyesi çok da üst düzey değil. Benim gibi bir kullanıcı içinse çok farketmiyor bu seviye.

Sürüş ve İzlenim:

Giant Escape RX3 ile Erenköy'deki evimden anadolu yakası sahil yoluna çıkarak 1.5-2 saat kadar pedalladım.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160531/24f973423648f9e7465db9023c31fe0b.jpg

Öncelikle yoldan şehir bisikletine geçmemdeki asıl neden, şehir içinde bisiklete binerken yol bisikletinde bulamadığım konforu elde etmekti. Peki Escape RX bunu sağladı mı?

Doğrusunu söylemek gerekirse umduğumdan da fazlasını sağladığını söyleyebilirim. Bunu da bence bir kaç özelliği ile sağlıyor:

- Yol bisikletimde 25mm lastik kullanmaktaydım. 23mm'e göre nispeten konforlu olsa da Giant Escape RX3'teki 28mm lastikler, görece düşük basınçlarıyla konfor açısından çok daha başarılılar.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160531/ab15e13baf406619743e7f4480ba42c6.jpg

- Escape RX3'ün sele borusu ve arka çatal yapısı. Sele borusunun tasarımına Giant, D-fuse diyor. Hakikaten de standart yuvarlak boru yerine EscapeRX3'ün selesi D şeklinde. Aynı teknolojiyi Giant, endurance tipi yol bisikletlerinde kullanıyor.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160531/0fc6ac2658582e800897e3eabad1ff85.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160531/c587e7f2a75a8d2a7d25ed97342b641b.jpg

Escape RX3'ün arka çatalı ise gene Aluxx SL tipi aluminyum kadronun sayesinde kırık bir açıyla iniyor.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160531/5beca3ad359691dc5bb54e9218f2b28a.jpg

Giant hem bu kırık açılı arka çatal, hem de D-fuse'un seleye gelen titreşimleri absorbe etmede başarılı olduğunu iddia ediyor. (Aynı teknolojiyi yol bisikletlerinde test eden yabancı inceleme sitelerine baktığımda onlarda da konfora olumlu etkisi olduğu yazmaktaydı)

Doğrusunu söylemek gerekirse, ilk başta biraz pazarlama terimi gibi düşünsem de, bugün yaptığım sürüşten sonra gerçekten de etkili olduğunu söylemem gerek. Yol bisikletimde pedli tayt giymeme rağmen yaşadığım popo ağrılarını bugün zerre hissetmedim. Bunu test etmek için özellikle parke taşlı yollara girdim, bozuk satıhlarda sürmeye çalıştım, kesinlikle popoma yansıyan sert titreşimler konusunda en ufak bir sıkıntı yaşamadım. (Selesinin de beklediğimden konforlu olduğunu söylemem gerek)

Gelelim, konfor konusundaki bir diğer endişeme; yol bisikletimdeki karbon çataldan aluminyum çatala geçiş. Yol bisikletimi alırken konforlu olacağına inanarak karbon çatal tercih etmiştim; ancak hiç de beklediğim konforu elde edememiştim. Karşılaştırmak için aluminyum maşalı bisikletlerde kullandım; evet karbon çatal bir nebze sönümlüyordu titreşimleri ama şehir içi kullanım için hala oldukça rahatsızdı.

Dolayısıyla konfor için sadece maşanın karbon olması ne yazık ki düşündüğüm kadar etkili olamadı ama biraz araştırınca lastik boyutunun daha etkili olduğunu gördüm. Escape RX3'ün aluminyum maşası 28mm lastiklerle kesinlikle yol bisikletimden daha rahatsız edici değil, hatta daha konforlu olduğunu net söyleyebilirim.

Gelelim sürüş dinamiklerine. RX3'ün sürüşü elbette yol bisikleti kadar seri değil, ancak çok hafif kadrosu (~10kg kadar), desensiz lastikleri ve SR-2 jantlar sayesinde oldukça akıcı. (Bu arada parlak korumasında olan lastiklerin sadece yanaklarında çok hafif bir desen mevcut)

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160531/da5001aa30953b8a735be207bc89739a.jpg

Bisikletin bir başka hayran kaldığım özelliği de yokuş performansı. İnce tutulan lastikler, doğru aynakol ruble seçimleri ve hafifliği sayesinde bugün yol bisikletim kadar rahat ettirdi yokuş çıkarken.

Hepsinden önemlisi kısa tutulan düz gidonu ve bu akıcılığıyla bana yol bisikletinden daha fazla zevk verdiğini söyleyebilirim. Şehir içinde kıvrak, konforlu, kolay ivmelenen, hakimiyeti daha fazla hissedebildiğim bir bisiklet ile çok daha mutlu hissediyorum.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160531/48ed8edfa01c2fcc5731d5ce8f6616fe.jpg

Yani ezcümle bisikletimden, kullanımından, görünümünden çok memnunum. Siyah renk bisiklette çok güzel duruyor, bisikletin renkleriyle uyumlu kırmızı orjinal pedalları da Giant'ın koyduğu ince dokunuşlar.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160531/e90c87265e38064e71c680e1415ba565.jpg

Aluxx SL tipi aluminyum kadronun birleşim yerlerinin belirginsizleştirilmiş olması ve boya işçiliği de üst seviyede.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160531/01707b3242f1f4a0fdc67746df03398d.jpg

Bisikletin rengiyle ilgili tek eleştirim parlak cilalı kadronun biraz çizilmeye açık olması ve çizikleri göstermesi olur sanıyorum.

Bir başka çok içime sinmeyen konu da elcikler. Orjinal elcikler biraz rahatsız geldi sanki. Belki Ergon'lar ile değiştirebilirim.

İlk izlenimlerim ve fotoğraflar şimdilik böyle. Yeni izlenimler edindikçe veya upgrade'ler yaptıkça gene buraya, bu modelin meraklıları için yazarım.




iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
@Mert E. Merakla bekliyorduk, bu güzel inceleme için teşekkürler. Güle güle, kazasız belasız kullanın..
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert E.
@erdsde
@Saim Deveci

Çok teşekkürler, daha iyileri sizlerin olsun.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Bir kaç arkadaş özelden bisikletin üstündeki ekipmanlarla ilgili soru sordu.

Aşağıdaki konuda özellikle far takımından ve sele altı çantasından bahsetmiştim.

Yeni eldiven ve Far takimi


Bunun yanında, su matarasını almadan çıktığım mataralık kafesi, Elite'ın plastik bir modeli. Çok alengirli birşey değil.

Pedallar Wellgo'nun, ama standart bisikletin üstünde geldi.
 
@Mert E. Bisikleti aldığınız anda değişimi yaprsanız kârlı olacaktır. Ben 35 ya da 38 tavsiye ediyorum. Orijinal lastikler sıfırken takas yapmış olursunuz.

Edit: Zaten binmişsiniz. Güle güle kullanın.
 
Merhaba,

Bugün öğleden sonra bir kez de eşimle beraber çıktık bisiklete.

Eşimle birlikte çıkmamın özel bir yanı var, daha önce de yazmıştım, yol bisikletiyle çıkarken de yaşadığım problemdi sürekli olarak eşime göz kulak olmak için tempoyu bozmak ve yol bisikletinin hakkını verememek. Dolayısıyla bisikleti değiştirme sebeplerinden birisini yaşayarak test ettim.

Rotamız gene Erenköy'den Caddebostan sahile araç trafiğinde iniş, sonrasında Bostancı, ordan Feneryolu'na kadar dönüş, ve tekrar Caddebostan sahile gelip Bağdat Caddesi-Ömerpaşa istikametinden Erenköy eve.

Eşimle gitmenin normalden ne farkı var peki?

- Normalde daha tempolu giderken bu sefer daha yavaş gitmek zorundayım, bu da trafikte zorluk yaratıyor.
- Eşime sık sık bakmak için kafamı çevirmem gerekiyor, yol bisikletindeyken bu zordu.
- Trafiğin az olduğu ara sokakları kullanmak gerekiyor, satıh diğer ana caddelere göre kötü olabiliyor.
- Sahilde arada sırada oldukça yavaş giderken bazen tempo yapmak istiyorum, bu tip kesintili durumlarda bisikletimin seriliği ve ivmelenmesi önemli (ağır bir bisikletle bunu sıklıkla yapmak zorlayıcı bir etken)

Bazılarınıza oldukça basit gelebilecek bu ayrıntılar benim bisikleti seçerken/değiştirirken göz önüne aldığım faktörlerdi.

Aynı zamanda bisikletimin teknik özelliklerini de gene detaylıca inceleme fırsatı buldum tekrar.

İzlenimlere gelince;

Bugünkü sürüşle birlikte bir şehir bisikleti olarak doğru bir seçim yaptığıma daha da inandım. Şu ana kadar çok memnun olduğum iki konu var: birincisi oturuş pozisyonu, ikincisi sele rahatlığı. Oturuş pozisyonu çok dik değil, ancak yol bisikleti kadar da performans odaklı değil. Bunun iki avantajı var bana, daha fazla konfor ve eşimle çıktığımda onu daha iyi gözleyebilmek. Gerçekten de yol bisikletinde eğikmsürüş pozisyonu sebebiyle arkaya bakayım derken zorlanıyordum, bu bisiklet ile etrafa hakimiyetim çok daha fazla.

Trafikte yavaş hızlarda dahi oldukça rahat ediyorum, bunda standart bisikletlerdekinden kısa gidon enine sahip olmasının etkisi büyük. Bisiklet gidon reflekslerine hızlı tepki veriyor ve dengesinden şaşmıyor.

Sahilde bir kaç kez eşimi geride bırakıp hızlı sprintler atmayı denedim. Bisikletin rijitliği oldukça iyi, esneme yapmıyor ve pedala her basışımın yola aktarıldığını hissettiriyor. Hafifliği yüzünden sanırım çok kolay ivmeleniyor, çok çaba harcamadan hızlanabiliyorum. Bir de beklediğimden çok daha iyi çıkan birşeyi belirtmem lazım; jantlar ve göbekler. Akıcılığı neredeyse eski yol bisikletim Defy3 kadar iyi, 28mm lastiklerine rağmen uzun süre pedal çevirmeme rağmen bisikletin yoluna devam etmesini sağlıyor. Bu konuda hakikaten hakkını vermek lazım RX3'e.

Yokuşlardaki keyfimse devam ediyor, bu konuda yol bisikletimden daha zor bir sürüşle karşılaşmadım.

Bisikletin sele konforu ise bu bisikletin en üst noktası. Yol bisikletinde denediğim farklı selelere rağmen, pedli tayta rağmen akşamları çekmek zorunda kaldığım kıç ağrılarından eser yok şu anda. Özellikle bozuk satıhlı yollara girilmesine, aralarda kaldırıma çıkılıp inilmek zorunda kalmamıza, barlar sokağının parke taşlı yolunda yavaş gitmemize rağmen hiç bir olumsuzluk hissetmedim konfor açısından. D-Fuse sele borusunun ve kırık yapıdaki arka maşanın bundaki etkisini gerçekten yadsımamak lazım.

Şu ana kadar ve hala gördüğüm tek olumsuzluk bence elcikler. Görünüm olarak şık ve ergonomik olmalarına rağmen, nedense alışabilmiş değilim. Sanırım Ergon planını biraz öne almak gerekebilir.

Bir diğer konu da; geçen sefer unuttulum suluğumu bugün bisikletime koyduğumda gördüö ki, M/L kadro olan yol bisikletimden sonra M ladro şehir bisikletinin üst borusu ile alt borusu sanırım yakınlaşmış birbirine, daha önce çok rahat takıp çıkarttığım 750mm Elite suluğum, bu sefer biraz uzun kaldı gibi. Çıkarıp takmakta bir sorun olmasa da henüz alışabilmiş değilim görsel olarak en azından.

Sonuç olarak bugünkü sürüşümden de memnun kaldım. Eşim de kendi bisikletine benzer bir şekilde yanında pedallamamdan memnun göründü, sanırım bu zaten doğru bir karar vermemi gösteriyor başkı başına. :)







iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Geri