Scudo Sports

Yollarda bulurum seni: Satrai Cro-Mo kadro üzerine tur bisikleti topluyoruz :)

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.585
Tepki
8.689
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
Merhaba arkadaşlar,

Yeni bir bisiklet toplama hikayesi ile karşınızdayız :) Bu hikayemizdeki esas çocuk ise, Çorlu-Tekirdağ'daki (link) firmasının sahibi Melih beyin tasarlayıp Satrai markası ile üretimini yaptığı, 4130 chromoly çelikten mamül 26" bir(link).

AaIzpv.jpg


Peki Satrai ne anlama geliyor? (link), Trakya bölgesinde kurulmuş eski bir medeniyet; Satrai markası ise bu medeniyetin isminden esinlenerek türetilmiş bir isimmiş. Kendisi de bir uzun yol bisiklet turcusu olan Melih bey (üstteki fotoğrafta ortada duran), tur bisikletçilerinin gereksinimlerini kendi deneyimleriyle harmanlayarak bu kadroyu tasarlayıp yurtdışında 40 adetlik bir parti ürettirmiş. Şu an satışta olan kadrolar sanırım üretilen bu ilk partiye ait. Kadronun açılarını, kaynak/boya işçiliğini ve özellikle rengini (Space blue / Uzay mavisi) çok beğendiğimi söylemeliyim :)

52AXWc.jpg


Bu kadro üzerine, elimizde uzun zamandır birikmiş olan donanımları kullanarak, bize uzun yollar/yıllar boyunca eşlik edecek bir tur bisikleti toplayacağız. İhtiyaç duyduğumuz parçalardan sadece jant setimiz eksik. Diğer parçaların listesi şu şekilde:

Satrai Cro-Mo Kadro, 54 cm; Hem disk (Post mount), hem V fren uyumlu
Satrai Cro-Mo Maşa; Hem disk (IS mount), hem V fren uyumlu
Shimano Deore XT RD-T780 Arka Arttırıcı 10s
Shimano Deore FD-T610 Ön Arttırıcı 3s
Shimano Deore SL-M6000 Vites Kolları 3x10s
Shimano Deore FC-T611 Aynakol (48/36/26T)
Shimano Deore SM-BB52 Orta Göbek
Shimano Deore CS-HG500 Ruble 10s (11-34T)
Shimano Deore CN-HG54 Zincir
Shimano PD-T421 Click'R Pedallar
Avid Speed Dial SL V-Fren Kolları
Avid Single Digit SL V-Fren Ayakları
Baradine Fren Papuçları; 3 Renkli
Satori Zone Kelebek Gidon
Selle Royal Ariel Sele
XLC All Ride 27.2 mm Aluminyum Sele Borusu
XLC ST-T13 Açı Ayarlı Yükselticili Gidon Boğazı; 31.8 mm, 90 mm
XLC Alyanlı Sele Kelepçesi; 31.8 mm
XLC GR-T01 Jel Gidon Sargısı
Neco H773 Rulmanlı Furç Takımı
Ergotec Double Flex 2 Park Ayağı
Michelin Pilot Sport Protek HD 26x2.00 patlamaya dirençli lastikler
İç lastikler, suluk kafesleri, spacer vs.

Hikayemiz şimdilik bu kadar... Uygun bir jant seti bulduğumuzda, bisikletimizi toplamaya girişeceğiz ve tüm güncellemelerlle fotoğrafları bu başlık altında paylaşacağız. Takipte kalın :)
 
Son düzenleme:
Scudo
@Mehmet Altuğ takipteyiz. 26 jant kadro setler hep ilgimi çekmiştir. Satrai de çok kullanışlı ve işlevsel bir kadro. Bir ara vsf tx 400 vardı sanırım sizde. O da gayet ideal bir tur bisikletiydi. Durumunu merak ettim doğrusu. Elden çıkardınız mı yoksa?
 
@MUSA Ç. TX-400 kadrajın hemen sol tarafında duruyor :) Zaten bu bisiklette kullanacağım parçaların çoğu, TX-400 üzerinde yaptığım yükseltmelerden boşa çıkan parçalardan oluşuyor.

VSF ile uzun tur planlarım vardı ama önce aile bireylerinin sağlık sorunları, sonra da pandemi araya girince ertelemek zorunda kalmıştım. Bir aksilik olmazsa bu yaz TX-400'le bol bol pedallamak istiyorum :)
 
Hayirli olsun Mehmet . Gercekten Satrai markasina cok saygı duyuyorum. Nispeten daha makul fiyatlara insanlari kaliteli tur bisikletlerine kavusturuyorlar.
 
@Mehmet Altuğ hayırlı olsun takipteyim. Daha dün facebooktaki sayfalarında sizdeki falcon aero gidona sahip modelini görmüştüm inceliyordum, marka ile ilgili neredeyse hiç kullanıcı yorumu yok, konu ile insanların bu marka ve bisikleti hakkında en azından bir bilgisi olacaktır.
 

Dosyalar

  • FB_IMG_1616997111349.jpg
    FB_IMG_1616997111349.jpg
    78,5 KB · Okunma: 99
  • FB_IMG_1616997121918.jpg
    FB_IMG_1616997121918.jpg
    72,7 KB · Okunma: 103
Melih ile Asya'ya yaptığı yolculukta Eskişehir'de tanışma fırsatım olmuştu, öncesinde de Avrupa turunu yazdığı blogunu okuyarak epey zaman geçirmiştim. gerçek bir turcunun elinden çıkan kadrolardan memnun kalmamak elde değil. surly, vsf gibi bisikletler artık ulaşılabilir olmaktan çıktıkları için belki ileride ben de bir satrai kadro düşünebilirim. kolay gelsin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Rengi aşırı iyiymiş, gerçekten çok beğendim. Takipteyim :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Jant arayışımız konusunda ufak bir güncelleme yapalım...

Aslında niyetimiz, bisikleti V-fren tertibatıyla toplamaktı. Elimizde halihazırda Shimano Deore T610 serisi, 36 delikli ve V-fren uyumlu ön-arka göbek seti mevcut. Yine V-fren uyumlu, 36 telli bir ön-arka jant setimiz de var; fi tarihinde kullandığımız bir MTB'den yadigar kalan :) Jant setinin göbekleri Shimano Alivio serisi ancak arka göbeğe 10'lu ruble takamıyoruz; freehub uyumsuz. Eldeki Deore göbekleri kullanarak, bu jantları yeni baştan ördürmeyi planlıyorduk ama o noktada da aklımıza takılan bir mevzu var; bu jantların çemberleri tek katlı.

Eğer jantları bu şekilde toplayacak olursak, çift katlı jant çemberlerine nazaran dayanımı daha az olabilir, akordu daha çabuk bozulabilir, iç lastikler daha kolay patlayabilir vs. Yeni jant çemberi alalım desek, teliydi, işçiliğiydi derken masraflar katlanacak :) İkinci el piyasasında da 36 delikli, V-fren uyumlu ve 26" ebadında jant/çember kolay kolay bulunmıyor zaten.

Derken şöyle bir gelişme oldu: Letgo'da "Arif'in Manchester'a attığı golü ararken", DT Swiss çemberli bir 26" ön-arka jant seti bulduk. Shimano TX-505 göbekler üzerine, 32 delikli DT Swiss 545D jant çemberleriyle örülmüş bu jant seti, model ismindeki D takısından da anlayabileceğiniz üzere disk frenle kullanıma uygun. Jantlar üzerinde Shimano SM-RT54 rotorlar da mevcut. O an aklımızda şöyle bir cin fikir belirdi: Neden bisikleti disk frenle toplamıyoruz ki?

545d-c805.jpg


Fikir cin olmasına cin; ama cin bir defa şişeden çıkarsa adamı fena çarpıyor :) Hidrolik disk frenlerin onarım-bakımlarının meşakkatli olması sebebiyle, tur bisikletçiliği için ne kadar uygun olduğu soru işareti. Mekanik disk frenlerle ilgiliyse daha önce herhangi bir kullanım deneyimimiz yok. Üstelik bunlarla ilgili okuduğumuz kullanıcı yorumları pek iç açıcı değil. Bu noktada Satrai Cycle'ın kendi mağazasında satışa koyduğu bazı modellerde Tektro mekanik disk frenler kullanıldığını gördük ve "Melih beyin bir bildiği vardır mutlaka" diyerek, mekanik disk frenlere bir şans vermeye karar verdik...

Mekanik disk frenlerin hidroliklere nazaran en büyük dezavantajı, kaliper içindeki pistonların tek taraflı hareket ediyor oluşu. Yani teli çektiğimiz zaman sadece tek bir piston hareket ediyor ve daha az frenleme kuvveti üretilebiliyor. Rotorun bu esnada bir miktar esniyor olması da başka bir sorun. AVID (şimdiki SRAM), geliştirdiği BB7 modeliyle pistonları çift taraflı hareket ettirerek bu sorunu büyük oranda çözmüştü lakin piyasada BB7 bulmak, kayıp kıta Atlantis'i bulmaktan daha zor... Ne yaparız, nasıl yaparız derken, gözümüze Epic Dualforce DSC-403 mekanik disk fren kaliperleri ilişti. İsminden de anlaşılacağı üzere, kaliper içindeki pistonlar çift taraflı hareket ediyormuş bu modelde. "Ne kaybederiz ki? Aksine tecrübe kazanmış oluruz" diye düşündük ve siparişi verdik; beklemeye koyulduk.

11071702171698.jpg


Bu aşamada sizlerin de fikrini soralım: Bisikleti V-frenlerle mi, mekanik disk frenlerle mi toplayalım?

V-Frenle toplayacak olursak:

  • AVID'in kendini kanıtlamış, tamiri-bakımı kolay Single Digit SL frenlerini kullanmış olacağız.
  • Jant göbeklerimiz 36 delikli Shimano Deore serisi olacak.
  • Jant çemberlerinin tek katlı olmasının getireceği sorunlarla karşılaşabileceğiz.
Mekanik disk frenle toplayacak olursak:
  • Çift katlı, "fail proof" DT Swiss çemberleri kullanmış olacağız; lakin jantlarımız 36 yerine 32 telli olacak.
  • Jant göbeklerimiz Deore serisi kadar sağlam, uzun ömürlü olmayacak.
  • Her ne kadar çift pistonu hareketli bir model olsa da, mekanik disk frenler halen büyük bir soru işareti :)
Fikir ve önerilerinizi bekliyoruz...
 
Bu aşamada sizlerin de fikrini soralım: Bisikleti V-frenlerle mi, mekanik disk frenlerle mi toplayalım?

V-Frenle toplayacak olursak:

  • AVID'in kendini kanıtlamış, tamiri-bakımı kolay Single Digit SL frenlerini kullanmış olacağız.
  • Jant göbeklerimiz 36 delikli Shimano Deore serisi olacak.
  • Jant çemberlerinin tek katlı olmasının getireceği sorunlarla karşılaşabileceğiz.
Fikir ve önerilerinizi bekliyoruz...
Eğer hidrolik diski tercih etmeyecekseniz bu kombinasyon daha iyi olacaktır hem bakım masraflarını azaltmak hem de uzun ömürlülük adına. Disk ne kadar popüler olursa olsun bir çok turcu hala v-fren sistemi ile devam ediyor. Madem ki tur bisikleti topluyorsunuz bence V-fren.
 
Çift taraftan baskılı mekanik disk fren kaliperlerimiz geldi. 2 adet CST patlak önleyici dolgulu iç lastik, Shimano vites ve fren kablo setlerini de aldık. Geriye hiçbir eksiğimiz kalmadı. En yakın zamanda bisikleti toplamaya başlayacağız :)

wAMr8T.jpg
 
Jant arayışımız konusunda ufak bir güncelleme yapalım...

Aslında niyetimiz, bisikleti V-fren tertibatıyla toplamaktı. Elimizde halihazırda Shimano Deore T610 serisi, 36 delikli ve V-fren uyumlu ön-arka göbek seti mevcut. Yine V-fren uyumlu, 36 telli bir ön-arka jant setimiz de var; fi tarihinde kullandığımız bir MTB'den yadigar kalan :) Jant setinin göbekleri Shimano Alivio serisi ancak arka göbeğe 10'lu ruble takamıyoruz; freehub uyumsuz. Eldeki Deore göbekleri kullanarak, bu jantları yeni baştan ördürmeyi planlıyorduk ama o noktada da aklımıza takılan bir mevzu var; bu jantların çemberleri tek katlı.

Eğer jantları bu şekilde toplayacak olursak, çift katlı jant çemberlerine nazaran dayanımı daha az olabilir, akordu daha çabuk bozulabilir, iç lastikler daha kolay patlayabilir vs. Yeni jant çemberi alalım desek, teliydi, işçiliğiydi derken masraflar katlanacak :) İkinci el piyasasında da 36 delikli, V-fren uyumlu ve 26" ebadında jant/çember kolay kolay bulunmıyor zaten.

Derken şöyle bir gelişme oldu: Letgo'da "Arif'in Manchester'a attığı golü ararken", DT Swiss çemberli bir 26" ön-arka jant seti bulduk. Shimano TX-505 göbekler üzerine, 32 delikli DT Swiss 545D jant çemberleriyle örülmüş bu jant seti, model ismindeki D takısından da anlayabileceğiniz üzere disk frenle kullanıma uygun. Jantlar üzerinde Shimano SM-RT54 rotorlar da mevcut. O an aklımızda şöyle bir cin fikir belirdi: Neden bisikleti disk frenle toplamıyoruz ki?

545d-c805.jpg


Fikir cin olmasına cin; ama cin bir defa şişeden çıkarsa adamı fena çarpıyor :) Hidrolik disk frenlerin onarım-bakımlarının meşakkatli olması sebebiyle, tur bisikletçiliği için ne kadar uygun olduğu soru işareti. Mekanik disk frenlerle ilgiliyse daha önce herhangi bir kullanım deneyimimiz yok. Üstelik bunlarla ilgili okuduğumuz kullanıcı yorumları pek iç açıcı değil. Bu noktada Satrai Cycle'ın kendi mağazasında satışa koyduğu bazı modellerde Tektro mekanik disk frenler kullanıldığını gördük ve "Melih beyin bir bildiği vardır mutlaka" diyerek, mekanik disk frenlere bir şans vermeye karar verdik...

Mekanik disk frenlerin hidroliklere nazaran en büyük dezavantajı, kaliper içindeki pistonların tek taraflı hareket ediyor oluşu. Yani teli çektiğimiz zaman sadece tek bir piston hareket ediyor ve daha az frenleme kuvveti üretilebiliyor. Rotorun bu esnada bir miktar esniyor olması da başka bir sorun. AVID (şimdiki SRAM), geliştirdiği BB7 modeliyle pistonları çift taraflı hareket ettirerek bu sorunu büyük oranda çözmüştü lakin piyasada BB7 bulmak, kayıp kıta Atlantis'i bulmaktan daha zor... Ne yaparız, nasıl yaparız derken, gözümüze Epic Dualforce DSC-403 mekanik disk fren kaliperleri ilişti. İsminden de anlaşılacağı üzere, kaliper içindeki pistonlar çift taraflı hareket ediyormuş bu modelde. "Ne kaybederiz ki? Aksine tecrübe kazanmış oluruz" diye düşündük ve siparişi verdik; beklemeye koyulduk.

11071702171698.jpg


Bu aşamada sizlerin de fikrini soralım: Bisikleti V-frenlerle mi, mekanik disk frenlerle mi toplayalım?

V-Frenle toplayacak olursak:

  • AVID'in kendini kanıtlamış, tamiri-bakımı kolay Single Digit SL frenlerini kullanmış olacağız.
  • Jant göbeklerimiz 36 delikli Shimano Deore serisi olacak.
  • Jant çemberlerinin tek katlı olmasının getireceği sorunlarla karşılaşabileceğiz.
Mekanik disk frenle toplayacak olursak:
  • Çift katlı, "fail proof" DT Swiss çemberleri kullanmış olacağız; lakin jantlarımız 36 yerine 32 telli olacak.
  • Jant göbeklerimiz Deore serisi kadar sağlam, uzun ömürlü olmayacak.
  • Her ne kadar çift pistonu hareketli bir model olsa da, mekanik disk frenler halen büyük bir soru işareti :)
Fikir ve önerilerinizi bekliyoruz...
Jant seti aramaya devam et derim. Illa duşer. V frenli topla derim. Yada normal hd frenli dusun deore ve ustu bir hd setle.
 
Şimdi hemşehrim size kolay gelsin ben de bir tur bisikleti topladım.O yüzden jant olarak getirebilir isen ryde andra 30 40 getir.Ve ya ben cin insanım diyorsan sirkeci de adam dudukleyen birinden bu janti bulabilirsin.Melih guzel hos insan yalnız burdan yazmayacağım bir bugu var bende. FREN Konusunda ben shimanodan tut alayina bir cok mekanik kullandim.Hic biri cift baski degil olsada isinma kat sayısı iyi değil.Avid bb5 ve promaks bir nebze iyidi promaksda saga sola sekron edebiliyorsun balatayi ancak balata mercimek kadar yetmiyor.Jant olarak ikinci önerim bulabilirseniz dt swis 545 üçüncüsü exal dördüncü aleksrims kesinlikle 36 tel olmalı 32 tel yuk altında sapir sapir dökülür hidrolik freni bilmiyorum param olsa kullanir miyim evet ne alırdım metal destekli balatali bir model ve rotor neden? Daha uzun balata suresi peki ya isinma ?metal balata isinana kadar bisiklet zing diye duruyo nerden biliyorsun? Çünkü avid amcaya balata bulamadım kendim metal balata kaynattim ordan peki neden bıraktın?riskli geldi orijinal olmayınca telefondan anca böyle yazabilirim imla için özür dilerim ayrica benim bisiklet linki burda Bir başka Surly Disc Trucker projesi bakabilirsiniz
 
Son düzenleme:
32 tel yuk altında sapir sapir dökülür

çok kesin konuşmuşsunuz ama hayır dökülmez. üç yıl 28 tel, 2015'ten beri de 32 tel ile ağır yüklü turlar yapıyorum, çevremde de bir sürü 32 tel kullanan arkadaşım var. sadece bir defa tel kırığına şahit oldum. o da yol bisikletine bagaj takıp yükleyen bir abinin arka jant teliydi.
 
@phrygian evet kesin konuştum zira birkere sütten ağzım yandı 26 jant da bu sıkıntı oluyor benim için almışken zarari olmaz ki 36 nin
 
  • Beğen
Tepkiler: phrygian
@phrygian evet kesin konuştum zira birkere sütten ağzım yandı 26 jant da bu sıkıntı oluyor benim için almışken zarari olmaz ki 36 nin

Önerileriniz için teşekkür ederim. Elimde halihazırda DT Swiss 545D çemberler ile örülmüş 32 telli ve disk uyumlu jantlar var. 2. el olarak epey uygun bir fiyata almıştım. Mekanik disk frenlerle bu jant setini kullanmayı düşünüyorum şimdilik. Ancak yine elimde 36 delikli, V-fren uyumlu ön-arka Deore T610 serisi sıfır göbekler de var. Uygun fiyatlı ve 36 delikli DT Swiss çember bulabilirsem bunları kullanarak yeni jantlar da ördürmek istiyorum ama malumunuz piyasada parça sıkıntısı var ve her istediğimiz parçayı yurt içinde bulamıyoruz. Yurtdışından getirtmek de sıkıntılı ve masraflı olacak bu pandemi sürecinde. O yüzden eldekilerle idare etmeye çalışacağız bir müddet :)
 
Geri