Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yüksek nabızda uzun sürüş sonrası kalp kası yıkımı

frknltngl

Üye
Kayıt
1 Kasım 2018
Mesaj
90
Tepki
241
Şehir
İZMİR
İsim
FURKAN ALTINGÜL
Bisiklet
b'Twin
Arkadaşlar geçtiğimiz pazar günü 90 km'lik bir turda yaptığım hataları anlatayım da kimse yapmasın istiyorum. ? koyduğum yerlerde hata mı emin değilim. Bilgili arkadaşlar yorumlarsa sevinirim. 32 yaşındayım. 181 boy 75 kilom var. Tek seferde hiç durmadan şimdiye kadar en fazla 74 km sürmüştüm. Son zamanlarda hızlı kilo vermiştim(HATA). Bir yıldır her gün işe gidiş geliş 5.5+5.5 11 km. hafta sonları da genelde 35+35 70 km yapan biriyim. Son 6 aydır yol bisikleti kullanıyorum. Bir hafta önce de decathlon dan en basitinden nabız bandı saat aldım(onrhythm 110). Bir kaç denedim ve hedef nabzı 113-151 arası(HATA?) ayarladım. 5 saatlik uyku sonrasında(HATA) sabah 07.30 da az bir kahvaltı(HATA)(Daha erken kalkıp biraz daha yemeliydim) ile başladım sürüşe. Sürüş sırasında nabzım 145-167 arası(HATA) olacak şekilde 50km sürdükten sonra yarım muz, fındık ve fıstık bar yiyip, çay ile soda içtiğim 15 dk lık moladan sonra aynı kalp ritmi aralığında yani 145-167(HATA) yola devam ettim 25 km sonra kahve molası verip filtre kahve(HATA) içip yanında muz ve çubuk kraker yedim. Kabul ediyorum midesizim.

Devamında 85. km de kendimi bitkin hissedince bir muz(HATA?) daha yiyip turu nabzımı hiç düşürmeden(HATA) yüksek tempoda tamamladım. Sürüş boyunca vücudumda ve kaslarımda hiç ağrı, sızı, çekme vb. şeyler olmadı. 90 km yi 3 saat 40 dakika 24.6 km ortalama ile bitirdim. Tur boyunca bu yazdıklarım dışında bir şişe powerade(HATA?) ve yaklaşık 1,5 lt su içtim. Eve geldiğimde kendimi gayet iyi hissediyordum. Ancak yaklaşık 10 dk sonra nabzımın pek düşmediğini fark ettim. Dur biraz yatağa gireyim(HATA) dinleneyim de düşsün diyip yatar pozisyona geçtiğimde çarpıntı başladı. Kalkıp yürüyeyim evin içinde düşsün diye yürümeye başladım. Ama nabzım yine pek düşmedi. Sonra yerden bir şey almak için eğilince bu kez çok daha güçlü bir çarpıntı başladı. Tansiyon aleti ile ölçüm yaptığımda tansiyonumun 181-90 a çıktığını ki normalde 110-65 falandır. nabzımın da 160 olduğunu, normalde dinlenme halinde 55-56 olur, görünce hem çok korktum hem de inanamadım. Hemen nabız bandını takıp doğru olmamasını ümit ettim ama bant da ritmi 170 gösteriyordu. Eşime ambulans çağırmasını söyledim. Eşime ve 2,5 yaşındaki kızıma bakıp.

Vay be şimdi ben gidiyor muyum, bu kadar mıydı, gerçekten böyle bir şey mi ki, keşke sürmeseydim düşünceleri ile birlikte yüksek nabızla gelen güç kaybı, uyuşma, titreme benzeri bir şey yaşarken, ambulans ile hastaneye gitme sonrasında ekg normal çıkınca sen korkmuşsun ondan böyle olmuş ama biz yine de kan alalım ve serum takalım dediler. kan sonuçları gelince yüzleri değişti çünkü troponin(kalp krizi) değeri 0-14 arası olması gerekirken 15.9 idi. Bu yaşta böyle olmaması gerek diyip bir daha kan aldılar. Yükselmesi iyi bir şey olmaz dediler. Sonuç 19 gelince kalp doktorunu çağırdılar. O da yine kan aldın dedi. 14.7 çıkınca kalp doktoru tarafından çekilen ekg, kalp ve aort ultrasonu sonrasında, bu tarz eforlarda kas yıkımı ile birlikte kalp kası da yakıma uğrayabilir. Kalp kası yıkımı, kalpte hasar demektir ve troponin salgılatır dedi.

Aslında ben 90 km de, troponin değerinin 19 u da aşmasını beklerdim diye de ekledi. Triatlon ve Maraton sporcularında da olabiliyormuş. 10 gün tansiyon takibi yap, bisiklete biraz ara ver tavsiyesi ile hastaneden ayrıldım. İşin ilginci 7 saat hastanede kaldıktan sonra çıkarken kendimi bir 90 km daha sürebilecek şekilde iyi hissediyordum. Ayrıca ne o gün ne de sonraki günler hiç bir şekilde kas ya da eklemlerimde ağrı sızı olmadı. Vücut ve kaslar bu kadar iyi durumda iken kalpten sıkıntı yaşamak açıkçası hem şaşırttı hem de korkuttu. Sonuç olarak lütfen sadece vücut ya da kalbinizi değil, ikisini ve tüm diğer şartları değerlendirerek sürün. HATA olarak gördüğüm ve HATA? olduğundan emin olamadığım yerler dışında farkında olmadığım hatalarım da varsa lütfen yazın ki yaşamadan okuyarak ders çıkarılsın bu başlıktan.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Scudo
Hatalar belli..5 saatlik uyku sonrası bisiklete filan binilmez..Kahve,powerade filan..:booo:
Geçmiş olsun,aynı hataları bir daha yapmamanız lazım..
 
Büyük geçmiş olsun. Allah sevdiklerine bağışlamış. Bu yaşlar çok tehlikeli. Bir gün değil ömür boyu spor yapmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: :DDD ve frknltngl
Çok geçmiş olsun. Kalbin şakası yok, sürüş sırasında da kötü olabilirdiniz Allah korumuş.
Tamamına hata demek doğru değil bana göre ama yetersiz uyku, kafein ve kalbin zorlanması etken olmuş.
Sabah erken saatlerde birkaç lokma yerim, hatta aç karna çıktığım oluyor. Ancak sürüş sırasında su, muz, hurma, badem şeklinde atıştırmalıklar yapıyorum.
Powerade için şekerli su deniyor, faydası var mı yorum yapamam ama kullanmıyorum. Yüksek nabızda kendinizi zorlamak siz farketmesenizde yormuş belli ki.
Sürüşe başlamadan önce ısınmanıza dikkat edin biraz daha ve düşük nabızla başlayın. İlk 15 dakika düşük nabızla yüksek kadans sürebilirsiniz. Antrenmanınızın ortalarında nabız zorlandı ise sonlara doğru tekrar nabzı düşürmek ve belli bir süre daha düşük nabızla devam ederek sürüşü bitirmekte fayda olduğunu düşünüyorum.
 
Geçmiş olsun bununla kalsın diyelim,vücut ebatlarımız aynı sayılır,ben fazla zorlamamak taraftarıyım,hafta sonları 70 80kmlik bazen 100kmlik turlar yapıyorum,bunun en fazla 25kmlik kısmı yüksek tempoda oluyor,gerisi 20kmh 25kmh temposunda oluyor,gerekli beslenme ve takviyeleri yapmadan hatta vücudun ihtiyacı olan dinlenmeleri yapmadan turlamamak lazım.düzenli antrenmanda önemli,sonuçta hiçbirimiz yarışmıyoruz,spor ve hobi eziyete dönmesin,tekrar geçmiş olsun herkese sağlıklı sürüşler.
 
  • Beğen
Tepkiler: frknltngl ve :DDD
Zorlamamak lazım. Sonuçta yarışçı değiliz bir şey değiliz. Gezin tozun doğayı seyredin. Bu aralar da arılar ve sinekler habire çarpıyor kaska ve gözlüğe. Formamda kaç tane sinek izi var bilemezsiniz...
 
Öncelikle konu sahibine geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum, gerçekten ucuz atlatılmış. Ben de bilgisi olanlara danışma amaçlı yazıyorum. 3 yıl aradan sonra tekrar bisiklet aldım ve yol bilgisayarı alınca ilk defa nabzı takibi yapma şansım oldu. Henüz 2 kere sürüş yapabilme şansım oldu 75 dk civarında ve iki sonuçta aynı. Eskisinden farklı kullanmadığımı belirterek başlayayım. Ortalama 30km/h civarında geziyorum, ortalama kadans 80rpm civarı ve ortalama nabzım 180bpm civarında maksimum ise 192. 220-yaş hesabına göre maksimum nabzı eşiğini iki ya da üç kere gördüm. İşin ilginç tarafı nadir sprint kalkışları yapıyorum ve genel olarak performanslı seyir yapmıyorum. Durgun nabzım 60-70 arasındadır. Bisikleti indirip pedallamaya başlamadan hemen önce 115-120 lerde oluyor zaten. Az bişey yokuşla başlıyorum ve hemen 170leri görüyorum sonrası da malum genel olarak 180lerde. Ağır bir yorgunluk nefes problemi anlık güçten düşme benzeri hiçbir şikayetim olmuyor fakat rakamsal olarak gördüğüm için hoşuma gitmiyor bu ortalama. Dinlenmeye geçiş ile de 1 dakika içinde 130-140 arasına geri düşüyor. Değerlendirme ve tavsiye verebilecek var ise şimdiden teşekkürler.
Unutmadan ekleyeyim boy 170 kilo 62.
 
KOM almak icin, birini geçmek icin bu kadar riske girmeye, kendinizi zorlamaya değer mi ?
Bir tane hayatiniz var.
Şu bir gerçek kimi geçerseniz geçin muhakkak sizden daha iyi biri olacak. Profesyonel bir ekiple çalışan pro sporcu değilseniz eğer hayatinizi riske atmayin. Hırslarini yenebilenler gerçek şampiyonlardir.
 
@Taylan Gören

Bana gayet normal göründü.

Bir de ben özetleyeyim. 3 yıl aradan sonra birkaç kez 75 dk lık sürüş yaptınız. Ort. 30km sa ort. 180 atım dk nabız ile. Ve performanslı sürmediğinizden bahsediyorsunuz.
Bir de performanslı sürseniz ne olur kim bilir.
Bence bisiklet sporuna devam edin, yarışlarda bizi temsil edersiniz.
Yani zorlanmıyormusunuz? Ara vermiş biri olarak.

Ya da sürüşleri yokuş aşağı mı yapıyorsunuz?
 
Başlangıçlar hep yokuş-düz-yokuş olarak gidiyor. Eskiye göre kondisyonum düşük doğal olarak onu fark edebiliyorum. Biraz da dişli oranlarından dolayı yokuşlar kolay olmuyor. Önceden 50-34 ve 12-30 idi şimdiki ise 53-39 a 11-28. 1.13 orandan neredeyse 1.4e varan azımsanmayacak bir artış var. Genel olarak baktığımda benzer sürüşler için 150-160 arası nabzı görüyorum stravadaki eski ekiptekilerde. Kıyas yapınca da yüksek gördüğüm için tedirgin olmalı mıyım ya da farklı bir yol mu izlemeliyim bilemedim.
 
Teşekkür ederim deneyeceğim
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
bu hataları bende yaptım bisiklete ilk başladığım zamanlarda. tura(60-70km) çıkar çıkmaz deli gibi basıyordum. tur sonuna kadar nerdeyse %80-100 arası kendimi zorluyordum. 2012 de bir haftasonu turundan geldikten sonra çarpıntı başladı ama sakindim. o zamanlar interneti bu kadar aktif kullanmadığım için araştırma yapmadığımdan panik atak falan yoktu. şimdi baya bi bilgi sahibi olduğum için nabzımı falan kontrol ediyorum sürekli. bu da kaygı bozukluğuna yol açıyor. bisiklet öncesinde aktif bir spor hayatım yoktu ama 18 yaşında olduğum için pek sıkıntı hissetmedim. şimdi 25 yaşındayım ve 2 senedir %50-60 tempoda nabzıma göre sürmeye çalışıyorum. sonuçta profesyonel değiliz. keyif almak için ve sağlıklı bir şekilde yorulmak için bisiklet sürüyorum. vücut ısınmadan sprint falan atmamak lazım. birde çok uzun turlara gerek yok. vücudun limitlerini çok zorlamadan spor yapmak lazım
 
Yaşadığınız ritm bozukluğu olabilir. Hastanede çekilen ekg normal. Kardiyoloji pokliniğine gidip ekokaryografi ve ritm holter bakılmasında fayda var. Geçmiş olsun.
 
Dilim yettiğince hatalarınızı söyleyeyim..
1) Antrenman km niz oldukça zayıf olmasına rağmen 90 km gibi bir mesafeyi zorlayarak gitmeniz,
2) Vücudunuz size yoruldum sinyali vermiş ama siz onu dinlememiş zorlamaya devam etmişsiniz,
3) Fazla miktarda kafein alarak zorlamanız kalbe aşırı yük bindirmiş...

Uzun mesafelerde zorlamadan sürmenizi tavsiye ederim. 130-140 nabızlarda sürmeniz sizin için çok faydalı olacaktır. Sürüşten sonra ölçümlediğiniz tansiyon, nabız ve sonrasında troponin değerleri çok korkutucu. Kalp krizinin eşiğinden dönmüşsünüz. Çok dikkat edin ve Allah'a emanet olun...
 
@Taylan Gören
180 ortalama yüksek rakam gibi duruyor ama önemli olan yaşınız nedir? Eğer benim gibi 40'lı yaşa yaklaştı iseniz çok dikkat etmelisiniz.
 
31 yaşında bisiklete başladım, ilk bir buçuk yıl tur bisikletçiliği ardına son 8 aydır yol bisikletine binmekteyim. Yaş 33'e dayandı. Daha önce hep dayanıklılık sporları yaptım, yol bisikleti ise performans sporu. 32 yaşından sonra kasları değişik bir çalışma sistemine alıştırmak zor. Kendimi bildim bileli hep uzun süreli performanslarda iyi oldum. Bu yeni sporla bu durumu aşmam lazımdı. Önce körü körüne daldım, 20 yaşlarda olsam belki körü körüne dalmak fayda sağlardı ama 30 dan sonra hem faydası çok az hem tehlike arz ediyor. Gittim efor ve echo testlerimi yaptırdım, kalbim ne durumda olduğundan emin oldun. 30 yaşından sonra sporla ilgileniyorsanız yılda bir kere kardiyolojiye gitmek gerek. İnterval antrenmanlarına başladım, giderek aktif süreyi uzattım pasif süreyi kısalttım. Yüksek kadans sürmeye alıştım. Arada yüksek dışlı düşük kadans güç antrenmanları yaptım. Ama tüm bunları yaparken yediğime içtiğime dikkat ettim. Benim diyetim karbonhidrat ve proteindir. Ama doğan yoldan. Ayrıca ek olarak B vitamin grubu oldukça önem arz ediyor. B vitamini enerji kullanımı, damar, sinir sistemi için hayati önem taşıyor. Bacaklardaki kaslara daha fazla oksijen iletmek için bacaklardaki kılcal damarlar ve damarlar gelişir. B vitamini eksikliği bu gelişimi yavaşlatır. Doğal olarak kalbinizde yetersiz damar sisteminden dolayı daha fazla yorulur. Yine susuz kalmak, mineral eksikliği çekmek kalbi yorar. Kalbinizi vücudunuzun gücünden fazla zorlarsanız riske girersiniz.

Aşağıda 70 km'lik performans turumun grafiği var. Bu zamana kadar gördüğüm en yüksek nabız 182, havanın sıcaklığına göre performans sürüşlerimde ortalama nabzım 140 ile 155 olur. Daha fazlasını kendim için tehlike görüyorum. Ancak finish sprintte zone 5 değerlerine çıkarım.

LlVV81.jpg
 
Geri