Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yüksek nabızda uzun sürüş sonrası kalp kası yıkımı

@Bigpatron

Yaş 29 için baktığımızda da yine de dikkat etmem gerektiğini düşünüyorum.
 
Scudo
@Taylan Gören
Evet dikkat etmelisiniz, Yaptığınız o sürüşte 180 ortalama nabız pekte normal değil, bu kadar yüksek olmaması gerekli. Benim max nabız 190 ve 70 km yada daha üzerindeki sürüşlerimde ortalama nabız 130-140 arasında oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Ziya On Road
bu grafiği nasıl oluşturdun
ve oluşturmak için hangi ekipmanlar lazım
paylaşabilir misin
teşekkürler
 
@Ozan_ozaN
Strava kendi veriyor grafikleri özel birşey ile yapılmıyor ancak premium üyelere özel sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Yaşadığım tecrübeyi paylaşarak size de faydasını umarak cevaplamaya çalışayım.

Buna benzer bir kalp sorununu ben de yaşadım fakat sebebi bisiklete binmem değildi, kan verdikten hemen sonra (1.5 gün) yüksek tempolu bir tura çıkınca kalbim beni şiddetle uyardı ama yine de bisikletle bağlantısı olduğu için yardımı olacağını düşünüyorum.
Nabzım hiç düşmediği için ben de kalp krizi endişesi ile hastaneye gittim.
Burada ilk etapta sizin yaşadığınız size de belirttikleri gibi endişe etmiş olmanız. Kalbinizi de yormuşsunuz ama nabzınızın bu kadar uzun süre düşmemesinin nedenlerinden biri de sürekli olarak nabız bandı ile kontrol etmeniz ve endişe etmeniz. Bu da kaygı bozukluğu denen olaya neden oluyor ve vücudunuz bir sorun var sinyalini sürekli olarak beyin vasıtası ile gönderdiği için sürekli olarak kendinizi dinliyor ve nabzınızın düşmesine engel oluyorsunuz.

Sonrası ise bisiklet sürüşünde düzensiz ve gelişi güzel bir gıda takviyesi tercih etmiş olmanız. Bir yandan şeker bir yandan kafeini vücudunuza yollayınca kalp dengesi bozulmuş olabilir.
Size tavsiyem varsa trainer, yoksa sahil yolu veya veledrom gibi mekanlarda sabit nabız antrenmanları yapmanız. Bu sıkıcı idmanlar her ne kadar çok sıkıcı olsalar da size kattıklarını gördüğünüzde inanmakta güçlük çekeceksiniz.

Yaşım 42, 30 ve üstü ortalamalarda yapılan sürüşleri bile 140 nabızla bitirebiliyorum. Uzun süreli tırmanışlarda bile 165 nabız üstünü görmüyorum ki bu duruma gelmek için aylarca trainer üzerinde kadans idmanları yaptım. Size de tavsiye ederim.

Diğer konu ise; yaşamış olduğunuz bu tecrübe korkutucu zira kalp çok belirsiz bir organ ve durumunun ne olduğunu bilmeden gereksiz yere zorlayabiliyoruz ve bir çok hastalığın aksine kalp insanlarda ekstra bir endişeye yol açıyor.

Yaşadığım sorunun ne olduğunu anlayana kadar, başka bilmediğim bir sorun olabilir mi düşüncesiyle 1 ay kadar kalbimle uğraştım. Eforlu ekg, holter, detaylı muayene (prof destekli) gibi bir çok araştırma yaptım ve çok şükür kalbimde bir sorun olmadığını öğrendim ama yaşadığım endişe içimde kaldı. Şimdi biraz nabzım yükselse veya kafayı kalbime taksam ufak endişeler yaşıyorum ve bunun için kaybı bozukluğu tedavisi görüyorum. Benim yaşadığım biraz derin bir durum tabii ama konu buralara kadar gelebiliyor.

Tekrar geçmiş olsun...
 
Öncelikle çok geçmiş olsun. Büyük tehlike atlatmışsınız ve buraya da bu deneyimi yazarak benzer durumlara karşı uyarmışsınız ki bu çok önemli bence. Keza geçen ay Granfondoda benzer bir sebeple bir bisikletçiyi kaybettik ki konusu forumda mevcut.
Ben de gözden kaçan bir ayrıntıyı belirtmek isterim; bisiklette bir aktivite sonrasındaki ortalama nabız değerlerini dikkatli değerlendirmekte fayda var. Garmin kullanıyorum ve daha önce başka cihaz ve uygulamalar da kullandım ancak ne yazık ki kullandıklarımın hepsi nabız ortalamasına pedal çevirmediğimiz nabız değerlerini de katarak hesaplıyorlar. Bu da ortalamamızın olması gerekenden daha düşük çıkmasına sebep oluyor. Uzun inişlerde, pedal kesiyoruz ve dinlenmeye geçiyoruz, haliyle nabız da düşüyor ve ortalama da düşüyor. O yüzden ortalama nabızları dikkatli okumak gerek. Strava ile senkronize ediyorsanı düzdeki ve kesintisiz pedal çevirdiğiniz yerlerdeki alanları seçerek ortalama nabızlara daha tekrar bakın, aynı şekilde yokuş çıkarkenki alanları seçip onların ortalamasını ayrıca değerlendirin. Yoksa tüm aktivitenin ortalaması yanıltıcı olacaktır.
 
Gecmis olsun, bosverin bisikletle mesafeleri kisa zamanda halt etme arzusunu.2 saatte olmaz 3 saatte olur.bende 90.km lik bir surus yapmistim..yaklasik 5,5 saatte bitirmistim..kalp carpintisi sikayetim olmadi daha cok toto agrisindan muzdarip olmustum..toto iyilesirde kalp sakaya gelmez..elim bir sekilde ani olumler yasayan bisiketsever kisilerin vefatlarini bazen bu forumda duyuyoruz..ölum gelmisse her sey sebeptir, mevlam onumuze iki secenegide sunmus..aklin yolu birdir.yavas olsun bizim olsun.
 
Bu biraz yaşa ve genetiğe bağlı bir şey aslında. Sİz 35-40 yaşında olursunuz, çok zorlarsınız, böyle şeyler oluşabilir. Ama 16-25 yaş birisinde bu sorun düzeltilebilir.
 
90 km ve 23-24 km ortalama ile olacak şey değil. Bence derinde yatan bir kalp damar hastalığınızı tetiklemiş olabilir. Yoksa bisikletforumda haftada üç beş kişinin hastanelik olması gerekirdi.
 
Geçmiş olsun hocam. Yokuşlarda benimde nabzım tavan yapıyor ama. Çekiyorum sağa ? zorlamanın alemi yok
 
Geçmiş olsun . Aman dikkat edin sıcak havalarla birlikte daha da önemli bu konu .
 
Geçmiş olsun öncelikle bende kendimden örnek vereyim yaşım 39 yaklaşık 5 senedir bisiklete biniyorum bunun son iki senesinde daha ciddi sürüşler yapıyorum kilom bir hayli fazla bir türlü zayıflayamadım :) sadede gelecek olursam 100 kilonun üstündeyim son yaptığım turdan örnek vereyim 60 km de 1500 mt tırmanış yaptım tırmanışlar iki bölümdü ve ikisinide durmadan tırmandım max nabız değerim 180 ortalama değerim 140 cicarı ortalama kadans değerim 70 civarı demem o ki kalbinizi farklı doktorlara göstermenizde fayda var bir sakatlık olabilir korkutmak gibi olmasın olmayabilirde ama siz eşşeği sağlam kazığa bağlayın...
 
bikere açılan başlık yanlış , kalp kası yıkımı diye birşey yok hocam. onu bir netliğe kavuşturalım. ben mesela çoğu sürüşüme aç çıkıyorum , çünkü nasıl süreceğimi biliyorum. yüksek nabız da performans sürüşü yapacaksanız bir gün öncesinden şeker depolarını doldurmanız gerekli. eğer bu 150k dan fazla bir sürüş olacaksa ve zorlu bir rota ise 3-5 gün önceden carb. yüklenmeye başlanır. ben düşük nabız ile 170km yol gittim sadece izotonik içerek .

bu sürüş boyunca ne kadar su aldıgınız da önemli. arkadaşıma benzer bir durum olmuştu. hep uyarmama ragmen az su içiyordu ve yarı maratonda koşarken birden bayıldı. hemen hastahaneye götürdük ve dehidrasyon oldugunu ögrendim. bundan sonra yapılen analizlerde trponin oranı yüksek çıktı ve kontrol amaçşı anjiyo oldu. bakın su içmemenin sonuçları nereye kadar gidebiliyor.

bu spora yapıp +100k lar yapmak istiyorsanız biraz bilinçlenmek çok önemli. nabız zonelarınızı bilip ona göre sürüş yapmanız gerekli. güçten düştüğünüz anda kana çabuk karışacak gıdalar almanız gerekli. bunun için en iyi çözüm jeller. muz çok iyi bir toparlayıcıdır. kana hemen karışmadıgı için kurtarıcı değildir.
öncelikle laktak eşiğnizi ögrenmeniz lazım (high threshold) bu değerin üstünde çok zaman geçirmemeniz lazım (zaten pek de kolay değildir) bunun için 20 dakika testi en kolay testir.

ve eğer sürüş yaparken düz yolda dahi nabzınız düşmüyorsa (riskli bir durumdur) tempoyu iyice düşürün derin nefes alın ve düşük tempoda devam edin. 10 dakika bu şekilde devam eden , eger hala düşmemise ters giden birşeyler var demektir.
 
@frknltngl öncelikle çok geçmiş olsun. Size bir sağlık çalışanı olarak Nacizhane tavsiyem, iyi bir kardiyolog araştırıp, o kan sonuçlarınız ile beraber tekrar kapsamlı bir muayene olmanızdır. (efor, eko, tam kan testi vs..) Daha sonrasında ona göre spora devam edersiniz sağlıcakla kalın inşallah.
 
kas yıkımı , kaslarınızdaki tüm enerjiyi harcadığınızda oluşur. kaslarda laktik asit birikimi oluşur ve kasların kasılması güçleşir. bu durum yüksek tempodaki faaliyetlerde enerji deponuzun boşalmasının sonucudur(karbonhidrat depolarınızın) kaslar çabuk enerjiyi yağlardan sağlayamadığı için kaslarınızdaki az miktarda depolanan enerjiyi kullanır. bu duvara toslama sebebi olur fakat kalp kası yıkımı olabileceğini zannetmiyorum.
 
İyi dilekleri ve tavsiyeleri için herkese çok teşekkür ederim. Yazılanlardan bir çok ders çıkardım ve çokça yeni şey öğrendim. 5 gündür spor yapmıyorum. Yaklaşık 9-10 gün kadar daha dinlenip, iyi bir kardiyoloji doktoruna gidip, detaylı bir muayene olacağım. Hangi tetkikler gerekiyorsa yaptıracağım. Sonrasında daha bilimsel ve ciddi bir şekilde, riske girmeden bisiklete devam edeceğim. 5 gündür araba kullanıyorum ve hiç mutlu değilim. Gelişmeleri yazacağım ?
 
@srdrmrs

"20 dakika testi " nedir?
 
Geri