Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yüksek süratle viraj almak (aslında alamamak)

Koray Gürel

caylakpedal
Kayıt
28 Ekim 2009
Mesaj
169
Tepki
231
Yaş
43
Şehir
İstanbul-Anadolu
İsim
Koray Gürel
Bisiklet
Canyon
Viraj almak bir yetenek ve teknik isteyen bir konu. Bazılarında doğuştan var olabilir, bazıları denedikçe ve tecrübe ettikçe geliştirebilir.
Her fani amatör bisikletçi bu video'daki benzeri durumu yaşamıştır veya yaşama ihtimali var.
Ben ucuz atlattım. Viraj çizgisini tutturamadım ve dümdüz yoldan çıkarken şanslı bir şekilde durma noktasına gelebildim.

İnsan başına gelmeden fark edemiyor ve o yüksek süratlerde yarışçıların nasıl viraj aldıklarına hayret etmeye başlıyor.

Yetenek ve teknik isteyen bir konuda yetersiz olduğunu bilmemek sanırım en tehlikeli durum. (fazla süratli girmiş de olabilirim ama keskin bir viraj değildi aslında... :) )
Bu video'daki tehlikeli durum, başına gelmeyenler ve farkında olmayanlar için bir uyarı olur umarım.
Kazasız belasız pedallamalar dilerim...

 
Scudo
Virajlarda düzgün çizgiyi tutturabilmek kesinlikle kolay bir iş değil, biraz tecrübe ve biraz da cesaret istiyor bana kalırsa.Görüntülere bakarak yorum yapmak yanıltıcı olabilir fakat ciddi bir dönüş göremedim ben daha yüksek hızlarda bile sorunsuz devam edilebilir gibi duruyor bana göre , tam olarak sola yönelememenize sebep olan nedir? Kendinizi geliştirecek olan bu sorunun cevabı bence.
 
Ayni zamanda bir motosiklet kullancisi olarak sunu soyleyebilirim ki, bakış cok onemli. Goz ile bakis degil ayni zamanda basinizla döneneceginiz istikamete dogru basinizi cevirmelisiniz. Unutmayin nereye bakarsaniz oraya gidersiniz.
 
ben viraj sıkıntısı çekmiyorum.bence bisikletle bir bütün olunursa,o bisiklete uyum sağlanırsa iyi bir şekilde viraj alınacağını düşnüyorum.kendim napıyorum viraja girmeden fren yaparak viraja giriyorum yani viraja girmişken hafif frenler halde oldugum için çizgimi şaşırmıyorum virajı döneceğimi hissettiğim zaman freni bırakıyorum.

virajdan önce fren yapmayıp viraja girdiğin zaman fren yapmak daha tehlikeli bunu söyleyeyim.
bu teknikle iyi bir şekilde viraj alırsın

indir.jpg
 
@akgulcemal

Çok net hatırlamıyorum ancak şunu söyleyebilirim bisiklet kendini sağa atmaya başladı. Bunu hissedince refleks olarak dönmeye çalışmayı kesmeye ve hız azaltmaya çalıştım sanırım. Belki iyi yatamadım belki viraja yanlış alandan girdim belki hız belki de hepsi
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve caesar
@Koray Gürel pek viraj degilmis ama siz sanirim lastige guvenemediginizden tam yatirmadiniz bisikleti.
İyi viraj almak icin ben de birkac sey yazayim madem:(Viraj saga keskin olsun)
1-Viraja girmeden kalcanizi geri itin
2-Viraja girmeden fren yapip viraja frensiz yapamiyorsaniz az frenle girin
3-Sag dirseginizi ve diz kapaginizi disa dogru cekin
4-Viraji alirken daima virajin ilerisine bakin(guvenliginiz icin)
5-Viraja girmeden kendi cizginizi olusturun.Saga dogru virajda once sola meyledip ardindan saga dondurup viraji kisadan alip sonra da virajin sonuna dogru sol tarafa meyilli bir cizgi olusturun.
Simdilik benim hatirlayabildiklerim bu kadar
 
Viraj ustası değilim ama yaptıklarım şunlar:

Fren işini Virajdan önce hallederim.

Döneceğim yere doğru bakar, bacağımı da moto gp pilotu misali o tarafa açarım.

Pedalları yere paralel tutarım. Hangi tarafa dönüyorsam o taraftaki pedal geride olur.

Bisikleti yatırdığım yönün tersindeki bacağıma daha sağlam basarım ve ağırlığımı o yöne kaydırırım. Bu şekilde bisikleti daha fazla yatırma şansım da olur.

@Koray Gürel geçmiş olsun.
 
Yukardada arkadaş bahsetmiş av mevsimi filmindede cem yılmaz diyordu bakış açını değiştir kısaca nereye gideceksen oraya bak tekerin dibine değilde önüne diyelim.Gerisi zaten çorap söküğü gibi gelir.
 
@Abdülkadir Ergin
ev den işe giderken keskin virajlı dik yokuş yoldan 60 70 km ile aniden iniyom viraja girmeden hemen önce bu taktiği uyguluyorum işten dolayı haftanın 6 günü yapmak zorunda oldugumdan artık ustası oldum...:krnz:

not: bu taktiği öğrenmek için 3 kez feci kaza eçirdim...:acpsnr:
 
İki teker sevdalı arkadaşlarıma verebileceğim tek tavsiye RİSK ALMAYIN gerisi hikaye. Videoda bir anlık dikkatsizlik yaşanmış ve bence zor toplamış, Canyon'a güvenmekle olmuyor sürücü biziz sonuçta.
 
  • Beğen
Tepkiler: HikmetYılmaz
***Çıkmak istediğiniz noktaya bakın.
Apex konusunu bilmiyorsanız yada bilmeyenler bi ufak okursa yararını görürler.
Son olarak virajların temel kuralı sanırım ***kontra***
Videoda belki çizgiye basarsam kayarım, yerler ıslak dışarı çıkmamalıyım, şeride girersem araç gelebilir gibi korkular olmuş olabilir ki bence çook normal. Benim de kaza atlatmışlığım var bundan biraz daha sert bir virajda. O gün bugündür şükür diyelim :)
Ha bir de, viraj içerisindeki pedal yukarda dışındaki aşağıda olsun. Bisiklet kontra tekniği ile döndüğünüz tarafa biraz yatacaktır.
Düzenleme: ufak bir ek yapayım unutmuşum. Viraj içinde frenleme gerekibilir. %75arka fren, %25 ön fren yapılmalı. Arkadan kaymak toplanabilirken kafadan kaymalarda bu biraz şansa kalıyor bence
 
Hater olmak istemem ama dümdüz yol usta.Rüzgar tamamen soldan sağınıza doğru esiyorsa tamam ama neden kendinizi dışarıya itercesine gittiğinizi anlamadım, arkadan araba gelse bile bi miktar sol tarafa kayabilirsiniz.Neyse geçmiş :)
 
Altın Elbiseli Adamın kontra tekniği ve viraj videolarına bakmakta fayda var.Her ne kadar motosiklet ile bisikletin sürüş dinamikleri farklı olsa da benzerlikler de bulunmakta.Apex,kontra,bakış açısı vb konularda güzel şeyler öğretiyordu.
Barkın Bayoğluna Allah'tan rahmet diliyorum.
 
Ben şunlara dikkat ediyorum
virajı farket
viraja girmezden evvel hız düşür
viraj içinde fren yapma
mümkün olduğunca vücudunu kullanarak dönmeye çalış
düşecek gibi olursan trafik akışının olmadığı tarafa düşmeye çalış
dikkatini hep açık tut
hız felakettir :)
allah kaza bela vermesin
 
@Koray Gürel
videoyu tekrar izleyince fark ettim ki gidonu aero poziyonda değil de üst tarafdan tututarak gidona yük binmesi ile bisikleti daha rahat kontrol edebilirdin,viraj keskin değil.
 
viraj konusunda çok çalışsam da hala tam beceremediğimi düşünüyorum. o yüzden virajlı yerlerde fazla hız yapmamaya çalışıyorum.
 
Eğer fren yapacaksanız virajdan önce yapın mutlaka ve dönüş sırasında o kadar kenarda kalmamaya çalışın. Biraz sağda kalmışsınız ve hızınız da yüksek olduğu için korkup fren yapmışsınız, fren yapınca dönüş hızınız iyice düşmüş ve neredeyse durmuşsunuz.
 
Ortaokul zamanlarında 26inç mtb kullanıyodum o zamanlar çocukluktan mıdır nedir bisikleti çok güzel yatırabiliyordum ve harika dönüşler yapıyordum. Gecenin bir yarısı köpek korkusuna arnavut kaldırımı gibi zıpır zıpır yolda hız kesmeden u dönüşü yaptığımı biliyorum. Ama şimdi 27.5 kullanıyorum ve 90derecede bile yatırmaya korkar oldum sanki altımdan uçup gidecek gibi geliyor ve adam gibi alamıyorum virajı illa ki yavaşlıyorum. Benim anladığım virajlarda en önemli şey bisikleti güvenli bir şekilde yatırabilmek. Umarım zaman üzerimdeki bu tedirginliği atarda o ortaokul zamanlarıma dönebilirim :)
 
Guzel ve sogukkanli toparlamissiniz bravo :harika::harika:

Tabi orada bizim videodan goremedigimiz cok farkli durumlar da var, soldan (arkanizdan) araba geliyor mu, hazir hizinizi da almissiniz, pek yavaslamak istemiyor insan. Belkide viraji daha ortadan alacaktiniz fakat araba geldigini farkedip kenara kactiniz, hizinizi da dusurmemistiniz tabi ortadan gidebileceksiniz diye. Bulundugunuz yer zaten sakat, şerit cizgisi o yolun en kaygan yeri, cizginin disi zaten islak videodan da belli oluyor.

Yagmurlu gunlerde ekstra dikkatli olmak ve kış lastigi (yumusak hamurlu bir lastik) kullanmak ve havayi her zamankinden 8-10 PSİ dusuk basmakta fayda var. Lastik yere daha fazla alanla basacak ve yol tutusu belki de 2 kat artacak o_O
 
Geri