Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yüksek süratle viraj almak (aslında alamamak)

Yol düzgün ve virajlarda yardımcı olacak şekilde eğimli. Neden ? Çünkü mühendis var. Ayrıyeten rüzgar sanki gözlemlemelerime göre sıfıra yakın gibi. Bu şartlarda geriye beceri ve yolu takip etmek kalıyor.
 
Scudo
Yurtdışında kaymak gibi yolda yapmak kolay gelsin türkiye de yapsın tebrik edelim.
Çukurlar,yamalar,olmadık yerlerde yolun aniden daralması,çakıllı yollar, uzar gider bu liste tr de virajın sonunda ne sürpriz çıkabileceğini bilemiyorsun ki
keza araba kullansan bile güvende değilsin geçen hafta nasıl olduysa yolun viraj kısmını ıslatmışlar ve kullandıgım aracın tekerleri aniden ıslandıgı için ve viraj dönüşü oldugu için 1 saniyeliğine kontrolden çıkıp kaydı ne yazıkki.Bisikletle o virajdan çıkamazdım kesinlikle kaza kaçınılmazdı
 
  • Beğen
Tepkiler: efaruk
Ben bir gün kafayı yiyip böyle kullanmaya kalksam -tabi hayatta kalırsam- kesinlikle internete yükleyip başka insanların da özenip hayatlarını tehlikeye atmalarına neden olmak istemem.
Ayrıca elemanın o kaymak gibi ve tenha yolu defalarca gidip her metresini ezberlediğine ve bu videoyu ondan sonra çektiğine de eminim.

Yurtdışında kaymak gibi yolda yapmak kolay gelsin türkiye de yapsın tebrik edelim.
Çukurlar,yamalar,olmadık yerlerde yolun aniden daralması,çakıllı yollar, uzar gider bu liste tr de virajın sonunda ne sürpriz çıkabileceğini bilemiyorsun ki
keza araba kullansan bile güvende değilsin...
Zaten karşıdan şerit ihlaliyle gelen ilk arabayla öpüşmek de kaçınılmaz.
Size de geçmiş olsun
 
Canınız adrenalin çektiğinde, acil servise uğrayın. Orda adrenalin iğnesi olacaktır. Yaptırın geçin. Sevenlerinizi düşünün.
 
@Desert Fox bizde çalı çimen sulamasını abartılı yaptıklarından özellikle motorcular için büyük tehlike.
 
Merhabalar bu 10 dakikalık videoyu soluksuz izledim. Adam devesa bir şekilde iniş yapıyor. Ve 1 virajda bile fren kullanmıyor.
Görüşleri bekliyorum o_O
Edit 4:48de aha ipler koptu dedim ama adam harbi toparladı..
Edit2: Tamam bende bu tarz inişlerde sogukkanlılıkla iniyorum iniş segmetlerinde ilk 10 dayım ama bu biraz aşar bizi :) Hemde baya....

Buda adamın aktivitesiymiş. 56 ortalama ile inmiş o_O
(link)
Bizde her ne kadar 56 ortalama olmasa bile 60 ortalama ile erciyesten aşağı iniyoruz.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Hakan38
Merhabalar bu 10 dakikalık videoyu soluksuz izledim. Adam devesa bir şekilde iniş yapıyor. Ve 1 virajda bile fren kullanmıyor.
Görüşleri bekliyorum o_O
Edit 4:48de aha ipler koptu dedim ama adam harbi toparladı..
Edit2: Tamam bende bu tarz inişlerde sogukkanlılıkla iniyorum iniş segmetlerinde ilk 10 dayım ama bu biraz aşar bizi :) Hemde baya....

Buda adamın aktivitesiymiş. 56 ortalama ile inmiş o_O
(link)
Yol da kaymak gibiymiş ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Merhabalar bu 10 dakikalık videoyu soluksuz izledim. Adam devesa bir şekilde iniş yapıyor. Ve 1 virajda bile fren kullanmıyor.
Görüşleri bekliyorum o_O
Edit 4:48de aha ipler koptu dedim ama adam harbi toparladı..
Edit2: Tamam bende bu tarz inişlerde sogukkanlılıkla iniyorum iniş segmetlerinde ilk 10 dayım ama bu biraz aşar bizi :) Hemde baya....

Buda adamın aktivitesiymiş. 56 ortalama ile inmiş o_O
(link)
İzlerken kaç kere düştüm sayamadım :)
 
Merhabalar bu 10 dakikalık videoyu soluksuz izledim. Adam devesa bir şekilde iniş yapıyor. Ve 1 virajda bile fren kullanmıyor.
Görüşleri bekliyorum o_O
Edit 4:48de aha ipler koptu dedim ama adam harbi toparladı..
Edit2: Tamam bende bu tarz inişlerde sogukkanlılıkla iniyorum iniş segmetlerinde ilk 10 dayım ama bu biraz aşar bizi :) Hemde baya....

Buda adamın aktivitesiymiş. 56 ortalama ile inmiş o_O
(link)



6:08 de frene basıyor seste geliyor fakat sağ taraftaki hız düşmüyor.
 
6:08 de frene basıyor seste geliyor fakat sağ taraftaki hız düşmüyor.

Hız düşmese bile dengeyi korumak için hızlı virajlarda arka freni kullanmak büyük avantaj getiriyor.Freni yapmasa o kadar yatıramayabilir.Bende 45'le virajın dış tarafından araçla kapışıp geçmiştim baya limitteydi bisiklet yol bisikleti olsa daha hızlı dönerdim diye düşünüyorum tur bisikleti kullanıyorum.
 
Bir avcılar; İki, bizim bisikletçiler arasında anılar, maceralar hiç bitmiyor.
 
yine bu tarz videoların devamlarınıda paylaşmışlardı geçtiğimiz günlerde,

kaykay ile inenleri paylaştılar hatta en son.. tecrübe cesaret yol ve lastiğin kaliteli olması böyle görsel bi şöleni ortaya çıkarmış..

söylencek söz yok :)
 
Çocukken kullandığım, kemik jantlı, tek vitesli bir bisikletim vardı. Özellikle yokuş aşağı sürmek çok hoşuma gidiyordu. Bir gün bir arkadaşıda bisiklete aldım, ben seleye otururken oda orta demire oturuyordu. Ben pedal çevirip giderken oda gidonu kullanıyordu. :koptum: (İlla bu şekilde bisiklet süren olmuştur, bir kişi seleye otururken bir kişide orta demire yan oturur ve gidonu tutup destek alır.Seleye oturanda arkadaşın omuzundan destek alır, şimdi tuhaf gelmesin.):koptum: Neyse yokuş aşağıya doğru iniyoruz, arkadaşa dedim, viraja gelirken yavaşla, bisiklet ağır fren tutmaz, diye. O mu yavaşlamadı yoksa bisiklet mi yavaşlamadı bilmiyorum, viraja girerken hızı görünce -ahanda ayvayı yedik- dedim. Gidon arkadaşta, frene müdehale de edemiyoruz yani. Sonra virajı alamayıp direklemesine gittiğimizi hatırlıyorum ama o anda film kopuyor, gözümü açtığımda kendimi bisikletten 3-4 metre ileride bahçede yerde buldum. Bisiklet yolun kenarındaki çamura saplanmış kalmıştı. Ben ne ara buraya uçtum, nasıl uçtum bir şey hatırlayamadım. Uçtumda uçmadım mı dedim, düştümde düşmedim mi dedim.Bunlar hem halkın uydurması...:D Allahtan sıyrık dahi almamıştık oradaki bahçenin sayesinde. Ama bu bize bir ders oldu mu?:komik: Hayır tabi, yine aynı şekilde yine aynı şöfor arkadaşın sayesinde bir virajda daha bisikletten uçmuştuk. Ama bu sefer bahçe yoktu ve düz topraklı bir arazide baya yuvarlandık. Tabi bu sefer, kollar, bacaklar her taraf yara bere içinde kalmıştı. :) Ondan sonra bırak beraber bisiklete binmeyi, bisikleti bile tutturmamıştım arkadaşa.:komik: O zamanlarda arkadaşın beceriksizliğine bağlıyordum ama daha sonra merkez kaç kuvveti, momentumdan haberim olunca biraz daha anlayışla anıyorum. :) Ha yine o arkadaşa bisikleti vermiyorum, orası başka. :komik:
 
Yol düzgün ve virajlarda yardımcı olacak şekilde eğimli. Neden ? Çünkü mühendis var. Ayrıyeten rüzgar sanki gözlemlemelerime göre sıfıra yakın gibi. Bu şartlarda geriye beceri ve yolu takip etmek kalıyor.
Yoluda bılıyodur muhtemelen. Ben bilmediğim bir yola 55 ıle girdim yolun ortasında beklemediğim refujle kaza yaptım :D
 
Konu yokuş degil ama benim de çocukluktan bir anım aklima geldi:ssrtcbya:.
Oturduğumuz eve gelmeden 150mt'lik bir yokuş vardı. Egim de 9% ile falan başlıyordu. Anlayacağınız o yaşlar için büyük eğlence:D
Ne kadar hız, o kadar keyif...

Düşmek mi? Hiç akla bile gelmiyor tabii.

Yine bir gün hızla yokuştan inmeye başladım.
Yol yarisinda daralıyor, çünkü eski bir ev var yolun bu kısmında (müthiş şehircilik işte) evin gider kanalı var ve 1mt derinlik söz konusu.. Mutfak gideri bildiğiniz yukarıdan akıyor bu kanala ve büyük taşlar koymuşlar çamur olmasın diye. (yine müthiş çözümler)

Tam bu dar kısımda bir teyze karşıya geçiyor ben de arkasından geçerim diye planlıyorum. Ama o da ne! Teyze son anda beni görüyor ve benim geçmeyi planladığım kısıma dogru geri kaçıyor. Ee tabii ben bundan sonraki 3-5 sn'yi hatırlamıyorum.:booo: Gözümü açtığımda koca taşların arasında mutfak gideri diye düşündüğüm (!) sızıntı da yüzüme akıyordu.:snzdglsn:

Tam anlamıyla bir mucize!.
Hiçbir yerime birşey olmamıştı. Sanırım melekler beni havada yakalayıp, yavaşça muntazam bir şeklide o kayaların arasına yerleştirmiş ve akillanayim diye de yukarıdan akan suyu yüzüme denk getirmişlerdi:D

Bizim büyükler o zamanlar, "ha çocuk ha deli" derlerdi...o kadar vardık gerçekten...:komik:
 
Son düzenleme:
Yüksek süratle viraj almanın 1. şartı çabuk ısınıp asfalta sakız gibi yapışan bir lastik, 2.şartı ise temiz bir asfalt olmasıdır.
Bunları cebe koyduktan sonra geriye işin teknik kısmı kalıyor. Vücut pozisyonunu ayarladıktan sonra bisikleti yatırıp denge merkezini bulmak.

p.s: bakışınız daima gideceğiniz yerde olsun.
 
tan(×)=F/G

F=mV²/r

r yi yani yarıçapı büyük tutarsanız,viraj hızınız artar. Yani daha hızlı ve daha rahat viraj alırsınız. r yi büyük tutmak demek virajda mümkün olan en düz çizgiyi kullanmakla olur. Bunun adıysa "yarış çizgisi" kullanmaktır. Trafikte tehlikeli olabilir.
 
Geri