Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zefal WET LUBE'yi kuru ortamda kullanırsam ne olur?

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.011
Tepki
1.676
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Arkadaşlar bilinçli olmadan Zefal yağ aldım ancak şuan fark ettim ki WET modeli gelmiş.
Önümüz yağ, ben bu yağı kuru ortamda kullansam ne olur?

Kir falan toplamasın istiyorum.
 
Scudo
Ben de wet kullanıyorum, bir zararı yok, wet'in farkı yağmurda daha az çözülüp zincire daha iyi tutunabilmesi, bunun karşılığında akıcılığı dry versiyondan biraz daha az.
Ben yağmur ve kuru farketmeden sürdüğüm için wet aldım gayet memnunum...
 
Bisiklet için en dandik yağ. 2 gün kokuyor evin içinde ve hemen siyah oluyor. Birdahakine würth hss2000 alın.
 
@Zekeriya Çab Ben pro olanını kullanıyorum gayet kaliteli fransız malı bir ürün. Ben sele boruna da sürdüm evin için de her hangi bir koku falan yapmadı...
 
@elbruz
Sele borusunu mu yağladınız?
 
@Mert S. Evet sele borusu girip çıkarken çizilmemesi için yağlanır...
 
@Mert S. Bu çok bilinen ve uygulanan bir yöntemdir. Gres yağı da sürülebilir, zincir yağı da tabi kaliteli zincir yağı her ikisi de tutunur zemine çizilmeyi önler...
 
@Zekeriya Çab
O kadar övmüşler forumda bu yağı emin misiniz?
 
@Mert S. Sanırım arkadaşın bisikletini normal bisiklet sandınız. Katlanabilir bisiklet olduğundan günde en az bir kaç sefer seleyi indirip çıkartıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: massaget
@Ömer D.
Haklısınız o detayı ben de sonradan farkettim :)
 
Wet Lube ıslak koşullarda zincire tutunması için yapılıyor. Bu nedenle daha yapışkan olan yağ tozu ve pisliği üstünde tutuyor.
Normalde pek bir sorun yok. Ama İstanbul gibi dev bir şantiyenin içinde bisiklet sürdüğümüz için yollar çok tozlu ve zincire yapışan bu toz aşınmanın en büyük nedeni.

Dry Lube modelleri ise baklalar arasında aynı korumayı sağlıyor. Ama kuruyup mumlaştığı için tozu tutmuyor. Dezavantajı ise su. Suda hemen aktığı için özelliğini kaybediyor.
 
@Gökhan Toros
Hocam WET modelini bugün sürdüm, resmen sıvı yağ gibi ve hiç ama hiç yapışkan değil. Gittigidiyor'dan 25TL kargo dahil aldım, bana çakma ürün yollamış olabilirler mi :)
Yani benim bildiğim yağ biraz daha yapışkan olur, bu resmen su gibi, vitesler çatır çutur atıyor. Biraz daha sert yağ olsa daha sessiz geçerdi.

Ne yapsam bilemedim inanın arkadaşlar :)

HİÇ YAPIŞKAN BİR YAĞ DEĞİL BENDEKİ, BUNU DA BÜYÜK PUNTO İLE YAZAYIM, BİR SORUN MU VAR SİZCE YAĞDA?
 
@Gökhan Akkaya

Aynı ürün bende de var. Çekmecemde duruyor.
Çok akışkan bir kıvamı var. Dediğiniz gibi zincirin üstünde kalmıyor. Zaten zincirin üstünde kalmasına da gerek yok.
Yağın asıl amacı baklaların içine girerek hareketli parçanın sürtünmesini azaltmak. Zaten zincir üzerindeki fazla yağı da uygulamadan sonra silmeniz gerekiyor.

Yağ yapışmıyor gibi görünse de lazım olan yere yapışıyor o. Merak etmeyin.
1-2 kullanımdan sonra siyahlaşan yağı göreceksiniz :)
 
Kupkuru, bol çamurlu ve ıslak ortamların her birinde sürekli sürdüğüm için ne wet ne de dry modellere karar verip yanaşamıyorum kendi adıma. Biraz konu dışı olacak ama başka bir şey sormak istiyorum aklıma gelmişken.

Zinciri parafinle kaplama (eritilmiş parafine daldırma) konusunda fikri ve deneyimi olan var mı? Bir kere denemiştim eski bisikletimde ancak o bisikleti fazla kullanmadığım için etkisini gördüm diyemem. Sonra bisikleti birisine verdim, o haliyle gitti. Anlatıldığı kadarıyla katı yağlama olduğu için siyahlaşma, toz tutma, akıp gitme vs problemler olmuyor-muş. Ama dediğim gibi, dayanım ve etkisini kendim tecrübe edemedim.
 
Arkadaşlar yağdan hiç memnun değilim ya şuan, çünkü yağ resmen su gibi. Çok sert yani, olmaz ki böyle de.
 
Hangi yağla karşılaştırdın da memnun değilsin :)

3000km başka yağ 3000 km bu yağı aynı bisikletle kullanırsın da bu yağ ile ruble daha çabuk biter ben de anlarım. Ama tipine bakıp yağ seçmek ne demek :)

Powermetre var da farklı yağ aynı bisikletle ölçüm mü yaptınız? Bu forumdaki yağ takıntısı çok ilginç yerlere gidiyor, kararmasını sevmeyen, rengini sevmeyen... Yahu yap bu koruması gerek rengini ne yapacaksınız, akışkanlığını nasıl ölçtünüz de memnun kalmadınız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan Kılınç
Kardeşim bu kadar ince yağ beklemiyordum açıkçası :) Bilinçsizce vites artırılırsa çat çut ötüyor, zincir ile ruble arasında yağ yok sanki su var gibi.
Geçen 10 liraya sprey yağ aldım, daha yapışkan, ele değdiğinde yapış yapış ediyor hep. Ama çok kir topladı, 2 haftada ruble karardı :) Bu sefer ince yağ aldık, pislenmiyor ama parçaları aşındırır cinsten ince bir yağ.

Hem pisletmesin, hem de bu kadar sert olmasın istiyorum, daha yumuşak bir yağ istiyorum, gress yağ kıvamına yakın hani.
 
Nereden biliyorsun aşındırdığını? Önceki mesajda da yazdığım gibi 3000 km mı kullanıp karşılaştırdın? Bunlar psikolojik önyargılar. Renkmiş kokuymuş... Yağ okside olup siyaha dönüyorsa dönsün... Hala zincirini koruyorsa problem yok...
Kalın yağ olsun ses gelmesin dersin ama o yap pislik toplar o pislikler Ponza taşı gibi zımpara gibi rubleni ve zincirini yer haberin olmaz...

Sen zincirini rubleni hep temiz Tut, en az ayda bir temizle ve bisiklet için üretilmiş bir yağ ile yağla yeter.
 
Kardesim cekis sisteminden gelen sesler psikolojik olarak huzurumu kaciriyor valla :) Kendimi bisiklete odaklayamiyorum.
Vites artirirkan gelen sesler rahatsiz ediyor beni :)
 
Geri