Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir yağı önerileri

Genel temizlik yaparken zincirden sonra, fren ve vites içlerine, aktarıcıların hareketli bölümlerine falan wd40 sıkıyordum. Fakat son zamanlarda wd40 sıktıktan sonra birer damla yağ da damlatmaya başladım. fakat şimdi wd40 yerine şu wurth ün balata temizleme spreyini sıkıp sonra birer damla yağ damlatmayı düşünüyorum. Sizce nasıl olur?
 
  • Beğen
Tepkiler: Redolivebike
Scudo
@Ceasar Bravo gayet mantıklı sarı kapaklı sprey asil silah yagida sikabilirsin ben bazen hareketli aksamlarina sıkıyorum bisikletimin
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Genel temizlik yaparken zincirden sonra, fren ve vites içlerine, aktarıcıların hareketli bölümlerine falan wd40 sıkıyordum. Fakat son zamanlarda wd40 sıktıktan sonra birer damla yağ da damlatmaya başladım. fakat şimdi wd40 yerine şu wurth ün balata temizleme spreyini sıkıp sonra birer damla yağ damlatmayı düşünüyorum. Sizce nasıl olur?

Würth'ün balata spreyi yağ çözücüdür. Onun üstüne damlattığınız yağ durmayacaktır.
 
@Redolivebike Hatırı sayılır takipçileri olan YouTuberların birkaç temizlik videosuna baktığımda zincir yağını akıtmak için Würth balata temizleyici, Wd-40, mazot, gaz yağı vb kullandıklarını gördüm. Elimde Wd-40 vardı, o yüzden onu kullandım. (Aslında wd-40 gayet iyi temizledi zinciri.)
Sonra Würth aldım bir ara denerim diye, forumu araştırınca onun da tavsiye edilmediğini gördüm. En zararsızın mazot olduğu yönünde bir kanı var, belki bundan sonra onu kullanırım.
 
Würth'ün balata spreyi yağ çözücüdür. Onun üstüne damlattığınız yağ durmayacaktır.

Peki biraz bekleyip yağlasak olur mu? Mesela zincire gazyağı uyguladık diyelim. Üstüne wurth balata spreyi ile zincir, vites, aktarıcı hareketli parçaları ve frenleri temizledik.. bir kaç saat ya da birgün (ya da sizce nr kadar uygun) bekleyip yağlama yapsak olmaz mı?
 
@Ceasar Bravo sadece balata temizleyici kullandığınızı kabul ederek söylüyorum. Çok hızlı buharlaşır. Hatta sürekli kullanabilmek için bir kap içinde biriktirip zinciri daldırarak temizlerken farkedeceksiniz ki açık kap üzerinde buharlaşma etkisiyle bulanık bir görüntü olur. O yüzden mümkün mertebe açık alan yada iyi havalandırılmış yerde kullanın. ☠☠☠
Zaten zincir balata spreyi ile temizlendikten sonra hızlı buharlaşma nedeniyle soğuyacaktır. Kolay gelsin.
 
Peki biraz bekleyip yağlasak olur mu? Mesela zincire gazyağı uyguladık diyelim. Üstüne wurth balata spreyi ile zincir, vites, aktarıcı hareketli parçaları ve frenleri temizledik.. bir kaç saat ya da birgün (ya da sizce nr kadar uygun) bekleyip yağlama yapsak olmaz mı?

Zinciri temizledikten sonra, yağ çözücü maddeden arındırmanız lazım. Ben suyla yapıyorum bunu. Sonra kuruluyorum, ondan sonra yağlıyorum.
Aktarıcı parçaları için bu işlemleri tavsiye etmem. Kuru bir bezle silseniz yeterli. Aktarıcı temizlenecekse uzun vadede, sökülüp yapılmalı diye düşünüyorum. Hareketli aksamlara yağ damlatacaksanız yapabilirsiniz, ama benim gördüğüm daha çok kir/toz birikimine neden oluyor. Aktarıcı aksamlarına yağ çözücü temizlik ürünlerinin sıkılmasını tavsiye etmiyorum.
V fren temizliği için jant fren yüzeyi ve fren pedleri sabunlu su ile silinip durulanabilir. Disk fren kullanmıyorum. Ama fren temizliğinde yağ ve würth gibi ürünlerin yeri yok.
 
@Ceasar Bravo sadece balata temizleyici kullandığınızı kabul ederek söylüyorum. Çok hızlı buharlaşır. Hatta sürekli kullanabilmek için bir kap içinde biriktirip zinciri daldırarak temizlerken farkedeceksiniz ki açık kap üzerinde buharlaşma etkisiyle bulanık bir görüntü olur. O yüzden mümkün mertebe açık alan yada iyi havalandırılmış yerde kullanın. ☠☠☠
Zaten zincir balata spreyi ile temizlendikten sonra hızlı buharlaşma nedeniyle soğuyacaktır. Kolay gelsin.

Hocam sprey seklinde sıkıyordum zaten. Kapta kullanmadım hiç.

Zinciri temizledikten sonra, yağ çözücü maddeden arındırmanız lazım. Ben suyla yapıyorum bunu. Sonra kuruluyorum, ondan sonra yağlıyorum.
Aktarıcı parçaları için bu işlemleri tavsiye etmem. Kuru bir bezle silseniz yeterli. Aktarıcı temizlenecekse uzun vadede, sökülüp yapılmalı diye düşünüyorum. Hareketli aksamlara yağ damlatacaksanız yapabilirsiniz, ama benim gördüğüm daha çok kir/toz birikimine neden oluyor. Aktarıcı aksamlarına yağ çözücü temizlik ürünlerinin sıkılmasını tavsiye etmiyorum.
V fren temizliği için jant fren yüzeyi ve fren pedleri sabunlu su ile silinip durulanabilir. Disk fren kullanmıyorum. Ama fren temizliğinde yağ ve würth gibi ürünlerin yeri yok.

Zincirde en son gaz yağı kullandım yağ sökücü için ve çok memnun kaldım. Ama yağın tutunmasını engellemiş olabilir dediğiniz gibi. Ben su değdirme taraftarı olmadığım için, gazyağını zincirden arındırmak için sormuştum aslında üstüne würth uygulamayı.

Zinciri ve bisikleti 200 250 km de bir sürekli tam temizliğe soktuğum için, acaba aktarıcı ve vites kontrol içlerine wurth sıkıp birer damlada yağlasam pasa kire karşı korur mu diye düşünmüştüm. Sizin dediğiniz komple sökme işi en garantisi tabii ama çok uğraştırır.

Su meselesine alerjim , su kullandıktan sonra zincirin pas tutmasından dolayı. Yakın zamanda trainer'a geçeceğim. O yüzden güzel bir temizlik yaparım. Sonra da yeni zincirde squirt wax ile devam ederim. Bu kir sökme işleri çok zahmetli geliyor bana.
 
Daha önce hep würth balata spreyi ile zincirdeki yağı çözüyordum. Evde iki bisiklet var ve kısa sürede 300km yapınca maliyetli gelmeye başladı. İyi temizlemek isterseniz bir bisiklete bir kutu rahat gidiyor. Kutusu 20₺de 40₺ 2 haftada bir vermem gerek en kötü ihtimal. Daha sonra shimano yağı xcp ile değiştirdim ama şuana kadar pek verimli yağlama ve kullanma olmadı, zincir tam temiz olmayınca işe yaramıyor. XCP extreme temizlik sıvısı kullandım, iyi çözüyor. Gaz yağı ve mazot ile aynı mantık sanırım. Satıcı Mehmet abiye sorduğumda xcp temizlik sıvısını uygula biraz bekle fırça yap sonra suyla durula ve kurula dedi. Bisiklet üstünde tüm bunları yapmak zor oluyor. Zincir ve rubleyi en kötü çıkarmalısınız. XCP temizlik sıvısının litresi 60₺. Würth gibi sprey değil fısfıs şeklinde olduğu için daha uzun gidiyor. En son gittim mazot aldım. Henüz denemedim bazı sebeplerden dolayı. Mazot uçucu diye hatırlıyorum, yanlış olabilir düzeltirseniz sevinirim. Gaz yağı ile temizledikten sonra su ile durulamanız gerekiyor. Mazot hatırladığım gibi uçucuysa buna gerek kalmayacaktır. İçlerinde en ucuzu tabii ki mazot, litresi 7₺. Mazot ile bir tecrübem olmadığı için net şeyler söyleyemiyorum, uygulama fırsatım olursa dönüş yaparım.
 
Petrol türevlerini kullandıktan sonra arap sabunu ile sünger ve su eşiğinde tüm mekaniği temizleyip kurutmalı. Tam kuruması için fön makinesi en uygun. Ardından tercih ettiğiz yağ uygulanmalı...
 
Son düzenleme:
Peki şöyle sorayım? Gaz yağı üstüne yağlama yapmak için ne kadar beklemek lazım? Ya da gaz yağından sonra ne uygulayıp yağlamaya geçelim? Su hariç..
 
  • Beğen
Tepkiler: Redolivebike
Atomu parçalasak daha kolaydı 🧐
 
  • Beğen
Tepkiler: Redolivebike
Peki şöyle sorayım? Gaz yağı üstüne yağlama yapmak için ne kadar beklemek lazım? Ya da gaz yağından sonra ne uygulayıp yağlamaya geçelim? Su hariç..
Ben c.tesi gaz yağı ile temizledim pazar yağı sürdüm
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
@Ceasar Bravo dostum iyice kuru olduğundan emin ol zaten temizleyici sprey şeklinde oluyor sıkarken pedalı çevir patır patır kır yere akıyor sonra fiber bez veya eski kumaş ile iyice sil zincirini kuru kaldığından emin olduktan sonra yağlama ya gecersin bakla dilimlerine damlatarak ve not ustune bin yağlandıktan sonra sırasıyla vites attirip ufak bir turla hem ayna kolun yapraklarını hem de rubleyi yaglamis olursun 😉
@eshquiaa kardeşim Harbi haklisin 😂
2011 senesinden beri aynı konu dönüyor yawwww 😵😂
 
Ben zincir söküp kavanoz koyuyorum üstüne gaz en az 2 3 saat bekletiyorum çıkardığım da tertemiz kirden yağdan eser kalmıyor her baklaya xcp ile yagliyorum en iyi verimi bu şekilde aldım ben..
 
Geri