Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincirin rubleye değmesi.

Kayıt
25 Nisan 2013
Mesaj
39
Tepki
33
Yaş
44
Şehir
Düzce
Bisiklet
Carraro
Arkadaşlar merhaba,

Bisikletimde Tourney siste mevcut. Rublemi Shimano Megarange (MF-TZ31-CP) 7'li sistem ile değiştirdim. Arka artırıcının katalogta kodunu verdiğim ruble uyumlu olduğu belirtiliyordu. Vites ayarlarını yaptım, viteş geçişleri oluyor ancak zincirim rublenin ikinci dişlisine sürtüyor. Sorunu ne kadar uğraştıysam da çözemedim..

Arka artırıcıyı dişli sisteminden uzaklaştırmanın veya sürtmeyi engellemenin bir yolu var mı?
 
Scudo
Arka aktarıcının tel gerginliğini tekrar ayarlarsanız sorun çözülecektir diye düşünüyorum.
 
Merhaba, tel ayarı ile uğraştım ancak düzeltemedim. Zincir sadece ikinci viteste dişliye sürtüyor. Arka artırıcının açısı ile alakalı olabilir mi?
 
@Gültekin Gürbüz
Zincir ruble dislisine mi surtuyor yoksa arka aktarici ust makarasi ile birlikte zincir disliye temas mi ediyor?
Bu arada yeni taktiginiz ruble en buyuk disli capi sanirim eski rublenizden daha buyuk. Eger durum buysa zincir boyunuzu da yeniden olcup uzatmaniz gerekiyordur...
 
Günaydın Suat Bey,

Yeni rublemin ilk dişlisi eskisinden daha büyük. Eskisi 11-28 ölçüsündeydi, yenisi 11-34. Zincirim yan tarafından rublenin ikinci dişlisine sürtüyor gibi. Arttırıcının üst makarası da yakın gibi. Dişlilere dokunup dokunmadığını kontrol edeceğim. Eğer dokunuyorsa nasıl düzeltebilirim. Zincir gergin durmuyor ancak yine de kontrol edeceğim. (Bisikletimdeki sistem Tourney)

Teşekkürler.
 
Vites ayarin bozuk vites degisimi gerceklesir fakat ince ayarlar var onlari yapmaniz lazim
 
@Gültekin Gürbüz Vites kolu dibinde barrel adjuster denen bir yuvarlak halka var.Vites gerginlik ayarınız kaçmış.O halkayı teli gerecek şekilde yarım veya bir tur çevirirseniz durum düzelir.Sanırım içeri doğru çeviriliyordu germek için.
 
MF-TZ31-CP dişlisi, 11-34 değil, 14-34 olarak gözüküyor. 11-34 dişliler ise Shimano'da 8 ve üstü vites için var sadece ve onlar da kaset olarak. Eğer 11-34 ise dişliniz gerçekten ve de 9 vites ise, eski zinciriniz kalın geleceği için aktarıcının ayarının hafif kaçık olması bile zincirin bitişikteki dişlilere sürtmesine yol açabilir.

Sürtme bitişikteki bir küçük dişliye olduğuna göre, arka aktarıcının çalışma aralığını sınırlayan 2 vida ile gerekli sınırlama ayarlarını doğru yapıp yapmadığınızı da kontrol etmenizi öneririm.
 
2. Viteste zincirin sürtmesi bende de mevcut. Makaraya değmek üzere nerdeyse zincir. Üstelik 2'den 3'e çıkarken 3'ü atlayıp direk 4'e geçiyor. . 14-16-18-20-22-24-34T bu arada diş sayıları

Limit ayarlarım tam.
Tel gerginliği tamburunu saat yönünde çevirmem lazım sürtmemesi için ama sonda olduğu halde hâlâ sürtüyor, daha fazla çevrilmiyor yani.
 
2. Viteste zincirin sürtmesi bende de mevcut. Makaraya değmek üzere nerdeyse zincir. Üstelik 2'den 3'e çıkarken 3'ü atlayıp direk 4'e geçiyor. . 14-16-18-20-22-24-34T bu arada diş sayıları

Limit ayarlarım tam.
Tel gerginliği tamburunu saat yönünde çevirmem lazım sürtmemesi için ama sonda olduğu halde hâlâ sürtüyor, daha fazla çevrilmiyor yani.

Makaraya değme kısmını ben de anlamadım ama diğer ifadelerden telin ayar vidasıyla gevşetilemeyecek kadar gergin olduğu anlaşılıyor. Tel gerginlik ayar vidası sonuna kadar sıkılı ve zincir en küçük dişlideyken teli gevşetip tatlı bir sıkılıkta tekrar bağlayın, gerekirse gerginlik vidasıyla tekrar gerginliği arttırırsınız.
 
2. Viteste zincirin sürtmesi bende de mevcut. Makaraya değmek üzere nerdeyse zincir. Üstelik 2'den 3'e çıkarken 3'ü atlayıp direk 4'e geçiyor. . 14-16-18-20-22-24-34T bu arada diş sayıları

Limit ayarlarım tam.
Tel gerginliği tamburunu saat yönünde çevirmem lazım sürtmemesi için ama sonda olduğu halde hâlâ sürtüyor, daha fazla çevrilmiyor yani.

Gerginlik ayar aparatı artık sona dayandıysa , teli vites bağlantısından ayırıp tekrar germek ve sıkmak lazım. Tabii bunu yapmadan önce gerginlik ayarını eski konumuna getirmek lazım
 
Geri