Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincirsiz, arka ve ön aktarıcısız, 13'lü rubleye sahip grupset duyuruldu! (Şimdilik sadece prototip)


adamların yaptığı sisteme bak yavv:):)
çok farklı bişi olmuş.yokuşlardaki perfosmansı nasıl olur acaba:)
 
Scudo
Bu dişli sistemi Düzce'de yaşayan mucit Hasan KUM tarafından icat edildi diye biliyorum. Yıllar oldu üstelik. Tabii bu kadar detaylı değildi. Ancak ana fikri birebir aynı. Youtube'da araştırırsanız Hasan KUM'un icatlarını bulabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: redcat1.6slx
@muhiddin bunuda ilk baş türkler yapmış adamlar kopya çekmiş :agla:

 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
@muhiddin Açıkçası zincirin ve derayer sistemin çok ömrünün kalmadığını, tedavülden yavaş yavaş kalkacağını düşünüyordum zaten. Bu sistemi de çok beğenmiştim daha önce gördüğümde. Halen de beğeniyorum. Çok güzel sahiden. Sadece bizde patenti varken zemin hazırken biz değil elin oğlu yapıyor olması sinir bozucu... yoksa sistemi eleştirmiyorum. Eminim derayer sistemden çok daha hafiftir de.
 
@muhiddin Aynakol ve ruble(adına ne deniyor bilmiyorum:) oranına bakarsak yokuşlarda fıtı fıtı çıkılır bununla:) Ben vites oranlarını oldukça geniş buldum açıkçası. Mesela Alfine'in 11'li modeli 1. vitesi 0,267 orana sahip olması lazım. Keza 52 aynakol kullanan birinin 11-32 ruble kullanırken 1. vites oranı 0,211'dir. Bu sistem 0,1'lere veya 0,150'lere kadar iniyorsa eğer yokuşta kahve içme rahatlığıyla çıkartır:)
 
  • Beğen
Tepkiler: muhiddin
@Serkan Mıstınoğlu Sanırım bu sistemde ruble uçlarının sivri olması çok da gerekli bir şey değil. Kıyma meselesini bu uçları ovalleştirerek çözebilirler:D Ayrıca bence bu sistemde aynakol'un aynasına ihtiyaç duymadan da aynakol aynasının işini yapılabilir. yani aslında aynakol da lüzumsuz burada. arka aynanın iki tarafı da kullanılmalı bu durumda tabii.
 
Tabi, iki tarafını da kullanmamız lazım :acpsnr:
 
@Yusuf Ziya Aktaş o anlamda demedim:)yokuş çıkarken sağlamlıgı ne durumda olur acaba:):)muhtemelen fazla zorlamamak adına o kadar buyuk dişli oranı yapmışlar.:)
 
@Yusuf Ziya Aktaş

Bu oran nasıl hesaplanıyor merak ettim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Totanic
Bence bu sistemi kapalı hale getirebilecek düzeye sahipler. Hatta adi neyse artık, o şaft gibi seyi kadro içine bile alirlar bence. Ruble ve aynakol dislilierini de kapali hazneyle kapadilar mi iş tamamdır. Yukarda bir yazar zaten kapama projesi olduğunu yazmış.

Bisiklette kadro degisimleri dışında bir gelisme yoktu. Sadece bir kablosuz sistemler çıkıyor, mevcut olanlar sistemler geliştiriliyor. Farkli olan bu proje beni de heyecanlandirdi.
 
@Murat B.
Dişli sayılarını birbirine bölerek:) ama hesap hatası yapmışım:) işteydim ortalık sakin diye bi foruma bakayım dedim bi anda bereketlendi dükkan:) ondan olsa gerek:) mantık olarak aynakolda zincirin bulunduğu yapraktaki dişli sayısı ile rublede zincirin bulunduğu yaprağın dişli sayısı birbirine bölünerek bu oranlar elde ediliyor. Zaten Alfine ve Rohloff gibi kapalı sistemlerde de bu oranlar hesaplanır ki bi mukayese noktası elde edilebilsin.
 
@Yusuf Ziya Aktaş

0,211'i nasıl bulduğunuzu anlamak için kombinasyonları tek tek denedim. 11'i 52'ye bölmüşsünüz; yani hem yanlış sayıları almışsınız (11 ve 52 en yüksek vitesin dişlileri) hem de paydayı paya bölmüşsünüz...

Bu arada, bisikletin dengede kalabilmesi için belli bir hızda gitmesi gerektiği için vites oranının düşürmenin bir noktadan sonra pek faydası yok. MTB'lerdeki 0,60'lar seviyesindeki vites oranları çok dik yokuşları çıkmaktan çok bu yokuşlarda kadansı yüksek, pedala uygulanan gücü sabit tutmaya yarıyor.
 
@Murat B.

Evet farkettim:) Karışıklık için özür dilerim:) akşam bi bakacağım oranlara:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Vites değiştirme işi nasıl olacak hep aynı yaprakta dönüyor? İleri geri gitmesi lazım şaftın,
 
Geri