Yeni mi anladın diyeceksiniz. Yeni anlamadım 1.5 sene sonrası kullanım deneyimi mi yazmak istiyorum. Atomu yeniden keşfetmeyeceğiz, sadece deneyimler. Mosso wildfire v model bisikletimin üzerinde gelen maşası. 1.5 yıl kullandım 1000km'yi devirmişimdir çoktan. maşa aldığım ilk gün kazık gibi gelmişti. acayip sertti. biraz kullanıp servise söylediğimde zamanla bi randımana oturur ama dışardan müdahale edilebilecek bir maşa değil dendi. zamanla hiç bir randımana oturmadı aksine daha da kazık gibi oldu. kentteki en sağlam bisikletçiye gidip durumu anlatınca bi yağlayalım başka yapabileceğimiz bir şey yok buna dedi. amortisör kollarına sprey yağ sıkıp yolladı beni. başta gerçekten acayip yumuşak geldi ancak 1 gün sonra yine eskisi gibiydi. aylarca öyle kullandım. geçen ay forumda bir arkadaşımızın yorumunu gördüm. körüğü esnetip içeri gres yağı püskürtmeyi önermişti. internetten en ucuz sıvı gres yağını sipariş edip iki kolada yaklaşık 15 dakikadan fazla yağ sıktım yavaş yavaş. sağ taraftan yağ alttan damlamaya başlayınca yağlamayı durdurdum. pek bir fark olmadı malesef. bugün tekrar yağladım. sağ tarafı çoook uzun yağladım. altından katran gibi yağ damlamaya başladı. benim püskürttüğüm yağın rengi ise ayçiçekyağına yakın. damlayan yağın rengi açılana kadar püskürttüm. sol taraftan ise ilk gelen damla aynen püskürttüğümle aynıydı. neyse ikisinide uzun uzun yağladım yine az önce denedim. sonuç hüsran.
anti parantez tüm bu sırada lastik 26*1.75 ebadında, taze, michelin country rock (hava değeri 37-73psi). hava değil nitrojenle şişirilmişti, basıncı 60psi. amortisörsüz, yaysız, jelsiz, karadüzen klasik sele ile kullanıyorum. yani darbe emişin tüm yükü maşada.
toparlamak gerekirse ;
- maşa sert geliyor naparsanız yapın aşırı yumuşatamıyorsunuz
- konfor yok
- yumuşattığınızda ilk darbede amortisör indiği mesafede kalıyor geri tepmesi çok çok çok zayıf.
- yağlaması zor ve zahmetli
- kaldırımdan atlamak ya da kotu tutturamadıkları çukurlaşan rögar kapakları gibi şeylerin üstünden geçmediğiniz sürece esnememeyi tercih ediyor. esnesede esnediği yerde kalıyor.
yani; gidin aktarma organları sunrun olan kaliteli maşalı bisikleti alın ama süper kompanentli zoom maşalı bisikleti almayın, alırsanızda o maşayı kullanmayın. yeni maşaya geçtiğimde zoom maşayı parçalayıp teknolojiye atarlanan adam kıvamında inceleme videosu hazılamayı düşünüyorum.
şimdi f/p oranı yüksek alabileceğim en ucuz maşayı arıyorum. araziyle işim yok. gidebileceğim sürece kesinlikle asfaltı tercih ediyorum. hergün derse giderken arabalarla uğralmamak için mecburi kestirme stabilize yola sapıyorum o yol haricinde araziyle en ufak bir işim yok. amortisörsüz sabit maşa almayı ciddi ciddi düşünüyorum, getireceği hafiflikte işime gelir. ancak bir gazetenin çoğumuzun evine soktuğu 1996 model eski bisikletimin göbeğinin dağılmasından bıktığımdan sabit maşaya geçersem aynı şeyleri yaşarım diye çekincem var. sabit maşa hakkında öneriniz varsa seve seve dinlerim. araziye girmesemde kullanım tipim biraz agresif. 90kg yum ve asfalttan kaldırımlara çıkmak kaldırımdan yola hız kesmeden atmak gibi kötü huylarım var. amortisör ile ilgilide rst leri pek kimsenin önermediğini görüyorum. sr suntour xcm maşanın adı pek güzel anılıyor. ikinci elde ucuza görmüştüm biryerde. xcm için bir havalı maşa değil tabi ki ortalama diyorlar, her türlü zoom dan iyidir de almaya değer mi?
aç google u bakçılar içinde peşin peşin söyleyeyim yeni konu açma yasağı olmadığı sürece soru sorulacaktır. sorarım da. gereken araştırmayı elimden geldiğince yaptım. forumun atölye bölümünü sık sık karıştırıyorum. dediğim gibi kullanım tipimi yaşadıklarımı aktardım bu konuda tecrübesi yüksek arkadaşların yardımları beni çok mutlu edecektir.
saygılar, iyi ki varsınız ...
anti parantez tüm bu sırada lastik 26*1.75 ebadında, taze, michelin country rock (hava değeri 37-73psi). hava değil nitrojenle şişirilmişti, basıncı 60psi. amortisörsüz, yaysız, jelsiz, karadüzen klasik sele ile kullanıyorum. yani darbe emişin tüm yükü maşada.
toparlamak gerekirse ;
- maşa sert geliyor naparsanız yapın aşırı yumuşatamıyorsunuz
- konfor yok
- yumuşattığınızda ilk darbede amortisör indiği mesafede kalıyor geri tepmesi çok çok çok zayıf.
- yağlaması zor ve zahmetli
- kaldırımdan atlamak ya da kotu tutturamadıkları çukurlaşan rögar kapakları gibi şeylerin üstünden geçmediğiniz sürece esnememeyi tercih ediyor. esnesede esnediği yerde kalıyor.
yani; gidin aktarma organları sunrun olan kaliteli maşalı bisikleti alın ama süper kompanentli zoom maşalı bisikleti almayın, alırsanızda o maşayı kullanmayın. yeni maşaya geçtiğimde zoom maşayı parçalayıp teknolojiye atarlanan adam kıvamında inceleme videosu hazılamayı düşünüyorum.
şimdi f/p oranı yüksek alabileceğim en ucuz maşayı arıyorum. araziyle işim yok. gidebileceğim sürece kesinlikle asfaltı tercih ediyorum. hergün derse giderken arabalarla uğralmamak için mecburi kestirme stabilize yola sapıyorum o yol haricinde araziyle en ufak bir işim yok. amortisörsüz sabit maşa almayı ciddi ciddi düşünüyorum, getireceği hafiflikte işime gelir. ancak bir gazetenin çoğumuzun evine soktuğu 1996 model eski bisikletimin göbeğinin dağılmasından bıktığımdan sabit maşaya geçersem aynı şeyleri yaşarım diye çekincem var. sabit maşa hakkında öneriniz varsa seve seve dinlerim. araziye girmesemde kullanım tipim biraz agresif. 90kg yum ve asfalttan kaldırımlara çıkmak kaldırımdan yola hız kesmeden atmak gibi kötü huylarım var. amortisör ile ilgilide rst leri pek kimsenin önermediğini görüyorum. sr suntour xcm maşanın adı pek güzel anılıyor. ikinci elde ucuza görmüştüm biryerde. xcm için bir havalı maşa değil tabi ki ortalama diyorlar, her türlü zoom dan iyidir de almaya değer mi?
aç google u bakçılar içinde peşin peşin söyleyeyim yeni konu açma yasağı olmadığı sürece soru sorulacaktır. sorarım da. gereken araştırmayı elimden geldiğince yaptım. forumun atölye bölümünü sık sık karıştırıyorum. dediğim gibi kullanım tipimi yaşadıklarımı aktardım bu konuda tecrübesi yüksek arkadaşların yardımları beni çok mutlu edecektir.
saygılar, iyi ki varsınız ...