Aytaç Biber
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 4 Mayıs 2005
- Mesaj
- 2.134
- Tepki
- 2.062
- Şehir
- İstanbul
Tüm Bisikletforuma selamlar.
Konuya nerden nasıl başlasam bilemiyorum ama bu konunun bisiklet fotoğrafı göstermekten çok bir tanıtım ve yorum paylaşımı niteliği de taşımasını istedim. Öncelikle bu yeni bisikletimin beni çok heyecanlandırdığını, gerçekten özel ve nadide bir kadroya sahip olduğunu söyleyebilirim. Kadro İrio Tommasini imzalı. Bilenler için Tommasini ismi yeterince heyecan verici olsada burası malumunuz Türkiye ve Tommasini nedir diye soranlar olduğunu duyar gibiyim. Kısaca konuyu açmaya başlayalım. Gerçi bu konuda sevgili Mustafa İçdağ benden çok daha birikimli. Bu kadro ve Tommasini ailesi hakkında forumda daha önce açtığı el yapımı kadrolar başlığı altında biraz bilgi vermişti.
Neyse konumuza dönelim
İrio Tommasini çıraklığını meşhur usta Giuseppa Pela' nın yanında tamamlamış, kendi atölyesini 1957 yılında İtalya da Grosetto da kurmuş ve kişiye özel sipariş ile %100 el yapımı kadrolar üreten bir master frame builder. İtalya ve dünyadaki en şöhretli custom kadro yapımcılarından biri. Tommasini tamamen bir aile şirketi ve çalışanların hepsi Tommasini ailesinden. Tommasini geleneğinin sürdürülmesi için tüm birikim nesilden nesile sürmesi amacı ile İrio usta tarafından genç Tommasini' lere aktarılıyor. Her yıl sınırlı sayıda, satıştaki tüm model çeşitleri dahil sadece 2500 kadro üretiyor. Bu nedenle son derece nadide ve az bulunur kadrolar. Kadrolarından birine sahip olmak için sipariş onayı aldıktan ve kaporasını ödedikten sonra minimum 8 hafta bekliyorsunuz. Benim bu kadro için bekleyişim yaklaşık 4 ay sürdü. İkinci el ya da satışı iptal olmuş bir kadro bulamadığınız sürece herhangi bir mağazaya girip parayı basıp anında sahip olamazsınız, beklemeniz gerekiyor ama buna karşılık tamamen tercihinize ve size özel üretiliyor. Tommasini müşteri memnuniyetine oldukça önem veren bir aile şirketi. Kadronun imalat aşaması boyunca tüm soru ve isteklerime sonsuz bir sabır ve hoşgörü ile karşılık verdiler. Özellikle satış departmanındaki Barbara Tommasini isimli hanımefendi inanılmaz nazik biri, 4 ay boyunca her anlamda bana eksiksiz bilgi aktardı ve sipariş haricindeki küçük istekleriminde yerine eksiksiz getirilmesini sağladı. Örneğin İrio ustanın benim için bir hatıra fotoğrafı çektirmesi, hediye olarak gönderilmiş orjinal formalar ve daha birkaç küçük güzel şey. Her ne kadar bu forumu okuyamayacak olsada ona buradan tekrar sonsuz teşekkürlerimi gönderiyorum.
Şimdi yavaştan kadromuza gelelim. Kadro Tommasini' nin meşhur klasik Sintesi modelinin daha geliştirilmiş bir versiyonu. Sintesi' ye göre daha hafif ve daha rijit bir kadro olarak planlanmış. 90 lı yıllarda TSX, SL ve benzeri gibi borularla üretiliyorlardı. Modern Tecno lar ise Columbus Nemo Nivacrom borular kullanılarak, gümüş lehim Lug konstrüksüyon olarak üretiliyor ve dünyadaki en hafif Lugged kadro örneklerinden biri. Kadro bölgesel değil komple krom kaplandıktan sonra boyanıyor. Benim sahip olduğum 6411A11 nolu bu kadro üretimi gerçekleşmiş 6411 inci, 2011 yılında ise teslimatı planlanmış 11. Tecno. Şunu söylemeliyim ki bu kadronun sürüşünün yolda, mevcut caad9 um veya kullandığım diğer yol bisikletleri ile kıyas kabul etmesi mümkün değil. Üstün nitelikli çelik borular ve kusursuz geometrisi sayesinde sürüşü inanılmaz konforlu, özellikle üst bedeninize karşı çok nazik, düzde yada virajlarda kesinlikle bir ray üzerinde gidiyormuşsunuz gibi dengeli ve aynı zamanda önceki caad9 umdan çok daha rijit ve tepkisel. Caad9 ile kıyaslamamın nedeni en son kullandığım bisikletimin o olması, tüm testlerde dünyadaki pek çok orta düzey karbon kadrodan daha iyi gösterilmesi ve en iyi alu kadrolardan biri olarak kabul görmesi idi. Ama bu kadronun yanında son derece basit ve yetersiz kaldığını tecrübe ile görmüş oldum.
Ben bu kadroyu siparişi verdiğim ilk anlarda önce Campagnolo Athena set ile tamamen bir klasik görüntü ile kurmayı düşünüyordum ancak sonra carbon ekipmanlar ile de oldukça estetik olabileceğini düşünerek Chorus 11 set ile toplamaya karar verdim. Bisiklet tüm ekipman dahil çelik maşa ile sürüşe hazır 7.3 kg da bitti (terazi 7.32-7.36 arası gidip geliyor), çok ufak bir sapma ile ilk hedeflediğim ağırlığı böylece tutturmuş oldum. Bu ağırlık özellikle luglu çelik bisikletlere son derece önyargılı ve bilgisiz bakan bazı kesimlere umarım ağır gelmiştir.
Gerçi Record set ile biraz daha da hafilemesi mümkündü ancak bu bisikleti kesinlikle yarıştırmak ve hor kullanmak gibi bir niyetim olmadığı için o sete ihtiyacım yok diye düşündüm ama benim pek sağım solum belli olmaz, fikir değiştirip kurabilirimde. Önceleri 300gr lık ultra hafif bir Easton carbon maşa ile 7 kilonun da altına indirmeyi düşünüyor olsamda orijinal çelik maşasının estetiğine ve sürüşteki konforuna gerçek gözle şahit olduktan sonra bu fikrimden de şimdilik vazgeçtim.
Gelelim fotoğraflara... Öncelikle fotoğrafları kapalı alanda çektiğim için ışık yetersizliğinden ve detaysızlıktan dolayı şimdiden özür dilerim. İleride gün ışığı altında dışarıda ki fotoğraflarına da yer veririm.
ilk olarak tüm Tommasini lerin üretildiği Grossetto ya girerek başlayalım.
http://img850.imageshack.us/img850/1659/notfarfromtheseagrosset.jpg
Burası bütün Tommasini lerin tamamen el işçiliği ile üretildiği küçük aile fabrikası. Duvardaki grafiklere özellikle dikkat, benim gerçekten çok hoşuma gitti .
http://img600.imageshack.us/img600/2928/thetommasinibuildingwas.jpg
Bisiklet ile pek alakası olmasa da kapıdaki çalışma saatlerinin belirtildiği tabelaya dikkat çekmek istiyorum. Tam 3 saat öğlen arası
Irio artık yaşlanmış olabilir ama hala tüm ailesi ile beraber günlük sürüşlerini aksatmıyor
http://img7.imageshack.us/img7/8669/open9am1230pmand330pm73.jpg
İşte kadronun mimarı Master Frame Builder Irio Tommasini ve 6411 nolu Tecno.
http://img268.imageshack.us/img268/3706/irioandframe6411.jpg
Bu belgenin üç teminatı var. İlki kadronun kim için, hangi detaylar ile üretildiğini belgeliyor. İkincisi iç kısımda belirtilmiş garanti tırıvırıları. Üçüncü olarak ise çeliklerin yanında titanyum, karbon ve aluminyum modellerde dahil olmak üzere tüm Tommasini' lerin kesinlikle İtalya Grossetto dışında üretilmediğine ve hepsinin tamamen el yapımı olduğuna dair garanti veriyor.
http://img696.imageshack.us/img696/9155/sam0325x.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/1940/sam0326c.jpg
İşte genel görüntüsü ile 7.3kg lık çelik bebek.
http://img16.imageshack.us/img16/4108/tecno1.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/4985/sam0312j.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/2180/sam0314j.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/3729/sam0315z.jpg
Bu imza çok özel...:rolleyes:
http://img41.imageshack.us/img41/3687/imzabz.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/9442/15596964.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/6695/lug2.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/2196/lug.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/1497/sam0296.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/2791/sam0311a.jpg
http://img824.imageshack.us/img824/5825/sam0310o.jpg
Bisiklette İtalyan Rigida firmasının ürettiği Ryde marka jantları kullandım. Rigida nın pazara sunduğu yeni bir marka ancak kullanılan malzeme kalitesi ile denemeğe değer buldum. Oldukça kaliteli görünen içten tel başlı Rigida kasnaklar, Sapim CX ray teller, strongpull tellere uyumlu karbon göbekler ve 1333gr lık net set ağırlığı ile beni yeterince cezbetti. Ancak bu jantlar ile ilgili daha objektif bir yorumu ancak uzunca km leri devirdikten sonra yapabilirim tabi ki.
http://img854.imageshack.us/img854/7715/sam0319.jpg
Bulabildiğim her parça ile her küçük detaya özen göstermeye çalıştım. Bu küçük ve sevecen Retro Cinelli bar tıpaları gibi.
http://img651.imageshack.us/img651/6565/tapewy.jpg
Ve diğer detay fotoğrafları.
http://img853.imageshack.us/img853/8927/sam0300.jpg
http://img141.imageshack.us/img141/3416/sam0297e.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/7199/sam0292u.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/5847/frontfzf.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/1493/selek.jpg
Son olarak Mustafa İçdağ abime bir teşekkürü borç bilirim. Özellikle 11li sistem campy zincirlerin bağlanması konusundaki hayati uyarısı (bu zincirler normal zincirler gibi bağlanmıyor!) ve kafaseti yataklarını montaj edebilmem için bana güvenip ödünç verdiği kafaseti presi için...Cânım Chris King leri çekiçle kadroya çakmaktan ve zinciri yolda patlatma riskini taşımaktan kurtuldum sayesinde
Konuyu bitirirken bu yazı ile custom kadrolara karşı ilgiyi arttırabilmeyi ve yollarda sayılarının artmasını umarak böyle uzun bir mesaj hazırladığımı bilmenizi isterim. Sırada tamamlanması ne zamanı bulur bilmemekle beraber, 6.7kg altı TIG kaynak ultra hafif bir custom olduğunu söylemek istiyorum. İpucu mu? Tabi ki yine bir İtalyan ama Reynolds 953 mü yoksa Columbus XCR borularla mı üretilmiş olur onu da zamanı gelince görelim.
Vakit ayıran ve bu uzunca konuyu okuyan herkese teşekkürlerimi sunar ve herkesin hayalini kurduğu bisikletlere sahip olmasını dilerim.
Pedalınız bol olsun.
Konuya nerden nasıl başlasam bilemiyorum ama bu konunun bisiklet fotoğrafı göstermekten çok bir tanıtım ve yorum paylaşımı niteliği de taşımasını istedim. Öncelikle bu yeni bisikletimin beni çok heyecanlandırdığını, gerçekten özel ve nadide bir kadroya sahip olduğunu söyleyebilirim. Kadro İrio Tommasini imzalı. Bilenler için Tommasini ismi yeterince heyecan verici olsada burası malumunuz Türkiye ve Tommasini nedir diye soranlar olduğunu duyar gibiyim. Kısaca konuyu açmaya başlayalım. Gerçi bu konuda sevgili Mustafa İçdağ benden çok daha birikimli. Bu kadro ve Tommasini ailesi hakkında forumda daha önce açtığı el yapımı kadrolar başlığı altında biraz bilgi vermişti.
Neyse konumuza dönelim
İrio Tommasini çıraklığını meşhur usta Giuseppa Pela' nın yanında tamamlamış, kendi atölyesini 1957 yılında İtalya da Grosetto da kurmuş ve kişiye özel sipariş ile %100 el yapımı kadrolar üreten bir master frame builder. İtalya ve dünyadaki en şöhretli custom kadro yapımcılarından biri. Tommasini tamamen bir aile şirketi ve çalışanların hepsi Tommasini ailesinden. Tommasini geleneğinin sürdürülmesi için tüm birikim nesilden nesile sürmesi amacı ile İrio usta tarafından genç Tommasini' lere aktarılıyor. Her yıl sınırlı sayıda, satıştaki tüm model çeşitleri dahil sadece 2500 kadro üretiyor. Bu nedenle son derece nadide ve az bulunur kadrolar. Kadrolarından birine sahip olmak için sipariş onayı aldıktan ve kaporasını ödedikten sonra minimum 8 hafta bekliyorsunuz. Benim bu kadro için bekleyişim yaklaşık 4 ay sürdü. İkinci el ya da satışı iptal olmuş bir kadro bulamadığınız sürece herhangi bir mağazaya girip parayı basıp anında sahip olamazsınız, beklemeniz gerekiyor ama buna karşılık tamamen tercihinize ve size özel üretiliyor. Tommasini müşteri memnuniyetine oldukça önem veren bir aile şirketi. Kadronun imalat aşaması boyunca tüm soru ve isteklerime sonsuz bir sabır ve hoşgörü ile karşılık verdiler. Özellikle satış departmanındaki Barbara Tommasini isimli hanımefendi inanılmaz nazik biri, 4 ay boyunca her anlamda bana eksiksiz bilgi aktardı ve sipariş haricindeki küçük istekleriminde yerine eksiksiz getirilmesini sağladı. Örneğin İrio ustanın benim için bir hatıra fotoğrafı çektirmesi, hediye olarak gönderilmiş orjinal formalar ve daha birkaç küçük güzel şey. Her ne kadar bu forumu okuyamayacak olsada ona buradan tekrar sonsuz teşekkürlerimi gönderiyorum.
Şimdi yavaştan kadromuza gelelim. Kadro Tommasini' nin meşhur klasik Sintesi modelinin daha geliştirilmiş bir versiyonu. Sintesi' ye göre daha hafif ve daha rijit bir kadro olarak planlanmış. 90 lı yıllarda TSX, SL ve benzeri gibi borularla üretiliyorlardı. Modern Tecno lar ise Columbus Nemo Nivacrom borular kullanılarak, gümüş lehim Lug konstrüksüyon olarak üretiliyor ve dünyadaki en hafif Lugged kadro örneklerinden biri. Kadro bölgesel değil komple krom kaplandıktan sonra boyanıyor. Benim sahip olduğum 6411A11 nolu bu kadro üretimi gerçekleşmiş 6411 inci, 2011 yılında ise teslimatı planlanmış 11. Tecno. Şunu söylemeliyim ki bu kadronun sürüşünün yolda, mevcut caad9 um veya kullandığım diğer yol bisikletleri ile kıyas kabul etmesi mümkün değil. Üstün nitelikli çelik borular ve kusursuz geometrisi sayesinde sürüşü inanılmaz konforlu, özellikle üst bedeninize karşı çok nazik, düzde yada virajlarda kesinlikle bir ray üzerinde gidiyormuşsunuz gibi dengeli ve aynı zamanda önceki caad9 umdan çok daha rijit ve tepkisel. Caad9 ile kıyaslamamın nedeni en son kullandığım bisikletimin o olması, tüm testlerde dünyadaki pek çok orta düzey karbon kadrodan daha iyi gösterilmesi ve en iyi alu kadrolardan biri olarak kabul görmesi idi. Ama bu kadronun yanında son derece basit ve yetersiz kaldığını tecrübe ile görmüş oldum.
Ben bu kadroyu siparişi verdiğim ilk anlarda önce Campagnolo Athena set ile tamamen bir klasik görüntü ile kurmayı düşünüyordum ancak sonra carbon ekipmanlar ile de oldukça estetik olabileceğini düşünerek Chorus 11 set ile toplamaya karar verdim. Bisiklet tüm ekipman dahil çelik maşa ile sürüşe hazır 7.3 kg da bitti (terazi 7.32-7.36 arası gidip geliyor), çok ufak bir sapma ile ilk hedeflediğim ağırlığı böylece tutturmuş oldum. Bu ağırlık özellikle luglu çelik bisikletlere son derece önyargılı ve bilgisiz bakan bazı kesimlere umarım ağır gelmiştir.
Gelelim fotoğraflara... Öncelikle fotoğrafları kapalı alanda çektiğim için ışık yetersizliğinden ve detaysızlıktan dolayı şimdiden özür dilerim. İleride gün ışığı altında dışarıda ki fotoğraflarına da yer veririm.
ilk olarak tüm Tommasini lerin üretildiği Grossetto ya girerek başlayalım.
http://img850.imageshack.us/img850/1659/notfarfromtheseagrosset.jpg
Burası bütün Tommasini lerin tamamen el işçiliği ile üretildiği küçük aile fabrikası. Duvardaki grafiklere özellikle dikkat, benim gerçekten çok hoşuma gitti .
http://img600.imageshack.us/img600/2928/thetommasinibuildingwas.jpg
Bisiklet ile pek alakası olmasa da kapıdaki çalışma saatlerinin belirtildiği tabelaya dikkat çekmek istiyorum. Tam 3 saat öğlen arası
http://img7.imageshack.us/img7/8669/open9am1230pmand330pm73.jpg
İşte kadronun mimarı Master Frame Builder Irio Tommasini ve 6411 nolu Tecno.
http://img268.imageshack.us/img268/3706/irioandframe6411.jpg
Bu belgenin üç teminatı var. İlki kadronun kim için, hangi detaylar ile üretildiğini belgeliyor. İkincisi iç kısımda belirtilmiş garanti tırıvırıları. Üçüncü olarak ise çeliklerin yanında titanyum, karbon ve aluminyum modellerde dahil olmak üzere tüm Tommasini' lerin kesinlikle İtalya Grossetto dışında üretilmediğine ve hepsinin tamamen el yapımı olduğuna dair garanti veriyor.
http://img696.imageshack.us/img696/9155/sam0325x.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/1940/sam0326c.jpg
İşte genel görüntüsü ile 7.3kg lık çelik bebek.
http://img16.imageshack.us/img16/4108/tecno1.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/4985/sam0312j.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/2180/sam0314j.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/3729/sam0315z.jpg
Bu imza çok özel...:rolleyes:
http://img41.imageshack.us/img41/3687/imzabz.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/9442/15596964.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/6695/lug2.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/2196/lug.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/1497/sam0296.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/2791/sam0311a.jpg
http://img824.imageshack.us/img824/5825/sam0310o.jpg
Bisiklette İtalyan Rigida firmasının ürettiği Ryde marka jantları kullandım. Rigida nın pazara sunduğu yeni bir marka ancak kullanılan malzeme kalitesi ile denemeğe değer buldum. Oldukça kaliteli görünen içten tel başlı Rigida kasnaklar, Sapim CX ray teller, strongpull tellere uyumlu karbon göbekler ve 1333gr lık net set ağırlığı ile beni yeterince cezbetti. Ancak bu jantlar ile ilgili daha objektif bir yorumu ancak uzunca km leri devirdikten sonra yapabilirim tabi ki.
http://img854.imageshack.us/img854/7715/sam0319.jpg
Bulabildiğim her parça ile her küçük detaya özen göstermeye çalıştım. Bu küçük ve sevecen Retro Cinelli bar tıpaları gibi.
http://img651.imageshack.us/img651/6565/tapewy.jpg
Ve diğer detay fotoğrafları.
http://img853.imageshack.us/img853/8927/sam0300.jpg
http://img141.imageshack.us/img141/3416/sam0297e.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/7199/sam0292u.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/5847/frontfzf.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/1493/selek.jpg
Son olarak Mustafa İçdağ abime bir teşekkürü borç bilirim. Özellikle 11li sistem campy zincirlerin bağlanması konusundaki hayati uyarısı (bu zincirler normal zincirler gibi bağlanmıyor!) ve kafaseti yataklarını montaj edebilmem için bana güvenip ödünç verdiği kafaseti presi için...Cânım Chris King leri çekiçle kadroya çakmaktan ve zinciri yolda patlatma riskini taşımaktan kurtuldum sayesinde
Konuyu bitirirken bu yazı ile custom kadrolara karşı ilgiyi arttırabilmeyi ve yollarda sayılarının artmasını umarak böyle uzun bir mesaj hazırladığımı bilmenizi isterim. Sırada tamamlanması ne zamanı bulur bilmemekle beraber, 6.7kg altı TIG kaynak ultra hafif bir custom olduğunu söylemek istiyorum. İpucu mu? Tabi ki yine bir İtalyan ama Reynolds 953 mü yoksa Columbus XCR borularla mı üretilmiş olur onu da zamanı gelince görelim.
Vakit ayıran ve bu uzunca konuyu okuyan herkese teşekkürlerimi sunar ve herkesin hayalini kurduğu bisikletlere sahip olmasını dilerim.
Pedalınız bol olsun.