@Işıklar Gazisi
10bin liralık bir bisiklet ile 10bin liralık bir motosiklet arasında bisiklet lehine uçurumlarca teknoloji farkı var. Motorda paranın çoğunu metallere veriyorsun. Bisikletlerde ciddi malzeme teknolojisi var. O kadar hafif ve sağlam, yıllarca zarar görmeyen bir şeyi yapmak çok...
Bisiklet tasarruftur, bereketir, kazançtır.
4 yıl önce 1000 TL'ye aldığım bisikletim sayesinde günde en az olmak üzere 40 dakika, 4 TL bol bol sıhhat ve stres atma, kilolardan kurtulma gibi kazançlarım oldu. Havayı kirletmemem de yanıma kâr kaldı. Bisikletçi tişörtüm yok. Sirkeci'den 5-10...
10 liraya işçi yeleği alabilirsiniz. Çok büyük nimet. Her şeyin üstüne giyiliyor. Dana gibi yansıtıcı şeritler var. Öne ve arkaya far şart ama çok güçlü farların bir anlamı yok.
Tek bir yerde üretim yaptırmak zorunda değil. Örneğin Cannondale ABD ve Polonya'da bisiklet üretimi yapabiliyor. Başka yerlerde de vardır.
Scott markası ABD çıkışlı fakat sonrada İsviçre'ye taşınıyor merkezi. Üretimi birçok üşkede yapıyor olabilir.
Parayı çöpe atmamak için yapılması gerekenler:
1. Gerçekten sürekli bisiklet kullanacak kadar disiplinli misiniz buna karar vermek. Üşenmeler başlarsa iki ay sürüp bisikleti yatırırsınız. En büyük para kaybı budur.
2. Bisikleti kadrosu kaliteli, güvenilir ve sağlam, donanımı orta seviyede...
Kentseş dönüşüm bitene kadar İstanbul'da çok da saçma olmayan bir hareket. En azından hibrit bir bisiklete en az 35'lik lastik takılmalı. Ama amortisöre hâlâ karşıyım :D
Avrupa'nın en güzel şehri. Bisiklet yaygınlığı bir Hollanda olmasa da fena değil. Şehrin Budin kısmı aşırı yokuşlu.
Bisiklet kiralama sistemini kullanmıştım. Budin kısmında meşhur Gül Baba kabrine gideyim dedim. Peşte tarafından köprüyle geçiliyor. Köprüyü geçer geçmez iyi bir rampa başladı...