Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

1000 TL'ye kadar ne almalı?

@Harun Sayı

Cevabınız için teşekkür ederim Harun Bey. Uğur Bey, bir önceki sayfada şöyle demişti :

@uğur yılmaz



Şimdi mesele karışmış oldu. 711 düşük seviyede, tamam vazgeçtik ondan.

741 daha iyi, ama Kron ondan evla. Ama 741, Kron'dan pahalı :/

Salcano ise component açısından içlerinde en kötü durumda olan mı yani?
 
Scudo
@Caner Çelik
741 de iyi değil bence. Acera vites sistemi var. sram x4 aceradan iyidir. Ayrıca 741 de hidrolik fren. Fiyatı da 1000tl yi geçiyor. 1000tl ye çıktıktan sonra çok daha iyi donanıma sahip salcano bulabilirsiniz.
Salcanolar fiyat/performans olarak çok öndeler. İstediğiniz fiyat aralığında daha donanımlı salcano bulabilirsiniz. Takıntılı birisi değilsiniz, o yüzden salcano sizin için ideal. O fiyata daha iyisini kimse öneremez. O bisiklet de işinizi hayli hayli görür. İleride yükseltmez isterseniz satarsınız, fazla bir zararınız olmaz.
 
@uğur yılmaz

Dün akşam arkadaşımla benzinini bitirdiği vosvosuma benzin almaya giderken tesadüfen rastladığım Salcano bayiine gittim.

Evimin yan caddesine açılalı bir hafta olmuş. Konuştuk ettik, pos cihazlarını vs. meselelerini bu hafta içinde hallediyorlar.

Ben de Salcano alıyorum Uğur Bey. Yardımlarınız için teşekkürler.
 
bence donanım açısında çok iyi :) ama sadece donanım değil dış görünüşü de önemli bende zaten bu bisiklete hastayım
 
@Caner Çelik

bence donanım açısında çok iyi ama sadece donanım değil dış görünüşü de önemli bende zaten bu bisiklete hastayım
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Çelik
Aldınız mı bilmiyorum ama, Salcano'yu uzun süredir savunsam da, artık fikrim değişiyor çünkü çok fazla kişiden servis sorunu duyuyorum,duyuyoruz...Türkiye'nin her yerinde hemde...

Nedense servislerini verecekleri yerleri özenle seçmiyorlar...

Bence Kron gibi güvenilir markalara yönelin...

Ama gene de seçiminizi yaparken kendinizi nasıl rahat hissedeceğiniz en önemli olanı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Çelik
Bir de eklemek isterim İzmir'de ki bir yetkili serviste(ki bu servis aynı zaman da TREK ve Whistle gibi markalarda satıyor) bir bisikletin tamir ve bakımına denk geldim, cidden deneme yanılma yapılan gördüğüm ilk servisti...Seda bisikletteki ustaların eurosport'da tour de france izlerken reflex olarak yaptığı ayarları deneme yanılma yöntemiyle yapan bir servisti yani ve de bisiklet satılan yerde... Yani ayrı bir servis odası bile yok ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Çelik
@serhat toy

Henüz almadım, birkaç gün sonra yapacağım alma işlemini. İşler yoğun, vakit dar. Hani alsam da, süremeyeceğim gibi bu hafta.

Ne yazık ki ben de aynı şeyi duyuyorum. Tek endişem o. Bu yüzden Salcano Servisi değil de, iyi bir bisikletçi bulmayı planlıyorum yakın çevrede.

Forumda Avcılar, Büyükçekmece'den katılımcılar olduğunu görmüştüm evvelinde. Onlara danışacağım iyi bir bisikletçi bulmak için.

Sadece Cennet Mahallesi'nde 2 tane servisi var Salcano'nun, birinin benim şu anda bindiğim bisiklete yaptığını anlattım zaten bu başlıkta.

Bu ciddi bir güven sorunu yaratıyor hâliyle.

Bana mantıklı görünen seçenek : "Servis desteğini bir başka yerden alıp Salcano bisiklete binmek"

En nihayetinde orjinal servisi de ikinci servisle birlikte ücret almaya başlıyor.

@serhat toy

Durum feci görünüyor. Bu tip insanlara yüksek bedeller ödenerek alınmış bisikletleri emanet etmek ne derece mantıklı, bilemiyorum.
 
@Caner Çelik

Bunu bilipte genede oradan bisiklet alıp bir de üstüne oraya servise götürmek çok mantıksız..

Ama zaten bilerek kimsenin oradan alsa bile bisikleti oraya yaptıracağını zannetmiyorum..
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Çelik
@serhat toy

Yanlış anlattım sanıyorum.
Satan yer ile servis hizmetini veren yerler birbirinden bağımsız.

Arka caddedeki satıcı açılalı 10 gün olmuş. Oysa ki Salcano servisi uzun süredir var. Kendileri motor/mobilet tamiri vs. işler de yapıyorlar.
 
Bu arada bir de bu şehir-yol bisikletleri konusunda bir soru sormak istiyorum.

Toprak yol ya taşlar üzerinde vs. giderken çok mu zorlarlar? Anladığım kadarıyla daha hafifler mtb'lerden. Bu bir avantaj, sizler kadar net bir şekilde olmasa da, yeterince farkındayım bu konunun.

Ayda belki bir kez daha bozuk şartlarda gidecek, bunun dışında kaldırım inmek çıkmak dışında pek de sertlik yüzü görmeyecek bir bisiklet alıyorken mtb seçmek hata mıdır?

Mesela, Uğur Bey'in açıkladığın nedenlerden ötürü

Salcano 240 SRV ( (link) ) almaya karar verdim.
Ama aynı sınıftan olduğunu tahmin ettiğim City Sport 24 VS'yi ( (link) ) almak daha mı doğru benim için?
 
Bence dağda bayırda sürmeyecekseniz, ayda bir bozuk bir yol görüp geçecekseniz... şehir bisikleti kesinlikle daha mantıklı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Çelik
@serhat toy

Ah pardon, yorgunluğuma verin. 12 saat ofise tıkılı kaldığım bu güzel pazar gününün sonunda, üç kuruşluk aklımı da işyerinde bırakıp geldim eve :)
 
@serhat toy

Süreceğim diyordum da, önümüz sonbahar kış, arazi şartları çamuruyla vs. şeyleriyle daha zor gelecek bana, daha isteksiz olacağım sürmek için.

Çok çok, çakılda sürerim, işte Florya Ormanı'ndan geçerken arada toprakta iner çıkarım.

Hani bu süper ince lastikli yol/yarış bisikleti tipinde bir şey değil de, daha hibrit bir bisiklet benim lehime olur diye düşündüm bir an.

En başta da demiştim gerçi, yol bisikletinde çok gönlüm yok diye.

Lâkin üzerine düşündükçe anlamsız geliyor bu gönülsüzlük, belki de temelsiz çekinceler hasebiyle böyle düşünüyorum.
 
@Caner Çelik

Aman Caner bey olur mu öyle şey...
Ben de tam anlatamamış olabilirim sonuçta anlatsam bile ne fark eder. Forum bu yanlış anlamak çok doğal...

Gönlünüze göre bir bisiklet edinirsiniz umarım.
Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Çelik
@serhat toy

Haklısınız elbette, yanlış anlamak çok doğal, lâkin uyarınız sonucunda tekrar okuduğumda sizin anlatabildiğinizi, benimse anlayamadığımı farkettim, kabahatimi biliyorum :)

Çok teşekkür ederim nezaketiniz nedeniyle,
Saygılar bizden.

İyi geceler.
 
Bende Şehir/Tur bisikleti alın derim. Asfaltta gayet akıcı, stabilize yoldada hiçbir sıkıntı yaratmıyor. Dağa bayıra çıkmıcaksanız City Bike işinizi görür :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Çelik
@Caner Çelik


Ben bu bahsettiğiniz bisikletlerden birini kullanıyorum. Bisikletim Sedona 321. Öncelikle söylemeliyim ki asfaltta dağ bisikletine göre çok çok avantajlılar. Dağ bisikleti kullanan arkadaşlarım süratlerini korumak için pedal çevirirken ben pedal çevirmeden aynı süratte gidebiliyorum. Ayrıca bagaj takmak için gerekli yerlerin bulunması şehir içinde büyük avantaj. Bir paket taşımak istediğinizde ya da birkaç günlük turlar yapmak istediğinizle bisiklete bagaj uydurmak gibi bir probleminiz olmaz. Hatta belki şunlardan bile alabilirsiniz bir gün:(link) :)

Benim kullandığım bisiklet ön amortisörü olmayan bir bisiklet. O yüzden traktör yolu dediğimiz bozuk yollarda hızlandığımda kontrolu zorlaşıyor. Dağ bisikletleri gibi 25-30km/s hızla değil de 15-20km/s hızla gidebiliyorsunuz. Sert zeminli toprak yolda vs pek sıkıntı çekmiyorum. Traktör yollarında da bir amortisör olsa dağ bisikletlerinden bir eksiği olmaz diye düşünüyorum.

Tur bisikletlerinin asıl zayıf yönü ise atik olmamaları. Dağ bisikletiyle giderken önüne bir engel çıktığında ani bir dönüş yapıp ya da bisikleti zıplatıp engeli geçebilirsin ama büyük ve hantal tur bisikletiyle aynı hareketleri yapamazsın. Ayrıca Tur bisikletlerinin çamurda sıkıntı çıkarabileceğini söylememe gerek yok sanırım. Ama kendi bisikletimle yolumu kaybedip çok ciddi bir çamur deryasına da girdim. Bisikletin üzerinen inmeme gerek kalmadan 300mt civarı bir yeri geçebildim.

Özetle:
Şehir-tur bisikleti yolda hızlı ve konforlu. Arazi şartlarında idare eder.
Dağ Bisikleti yolda idare eder arazi şartlarında diğerlerinden üstün.

Naçizane bir önerim daha olacak. Bisiklet insanın çok kolay alışıp sevebileceği bir meret. Çok çabuk kanınıza giriveriyor. Ben de sizin gibi "Arada bir binerim, hem antrenman olur." diye aldım. İki ayda bin kilometreyi geçti. O yüzden alabileceğiniz en iyi bisikleti alın. İlerde pişman olmayın.

Bu kadar konuşmuşken bir iki tane de şehir-tur bisikleti önereyim.
(link) (Piyasada kalmamış sanırım.)
(link) kitlenmiyor.)
(link) fiyatı burdakinden biraz daha düşük 1000 lira civarıydı ben baktığımda)
(link) göre biraz daha şehirli. Diğerleri kadar spor bir bisiklet değil. Kitlenebilir amortisörü var.)
(link) (Bu siteden FX7.1'i önerebilirim. Gene aynı siteden FX7.3 ise param olsa alacağım bisiklet. Treklerin ömür boyu ücretsiz bakım hizmeti var.)
(link) (Donanım olarak listedeki diğer tüm bisikletlerden üstün. Biraz ağır olduğunu söylüyorlar. Bugüne kadar kullanıcı yorumu okumadım. Kapalı kutu.)
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Çelik
Geri