Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

11-28 mi 11-30 mu?

Scudo
11-34 taktım mis gibide oldu.hem en büyük dişlim büyüdü hemde küçük dişli ufaldı.yokuşlarda rahatladım.
 
@Bisikletliyaşam yaşiniz, rotadaki yokuslarin uzunluk ve egim degerleri, performansiniz ve yokusu tamamladiginizda sizin icin onemli olan seyin süre mi yoksa enerjinizi korumus olmak mi oldugu sorularina verilecek cevaplar belirler 28 mi 30 mu oldugunu :)
Yani ozetle amaciniz ve bisikletten beklentiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Şenol U.
@Serkan Mıstınoğlu
Yokusu tamamladığında enerjimi korumak,yaşım 34, genel olarak rotamda fazla yokuşlar yok :)
 
@Bisikletliyaşam
Kilonuz anormal değilse, yükle turlara çıkmıyorsanız ve aynakol 42 dişli ise 28, aynakol 48 ise 30 tercih edilebilir.
 
@Serkan Mıstınoğlu
Maalesef yok ama forumda şunu buldum arka aktarıcı kapasitem 37T imiş bendeki ruble 12-25 ama 11-28 39T sıkıntı yaratmaz diye düşünüyorum.
 
@Bisikletliyaşam hesaplamayi (aynakolun buyuk dislisi - kucuk dislisi) + (rublenin buyuk dislisi - kucuk dislisi) seklinde yapmamiz lazim o_O benim grupsetim icin (52-36) + (25-11) = 30

Yokus sorunuzun cevabi olarak kendinize hedef bir yokus secin. Adana'nin en zor yokusunu secmenize gerek yok ama hafif bir yokus da olmasin. Fakat uzun bir yokus olsun ki oturarak, sabit tempoda sabit nabizla cikabilin. Nefes nefese kalmayacak sekilde ve sele üstünde kalarak (ayaga kalkmadan) 60-70 kadansla cikmaniza vucudunuz elveriyor mu bunu test edin. Kadansi icinizden sayabilirsiniz de. Yani aynakolu her saniye 1 kez cevireceksiniz ve nefes nefese kalmayacaksiniz. Ya kendiniz test edin bunu ya da bir ortalama bulun kendinize, diyelim ki 10 km/h ile cikmayi hedefliyorsunuz 60 kadans ile, ona gore hesaplamasini yapip kac disli rublenin size lazim olduguna bakalim. Daha iyi anlatabilmem icin ornek, 50/34 aynakol, 25c lastik icin 60 kadans cevirerek;
28 disli ile 9.37 km/h ile gidiyorsunuz
30 disli ile 8.75 km/h ile gidiyorsunuz
32 disli ile 8.21 km/h ile gidiyorsunuz
34 disli ile 7.75 km/h ile gidiyorsunuz

Ortalamayi net bir sekilde tespit edebildiginiz an direk olarak size en uygun rubleyi bulacagiz. 60 kadans olarak hesapladim, 70 olarak da hesaplanabilir. Yokusta oturarak tavsiye edilen kadans 60-70 civari cunku. Hesaplama icin kullandigim site;
(link)
 
@Bisikletliyaşam yorumumu duzenledim, bu formul ile sadece arka aktaricimiza uygun rubleyi tespit ettik.
Asıl sorun; peki ya arka aktarici bize uygun mu? Cunku kisa bacak arka aktaricilar performans odakli oluyor ve buyuk rubleye imkan vermiyor. Ornek veriyorum 34 ruble almaya karar verdiginizde arka aktaricinin da degismesi gerekecek o_O

Yukarida bahsettigim testi yaparken ayaga da kalkabilirsiniz, cunku mevcut rubleniz 60 kadansta yetmeyecek. Siz sadece hayalini kurdugunuz hiza ulasin ve o an kilometre saatine bakin. Yani kac civarlarinda, 9 km/h mi? 8 km/h mi? Belkide cok yavas cikiyorsunuz ve 34e ihtiyaciniz var.

Amac sizin sele uzerinde kalarak yokusu rahat bir sekilde cikmaniz. Bunu ayarlamaya calisiyoruz
 
  • Beğen
Tepkiler: hayriünal
LOJ1Ro.png

@Serkan Mıstınoğlu Arka aktarıcım resimdeki.Aynakolum 50-39-30.rublem12-25.Kapasitesini çözdüm sayenizde ve aslında 30 lu aynakoluma göre rublem iyi sanırım. benim sabredip güçlenmem daha iyi olacak
 
Yol Bisikleti Dişlileri Nelerdir?
Basitçe ifade etmek gerekirse, yol bisikletindeki dişli oranı, krankların bir dönüşüyle kat edilen mesafeyi etkiler. Ön (aynakol dişlisi) ve arka dişliler (kaset) arasındaki orana oran denir. Nerede ve nasıl bisiklet sürdüğünüz önemli değil, doğru dişli oranı önemlidir. Aynakol dişlisi ne kadar büyük olursa, o kadar fazla tork üretebilir ve bunun sonucunda yüksek bir azami hız elde edebilirsiniz. Tersine, arka dişli ne kadar küçükse, o kadar fazla tork üretebilir ve bu da yüksek bir azami hız sağlar.

2017_04_04_Shoot-Hilde-en-Niels-@-Nijmegen-_-Berg-en-Dal-Race-lente-zomer-mantel-calobra-giro-cinder-mips-oakley-giant-1-1en.jpg


Dişli Oranı Tablosu
Dişli (link) 28″ tekerlekli bir yol bisikletinde farklı dişli kombinasyonları kullanılarak tek bir dönüşle kat edilebilecek mesafeleri (metre cinsinden) gösterir. Soldaki sütun arka dişlinizdeki diş sayısını, üst sıra ise ön aynakol dişlinizdeki diş sayısını gösterir. Örneğin 39'a 25 oranı, bir pedal vuruşundan sonra 3,27 metrelik mesafeye eşittir. 40'a 14 oranı 5,99 metre mesafeye eşittir.

Ön aynakol dişlisi ve arka dişlilerdeki diş sayısının kat edilen mesafeyi etkilediğini görebilirsiniz. Tablo, aralarından seçim yapılabilecek birçok farklı vitesin olduğunu gösteren çok sayıda kombinasyon göstermektedir. Bisikletinizde hangi viteslerin bulunduğu, bisikletinize takılan aynakol ve kaset tipine bağlıdır.

Farklı Aynakol Çeşitleri
Aynakol bisikletin en önemli parçaları arasındadır (link)Ön aynakol dişlilerine ve krank kollarına sahiptir. Aynakolda 1, 2 veya 3 aynakol dişlisi bulunabilir.

(link) dişlisinin aynakol dişlisi 50 ile 38 arasında dişe sahip olabilir. Bu tip aynakol yol bisikletlerinde sıklıkla kullanılmaz ancak dağ bisikleti, çakıl bisikleti veya cyclocross bisiklet gibi arazi bisikletlerine binerken avantaj sunar. (link) bir aynakol dişlisi 50/34 dişli bir düzene sahip olabilir ve üçlü aynakol dişlisi 50/39/30 dişli aynakol dişlisine sahip olabilir. Hangi aynakol setini seçeceğiniz, yapacağınız sürüş türüne ve ne kadar iyi eğitimli olduğunuza bağlıdır.

Üç aynakol dişlisine sahip aynakol seti giderek daha az yaygın hale geliyor.
Üç aynakol dişlisine sahip aynakol seti giderek daha az yaygın hale geliyor.İki aynakol dişlisi ile aynakol
2 aynakol dişlili aktarma organlarını tercih etmenizi öneririz çünkü bu tip aynakol genellikle en fazla avantajı sunar. İki aynakol dişlisine sahip aynakol takımları, üç aynakol dişlisine sahip aynakol takımlarından daha hafiftir çünkü daha az parça vardır. Ayrıca daha az geniştirler, böylece köşelerden daha dar geçebilirsiniz.

Ek olarak, iki aynakol dişlisi, üç aynakol dişlisine sahip bir aynakol setinden fark edilir derecede daha iyi kayar. Modern iki aynakol dişlisi aynakollarındaki olası oran aralığı o kadar geniştir ki neredeyse tüm bisikletçiler için uygun bir aynakol-kaset kombinasyonu mevcuttur.

Bu kategoride Kompakt aynakol seti (50/34), Yarı Kompakt aynakol seti (52/36) ve Çift aynakol seti (53/39) arasından seçim yapabilirsiniz. Aşağıdaki bölümde bu farklı aynakol tiplerinin avantaj ve dezavantajları listelenmiştir.

Kompakt Aynakolların Artıları ve Eksileri (50/34)
  • Bu oran dağlarda olduğu kadar düz pistlerde de geniş bir bisikletçi grubunun kullanabileceği bir orandır.
  • Hafif dişliler daha verimli tırmanmanızı sağlar.
  • Vitesler arasında küçük atlamalar.
  • Yaklaşık 30 km/saat hızla bisiklet sürerken, zincir genellikle dış aynakol dişlisi üzerinde çapraz bir çizgide uzanır ve bu da zincirin daha hızlı aşınmasına neden olur.
  • Viteslerin oldukça düşük olması nedeniyle yokuş aşağı rahat bir tempoyla hızlanmak daha zordur.
Kompakt aynakol.
Kompakt aynakol.Yarı Kompakt Aynakolların Artıları ve Eksileri (52/36)
  • İyi eğitimli bisikletçiler tarafından hem dağlarda hem de düz arazide kullanılabilen geniş ürün yelpazesi.
  • Hızlı grup sürüşlerinde veya inişlerde savrulmadan hızlanabilirsiniz.
  • Daha büyük bir kasetle birlikte neredeyse 50/34 kadar düşük bir vitese geçebilirsiniz.
  • Vitesler arasında daha büyük atlamalar.
  • Yaklaşık 30 km/saat hızla bisiklet sürerken, doğru tempoyu korumak için kendinizi iç ve dış aynakol dişlisi arasında çok fazla geçiş yaparken bulabilirsiniz.
Yarı Kompakt aynakol
Yarı Kompakt aynakol.Çift Aynakolun Artıları ve Eksileri (53/39)
  • Hızlı grup sürüşlerinde veya inişlerde her zaman daha da yüksek bir hıza çıkma seçeneğiniz vardır.
  • Vitesler arasında küçük atlamalar.
  • Yaklaşık 30 km/saat hızda zincir hala iç halkadadır, bu da ön vites değiştiriciyle vites değiştirmeniz gerekmediği anlamına gelir.
  • Birçok bisikletçi için bu oran dağlarda çok ağırdır.
  • En ağır dişliler yalnızca inişlerde, yarışlarda veya hızlı grup sürüşlerinde kullanılır. Birçok bisikletçi için bu ağır vitesler temelde işe yaramaz.
Çift Aynakol
Çift AynakolFarklı Kaset Çeşitleri
Farklı kaset oranları vardır. Düz sürüş için 11/25 ve 12/25 vardır, engebeli parkurlar için uygun olan 11/28 veya 11/30 (link) ise bazı sürücüler için dağlarda yeterlidir. Ancak çoğu bisikletçi için 11/32 ve 11/34 kasetler dik tırmanışlar için en uygun olanlardır.

2020_02_14_Blogbeeld-derailleurwieltjes-vervangen-MNTL0036-1-e1582532773941en.jpg


Aynakollarda olduğu gibi, doğru kaseti seçerken ne tür bir sürüş yapacağınızı aklınızda tutmanız çok önemlidir.

Doğru oran nasıl seçilir?
Yukarıda bahsettiğimiz gibi, bisikletiniz için doğru dişli oranını bulmak amacıyla farklı aynakol ve kaset türleri söz konusu olduğunda tonlarca seçenek vardır.

Tüm bu farklı rakamlar hala sizi soğutmadıysa, (link) web sitesine bir göz atmalısınız.

Farklı durumların taslağını çıkarmak için farklı aynakol ve kaset türleri için tercihlerinizi buraya girebilirsiniz. Bu şekilde yüksek dağlarda veya Limburg'un tepelerinde hangi vitesin sizin için daha verimli olduğunu hesaplayabilirsiniz.

Çift aynakolun üçlü aynakolla karşılaştırılması.
Çift aynakolun üçlü aynakolla karşılaştırılması.Herkes için farklı tercihler
Elbette farklı alanlardaki herkes için doğru dişli oranını seçmek zordur. Bununla birlikte uzmanlarımız belirli ortamlar ile onlara en uygun oranlar arasında bir ayrım yapmıştır.

Hangi vites oranının sizin için uygun olduğu, sürücü tipinize bağlıdır. Tırmanmayı seven biri muhtemelen düz zeminde sürüş yapan bir sürücüden farklı bir ekipman seçecektir.

Her bisikletçi farklıdır ve farklı tercihlere sahiptir.
Her bisikletçi farklıdır ve farklı tercihlere sahiptir.
Belirli bir ekipmanın tercihinin kişiden kişiye değişebileceğini unutmamak önemlidir, ancak burada size belirli bir kılavuz sunabiliriz.

Hollanda polderlerinde bir yolculuk
Hollanda'da apartman dairelerine oldukça alışkınız. Sürücülerin bisikletlerini 53/39 çift aynakolla donatmaları ve onu arkada 11/25 kasetle eşleştirmeleri alışılmadık bir durum değil.

Çift aynakol, Hollanda sınırları içinde (veya eşit derecede düz olan yurt dışı ortamlarda) kalan ve çok az tırmanış yapan veya hiç tırmanmayan bisikletçiler için en uygunudur.

Hollanda apartmanlarında bir yolculuk.
Hollanda apartmanlarında bir yolculuk.
Bu aynakol-kaset kombinasyonu, mümkün olduğu kadar hızlı çevrim yapmak için yüksek viteste çalışma olanağı sunar. Düz için düşük vitese sahip olmak gerekli değildir.

Ara sıra küçük bir tırmanış
Sonsuz setlerden sıkılan bisikletçiler 11/28 kasete ve 52/36 aynakol setine geçmeyi seçebilirler. Bu size biraz daha engebeli bir alanda bisiklet sürme seçeneği sunar.

Belirlediğiniz rotaları karıştırarak bazı tırmanışlarla kendinize meydan okuyabilirsiniz.
Belirlediğiniz rotaları karıştırarak bazı tırmanışlarla kendinize meydan okuyabilirsiniz.
Bu oran ile düz yolda yüksek hızlara ulaşmak mümkün olduğu gibi bazı tırmanışlarda daha düşük viteslere geçmek de mümkün.

Bir adım daha yüksek
Tırmanma konusunda bir zevk edindiyseniz ve biraz daha zorlu bir mücadele arıyorsanız, yerel tepelere tırmanabilir veya gerçek dağlar bulmak için biraz seyahat edebilirsiniz.

Bu alanlarda sürüş yapmak istiyorsanız aynı 52/36 aynakol setini kullanmanızı öneririz. Ekstra seçenekler ve yokuş yukarı konfor için 11/30 kaset takmanızı öneririz.

Daha dik tırmanışlar bulmak için çoğu zaman uzaklara gitmenize gerek yoktur.
Daha dik tırmanışlar bulmak için çoğu zaman uzaklara gitmenize gerek yoktur.
Eğer ayaklarınız evinizde kullandığınız kasetle zorlu dağlara çıkıyorsa bu elbette hiç de gerekli değil. Hangi dişli oranının en iyi olduğu her kişi için farklı olacaktır ve farklı kalacaktır.

Asıl şey
Biraz daha deneyimli bisikletçiler, bisiklet tatilleri sırasında yerel tepelerden biraz daha uzağa gitmeyi seçebilirler. Henüz en yüksek dağları fethetmeye hazır değilseniz Vosges Dağları iyi bir ara adımdır.

Bu alanda zorluk yaşamamak için bisikletinizi 11/32 kaset ve 50/34 aynakolla donatmanız tavsiye edilir.

Burada zirveye çıkmak için daha sık eyerden çıkmak zorunda kalırsınız.
Burada zirveye çıkmak için daha sık eyerden çıkmak zorunda kalırsınız.
Bu kombinasyonla gerektiğinde çok düşük bir vitese geçebilirsiniz. Bu sayede yürüyüşe çıkmanıza gerek kalmaz.

Yüksek dağlara
Ardennes ve Vosges'teki tırmanışlar yeterince zorlu değilse, daha büyük sıradağları aramaktan başka çare yok. Mont Ventoux'yu veya Alpe d'Huez'i düşünün.

Bu mistik dağlardan birine meydan okuma cesaretini topladıktan sonra, hedefinize ulaşmak için yanınızda getireceğiniz araçları düşünmek çok önemlidir. Mümkün olan en düşük vitese geçmek için 11/34 kasetli 50/34 aynakol seçmenizi öneririz.

Fransa'nın Dauphiné Alpleri'ndeki Col du Glandon.
Fransa'nın Dauphiné Alpleri'ndeki Col du Glandon.
Kendinize ihtiyacınız olan ekipmanı sağlamak, sizi tırmanışın yarısına geldikten sonra yürüyüşe çıkmak zorunda kalmaktan kurtarabilir.

Yüksek dağlarda daha da düşük bir vites elde etmek için üçlü aynakol kullanmak da mümkündür.

Ancak bunun iki dezavantajı var. Üç aynakol dişlisine sahip aynakollar giderek daha az yaygın hale geliyor ve aynı zamanda daha fazla ağırlık taşıyorlar. İkincisi, özellikle yokuş yukarı önemli bir fark yaratabilir.

Aynakol veya Kasetin Değiştirilmesi
İnsanların , özellikle dağlarda bisiklete binmeye giderken, olağan bileşenlerini değiştirmek için yedek bir (link) ve (link) almaları giderek daha yaygın hale geliyor . Bu seçimi yaparken vites değiştiricinizin kapasitesini ve zincirinizin uzunluğunu dikkate almanız çok önemlidir.

Bir kasetin değiştirilmesi.
Bir kasetin değiştirilmesi.
Bisikletinize çok büyük bir kaset veya aynakol takarsanız vites değiştiricinizin kafesinin zinciri gergin tutmaya yetecek kadar uzun olmaması mümkündür. Ayrıca zincir çok kısa olabilir. En kötü durumda arka vites değiştirici tamamen kırılabilir. Bu nedenle farklı bir kaset takarken buna dikkat edin. (link) değiştiriciyle değiştirmelisiniz .

Çözüm
Alıştığınızdan farklı bir ortamda rota planlarken kasetinizi veya aynakolunuzu değiştirmek çok yararlı olabilir. Örneğin dağlık bölgelerde bisiklet sürerken daha hafif bir vites önerilir.

Bahsedilen kaset ve aynakol seçimlerinin ortalama eğitim seviyelerine dayalı öneriler olduğunun bilincinde olmak önemini korumaktadır. Kişisel tercihlere ve deneyime bağlı olarak başka bir şeyin sizin için daha iyi sonuç verdiğini görebilirsiniz.
 
52/36 --- 11/28 Benim adıma en optimumu. Ne üstü ne de altı bana gelmez 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
50/34 kompakt ise benim kullandığım 46/30 süper kompakt sayılıyordur o zaman. :D
 
Peki 11-32 ? Yol bisikletimi 11-32 ile güncellemem gerekli. Ya da göbeğimi vermeliyim :ckskc:
 
1 yıl kadar 52/44 kullandım arka da 28/14. Tabii uzun turlar yapmadım ama yokuş çıkmak için 44 bayağı büyük.
 
Peki 11-32 ? Yol bisikletimi 11-32 ile güncellemem gerekli. Ya da göbeğimi vermeliyim :ckskc:
Resimde tığ gibisin Samet yoksa psikolojik mi senin göbek takıntısı?
50/34 kompakt ise benim kullandığım 46/30 süper kompakt sayılıyordur o zaman. :D
Genelde Gravel ve CX kadrolarda kullanıyorlar o oranları ama senin yarışma gibi derdin yok keyfini çıkar bence 😀
 
Aslında çok değil abi ama fazla kilonun engel olduğunu hissediyorum. Bir katman var. Spor sonrası beslenmeyi beceremediğim için kilo alıyorum sürekli. Spor yaptığım içinde veriyorum ama bilip , uygulayamamaktan kaynaklı sanırım abi :)
 
Geri