Doğukan Aksu
instagram/no85atelier
- Kayıt
- 2 Ağustos 2009
- Mesaj
- 2.144
- Tepki
- 4.123
- Şehir
- Ankara / Çankaya
- Bisiklet
- Diğer
Herkese selam, aslında konu forumumuz bu kısmı ile pek alakalı olmamakla bu tarz proje bazlı çalışmalar için de konu olmaması sebebiyle yine forumun bu bölümünü uygun gördüm. (Umarım yeni yılla, yeni forumumuz da böyle proje işlerini de kapsayacak bir bölüm olur.) Konuya dönecek olursam, uzun zamandır devam ettirdiğim bisiklet projelerim içerisinde elimden çeşitli yıllara ait, farklı modellerde bisikletler gelip geçti. Kimi yenilendi, kimi vites sisteminden arındırılarak sabit dişli fixed gear olarak revizyona uğradı. Derken bu değişim süre gelsin koleksiyonuma eşsiz bisikletleri de katar oldum. Çeşitlenen bu süreçte yakın zaman içerisinde de öyle bir bisikleti de buna dahil ettim ki, işte bu yazı dizimde tamamen bu bisiklete dair. Alan firmasının bu bağlamda Anodize aluminyum ve kompozit karbon bileşenlerini kadrolarında bilindiği üzere tamamen 70'lerin sonu ve 80lerin başına imal etmeye başlamış olup bu üretim tekniğinin de öncülerinden sayılmaktaydı. Kullanılan borularındaki metrik rekorlar montajları yanısıra ayrıca epoksi adı verilen yapıştırıcı malzeme ile de desteklenmekteydi.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/alan.jpg
*Daha detaylı ve aynı paralelde bilgi sahibi edinmek isteyenler sevgili Burçak Erbil'in "Alan Fixed Gear" projesini de forum üzerinden takip edebilir. Kadrolarının bu denli ünlü olmasının sebebi bu işin öncülerinin olmasının yanı sıra kullanılan yan malzeme kalitesi ve eşsiz işçiliği ile de desteklenmekteydi. Kısacası günümüze kadar üretim aşamasındaki türlü kadrosu ve sınırlı sayı üretimi ile ben de tamamiyle bu güne değin anahtar değmemiş Alan Rowona bisikletimin temizleme ve oksidasyon olan parçaların parlatılma aşamasını sizlerle paylaşacağım. Her ne kadar hemen konuya giriş yapmadan bir takım şeyleri de netliğe kazandırarak giriş yapmak istesem de içimdeki sizlerle paylaşma heyecanını da dizginleyemediğimi söylemeden edemeyeceğim. Ufak bir notu da iliştirerek devam etmem gerekirse bu kadroların ilk örnekleri olmasıyla beraber bir çok profesyonel tarafından da üretim hatası kadrolar olarak görülmesidir. Hemen "üretim hatasını" yanlış anlaşılmalara neden olmadan açıklayayim; bu kadrolar bisikletlerde de daha önce tamamen aluminyum malzemenin hiç denenmemiş olmasıyla ince çaptaki aluminyum boruları şimdiki kalın profilli aluminyum kadrolar ile kıyaslandığında yüksek oranda esnekliğe sahiptirler. Hatta öyle ki 70'lerin sonundan sonra 80'lerin başları ile üst boru "top tube" ekstra dayanım ve mukavet için yassı balık sırtı da dediğimiz ovallikte bir yapıya kavuşturulmuştur, ki sizlerle paylaşacağım Alan da bu üretime ait bir modeldir.
Çok daha fazla uzattığımı düşünerekten projeye fotograflar ile devam edeyim. Anlık heyecanla beraber toplu haldeyken fotograflamaya fırsat olmadan soluğu tam bu noktada aldım ve ilk fotograf bu olmak üzere belgesel tadında aşamalar için de fotografladım.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/8-3.jpg
Parçaların dönemin üst düzey komponentlerinden. Bu arada buraya da ufak bir not iliştireyim, Alan firması prensip gereği ürettiği her bisiklet için dönemin en hafif ve en iyi malzemelerini kullanmaktaydı. Bu da onlara güzel bir örnek. Yarısı Campagnolo Nuovo Record, diğer yarısı favorim de olan "Shimano 600 Arabesque". (İstisnaden arka ruble Dura Ace!)
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/1-7.jpg
Yağ, kir. İnanın hiç kıymeti bilinmemiş. Neyse ki kullanımına zaman kalmadan orjinal tubular lastiği patlamış ve günümüze değin yaptırılmadan bir köşeye atılmış.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/13-3.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/9-4.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/18-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/7-3.jpg
Mis gibi Arabeque kokusu hala üzerinde...
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/6-4.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20-1.jpg
Bu frenler şakaya gelmez, çok hafif ve bir o kadar da sağlamlar!
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/16-1.jpg
Bu hallerine aldanmayın, henüz parlatılmamışlardı. Şuan adeta pırıl pırıllar.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/14-2.jpg
Evet yanlış görmüyorsunuz, o bir Galli. Üstelik Gold model.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/21-1.jpg
Ve Brev. Campagnolo Nuovo Record shifters...
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/19-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/28-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/26-1.jpg
Zımpara parlatma işlemine devam...
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/27-1.jpg
3ttt / Super Leggero 1st. Gen.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/24-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/23-1.jpg
Tabi her parça iri ya da ufak ayrı ilgi istiyor.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/31-1.jpg
İyice parçalara ayırdım yetmedi yetmedi en sonunda tamamen dağıttım.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/25-1.jpg
Çemberler de arada kaynıyordu, unutmadan bi kaç fotografta çemberlerden...
Mavic Argent 10 Tubular
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/4-5.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/3-7.jpg
En yağlısından bir Dura Ace ruble...
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/2-7.jpg
Pantograflı 3t boynu da unutmayalım.
Brev. Saronni Colnago
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/10-4.jpg
Brev. Campagnolo Nuovo Record Head Set. + Lug işçiliğine de bir bakın...
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/17-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/29-1.jpg
Alan Pantograflı pantollar leziz...
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/12-4.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/11-3.jpg
Kadroda ve maşada en ufak bir çizik olmadığını söylemiş miydim?
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/15-2.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/30-1.jpg
Fotograflar ve metin şahsıma ait olup fotograflar zamansızlıktan ve kolayıma geldiği için cep telefonu ile çekilmiş olup (Samsung Note), fotograflara döneminde havasını verebilmek amacıyla Photoshop üzerinden Vintage actions uygulanmıştır. Ayrıca imla ve yazım hatalarım olabilir açıkcası üzerine düşmeme rağmen arada gözümden kaçanlar olabiliyor. Daha fazla sormak istediklerinizi de özel mesaj yoluyla iletebilirsiniz.
Herkese sevgiler.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/alan.jpg
*Daha detaylı ve aynı paralelde bilgi sahibi edinmek isteyenler sevgili Burçak Erbil'in "Alan Fixed Gear" projesini de forum üzerinden takip edebilir. Kadrolarının bu denli ünlü olmasının sebebi bu işin öncülerinin olmasının yanı sıra kullanılan yan malzeme kalitesi ve eşsiz işçiliği ile de desteklenmekteydi. Kısacası günümüze kadar üretim aşamasındaki türlü kadrosu ve sınırlı sayı üretimi ile ben de tamamiyle bu güne değin anahtar değmemiş Alan Rowona bisikletimin temizleme ve oksidasyon olan parçaların parlatılma aşamasını sizlerle paylaşacağım. Her ne kadar hemen konuya giriş yapmadan bir takım şeyleri de netliğe kazandırarak giriş yapmak istesem de içimdeki sizlerle paylaşma heyecanını da dizginleyemediğimi söylemeden edemeyeceğim. Ufak bir notu da iliştirerek devam etmem gerekirse bu kadroların ilk örnekleri olmasıyla beraber bir çok profesyonel tarafından da üretim hatası kadrolar olarak görülmesidir. Hemen "üretim hatasını" yanlış anlaşılmalara neden olmadan açıklayayim; bu kadrolar bisikletlerde de daha önce tamamen aluminyum malzemenin hiç denenmemiş olmasıyla ince çaptaki aluminyum boruları şimdiki kalın profilli aluminyum kadrolar ile kıyaslandığında yüksek oranda esnekliğe sahiptirler. Hatta öyle ki 70'lerin sonundan sonra 80'lerin başları ile üst boru "top tube" ekstra dayanım ve mukavet için yassı balık sırtı da dediğimiz ovallikte bir yapıya kavuşturulmuştur, ki sizlerle paylaşacağım Alan da bu üretime ait bir modeldir.
Çok daha fazla uzattığımı düşünerekten projeye fotograflar ile devam edeyim. Anlık heyecanla beraber toplu haldeyken fotograflamaya fırsat olmadan soluğu tam bu noktada aldım ve ilk fotograf bu olmak üzere belgesel tadında aşamalar için de fotografladım.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/8-3.jpg
Parçaların dönemin üst düzey komponentlerinden. Bu arada buraya da ufak bir not iliştireyim, Alan firması prensip gereği ürettiği her bisiklet için dönemin en hafif ve en iyi malzemelerini kullanmaktaydı. Bu da onlara güzel bir örnek. Yarısı Campagnolo Nuovo Record, diğer yarısı favorim de olan "Shimano 600 Arabesque". (İstisnaden arka ruble Dura Ace!)
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/1-7.jpg
Yağ, kir. İnanın hiç kıymeti bilinmemiş. Neyse ki kullanımına zaman kalmadan orjinal tubular lastiği patlamış ve günümüze değin yaptırılmadan bir köşeye atılmış.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/13-3.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/9-4.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/18-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/7-3.jpg
Mis gibi Arabeque kokusu hala üzerinde...
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/6-4.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20-1.jpg
Bu frenler şakaya gelmez, çok hafif ve bir o kadar da sağlamlar!
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/16-1.jpg
Bu hallerine aldanmayın, henüz parlatılmamışlardı. Şuan adeta pırıl pırıllar.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/14-2.jpg
Evet yanlış görmüyorsunuz, o bir Galli. Üstelik Gold model.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/21-1.jpg
Ve Brev. Campagnolo Nuovo Record shifters...
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/19-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/28-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/26-1.jpg
Zımpara parlatma işlemine devam...
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/27-1.jpg
3ttt / Super Leggero 1st. Gen.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/24-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/23-1.jpg
Tabi her parça iri ya da ufak ayrı ilgi istiyor.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/31-1.jpg
İyice parçalara ayırdım yetmedi yetmedi en sonunda tamamen dağıttım.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/25-1.jpg
Çemberler de arada kaynıyordu, unutmadan bi kaç fotografta çemberlerden...
Mavic Argent 10 Tubular
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/4-5.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/3-7.jpg
En yağlısından bir Dura Ace ruble...
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/2-7.jpg
Pantograflı 3t boynu da unutmayalım.
Brev. Saronni Colnago
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/10-4.jpg
Brev. Campagnolo Nuovo Record Head Set. + Lug işçiliğine de bir bakın...
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/17-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/29-1.jpg
Alan Pantograflı pantollar leziz...
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/12-4.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/11-3.jpg
Kadroda ve maşada en ufak bir çizik olmadığını söylemiş miydim?
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/15-2.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/30-1.jpg
Fotograflar ve metin şahsıma ait olup fotograflar zamansızlıktan ve kolayıma geldiği için cep telefonu ile çekilmiş olup (Samsung Note), fotograflara döneminde havasını verebilmek amacıyla Photoshop üzerinden Vintage actions uygulanmıştır. Ayrıca imla ve yazım hatalarım olabilir açıkcası üzerine düşmeme rağmen arada gözümden kaçanlar olabiliyor. Daha fazla sormak istediklerinizi de özel mesaj yoluyla iletebilirsiniz.
Herkese sevgiler.