Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

2017 Scott Speedster 20 - İlk bakış

@BerkEvren Biz de Birol Çakır abiye güvendik valla :) onun kullanım tarzı bizim test limitlerimiz oldu. Gidon bogazimi 80 e düşürdüm önceki bisikletimde 400 mm gidonla çok rahattım umarım rahat olurum.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Scudo
@hamlet2006
1. Konu katlanırın sahibi bisikleti erken teslim alınca biraz havada kaldı. Katlanırcıların yanında pek doğru olmaz yorumlamam. Ama yol bisikletinden katlanıra geçilmez bence onu diyebilirim :) Açık otobandan sıkışık trafiğe girmiş gibi hissettim ben :)
2. Konunun vakti çok. İşin içinde koca bir grup set açığı var. Zaten gravel olmaz o kadro, karma birşey olur. Ama çok hafif olduğu için güzel tırmanış bisikleti çıkacaktır.
3. Konu için yıllık izin lazım bana. Yoksa bıraksan ömrümü geçiririm sürerek :harika:

-ecek kipine takılmam, sen yazınca ekstra takılmam merak etme :harika:

Bu arada bugün bir 30km devirdik, 300 metre tırmandık. Sciroccolar gayet akıcı & keyifli. Şöyle uzun bir Riva turunu iple çekiyorum :rolleyes:

@trainspotting35
Gidonu merak edip Birol Çakırın instagram sayfasına bakayım dedim:

IMG_20180515_082814.png

Umarım farklı bir markadır aldığınız.
 
@BerkEvren Bu koparttığı yeni aldığı değil. 3 kere düşerek bu hale getirdi Birol abi bu kolu. 3 kere aynı kolun üzerine düşerek yani. :)

Ben gerekli evrakları hazırlattım herhangi bir kaza anında bütün sorumluluk @birolcakir abi de. Gidon gelince imzalatacağım kafam rahat ondan sonra :)
 
@trainspotting35
Ayrı bir başarı sanırım bu :islik:

@trainspotting35
Aman gerek kalmasın böyle birşeye :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@trainspotting35
Aslında 6 kaza gecirdim. Bu hale gelmemişti yenisi gelince dur bi kopartayim dedim zar zor birbirinden ayırdım. Zaten Alüminyum gibi kırılıp kopmuyor. Bu halde granfondo çeşme yarısına girdim. O soğuk asfaltlı yollarda yarış performansıyla sürdüm. Gerçi lastik patlayınca geri düştük ama yinede iyiydi

Daha dun trans troy race yarısında göbeğin kadroya montalandigi yuvayı iran yapistiricisiyla tamir ettim bakalım ne kadar dayanacak.

Kadroda replika o açıdan yazdım. Ama ben o kadroyla iki yılda 35000 km yaptım.

Üstelik yağmur çamur demeden Sürmene rağmen dayandılar valla
 
@birolcakir , Abi senin sürüşleri, kilometreleri biliyoruz zaten. Ondan şaşırdım başta replika olayına girişmene, sonra o kırık gidon fotoğrafına.
 
@BerkEvren Birol abi şartlarında test edilen bir ürün benim için geçerli not almıştır. Bu gidonları Birol abi parçalayamadıysa biz parçalamanın yanına bile yaklaştıramayız.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@BerkEvren
Açıkçası ben alaylıyım şehir bisikleti sürerken Kerim kardeşim abi al bı yarış bak ucacaksin der dururdu. Aldım bı xrs030 evet uçtum. Abi al bı karbon bak rahatına dediler. Baktim karbonlar pahalı. Replika olsun denerim iyiyse alırım bı orijinal dedim. O gün bu gün deniyorum. :D

Trans troy race yarısında sağlam test yaptım. Üstelik 800 km boyunca tendon ağrısından genelde ağırlığı gidona verdim. Yolun yarısı soğuk asfalttı o halde bile dayandı. Sonuçta bu ürünler babamın malı değil cinlilere özel bir sempati nde yok hatta itici bile diyebilirim. Ancak ben ekonomiye de bakarim. 200 300 USD verip gidon alip ve en fazla 3-5 sene kullanacağima 20-30 USD verip 3-5 senede en fazla 3 tane kirsam bile kardayim.
Sunuda söyleyeyim sürüş halinde hoop diye kopmuyor bunlar. Kaza oluyor düşüyorsun bakmışsın zedelenmiş yumuşamış. Yani kazaya sebep olmuyor.
 
İşim gereği geldiğim Akçakoca’da işlerin erken bitmesini fırsat bilip henüz hava da kararmamışken apar topar hazırlanıp yola koyulduk. Alaplı yönüne sürdüm ve 30km yapıp geldik.
Yeni aldığım Continental GP 4000S II lastiklerimle de ilk sürüşüm oldu. Üzerinde gelen Kenda Kriterium lastiklerle genelde kuru havalarda sürüş yaptığım için kayma sorunu yaşamıyordum ama her zaman inceden tırsıyordum.
Daha hafif, daha iyi yol tutuşu sağlayan ve daha düşük yuvarlanma direncine sahip Conti GP 4000S II iyi bir seçim oldu kanaatindeyim. Bariz bir şekilde hem düz yolda, hem tırmanırken hızımın arttığını gözlemledim.

Bu arada lastikleri Türkiye içinde bir satıcıdan aldım.Neredeyse Yurtdışı fiyatlarına geldi.8368E41E-CBE9-4BC7-80FC-A27EFF370E38.jpeg 031D252A-2D9F-4493-94DE-F31F0D9D50CE.jpeg
 
@BerkEvren hocam (link) ne düşünüyorsunuz bu makina hakkında tavsiye eder misiniz fiyatı uygun mudur ?
 
@Mtt
Çok al-sat yapmaktan anlayan biri değilimdir. Ama şu var bisiklet fotoğraflardaki kadar temiz durumdaysa fiyatı gayet iyi gibi.
Sıfır fiyatları yükselince ikinci ellerde coştu doğal olarak. Ben bu konuyu açtığımda (1 sene dolmamış) Dolar 3,50 imiş... Şu an 4,64 :snzdglsn::snzdglsn::snzdglsn:
Geçen yaz olsa bu fiyat çok derdim kısaca... Gidip görmeden karar vermeyin ama. İlan eski. Hala aynı durumda mı bakmak lazım :harika:

IMG_20180530_073233.jpg

Jant değişikliği sonrası (Scirocco C17) bol bol sürüş, bol bol tırmanış yaptık. Bisikletin akıcılığı ve sürüş keyfi çok çok değişti diyebilirim. Gerçekten stok janttan vazgeçmek gerekiyormuş :harika:
Kazandığınız hızı çok daha iyi koruyan bir jant düzlükte de, yokuş çıkarken de gerçekten fark yaratıyor. (İlk 1 ayında tüm strava pr'lerimi güncelledim neredeyse )

Deda Superzero gidon ise konfor adına seleden sonra yaptığım en iyi yatırım oldu. Oval profil özellikle uzun sürüşlerde tam bir nimet. Cidden rahat bir tutuş sağlıyor.
(Gidonun ölçü olarak kendi omuz ölçüme uygun hale gelmesi de büyük rahatlık sağladı)

Ek olarak, bisiklet yaklaşık 3600 km'de. Vites ve frenler aldığım gün yapılan ayarlarla duruyor hala. Hiç sorun yaşamadık bu konuda. Tiagra 4700 cidden işini hakkıyla yapıyor :harika:
 
@Mtt
İki yaşındaki bir bisikletin fiyatının güncel fiyatının yarısı olması gerektiğini düşünüyorum.Şu andaki liste fiyatının 5650 lira civarında olduğunu düşünürsek 2750-2800 civarı gayet kabul edilebilir bir fiyat olacaktır.(İlan tarihinin Aralık olduğunu da düşünürsek)
 
@Yusufmnts Ben 1 ay önce 2016 model speedster 20 aldım. Aşağı yukarı buna benzer temizlikte belki bu biraz daha temizdir, 3400 TL verdim. Ama bu ilanın üzerinden 7 ay geçmiş hala aynı fiyata satıyor ise iyi fiyat bence. @hamlet2006 arada 105 tiagra donanım farkı var ama bu kadar eder mi bilemem. Sanırım ben biraz kazık yemişte olabilirm :) Tabi bisikletin şuanki muadili speester 10 modeli onla kıyaslamak lazım aslında.
 
Bisiklette şu ana kadar verdiğim her kuruşu hissettiren, sürüşe en çok katkısı olan değişimi yapıp, tektro fren bacaklarını Shimano 105 5800 ile değiştirdim. (STI kollar Tiagra 4700, herhangi bir uyum sorunu olmadı)
Tek pivotlu fren bacağı ile çift pivot sistem arasında bu kadar fark olacağını bilsem kesinlikle aldığım gün değiştirirdim frenleri. Çok daha kolay ve etkili frenleme yapıyor artık bisiklet :harika:

105_br5800.jpg

Tiagra setin kalanı gibi siyah renk seçmem bisikletin görünüşünü de baya değiştirdi.

speedster_105 (1).jpg speedster_105 (2).jpg

Her gün işe gidip geldiğim için, bisiklet üzerindeki en ufak değişikliği rahatça hissedip, kıyaslama şansım oluyor. Frenleri Başıbüyük rampası, Kazancı yokuşu gibi güzide mevkiilerde test ettim.
Özellikle Kazancı da, önceden frenleri var gücümle sıkarak durduruğum bisiklet iki parmakla durur hale geldi. Zaten o an dedim doğru bir iş yapmışım diye ;)

speedster_20_105.jpg

Tek pivotlu sisteme göre kıyaslarsak, kuvvet aktarımı dışında en büyük artı; fren pabuçlarını çok daha hassas ve doğru açılarla ayarlayabiliyor oluşunuz. Tabi bu da frenlemede etken noktalardan biri.
Fren değişikliği öncesinde ard arda Tektro / 105 ve Ultegra frenleri test etme şansı buldum. Tek pivottan çift pivota geçişte (yani 105'e geçişte) bariz bir frenleme farkı var. Doğal olarak 105'ten ultegraya aynı oranda bir etki söz konusu değil. Bu sebeple 105 5800 için en f/p geliştirmelerden biri diyebilirim rahatlıkla.
Herkese keyifli sürüşler diliyorum.
 
@BerkEvren Tiagra 4700 frenleri ile 105 5800 frenleri aynımı acaba bana pek fark varmış gibi gelmedi. İkisi de çift pivotlu mu ?
 
@trainspotting35
Bunun yanıtını en iyi BR 4700 frenli biri verebilir. Dışarıdan bakınca 4700 frenler Tektro R525 ile aynı duruyor. 5800 fren bacağının farkı tam simetrik çalışmasında.
Yapısal fark açıkça görünüyor aslında;

Tektro R525
F_20151005100774_uMjEl.jpg

Tiagra 4700
P-BR-4700_12856_1_750_750.jpg

105 5800
BK.jpg

@trainspotting35 Tam cevabı buldum sanırım;
SLR-EV Dual Pivot denen olay (Yani bahsettiğim simetrik hareket etme olayı) 105 5800'le başlıyor.
Tiagra 4700 frenler için eskisinden iyi ama 5800'ün vaatlerine yaklaşmıyor denmiş. Ki bahsettiğim tasarımın R 525 ile aynı olması ve fren performans farkı da bunu gösterir nitelikte :harika:
(Detaylar için; (link) )
 
Umarım ileride uzun kullanım testini de okuruz sizden. [emoji4] Ben de genelde günübirlik turlar yapan biri olarak şehir bisikleti kullanıyorum ve son derece memnunum. Ancak kamptır, yemektir çok eşya taşımaktır ve bozuk toprak yollara girmektir çok bana göre olmadığı için A noktasından B noktasında beni götürecek bunu yaparken de çok konforsuz olmayacak bisikletler işimi görüyor. Şimdilerde ilerideki 2-3 sene içinde bir yol bisikleti alıp günübirlik 100km ya da iki üç günlük 200-300km'lik turlar için aluminyum kadrolu yol bisikletlerine bakmaya başladım çünkü hem biraz da hızlı gideyim hem de spor yaptığımı daha çok hissedeyim istiyorum. En çok baktığım modellerden biri bu Scott Speedster 20. Deneyimleriniz de okuduğum kadarıyla hep pozitif olmuş. Halihazırda bisikletinden memnun bir Scott kullanıcısı olarak ilk olarak Scott'a baktım. Ağırlık bence son derece uygun zira hız takıntım yok. Yokuşları daha kolay çıkayım, özellikle şehir içinde daha hızlı hareket edeyim istiyorum. Bu model dışında en çok KTM Strada 1000CD modeline bakıyorum. Son anda bir delilik yapıp retro yol bisikleti (Creme gibi) almazsam aranıza katılmam yakındır [emoji1]
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Bende düşünüyorum fakat şu tubeless pro one lastikler gelince bütçeyi ayarlıyayım hayırlı olsun şimdiden.. swisstoplar ile 105 ler tam ikili olurlar ;)

Bu arada r25 tektrolar da dual pivot diye biliyorum ...
(link)
 
@mcb Scott Speedster serisi bu sene disk frenli ve 32c kalın lastiklere uygun bir kadroyla gelmiş. Yani biraz daha sizin istediğiniz özelliklere yakınlaşmış.
Hız; takıntınız olmasa bile yol bisikletine geçince kazandığınız bir şey oluyor. Bahsettiğiniz a noktasından b'ye daha çabuk varıyor bu sebeple daha az eşya taşıyorsunuz. 100km'lik bir sürüşe günü birlik değil de öğleden evvel atılan bir tur olarak bakmaya başlıyorsunuz. Bu da yük ve eşya taşıma dürtünüzü en aza indiriyor zaten :harika:

@tsahna
Swissstop pabuçları takmadım özellikle. (Farkı görebilmek adına) Yaz sonunda yeni 105 frenlere aktarırım swissstop pabuçları :harika:

@tsahna
Asıl olay yukarıda bahsettiğim simetrik pivot olayı;
@BerkEvren

Dual pivot ile SLR EV olarak ayırmışlar sanırım olayı. Üstteki mesajda tasarım farkını açıkça görebilirsiniz.

download.png

Soldaki 5800. Fren bacakları birleşince pabuçlar tam karşılıklı aynı noktaya geliyor. (Jant yüzeyine aynı anda eşit baskı uyguluyor) Sağdaki 4700'de ise pabuçlar paralel hareket etmiyor.
03.30'da detaylı izleyebilirsiniz;
 
@BerkEvren

Disk fren hiç takacağımı sanmıyorum, v fren candır bence :) Kalın lastik biraz daha şehir içinde kullanışlı olabilir tabii. Aynen dediğiniz gibi a'dan b'ye daha kısa sürede gitmek ve günlük yol limitini artırmak amacım :) Retroları çok beğendiğim için Creme'in modellerini de düşünmüyor değilim. Önce bir süre daha şehir bisikletiyle haşır neşir olayım. Sonrasında zaten karar verip bir şey alma noktasına geleceğim. En azından aklımdaki marka/modelleri 4'e indirdim. (Canyon, Scott, Creme ve KTM olarak) Bakalım zaman neler gösterecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Geri