Scudo Sports

21 24 ve 27 vites farkları ne?

Scudo
@yorgun bekçi Yapar yapmasına ama bütçenizi sarsmayacaksa en az 9, mümkünse 10ruble tavsiye ederim. 21vites yavaş yavaş ölmeye başladı, 14-28oran ne yokuş ne de düz yolda keser. Zamanla daha fazlasını isteyeceksiniz büyük ihtimal ve zamanı geldiğinde jant değişim vs derken cebinizden 200-300lira çıkmasını istemem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Lawyer58
@OnurÖzdağ hocam carraro 327 bakıyorum 27 vites. acera altus. 13 kg. 1200 1300 lira 51 kadro ( boyum 187) olur mu olmaz mı diye şüpheye düşüyorum.


Mosso legarda 1721 var bir de 21 vites 48 aynakol altus tourney. 56 kadro.12 kg civarı. bu da 825 peşin.


1200 1300 veririm vermesine de aradaki farka değer mi ondan tam emin olamıyorum.


hafif düz maşa v fren bişey bakıyorum. ve gerçekten bıkmış durumdayım. Carraroda 54 kadro bulamıyorum. Diğeri de 21 vites. kafam çok karışık. başka tavsiyeniz varsa alabilirim
 
Vites sayınızın ne yokuş çıkmayla ne de hızınızla alakası yoktur. Yokuş performansı ve hız, dişli sayılarıyla alakalıdır. Vites sayısı, en düşük ve en yüksek arasındaki seçenektir sadece.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Hiç zorlamamanızı öneririm, hızın veya konforun vites sayısıyla kesinlikle alakası yok. Maksimum 25 km sürülecek bir bisiklet için, fark bile edilmeyecek bir detay.

Vites sayısı yerine bisikletin görüntüsüne önem verin derim hatta. Baktığınızda binesiniz, bisikletinizle fotoğraf çekesiniz gelsin. Gerisini bir şekilde gidersiniz.
 
Bisikletin çekiş sisteminin hız performansını (aktarımını)
aynakolun en büyük dişlisinin diş sayısını rublenin en küçük dişlisinin diş sayısına bölerek (A),

tırmanış rahatlığını da
aynakolun en küçük dişlisinin diş sayısını rublenin en büyük dişlisinin diş sayısına bölerek (B)

hesaplarsınız.

Vites sayısının, vitesler arası geçişi daha seri hale getirmekten başka bir fonksiyonu yoktur.
Kaset ruble veya vidalı ruble arasında hiçbir performans farkı yoktur.

Örnekler:

1. 48-28 li aynakol ve 11-30'lu ruble kombinasyonunun hız aktarımı A = 48/11 = 4,36; tırmanış rahatlığı B = 28/30 = 0,93 olacaktır.

İlk bölüm ne kadar yüksek değer veriyorsa o bisiklet o denli hızlıdır (tabi kas performansı da yeterliyse). İkinci bölüm ne kadar düşükse o bisiklet o denli rahat tırmanır.

2. 48-26 lı aynakol ve 12-34'lü ruble kombinasyonunun hız aktarımı A = 48/12 = 4,00; tırmanış rahatlığı B = 26/34 = 0,76 olur.

Bu iki bisikleti karşılaştırdığımızda, birinci bisikletin hız aktarım değeri A (4,36) ikinciye göre (4,00) daha yüksektir ve bu nedenle aynı çevirme hızında (kadans) daha hızlı yol alır,

tırmanışta ise ikinci bisikletin B değeri (0,76) birincininkine (0,93) göre daha düşük olduğu için daha kolay yokuş tırmanır.

O halde, A oranı daha yüksek olan bisiklet daha hızlıdır,
B oranı daha düşük bisiklet daha rahat tırmanır.

Bu iki bölmeyi yaparak bisikletleri çekiş sistemi olarak karşılaştırabilirsiniz. Doğal olarak vites sayısının yüksek olması vites geçişlerini akıcı haline getirir. Ayrıca bisikletin ağırlığı ve teknik özelliklerinin de onun hız ve tırmanış performansında etkili olduğunu unutmamak gerekir.

Bu hesaplamada bisiklet türü önemsizdir. Dağ, yol-yarış, şehir, tur farketmez. Sadece elektrikli gibi bir mutant olmasın yeter. ;)
 
@Haluk Eke Ağabey çok açıklayıcı oldu ama ben gene teyit edeyim :)


n11.com'dan MOSSO LEGARDA 1721 MDM V ŞEHİR BİSİKLETİ seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi'nde fiyatlar harika!
(link)

Şu ve Şunu kıyas edersek son hız ve yokuş tırmanma kolaylığı bakımından bariz bir fark olmadığını söyleyebilir miyiz?


n11.com'dan 28 Carraro Sportıve 327 Bisiklet seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi'nde fiyatlar harika!
(link)
 
@yorgun bekçi , n11 de iki bisikletin de aynakol ve ruble dişlilerinin diş sayıları verilmiyor. O nedenle bu haliyle hiçbir hesaplama yapmak, dolayısıyla birşey söylemek mümkün değil. Bu dişli sayılarını bisikletlerin veya modellerine bakarak shimano'nun sitesinden öğrenirseniz hesaplayabiliriz.
Ama unutmayın bisiklet seçiminde çekiş sistemi yanında diğer kriterler de çok önemlidir. Hafiflik, kalite, akıcılık vs.

Ek: Az önce iki bisikletin web sitelerine baktım, carraro 9'lu ruble ve kaset kullanıyor, mosso ise vidalı 7'li ruble. Diğer herşey aynı ise ben tabi 9'lu ruble kullananı tercih ederdim. Vidalı ruble ile fazla değişiklik yapma imkanınız yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Lawyer58
@Haluk Eke
Forum listesinde en son sizin yazdığınızı görünce, Haluk abi konuya açıklık getirmiştir diye düşündüm, böyle de olmuş. :) Bende bi kaç şey ekleyip ve vites oranlarını tembeller için hesaplayan bi link vermek istiyorum.

Soruya gelecek olursak 21-24 ve 27 sadece üç farklı sistemdir, bunları birbirine kıyaslayarak hiç bi veri elde edemezsiniz. Herşeyden önce bunlar 3x7, 3x8, 3x9 olarak adlandırmak daha doğrudur, nedeni de her aynakol dişlisinde arka dişlilerin hepsini kullanamazsınız,dolayısıyla 27 ayrı vites değerine sahip olamazsınız, limitleri dahilinde kullanırsınız ve bunda da belirleyici olan aktarıcınızın maksimum çalışabilme açısıdır, konuyu bilmeyenler için açmak gerekirse önde soldaki en küçük dişliyi kullanırken arkada soldan ilk üç dişliyi kullanabilirsiniz, ve bu küçük bi açıdır, ama aktarıcınız daha büyük açılardada çalışıyorsa o zaman 1den 8 ve 9 a kadar sorunsuz vites kullanabilirsiniz. Aktarıcınızın zincir çalışma açısını kullanım kılavuzlarından ya da googledan bulabilirsiniz, bu kullanabileceğimiz kombinasyonları verdi, ama daha da önemlisi dişli oranlarıdır, hız ve güç oranını etkileyen en büyük değer budur, bunları bilmeden kıyaslayamazsınız. 2x11, 1x12 ya da eskilerden 2x6 setleri görünce bazı insanlar nasıl yeterli oluyor diye düşünüyor, 1x12 vites ve 1x6 vites arasında farkeden sadece güç aktarımıdır, ilk ve son hızları birbiriyle aynı olabilir, ama aradaki güç ve kadans değerleri farklı olacaktır, bacaklarınız yeteri kadar kuvvetliyse belkide öndeki en küçük dişliye ihtiyacınız yoktur, ama aradaki farklar daha yumuşak olsun isterseniz fazladan bi dişli yararınıza olabilir.
Vites oranlarını hesaplama aracı sadece fikir verecek yine bu oranları denediğinizde ne olduğunu anlayacaksınız, ve bisikletten bisiklete güç aktarım farkları olur, yani denemeden bilemezsiniz :)
Dişliler üzerindeki diş sayılarını yazıp hesaplıyorsunuz;
(link)
 
Küçükken vites sayısı fazla olunca bisiklet daha hızlı gider sanırdık hey gidi günler hey gerçekler bazen çok acı verici oluyor meğer herşey kondisyon ile alakalıymış.
 
  • Beğen
Tepkiler: Lawyer58
Bence fazla bi fark yok ben 30 vites kullaniyorum suan deore ama ahim sahim bir fark yok he arkadaslarin dedigi gibi tirmanislari etkileyebilir ama duzde zaten 30. Viteste pedal basamassin uz ve cok egimli bayirlardan asagi inerken ben onu kullaniyorum eski bisikletim 21 di dert etme icine sineni al
 
  • Beğen
Tepkiler: Lawyer58
Geri