Sabırla yolunuza devam etmenizi dilerim. Sonunda çok büyük bir keyifle bineceksiniz bisikletinize.
Yakın zamanda benzer bir çalışma (
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=135884&highlight= ) yapmış bir kişi olarak size kısa bazı deneyimlerimi ve düşüncelerimi aktarmak isterim:
1. Eğer orta göbeğin yatakları aşırı paslanmış ve bu nedenle değişecekse, eski italyan ve fransız kadrolarda olduğu gibi hem sağda hem solda saat yönüne doğru sıkışacak, tersine de açılacaktır. Oysa diğer ve bugünkü bisikletlerde sol taraf saat yönüne doğru açılacak şekilde imal edilmektedir. Böyle bir sorunla karşılaşırsanız bana yazabilirsiniz. Ama her şeye rağmen yatakları ve sıkma vidalarını söktükten sonra atmayın. Belli olmaz, belki ilerde ihtiyacınız olabilir.
2. Bazı kadrolarda jant'ın fren flanşı ile fren bacaklarını kadroya bağlayan pivot vidası arasındaki uzaklık fazladır. Örn. bendekinde bu mesafe 65-70 mm gibiydi. O nedenle yeni tip yol fren bacaklarını olduğu gibi takmak mümkün değildi. Ancak bu bisiklette kadro üzerindeki fren bacakları da fransız "mafac" olduğu için onları gönül rahatlığıyla ve biraz da nostalji keyfiyle kullanmayı tercih ettim. Umarın sizdeki Sarda'nın böyle bir sorunu olmaz. Bana kullandığınız fren bacaklarının kadro bağlantı vidasından fren pabuçları hizasına olan mesafesini ölçüp yazarsanız çok sevinirim. Sanırım sizinkiler benim tasarladıklarıma da uyacak gibi ve benim için önemli bir bilgi olacaktır.
3. Resimlerden gördüğüm kadarıyla 7'li vidalı ruble kullanacaksınız. Neden rubleyi kaset olarak düşünmüyorsunuz? 8'li bir kaset size ilerde daha kolay başka seçeneklere geçmenizi sağlar. Zincir kalınlığı değişmeyecektir. Aldığınız vites kolları eğer sadece 7 vitesi destekliyorsa, yine siz 8'li ruble kullanabilirsiniz. Bu dişlilerden ya en büyüğünü ya da en küçüğünü, arka aktarıcının sınırlayıcı vidalarını ayarlayarak 7'li index'e inirebilirsiniz rublenizi. Ben de başta sizin gibi 7'li kullandım, ama yakın zamanda kaset'e geçtim ve şimdi shimano 11-32D kaset ruble kullanıyorum. 11'li dişliyi iptal edersem 13-32D, 32D dişliyi iptal edersem 11-28D rubleye dönüştürebilirim aynı malzemeyi. Birincisi daha fazla tırmanmaya yönelik, ikincisi ise daha çok yol tarzı ve hıza yönelik olur. Gerçi index'li vites kolu yerine yine nostaljik sürtmeli-sürekli değiştiricileri tercih ettiğim için, böyle bir sınırlama gereği duymadım, çünkü vites kolum 8 vitesi sorunsuz değiştiriyor.
4. Renk konusunda çok da fazla modern hatlar yerine çelik kadronun incelik ve zerafetine uygun renkler veya çizgiler de kullanabilirsiniz.
Başarılar...