Scudo Sports

23 yıllık italyan sarda yarış bisikletimi restore ediyorum

Teşekkür ederim. Benim için paha biçilemez bir değeri var göz göre göre de çürüyüp gitmesine izin veremezdim. Hem hobi olsun hem spor olsun istedim hobi kısmındayım hafta başında da yola çıkarsam daha özgür daha mutlu olurum :)
 
Scudo
Çok güzel bir uğraş içindesiniz, tamamlanmış halini görmeyi sizin kadar çok istiyorum inanın, yalnız o aynakolu söküm aşamasında baya bir uğraşacaksınız gibime geliyor.
 
Sabırla yolunuza devam etmenizi dilerim. Sonunda çok büyük bir keyifle bineceksiniz bisikletinize.
Yakın zamanda benzer bir çalışma ( https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=135884&highlight= ) yapmış bir kişi olarak size kısa bazı deneyimlerimi ve düşüncelerimi aktarmak isterim:
1. Eğer orta göbeğin yatakları aşırı paslanmış ve bu nedenle değişecekse, eski italyan ve fransız kadrolarda olduğu gibi hem sağda hem solda saat yönüne doğru sıkışacak, tersine de açılacaktır. Oysa diğer ve bugünkü bisikletlerde sol taraf saat yönüne doğru açılacak şekilde imal edilmektedir. Böyle bir sorunla karşılaşırsanız bana yazabilirsiniz. Ama her şeye rağmen yatakları ve sıkma vidalarını söktükten sonra atmayın. Belli olmaz, belki ilerde ihtiyacınız olabilir.
2. Bazı kadrolarda jant'ın fren flanşı ile fren bacaklarını kadroya bağlayan pivot vidası arasındaki uzaklık fazladır. Örn. bendekinde bu mesafe 65-70 mm gibiydi. O nedenle yeni tip yol fren bacaklarını olduğu gibi takmak mümkün değildi. Ancak bu bisiklette kadro üzerindeki fren bacakları da fransız "mafac" olduğu için onları gönül rahatlığıyla ve biraz da nostalji keyfiyle kullanmayı tercih ettim. Umarın sizdeki Sarda'nın böyle bir sorunu olmaz. Bana kullandığınız fren bacaklarının kadro bağlantı vidasından fren pabuçları hizasına olan mesafesini ölçüp yazarsanız çok sevinirim. Sanırım sizinkiler benim tasarladıklarıma da uyacak gibi ve benim için önemli bir bilgi olacaktır.
3. Resimlerden gördüğüm kadarıyla 7'li vidalı ruble kullanacaksınız. Neden rubleyi kaset olarak düşünmüyorsunuz? 8'li bir kaset size ilerde daha kolay başka seçeneklere geçmenizi sağlar. Zincir kalınlığı değişmeyecektir. Aldığınız vites kolları eğer sadece 7 vitesi destekliyorsa, yine siz 8'li ruble kullanabilirsiniz. Bu dişlilerden ya en büyüğünü ya da en küçüğünü, arka aktarıcının sınırlayıcı vidalarını ayarlayarak 7'li index'e inirebilirsiniz rublenizi. Ben de başta sizin gibi 7'li kullandım, ama yakın zamanda kaset'e geçtim ve şimdi shimano 11-32D kaset ruble kullanıyorum. 11'li dişliyi iptal edersem 13-32D, 32D dişliyi iptal edersem 11-28D rubleye dönüştürebilirim aynı malzemeyi. Birincisi daha fazla tırmanmaya yönelik, ikincisi ise daha çok yol tarzı ve hıza yönelik olur. Gerçi index'li vites kolu yerine yine nostaljik sürtmeli-sürekli değiştiricileri tercih ettiğim için, böyle bir sınırlama gereği duymadım, çünkü vites kolum 8 vitesi sorunsuz değiştiriyor.
4. Renk konusunda çok da fazla modern hatlar yerine çelik kadronun incelik ve zerafetine uygun renkler veya çizgiler de kullanabilirsiniz.
Başarılar...
 
teşekkür ederim haluk abi bisikletin kadro hariç her yeri pas içinde kalmıştı üzerindeki tüm sistemi attım yeni nesil aldım. tabiki ön arka fren bacaklarını takarken bende baya büyük bir sorunla karşılaştım eski bacakların vida boyu uzundu montajında sorun yoktu bu shimano serisinde vida boyu kısa geldi diş teknisyeni olduğum için milimetrik çalışma yapacak ekipmanım sayesinde kadro üzerinde ve eski bacakların sabitleme pullarında genişletme yaparak fren sistemlerini sorunsuz şekilde taktım. Aynakol meselesi dediğiniz gibi paslanmış geçen hafta denedim açılmadı bu hafta denedim lokma takımı bozuldu :) bütün günümü bisikletime ayırsam 2 gün içerisinde biter ama uğraşmak hoş güzel duygu bişeyleri yapmak başarmak güzel. tek kafama takılan problem orta göbek değişicek olması ama değişen göbeğinde aynakola uyması o aşamaya gelince resimlerini atıcam inşallah böyle bi çalışma yapmak isteyen arkadaşa örnek teşkil eder. tekrar teşekkürler
 
(link)
sanırım yavaş yavaş bişeyler ortaya çıkıyor :)

(link)
(link)
(link)

veeeee ön ve arka frenlerde 1 cm lik sorunn :)
(link)
(link)
sanırım 35000 devirlik mikro motor, alev uçlu sonsuz elmas frezlerle canavar frezlere iş düştü :)
(link)
birşeyleri başarmak çok güzel bir duygu ...
 
@zafer bakırhan

Sorun fren kaliperlerinde değil, en başından bu yana teknik desteği tam alamamaktan kaynaklı diye düşünüyorum. Yanlış anlamayın amacım asla kötülemek ya da yeğermek değil fakat bir çok parça, hatta tamamı olmaması gereken komponentlerin bileşiminden meydana gelmiş durumda. Açıkcası çokta konuşmak istemiyorum fakat yine bilin isterim kadronuzun fren kısmında ki sorunu kaliperlerden değilde tamamen kadronuzuna almış olduğunuz jant ebadı ile alakalı bir durum. Emeğiniz takdire şayen fakat bu emeğide biraz doğru ve yerinde değerlendirmek gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
doğukan bey herkesin görüşü benim için önemli. Yalnız bisikletin kadro hariç her parçasının böyle olmasını kendim istedim nedeni nostalji bi bisiklet olması orjinal hiçbir parçası bulunmamakta böyle ufak tefek sorunlar çıkması beni üzmedi aksine uğraşmak güzel emek güzel.iyi bir bisiklet tamircisine gittim bu bisikletin benim için çok değerli olduğunu ifade ettim jant 100 tl ise 200 dediler sıradan eski tip fren koluna takımı 20 ise 60 dediler fren bacaklarına 40 yerine 80 dediler insanları dış görünüşüne bakarak yargılayan kazıklayacağını zanneden esnaftanda esnaf olmaz. internet çağındayız hangi parça hangi ülkede hangi şehirde nekadar biliyoruz okuyoruz. 1 e 5 ekleyip satmanın manası ne. fren bacaklarının zaten janta sorun çıkartıcağını biliyodum halledilecek bir konu çözümü basit. bu arada eski jantım 27'' ti. şuan üzerinde bulunan jantlarda 27'' . sorun bence jantta değil kullandığım fren bacaklarında diye düşünüyorum.
 
@zafer bakırhan

Hangi parçalar üzerinden böyle bir kanıya vardınız bilmiyorum fakat sıradan parçalar dışında, rare diye nitelendirilen her parça dönemine, üretim adetine ve şekline göre günümüzde de yüksek diye tabir ettiğimiz ücretlerden fiyatlandırılabilirler. Ki bu burada sıradan satıcı için ya da esnaf içinde geçerli olmakla beraber dünyanın neresine giderseniz gidin, motorlu olur motorsuz olur her türden klasik değeri taşıyan obje için geçerli olacak değişmez durumlardır. Kazıklar, kazıklamaz - yüksek fiyat çeker, çekmez bilemem yalnız parçanın durumuna göre tabii ki farklılık mutlaka gösterecektir. Herneyse yine kendime hakim olamadım, en güzeli tamamen gözlemlemekti fakat son olarak yine tavsiyem jant ebatlarını kontrol etmeniz yönünde olacaktır, en düşük kalitede üretilmiş bir bisiklette dahi brake-bridge, fork-crown mesafeleri 27" ölçülerde çamurluklarda kullanıldığı varsayılsa bu kadar açık olmamalıdır.
 
zaten asıl mesele orjinal parça bulamama. eski jantlar bahsettiğim gibi 27'' farklı inçte jant takamam nedeni ön attırıcının altında aynakolun arkasında bisiklet ayak yuvası bulunuyor 28'' jantta dış lastiksiz sorun olmaz ama lastiği takıp yuvasına oturttuğumuzda ayak yuvasına çarpacak ve kesinlikle dönmeyecek sanırım resimlerde görünmüyor . bu arada isteyen tamirci yada parçacı istediği fiyatı çekebilir biz müşteriler kabul ederiz- etmeyiz ayrı. eğerki klasik parçalar için fiyatlandırmada bulunmuş olsalar istedikleri fiyatı verirdim klasik değeri dahada artmış olurdu.
 
zaman kaldığı kadarıyla elimden gelenler
Bu akşamlık bukadar eski aynakol sorun çıkartmazsa sıra ona gelicek
 
Zafer abı cidden güzel bir restorasyon bızı beklıyor.Aynakolu soktukten sonra belkı gobekte dagıldıysa degısmesı gerekıyor.Furc takımına da söküp elden gecırmek lazım.32 lık anahtarla gidon bogazından sokebılırsınız.Hem bakımını yaparsınız ,greslersınız.Belkı de yenı furc takımmı alınabılır.Fıyatları uygun zaten. Hem de eskı reflektoru cıkartırsınız. Biraz sırıtıyor gıbı geldı
 
Ebubekir dediğin gibi göbek değişecek dağılmış. daha çok yapılacak işlem var fırsat kaldıkça müsait oldukça yapmaya sizlerle paylaşmaya çalışıyorum. reflektörde çıkacak bu akşam fren vites kollarını taktım çıkarttım aynakol göbekle uğraşırken kalanalık yapmasın diye bir sonraki aşamada jantlar, gidon sele ne varsa çıkartıcam. en son birleştirme aşamasında gidon boyunuda indirmem lazım.
Yolruldumm :)
 
@zafer bakırhan

Zafer abı su anda sele borusuyla ve selenın yesıl demırı bıraz sırıtıyor gıbı .Sele borusunu bantladınızmı yoksa kendı rengımı tam cozemedım.Onlarda sıyah olsa ya da sarı olsa dahabır guzel olur. Gıdonsargısı sarı olsa da olur mu dıye bır paintten deneyeyım dedım :) (link)
 
Merhaba Zafer Arkadaşım.
Frenler konusunda bu tür bir sorunla karşılaşabileceğinize daha önceki mesajımda değinmiştim: "Bazı kadrolarda jant'ın fren flanşı ile fren bacaklarını kadroya bağlayan pivot vidası arasındaki uzaklık fazladır. Örn. bendekinde bu mesafe 65-70 mm gibiydi. O nedenle yeni tip yol fren bacaklarını olduğu gibi takmak mümkün değildi."
Ancak resimlerden gördüğüm kadarıyla bisikletinizin kadrosu 27" değil, 28" jantı kabul edebilecek gibi gözükmesine rağmen (Doğukan beyin belirttiği gibi), alt çatalın (chain stay) köprüsüne bakınca bunun dediğiniz gibi pek mümkün olamayacağını görüyorum. Bu durumda sanırım yine 27" ile devam edeceksiniz ve benim sorunumu yaşayacaksınız. Fren bacaklarının uzunluğu (buna "reach" deniyor) modern yarış frenlerinde 53-57 mm. bunun ötesindekilere long reach olarak tanımlanıyor. Örneğin tektro'nun r556 veya r559 modeli 73 mm reach'e sahip. Dolayısıyla bizim sorunumuza çözüm oluyor. Ancak bunu yabancı sitelerden almak gerekiyor. Fiyatı da 39 USD civarında. Bunu8n dışında Shimano'nun r451 modeli long reach diye anılıyor ama gördüğüm kadarıyla yine de tekro'nunki kadar uzun değil.
Şu anda ben Eskişehir muratoğlu bisikletten uzun bacaklı bir kaliper fren (25 TL) alıyorum, çok ucuz, fazla bir kalite beklentim yok, bir şansımı denemek istedim yine de. Eğer yeterli kalitedeyse takacağım. Bu durumda size de yazarım. Olmazsa başka bazı modifikasyon düşüncelerim de var tabi bu arada. ;)
 
sele borusunu pasta cila ile cilaladım Ebubekir, üzeri şuanda bant. Eline sağlık güzel durmuş fren vites kollarıda siyah çok ta hoş olur diyorum sence ! :)

Haluk abi çok teşekkür ederim frenlerle alakalı sorun çıkacağının ta restore çalışmamın başında farkındaydım. daha çok nostaljinin dışında bir çalışma yapıyorum ama ileride olurda nostaljiye dönmek istersem muhakkak görüşlerinize başvurucam abi. bu arada yeni kaliper frenlerin takılmış halini görmek isterim :)
 
@zafer bakırhan
Gıdon bandı ıcın soyle bır ornek buldum fena durmuyor gıbı :) (link)
 
Şimdi farkettim Zafer, sen de zaten shimano r451 kullanmışsın ve kaliper sorununu çözmüş durumdasın.
Çalışmalarının devamı ile ilgili haberlerini bekliyorum:)
 
evet haluk abi tek sorun vida yuvalarında birde eski fren ayaklarındaki sabitleyici vidaları genişletip ekleyerek tam uyum sağladım. şimdide fren pabuçlarını 3-4 mm aşa alırsam frenle jant uyumuda tam olucak . abi senin çalışmalarıda bekliyoruz
 
Son hali gayet güzel görünüyor. Kuyruğuna gelmişsiniz. Hayırlı olsun şimdiden..
 
@Serkan HODANCI

Teşekkürler serkan. Aslında bir an önce bitse de turlasam diye sabırsızlanıyorum :)
 
Geri