Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

25 Şubat 2018 Akra Gran Fondo Antalya

Bende uzun parkurda yer aldım. Yarış organizasyon olarak ilki düzenlenmesine rağmen oldukça başarılı idi. Kendi sıkıntım ilk 10 kilometre de iki mataramı da tümseklerde düşürdükten sonra geriye kalan süre zarfında gruptan kopmamak için susuz kalmam. Son yokuşlu olan bölümde gruptan koptum geriye kalan 12 kilometreyi genç bir arkadaşla beraber çevirdik. Umarım her sene düzenlenir ve her sene katılırız. Emeği geçen herkese teşekkürler.

WhatsApp Image 2018-02-25 at 13.09.30.jpeg WhatsApp Image 2018-02-25 at 13.10.27.jpeg
 
Scudo
Nötral start gerçekten çok çabuk verildi ilk 15 dk 40in üzerinde ortalama vardı düzlükte bi ara 44lere çıktı bu. Bol atak vardı. Uzun parkura katılanların çoğu idmanlıydı anladığım kadarıyla. 50 60 kişi kadar olan grubu silkelemeyi kimse başaramadı. Ta ki maalesef yeşil pedal grubundan birileri takımları için bencilce hamle yapana kadar.

Yarışın 70-80. kmsinde hala belirgin bir kopma olmadı. Kaçan 5-6 kişiyi 50 kişilik ana grup en fazla 4-5 dk içinde yakalıyordu. Fakat bahsettiğim kilometrelerde YEŞİL PEDAL grubundan birisi yarışın ön orta sırasında pedal çevirmeyi bıraktı; arkasındaki yaklaşık 20-30 kişi(hemen arkasında ben) bu arkadaş yüzünden pedal çevirmeyi bıraktık. Sağdan soldan geçenlerin gitmesini bekledik. Aksi durumda ani manevrayla arkasından çıkmaya çalışsak kaza kaçınılmazdı. Hatta bağırdım bu arkadaşa "çevirmeyeceksen kenar geç, milleti yavaşlatıyosun burada" diye. Haklı olduğunu düşünen şahıs da kendince bir şeyler söyledi. Ama bunu o an atak yapan Gökhan Uzuntaş'ı koparmak için yaptığı çok belliydi. Nitekim başarılı da oldu. Bu profesyonellik midir? Bence değil! Bireysel bir yarışta çirkefliktir bu. Orada bireysel olarak maddi manevi fedakarlıklar yapan 20-30 kişiyi yarıştan düşürmüştür bu arkadaş. Sorumsuzca davranışı yüzünden insanları yarıştan düşürmüş ve kaza olma ihtimali doğurmuştur. Bu durum galibiyete leke sürmüştür.
Gökhan Uzuntaş'ın böyle olaylara ihtiyacı olduğunu sanmıyorum yarışı kazanmak için.

Dağılan 2. gruptan öne doğru atak yapabilen az kişi çıktı.Rüzgar yüzünden doğru düzgün toplanamadı o grup. Bir süre 5-6 kişi gidebildik. Yokuşlarda iyice dağıldı. Ben ön gruptan düşen bi kaç kişiyi yakaladım sonrasında yarış bitti.

Bu arada polisler yüzünden bir kaza yaşamama ramak kalmıştı.. Trafiği her yöne kapatmamışlar. Kavşaklardan kontrollü şekilde araçların geçişine izin veriyorlardı. Tam ben geçerken kavşaktan araçlardan 2 tanesini geçirdiler. Araçlardan biri benim geldiğimi farketmedi. Arabayla burun buruna geldim orada durup 2 aracın geçmesini bekleyip yola devam ettim.

Yarışta olumsuz noktalar
Nötral startın 15-20 saniye sürmesi :)
Yollarda bolca çukur vardı. Yani yama falan şeklinde ufak tefek şeylerden bahsetmiyorum baya 10 cm derinliğinde çukurlar.
Yönlendirmeler bazı noktalarda kafa karıştırıcıydı. Yanlış yöne gidenler olmuş.
The land of legends isimli oteli tanıtıcaz diye otelin içine soktular. Otel zemini ve yolları yarışmaya pek müsait değildi. Burada tek sucu kaldırımın yüksek noktasına gelmek olan bi kaç kişi geride kaldı. Biraz saçma bi tanıtım oldu.

Edit: Bu arada bahsettiğim bi üst mesajda fotodaki 116 numaralı şahıs.

@celilcetiner Celil bey üzerinde Alanyaspor forması olan sizseniz şayet. Beraber sürdük bir süre :)
 
@Özhan Akgöğ evet benim susuzluktan hatırlayamıyor olabilirim kusura bakmayın :)
 
@Özhan Akgöğ Hatırladım şimdi tekrardan teşekkür ederim son kilometreler bitmek bilmedi. Hız tümsekleri ve çukurlar en çok benim canımı sıktı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özhan Akgöğ
@Özhan Akgöğ

Teşekkürler yarışın perde arkası,madalyonun diğer yüzü :harika:

@Özhan Akgöğ

Tavşan vazifesini gördü ,hız düşürdü,bence sizin ekip arkadaşınız olmalı ,ikili fırtına gibi basarak ,yavaşlayan arkadaşı geçerek ,ikili çalışma,
tabi bunun için önceden partneriniz olmalı aynı performansa sahip olmanızda önemli,hatta 3 'lü bir ekip oluşturabilirsiniz,

Yollarıda bi zahmet yapsın antalya belediyesi,milleti çukurlara sokmanın alemi yok,ayrıca mehmet ali dostumda söyledi ,yarış başlangıcında öndeki araç hıza ayar çekecekti,milleti patlatmanın anlamı yok,mutlu hoca işi bilen birisidir,mutlu erçevik hoca tekirdağ şarkoy yarışında araçta idi ,elinde megafon ile, milleti çok güzel idare etti,araç çok hızlı değil idi,ve düşük tempo ile başladık,öyle 35 -40 km olmadı,.
 
@Kudret Kurtcebe
Kudret bey profesyonel yarislarda gordugumuz bir durum evet domestiklik yapmasi olagan. Takim olabilir. Ama domestik tasima isi bittikten sonra grubun onune gelip durmuyor yarista gayet yolun kullanilmayan kenarina gidiyor. Sayet bu sahsin yaptigi gibi yaparlarsa cok fazla kaza olur.

Ben zaten "duracaksan kenarda dur" dedim. Viraja girilen yolda adam pedal cevirmeyi birakti. Dedigim gibi profesyonelce degil tamamen etik olmayan bir sekilde, bencilce ve kazaya sebep olma pahasina bunu yapti.

Yani burada gelip sizlanmak gibi bi niyetim de yok. Belki siralama ayni olcakti. Ama dedigim gibi o kadar maddi, manevi fedakarlik edip bu yarislara katilan insanlarin yarista bu tarz olaylarla karsilasmasi genel olarak beni rahatsiz ediyor.
 
@Özhan Akgöğ

Esasında buna verilecek bir takdik olmalı,yani bu arkadaş bunu yapıyor ve etik değil,ona verilecek en iyi cevap dediğim gibi önceden sıkı hazırlanmış 3 kişilik bir ekibin bu arkadaşı sollayarak onu geride bırakması,ve tozunu yedirmesi olabilir.bu arkadaşıda iyi tanımak bir sonraki yarışlarda onu mercek altına almak,
 
@hamlet2006
GVA, Sagan, Cavendish, Kittel, Degenkolb ve bunlar gibi daha nice elit sporcunun o tür yarışları B hedefi hatta C hedefi olarak göreceğini düşünüyorum. Türkiye Turu Sam Bennet'in olsun, Sagan'ın hedefi Roubaix yani. Yakında anıtsal klasikler geliyor, hemen beraberinde üç büyük tur. Form zirvelerini mutlaka bu tür A hedeflere göre yapıyorlardır. Şu anda form sivriltmenin hiç bir anlamı yok. Bol bol kondisyon yüklüyorlar. Zaten dikkat ettiyseniz Avusturalya turundan Arap turları bitene kadar hepsi de yata yata birer tane C hedefini kazandı bile.
GVA'nın rüyası Ronde von Vlaanderen diyorum
@Kudret Kurtcebe Gelsin Nisan:krsn:
 
@MehmetAliB.

Yorum yazan arkadaşlara bende katılıyorum.

Ailemle etkiliğe katıldım 4. gran fondom (kayseri-nevşehir-çeşme)ama bu kısada ilk yarışım oldu.En keyif aldığımda bu oldu.

Akra otel gücünü alarak güzel bir organizasyona katıldık,emeklerinden dolayı kendilerine teşekkür ederim.

İlerleyen yıllarda Çeşmeyi aratmayacak bir organizsayon.Çeşme'nin yolları çok kötüydü.

Yarışa sondan başladım ailem olunca anca yetişdik ama dedikleri doğru daha başta ısınmadan son gaz yaklaşık 100 kişi arayı açtı .

İlerleyen kısımda expo yolunda önümde 3 grup vardı biz 4.gruptaydık rüzgar çok bu gruplara yetişmek isteyen yoktu grubumu çok çektim ama atak yapmayı düşünen çıkmadı .

Köy yolunda grubu geçip dar köy yolunda önden fırlayıp o meşhur 3 yokuşuda geçince arkamda kimse kalmamış:)


Tahminin 100 civarı bisikletci etkin bir grup çalışmasıyla finişe vardı derken 132 .olmuşum.

Isınmadan nasıl böyle hızlara çıkıyorlar ilginç nötral start kısa sürede verilmesi iyi olmuyor.

Mehmet Ali kardeşim sana mesaj yazdım cevap vermiştin ama telefonla aradım dönüş olmadı beraber giderdik finişe .

Başka yarışlada görüşmek isterim trans continentalde başarılar.
 
Uzun parkurun birincisi Gökhan Uzuntaş, kısa parkurun ise Mustafa Şirin oldu

Tour of Antalya’nın kapanış gününde düzenlenen AKRA Gran Fondo Antalya’da 460 bisikletçi mücadele etti. Uzun parkurun birinciliğini Gökhan Uzuntaş elde ederken kısa parkurun birinci ise Mustafa Şirin oldu.

T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, T.C. Antalya Valiliği, Antalya Büyükşehir Belediyesi, Muratpaşa Belediyesi, Türkiye Bisiklet Federasyonu ve Türkiye Spor Yazarları Derneği’nin destekleriyle gerçekleştirilen AKRA Gran Fondo Antalya’da yüzlerce bisikletçi yarıştı. Antalya Milletvekili İbrahim Aydın, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel ve eşi Ebru Türel, Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Türkiye Bisiklet Federasyonu Başkanı Erol Küçükbakırcı, AKRA - Barut Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Barut, AKRA - Barut Hotels Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Barut, Corendon Turizm Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yıldıray Karaer, Antalya Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürü Burhanettin Hacıcaferoğlu, Antalya Tanıtım Vakfı Başkanı Yeliz Gül Ege ve Tour of Antalya’ya katılan Polartec-Kometa takımının Genel Menajeri Ivan Basso da AKRA Gran Fondo Antalya’nın startında bisikletçiler ile bir araya geldiler.
Sporcular, Antalya’nın simge yerlerinden geçti

AKRA Hotel önünden (Erdal İnönü Parkı) verilen startın ardından AKRA Gran Fondo Antalya katılımcıları; Lara Turizm Yolu, Belek Turizm Caddesi, The Land of Legends Oteli ve EXPO yolu gibi Antalya’nın simge bölgelerinden geçtiler.
Organizasyon başarısı sayesinde parkuru sorunsuz geçen bisikletçiler, ihtiyaç duydukları anlarda ise AKRA Gran Fondo Antalya ekiplerinden yerinde yardım aldılar. Uzun parkur birinciliği Gökhan Uzuntaş’ın oldu
Organizasyonun 128 kilometrelik uzun parkurunun ilk üç ismi şu şekilde oluştu:

1- Gökhan Uzuntaş (Bursa Yeşil Pedal Spor Kulübü)
2- Turgay Germen (Fiberli Antalyaspor)
3- Viktor Federov (Dnepr Masters)
72 kilometrelik parkurun ilk üç ismi şu şekilde sıralandı:
1 - Mustafa Şirin (Shimano)
2 - Sinan Kartal (Trakya Bisiklet Kulübü)
3 - Volkan Arslan (Bolu Gençlik Merkezi)
 
@sadi imren

Sadi selam,organizasyonda emeği geçen tüm kurumlara teşekkürlerimi iletirim,yanlız,yarışa katılan arkadaşların,burdan verdiği mesajlar Doğrultusunda ,şunu söylemek istiyorum,
Antalya belediyesinin yapacağı işler var.yarış etabının çukurlardan arındırılması,
Ayrıca bisiklet federasyonunun dikkat edeceği bir hususta çıkışta yarışçıları at gibi koşturmamak,öndeki araç fazla hızlı gitmeyecek ve megafon ile tüm yarışçılar yönlendirilecek,aracı hiç bir yarışçı geçmeyecektir,tekirdağ şarkoy yarışında mutlu erçevik hoca 313 kişiyi ,araçtan megafon ile çok iyi idare etmiştir yarış start yerine düşük tempo ile gidilmiştir,böylelikle yarışçılar sert eğimlere ısınarak girmişlerdir ,72 km boyunca 19 eğimler ile 313 kişi boğuşmuştur ,35 km hızla esen rüzgara karşı çetin mücadele vermişlerdir,
Gazi köyün berbat yollarının onarılması tekirdağ belediyesini ilgilendirir,seçilecek etapların bozuk asfaltlarının onarılması şarttır.
 
@Kudret Kurtcebe ağabey umarım organizasyon sorumluları senin söylediklerini görür ve hatalarından ders çıkarır. Tecrübe ile sabit söylediklerin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
@MehmetAliB.

Paris rube denince ben oradayım,yani mehmet ali dostum netteyim,:D
 
Güzel bir yarıştı, Akra Granfondo 2 yarışı bence bu seneki yarıştan daha çok ilgi toplayacak ve daha güzel olacaktır.
 
@MehmetAliB.

Öndeki iki aracın hızları çok önemli,start olduğu zaman araçlar gaza basamaz,25 km hızı aşmayacaklar,en az 1 km ısınma turu olacak ,megafondan hıza geçilecek yerde başla komutu ile pedalşörler atağa geçecek,gran fondo yarışlarında illaki önü tutmak isteyenler olacaktır,burada püf nokta şudur ,sağa sola ani kaçışlar risklidir,arkadan gelen size çarpabilir,uzun inişlerde çok süratli inenler,sağdayım ya da soldayım diye uyarı yapmalı,takım halinde yarışanlar zati önceden idman çalışmalarının semeresini görecekler,örnek,Nashira takımı,takım alaylılar ve millilerden kurulu,55 kategoride uzunda ismail iltir birinci ikinci ali rıza dostum oldu,ali dostum kaza yaptığı halde mücadeleye devam etti,,,,

@hamlet2006

Üstteki resimde bence iki araç en sağda ve solda olur ise ve araçların arkasında kimse olmaz ise çıkışta sıkışma olmaz diye düşünüyorum,
araçların arkasında kimse olmaz ,pedalsorler ona göre yerlerini belirler,
 
@Kudret Kurtcebe Abu Dhabi Tourundaki suç Arapların zengin olmasından kaynaklanıyor.
Nötral startta kullanılan lüks otomobilin ''otomatik fren sensörü'' varmış ve birden devreye girmiş;araba otomatik fren yapmış.Normal bir otomobil olsaymış kaza olmayacakmış:DBana ilginç geldi Allahtan sporculara birşey olmadı
 
Geri