Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

28" Tur Bisikleti Jant Seti Önerisi

Shimano Metrea pek tutmayan bir seri. Bir de 24 tel yanlış hatırlamıyorsam. O sebeple vazgeçmiştim.

Decathlon içindeki setler de hep az telli abi.

Mach1 diye bir marka şuan popüler ve her satıcıda görüyorum. Fransa malıymış ama sence iyi midir?

Mach1 ile bütün ilişkim bu: Lastik hakkında sorular ve cevaplar
En azından sorulara cevap veriyorlar (Mavic de veriyor).

İç piyasaya dolması iyi olmuş, çember arayanlar tamamen çözümsüz kalmıştı.

(link)
yüksüklü (hatta çift kat yüksüklü) olsa daha iyiydi. Bir yerlerde denk geldi mi öylesi?

Edit, ek: Çift kat yüksüklü ürünleri yokmuş. Tek kat yüksüklü şunlar var:
(link)
(link)
 
Scudo
Bunu önereyim kendimce :
(link)
Fiyat acayip uygunmuş. Resmen yedek al koy kenara diyor insan 😄

Mach1 ile bütün ilişkim bu: Lastik hakkında sorular ve cevaplar
En azından sorulara cevap veriyorlar (Mavic de veriyor).

İç piyasaya dolması iyi olmuş, çember arayanlar tamamen çözümsüz kalmıştı.

(link)
yüksüklü (hatta çift kat yüksüklü) olsa daha iyiydi. Bir yerlerde denk geldi mi öylesi?

Edit, ek: Çift kat yüksüklü ürünleri yokmuş. Tek kat yüksüklü şunlar var:
(link)
(link)
Abi dün bayağı bir bakındım. Sanırım jant için istediğim ürün artık Dt Swiss 545d 28" 36 delik.

Ne yazık ki mağazadan satış yok. Yurtdışından da 30 euro altında kalmasına rağmen getiren site bulamadım. Türkiye içinde sahibindende iki kişi satıyor. Biri çok yüksek fiyat çekmiş. 27 euroluk jantı 2700 liradan satıyor. Diğeri nispeten daha uygun fiyatlı ama kargo ile satış yapmıyor. Satıcı İstanbul'da. Maksimum sistem ağırlığı tek teker için 140 kg diyor. Bu benim için çok iyi bir değer.

535d diye bir modeli şuan Dt Swiss'in sitesinde gözüküyor. 545d direkt ana sayfada çıkmıyor o ilginç. Acaba 545 eski seri 535 yeni seri mi? Benzer özellikleri var ama emin olamadım.
 
...Abi dün bayağı bir bakındım. Sanırım jant için istediğim ürün artık Dt Swiss 545d 28" 36 delik.

Ne yazık ki mağazadan satış yok. Yurtdışından da 30 euro altında kalmasına rağmen getiren site bulamadım. Türkiye içinde sahibindende iki kişi satıyor. Biri çok yüksek fiyat çekmiş. 27 euroluk jantı 2700 liradan satıyor. Diğeri nispeten daha uygun fiyatlı ama kargo ile satış yapmıyor. Satıcı İstanbul'da. Maksimum sistem ağırlığı tek teker için 140 kg diyor. Bu benim için çok iyi bir değer.

535d diye bir modeli şuan Dt Swiss'in sitesinde gözüküyor. 545d direkt ana sayfada çıkmıyor o ilginç. Acaba 545 eski seri 535 yeni seri mi? Benzer özellikleri var ama emin olamadım.
Sahibinden'de bir tane 32 delik buldum, 36 deliklileri bulamadım.
(link)

535'lerin iç genişliği 19 mm, 545'lerin 21 mm. Trekking bisikletleri için normalde 19 mm tercih edilir, trekking bisikletlerinde yaygın olarak kullanılan lastik kalınlıkları için 19 mm daha iyi, 21 mm daha sağlam olur. Trek FX 2'nin orijinal jantları 21 mm.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Sahibinden'de bir tane 32 delik buldum, 36 deliklileri bulamadım.
(link)

535'lerin iç genişliği 19 mm, 545'lerin 21 mm. Trekking bisikletleri için normalde 19 mm tercih edilir, trekking bisikletlerinde yaygın olarak kullanılan lastik kalınlıkları için 19 mm daha iyi, 21 mm daha sağlam olur. Trek FX 2'nin orijinal jantları 21 mm.
Bu arkadaşın elinde 36 delik varmış. Yorumlarda sordum. Bayağı bir ilanı var bisiklet dükkanı mısınız dedim elden satıyorum diye cevap aldım. Hayır kargoyla da göndermiyor. Kalkıp gideceğim İstanbul'a adam yerinde olmayacak vs... Sıkıntı iş. Yurtdışından jant gibi büyük ebatlı ürünleri getiren bir site biliyor musun abi? Bike & Discount'tan gidon getirtmiştim. Bayağı ebatlıydı ama göndermişlerdi. Jant için 30 euro altında olmasına rağmen göndermiyor.
 
...Kalkıp gideceğim İstanbul'a adam yerinde olmayacak vs... ...
Aman dikkat, Sancaktepe tehlikeli yermiş (1, 2) :)
Kargoyla gönderip geri gelen çok olduysa bıkmıştır.

Ünlü bir yer bilmiyorum. Biraz bakınayım, bir yerlerde çıkar belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Herkese merhaba, 125 kilo biri olarak (kilom 135 iken de aynı bisiklete biniyordum) 2 yıldır ön ve arka 32 tel jant kullanıyorum. Haliyle yılda 2 defa falan jant teli kırılıp beni bıktırıyor. Üstteki mesajlarda belki bahsetmişimdir emin olamadığım için özet geçtim.

Almaya karar verdiğim jantların 36'sı Türkiye'de 1 adet. 32'si ise 5 adet kalmış. Ön 32 arka 36 olarak kullanmam mantıklı olur mu? Yoksa 32 - 32 kaliteli bir jant, kaliteli bir göbek ve kaliteli teller ile örüldüğünde gayet sağlam olur der misiniz?

36 olanı arkada kullanayım diyorum fakat göbek bulma ihtimalim çok azalıyor. Yurtdışında internette bile zor buluyorum. 9s sistem kullanıyorum. Buna uyumlu 36h rulmanlı centerlock göbek olsun istiyorum. Genelde hep 32 karşıma çıkıyor. Bu da seçimimi zorluyor.

Halihazırda zaten 32 jant iki adet elimde mevcut. Çift katlı ve alu fakat kalitesi tartışılır. Jant birleşim yerinden sıçrama yapıyor. Ve çok tel koparıyorum.

Birini sadece baştan örmem gerekiyor. Ön ise pek sıkıntı çıkarmıyor. Yeni 32'ler fark eder mi gerçekten? Saliha hanımın muhteşem değişimi olmasın?

Ne dersiniz? Yavaş yavaş bütçe oldukça ürünleri kenara koyup bir jant seti hazırlayayım. Mümkünse ömürlük olsun istiyorum. Bisikletleri satsam da yeni bisiklete geçiririm.

Barış abiyi de yeterince yordum mesaj ile o yüzden konuyu genele açayım dedim 😅
 
Herkese merhaba, 125 kilo biri olarak (kilom 135 iken de aynı bisiklete biniyordum) 2 yıldır ön ve arka 32 tel jant kullanıyorum. Haliyle yılda 2 defa falan jant teli kırılıp beni bıktırıyor. Üstteki mesajlarda belki bahsetmişimdir emin olamadığım için özet geçtim.

Almaya karar verdiğim jantların 36'sı Türkiye'de 1 adet. 32'si ise 5 adet kalmış. Ön 32 arka 36 olarak kullanmam mantıklı olur mu? Yoksa 32 - 32 kaliteli bir jant, kaliteli bir göbek ve kaliteli teller ile örüldüğünde gayet sağlam olur der misiniz?

36 olanı arkada kullanayım diyorum fakat göbek bulma ihtimalim çok azalıyor. Yurtdışında internette bile zor buluyorum. 9s sistem kullanıyorum. Buna uyumlu 36h rulmanlı centerlock göbek olsun istiyorum. Genelde hep 32 karşıma çıkıyor. Bu da seçimimi zorluyor.

Halihazırda zaten 32 jant iki adet elimde mevcut. Çift katlı ve alu fakat kalitesi tartışılır. Jant birleşim yerinden sıçrama yapıyor. Ve çok tel koparıyorum.

Birini sadece baştan örmem gerekiyor. Ön ise pek sıkıntı çıkarmıyor. Yeni 32'ler fark eder mi gerçekten? Saliha hanımın muhteşem değişimi olmasın?

Ne dersiniz? Yavaş yavaş bütçe oldukça ürünleri kenara koyup bir jant seti hazırlayayım. Mümkünse ömürlük olsun istiyorum. Bisikletleri satsam da yeni bisiklete geçiririm.

Barış abiyi de yeterince yordum mesaj ile o yüzden konuyu genele açayım dedim 😅
Screenshot_20241004_182541_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20241004_182548_com.android.chrome.jpg
Slma. Gürkan genç tanırsın belki. Dünyayı geziyor 2012 den bu yana. Onun sayfasına bunlar yazıyor. Senin yerinde olsam Paraya kıyar Aynısını uygulardım.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Bugün Trek Fx 2'nin stok arka jantını söktüm. Hem kendime hem tarihe not. Belki başkası da merak eder ileride. Arka jantın çemberi 622-20 ölçüsünde 32 delik alüminyum çift duvarlı. Tam olarak 500 gr geldi. Arka göbek ise noname. O da 480 gr geldi. Muhtemelen yeni alacağım jant daha ağır olacak. 😅
 
Sahibinden'de bir tane 32 delik buldum, 36 deliklileri bulamadım.
(link)

535'lerin iç genişliği 19 mm, 545'lerin 21 mm. Trekking bisikletleri için normalde 19 mm tercih edilir, trekking bisikletlerinde yaygın olarak kullanılan lastik kalınlıkları için 19 mm daha iyi, 21 mm daha sağlam olur. Trek FX 2'nin orijinal jantları 21 mm.

Bu arkadaşın elinde 36 delik varmış. Yorumlarda sordum. Bayağı bir ilanı var bisiklet dükkanı mısınız dedim elden satıyorum diye cevap aldım. Hayır kargoyla da göndermiyor. Kalkıp gideceğim İstanbul'a adam yerinde olmayacak vs... Sıkıntı iş. Yurtdışından jant gibi büyük ebatlı ürünleri getiren bir site biliyor musun abi? Bike & Discount'tan gidon getirtmiştim. Bayağı ebatlıydı ama göndermişlerdi. Jant için 30 euro altında olmasına rağmen göndermiyor.

Cumartesi günü İstanbul'a gittim. Üstteki mesajlarda bahsettiğimiz ilan sahibi ile yüz yüze buluşup jantları satın aldım. Sancaktepe pek bahsedildiği gibi değilmiş onu fark ettim 😅 İlan sahibi arkadaş da gayet ilgili ve kibardı. Sıkıntısız bir alışveriş oldu. Kendisine buradan da teşekkür ederim.

Jantlar çok güzel bu arada. Satın aldıktan sonra yolda durup arabanın bagajından çıkartıp şöyle bir baktım elimdeyken. "Vay be ne güzel jant yapmışlar arkadaş!" diye kendi kendime konuşurken yanımdan bir adam geçti tuhaf tuhaf baktı ne yapıyor bu diye 😅 Heyecandan biraz fazla bağırmışım galiba.

Ön ve arka için 32 delik olan modelini aldım. Rulmanlı göbeklerde 36 çok nadirdi. Şimdi biraz para biriktirip göbek almam gerekiyor. gelişme oldukça paylaşırım.
 
Cumartesi günü İstanbul'a gittim. Üstteki mesajlarda bahsettiğimiz ilan sahibi ile yüz yüze buluşup jantları satın aldım. Sancaktepe pek bahsedildiği gibi değilmiş onu fark ettim 😅 İlan sahibi arkadaş da gayet ilgili ve kibardı. Sıkıntısız bir alışveriş oldu. Kendisine buradan da teşekkür ederim.

Jantlar çok güzel bu arada. Satın aldıktan sonra yolda durup arabanın bagajından çıkartıp şöyle bir baktım elimdeyken. "Vay be ne güzel jant yapmışlar arkadaş!" diye kendi kendime konuşurken yanımdan bir adam geçti tuhaf tuhaf baktı ne yapıyor bu diye 😅 Heyecandan biraz fazla bağırmışım galiba.

Ön ve arka için 32 delik olan modelini aldım. Rulmanlı göbeklerde 36 çok nadirdi. Şimdi biraz para biriktirip göbek almam gerekiyor. gelişme oldukça paylaşırım.
Saglamlik ariyorsaniz jant tellerinden baslayin bence. Ve cok iyi bir akorda ihtiyaciniz var. Tellerin hepsi ayni gerginlikte olmaz ise isterse 100 telli olsun jantiniz gene tel patlatirsiniz. Çoğu akord yaptigini sanan usta jantin sadece yanal dikey hariketine bakip akordu tamamliyor. Asil mesele tel gerginliklerinde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Robert Knepper
Saglamlik ariyorsaniz jant tellerinden baslayin bence. Ve cok iyi bir akorda ihtiyaciniz var. Tellerin hepsi ayni gerginlikte olmaz ise isterse 100 telli olsun jantiniz gene tel patlatirsiniz. Çoğu akord yaptigini sanan usta jantin sadece yanal dikey hariketine bakip akordu tamamliyor. Asil mesele tel gerginliklerinde.
Tellerin hepsinin "aynı" gerginlikte olması pratikte pek mümkün değil, "yakın" gerginlikte olması mümkün. En azından ruble tarafıyla karşı tarafı farklı olur, disk fren ve farklı ofset ya da flanşlıysa önde de taraf tarafa farklı olur. Jant birleşim noktasına yakın tellerde bile farklı olur. Teller akort süresince aynı gerginliğe getirilmeye çalışılır ama nihai hedef jantın yalpalamadan dönmesi olduğundan finalde düzeltme ayarları yapılır ve bu da tellerin gerginliklerinin birbirinden farklı olmasına neden olur.
 
Saglamlik ariyorsaniz jant tellerinden baslayin bence. Ve cok iyi bir akorda ihtiyaciniz var. Tellerin hepsi ayni gerginlikte olmaz ise isterse 100 telli olsun jantiniz gene tel patlatirsiniz. Çoğu akord yaptigini sanan usta jantin sadece yanal dikey hariketine bakip akordu tamamliyor. Asil mesele tel gerginliklerinde.
Emre bey merhaba. Evet haklısınız teller önemli. Telleri de dt swiss champion almayı planlıyorum. Fakat tellerden önce uygun boyutu tespit edebilmem için çember ve göbekten başlamam gerekiyordu. Çemberi hallettim. Sırada göbek seçimi var. Sonrasında uygulama ile hesaplatıp telleri sipariş edeceğim.

Tel gerginliği konusuna gelirsek. Farklı farklı bir sürü usta denedim. 5 dakikada göz kararı yapıp teslim ediyorlardı. En sonunda kendim yapmaya karar verdim. Bir sehpa ve gerilim ölçer aldım. Uygun yanal ve dikey akort sonrasında telin gerginliğini yüzde yüz eşit yapmak mümkün değil. Çok sık akort denemesi yaptım. Genelde takıntılı biriyimdir. Optimum hale getirene kadar gerçek anlamda 6 saat akort yaptığım oldu. Gerilim ölçer ile bile tam olmuyor. Ama yüzde yüze yakın oluyor. Bu işi bir insan ömrüne yakın zamandır yapan bir ustaya da götürdüm jantları. Bir gün sonra teslim etti. Yine aynı zaman içinde (yaklaşık 6 ay) jant teli koptu. Yani malzemeyi daha sağlam seçmem gerektiğine karar verdim. Israil buraya bomba atsa başına bir şey gelmeyecek bir jant yapmayı planlıyorum. Referans olarak ustanın gerginliklerini baz alacağım.

Elimdeki sehpayı güncelledim. Diğer parçaları da sırayla edinmeye çalışıyorum.

Tellerin hepsinin "aynı" gerginlikte olması pratikte pek mümkün değil, "yakın" gerginlikte olması mümkün. En azından ruble tarafıyla karşı tarafı farklı olur, disk fren ve farklı ofset ya da flanşlıysa önde de taraf tarafa farklı olur. Jant birleşim noktasına yakın tellerde bile farklı olur. Teller akort süresince aynı gerginliğe getirilmeye çalışılır ama nihai hedef jantın yalpalamadan dönmesi olduğundan finalde düzeltme ayarları yapılır ve bu da tellerin gerginliklerinin birbirinden farklı olmasına neden olur.
Haklısın abi. Yüzde yüz katılıyorum.
 
Tellerin hepsinin "aynı" gerginlikte olması pratikte pek mümkün değil, "yakın" gerginlikte olması mümkün. En azından ruble tarafıyla karşı tarafı farklı olur, disk fren ve farklı ofset ya da flanşlıysa önde de taraf tarafa farklı olur. Jant birleşim noktasına yakın tellerde bile farklı olur. Teller akort süresince aynı gerginliğe getirilmeye çalışılır ama nihai hedef jantın yalpalamadan dönmesi olduğundan finalde düzeltme ayarları yapılır ve bu da tellerin gerginliklerinin birbirinden farklı olmasına neden olur.
Ayni tarafa ceken teller esit olmali diyelim dogru dediniz. Bir anlatim hatasi olmus.

Sapim cx telleri öneriyorum. Cok saglam teller. Dtswisste iyidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Toplama sürecinde bulunduğum Dt Swiss jantlar ile alakalı bilgi edinirken farklı bir durum ile karşılaştım. Jantın maksimum ağırlık kapasitesi 140 kg olarak gözüküyor. Biz genelde bu değeri iki ile çarpıp kullanıyoruz iki jant olduğu için. Farklı bir konu üzerinde konuşurken toplam ağırlığımın 125 kg sürücü 12 kg bisiklet ve 3 kg civarı da yük ile 140 kg olduğunu söylediğimde Dt Swiss yetkilisi bana ağırlık kapasitesinin sınırında olduğumu söyledi jant için. O zaman biz bu tekerin kapasitesini iki ile çarpma işleminde bir hata mı ediyoruz? Lastikler için de benzer düşünüyordum. Acaba diye düşündürüyor...
 
Toplama sürecinde bulunduğum Dt Swiss jantlar ile alakalı bilgi edinirken farklı bir durum ile karşılaştım. Jantın maksimum ağırlık kapasitesi 140 kg olarak gözüküyor. Biz genelde bu değeri iki ile çarpıp kullanıyoruz iki jant olduğu için. Farklı bir konu üzerinde konuşurken toplam ağırlığımın 125 kg sürücü 12 kg bisiklet ve 3 kg civarı da yük ile 140 kg olduğunu söylediğimde Dt Swiss yetkilisi bana ağırlık kapasitesinin sınırında olduğumu söyledi jant için. O zaman biz bu tekerin kapasitesini iki ile çarpma işleminde bir hata mı ediyoruz? Lastikler için de benzer düşünüyordum. Acaba diye düşündürüyor...
Mantıklı bir bakış açısı. Sürücünün ağırlığı bisiklet üzerinde homojen bir dağılım göstermiyor. Bisikletin kendi kadrosu da bu şekilde. Genel ağırlık hep arka teker-jant da fazla olur. Bisiklet sürüş geometrisi de bunu biraz dengelese bile (sportif sürüşlerde örneğin öne yatarak droplardan) ağırlık gene eşit dağılmıyor.
Belki kabaca şöyle bir hesap yapılabilir; 90° sürüş pozisyonu için jant kapasitesini 1.2 ile çarparak jantlara binen yük için bir dağılım yapılabilir. Belkide bunun teknik bir hesaplama tablosuda vardır. Araştırmak lazım...
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Toplama sürecinde bulunduğum Dt Swiss jantlar ile alakalı bilgi edinirken farklı bir durum ile karşılaştım. Jantın maksimum ağırlık kapasitesi 140 kg olarak gözüküyor. Biz genelde bu değeri iki ile çarpıp kullanıyoruz iki jant olduğu için. Farklı bir konu üzerinde konuşurken toplam ağırlığımın 125 kg sürücü 12 kg bisiklet ve 3 kg civarı da yük ile 140 kg olduğunu söylediğimde Dt Swiss yetkilisi bana ağırlık kapasitesinin sınırında olduğumu söyledi jant için. O zaman biz bu tekerin kapasitesini iki ile çarpma işleminde bir hata mı ediyoruz? Lastikler için de benzer düşünüyordum. Acaba diye düşündürüyor...
Taşıma kapasitesini her iki jantın toplamı olarak algılıyorum ben. Tek jantın taşıma kapasitesini yazmıyordur üreticiler eğer Tek Tekerli bisikletlerin jantlarından bahsetmiyorsak. Bu yüzden iki ile çarpmak yanlış gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Mantıklı bir bakış açısı. Sürücünün ağırlığı bisiklet üzerinde homojen bir dağılım göstermiyor. Bisikletin kendi kadrosu da bu şekilde. Genel ağırlık hep arka teker-jant da fazla olur. Bisiklet sürüş geometrisi de bunu biraz dengelese bile (sportif sürüşlerde örneğin öne yatarak droplardan) ağırlık gene eşit dağılmıyor.
Belki kabaca şöyle bir hesap yapılabilir; 90° sürüş pozisyonu için jant kapasitesini 1.2 ile çarparak jantlara binen yük için bir dağılım yapılabilir. Belkide bunun teknik bir hesaplama tablosuda vardır. Araştırmak lazım...
Bulursam mutlaka paylaşacağım. Ama jant üreticileri sizce bu değeri düşünerek veriyor olmasınlar? Veya bir çukura girme esnasında arkadaki yük yine aynı ağırlıkla mı vuruyor janta?

Taşıma kapasitesini her iki jantın toplamı olarak algılıyorum ben. Tek jantın taşıma kapasitesini yazmıyordur üreticiler eğer Tek Tekerli bisikletlerin jantlarından bahsetmiyorsak. Bu yüzden iki ile çarpmak yanlış gibi.

Bana da hep öyle gelmişti. O yüzden servisten gelen cevabı paylaşma gereği hissettim. Çoğu kişi tek olarak düşünüyor çünkü.
 
  • Beğen
Tepkiler: erhan erhan
Jantlardan ziyade mukavemet açısından titanyum tellerle kullandığın jantı örmen fazlasıyla yeterli olacaktır. 36 delik ön ve arka jantımı geçen yıl titanyum tellerle ördüm ve muhteşem sonuç ortaya çıktı. İşlemden sonra ortalama 25.000 km yapmama rağmen asla tel kırılması yaşamadım. Çift katman jantlar ve 36 delik titanyum teller harika. Çelik teller esnemez asla direk olarak kırılır. Titanyum fazla esneme sayesinde kırılmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Geri