Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

3 dizel araçtan hangisi?

Erdem Atasagun

Aktif Üye
Kayıt
26 Kasım 2008
Mesaj
187
Tepki
34
Şehir
Izmir
Bisiklet
Whistle
Arkadaşlar almayı düşündüğüm 3 araç arasında karar veremiyorum üçüde aynı fiyatta ve aynı km de bir fikri olan varsa yardımcı olsun.

1- Ford Fiesta 2006 1.4 dizel 105000 km 17500 tl
2-Opel Corsa 2004 1.3 dizel 95000 km 17500 tl
3-Pejo 307 2004 1.4 dizel 115000 km 16000 tl
 
Scudo
Km ler çok fazla Bence Birazdaha biriktirip 0 alabilirsiniz Tabi vergiler yükseldi sıfır arabalar için ama yılbaşını bekleyin derim.Eğer kararlıysanız almakta ben olsam Ford fiestayı alırdım.
 
Opelın dizellerine bakmayın ayrıca kadir bey arabaların km lerı gayet iyi peugeot veya ford hangısının donanımları ıyıse onu seçin derim.
 
Bence bu arabaların içine Volkswagen Polo Dizeli de katmalısınız. Ben olsam Peugeot'u hemen elerdim ve ilk olarak Ford Fiesta'yı, ikinci olarak ise Opel Corsa'yı düşünürdüm.
 
Bizde astra var 2001 model asfaltta yağ gibi akıyor.çeyrek dopayla 245 km gittik araçta 4 kişi full bagaj(benzinli) bu araçlar benzinde bu kadar az yakıyorsa dizelini düşünemiyorum onun için Opel tercihim.Birde ekleme yapayım Bpden aldığımız benzinle araç 225km anca gidiyordu,shellden aldık fark arttı hız 100 120 arası
 
ben araçlardan pek anlamam ama genelde duyduğum ;

- opel araçların bakım masrafı yüksek
- dizel araçlarında benzinliye oranlar bakım masrafları yüksek vs.vs.

şimdi km'lere ve fiyatlara bakıyorumda bence bu kadar bütçe varsa 0 modelleri zorlayın....
 
opel tercih edilebilir ama yedek parçaları ve bakımları pahalı araçların modellerine göre kilometreleri biraz yüksek
 
Bütçeniz 16-18 bin TL civarı anladığım kadarıyla. Hepsinin kmleri yüksek. 120.000 dizel motor bakım sınırına gelmişler. Ben bu üçü arasından düşünmeden ford derdim hem sağlam araç, hem yakıtı az yakar hem de motoru çok sıkıntı çıkarmaz. Hele ki o model fiestalar halen kullanılıyor diğerlerini düşünmeyin bile bence.
 
peugeot ve ford dizel motor teknolojisinde opel den biraz daha ilerdedir. hdi ve tdci verimlilik olarak çok ileri düzeydeler. ancak 307 de 1.4 biraz zayıf kalabilir. Lakin ilk iki araba B segmenti, 307 C segmentidir. yani işçilik, malzeme kalitesi ve hacim olarak daha yüksektir. üçü arasında opel'i eler, fiesta ya da 307 yi düşünürdüm. bu ikisi arasında da, arabadan beklentilerinize göre karar veriniz. mesela biraz güçten ve hızdan ödün verip geniş iç hacim ve konfor tercih sebebiniz oluyorsa 307 yoksa fiesta derim. araçların hasar, masraf, renk vb. estetik durumlarının eşit olduğunu varsayarak söylüyorum. üçünün de km. si dizel oldukları düşünülürse, normal düzeydedir. dizel araçların benzinlilere göre maliyet farklarını amorti edebilmeleri için yılda 25-30 bin km kullanılmaları gerekir.
 
normal bir aile bütçesi ile arabanın sıfırını almak saçmalıktır ve bana kalırsa fiyesta polo da iyiidr sonuçta vosvogen sıralamam ise ford -opel -polo
 
Ben arkadaşların yorumlarına pek katılamayacağım. Yaklaşık 12 yıldır Opel kullanıcısıyız. 5 yıl Astra 6 yıl Vectra kullandık. İkisinide sıfır almıştık. Ben geçtiğimiz ay kendime 2006 Corsa 1.3 CDTI aldım 108000'kmde. Baskı balatası ve hava akış metresi aldığım kişi tarafıdan orjinalleriyle değiştirilmişti. Sizde alırken araçların kronikleşmiş sorunlarını araştırıp gerekli değişimlerin veya bakımların yapılıp yapılmadığını kontrol edin. 1.3 CDTI motorlarda en çok akış metre sensörü arıza çıkartıyor ve fiyatı 300tl civarında. Onun dışında trigerde kayışı yerine zincir olduğundan çok daha uzun ömürlü.

Ford ve Peugeot'ta kullanılan motorlar aynı. Sadece isimleri değişik.
Bu iki markanın da 98 yılında tanıtılmasının ardından kullandığı 1.4L 8V intercoolersız olan dizel motor 67hp@4500rpm ve 160nm@2000rpm değerlerine sahip. Çok ekonomik bir motor. Ancak performans olarak biraz zayıf malesef.

Opel'in kullandığı CDTI motor ise aslen Fiat ve Opel'in ortak geliştirdiği Multijet motor. 1.3L olarak geçsede aslen 1250cc olan bu motor 2005 yılında 1-1.4 litre arası motorlar arasında yılın motoru seçilmişti. Commonrail dizel teknolojisine sahip motor bu üç aracın motorları içerisinde en yeni ve ileri teknoloji ile üretileni ;)
70HP@4000rpm ve 170nm@1750rpm değerleri ile rakiplerinin bir adım önüne geçen bu motor nispeten daha performanslı olmasının yanında sınıfındaki en ekonomik motorlardan birisi.

Ben yaklaşık 2000km'dir kullanıyorum ve çok memnunum. 70hp'lik güçsüz gibi görünen motor bu arabaya gerçekten fazla fazla yetiyor. Şehir içinde ortalama yakıt tüketimi 5.3/5.5l civarında. Uzun yolda deneme şansım olmadı henüz.

Servis ve yedek parça konusunda da açıkçası 7-8 yaşındaki araçları yetkili servis yerine özel servise götüreceğinizi düşünerek çokta takılmaması gerek bir konu olarak görüyorum.

Sonuçta bu arabayı alıp binecek kişi sizsiniz. Gerekli araştırmaları yaptıktan sonra hangi araca içiniz daha çok ısınırsa onu tercih edin derim.

Ben Corsa 1.3cdti kullancısı olarak kesinlikle tavsiye ederim. Ama eğer corsa olmazsa ford almanızı öneririm.
 
Ford Fiesta ve Peugeot 307' de olan 1.4 dizel motor PSA ortak uretimi ve ayni motordur. Yani Ford'un ve Peugeot'un motorunu hangisinin dizeli daha iyi olarak karsilastirmaya gerek yok. Motor Ford da 68 beygir gucunde, Peugeot da 70 beygir gucunde yazilim degisikligi ile de iki aracta da 85 beygire ve cikiyor. Corsa'nin motoru da 70 beygir gucunde. Yani araclarin beygir gucleri asagi yukari ayni.

Yalniz Fiesta ve Corsa ayni sinifta 307'i bir ust sinifta. 307'nin boyut olarak Ford karsiligi Focus.

Focus mu 307 deseniz direk Focus derim ama bir kucuk ama daha sorunsuz Fiesta mi yoksa motor ve sanzimani ayni ici daha buyuk ama yuruyen ve elektrik aksami daha sorunlu 307 mi burda sizin tercihleriniz onemli.

Ic mekan genisligi onemli ise 307, degilse Fiesta derim. Corsa ise hem 307'den kucuk hem de bence 307 den sorunlu, Fiesta'dan ise cok daha sorunlu bir arac. Her aracin sorunlu sorunsuz uretimi olabilir ama genel olarak bakarsaniz durum boyle.
 
Bende arkadaşların söylediklerine katılmıyorum maalesef. Dizel arabada bu km'ler gayet normal,zaten dizel alan biri ciddi yol yapıyordur daha çok. Eğer bu üçünün arasından olacaksa fiesta yada corsa daha mantıklı bir seçim gibi duruyor. Multijet motorlu bir araçta düşünebilirsiniz aynen. Ama bana kalırsa dizel aracın pek bir esprisi kalmadı artık eğer uzun yol yapılmayacaksa sürekli. Kolay gelsin,zor seçim :)
 
Opeli bildiğim kadarıyla 2000 yılından sonra General Motor satın aldı.Aracın motoru ortalama 500 600 bin gider.Yahu adamlar tofaş üretmiyor 100 200 binden sonra reflekte et...
 
peugeot alırsanız yeni dostluklar kurarsınız. servis elemanlarıyla. :D
fiesta alırsanız yeni yerler öğrenirsiniz. yedek parçacılarda. motoru ford falan değildir. bir çok markanın toplaması bir motor.ustalar bu motora bir isim vermiş ama zikretmeyelim.. :D
corsa alırsanız bilginiz artar. opelin almanların yüz karası olduğunu keşfedersiniz. :D
temizliklerini bilmiyorum ama ben tercihimi bu listede opelden yana kullanırdım :D
 
  • Beğen
Tepkiler: can akıncılar
Bence arabayı boşverin o fiyata Bianchi Oltre alın :)
 
@can akıncılar

Kardeşim reflekte etmek tam türkçe bir karşılık bulamasam da sanırım yansıtmak gibi bir anlamda kullanılabilir.
Bahsettiğiniz terimin doğrusu Rektefiye etmek'tir.

Vallahi günümüzde hangi arabanın ne durumda olacağını kimse bilemez.
Ben aracımı almadan önce Ankara'da bosch yetkili servisinde check-up'a sokturdum. Aracın motoru, yürüyen aksamı, frenleri, kaportası ve boyası uzman kişilerce kontrol edilip size bilgisayar çıktısı olarak veriliyor. Aracın motor durumunu dyno sonucuna göre ve ustanın yorumuna göre anlayabiliyorsunuz az çok. Ayrıca aracı lifte kaldırıp altınıda kontrol ediyorlar. Yağ kaçağı veya hortumlarda herhangi bir kaçak var mı diye. Sadece 50TL ödüyorsunuz ama içiniz rahat bir şekilde alıyorsunuz aracı.
Benim testte araç dyno üzerinde iken devir 3500-4000'i geçince çok fazla siyah duman atmıştı. Oradaki usta yakıt sistemini kontrol ettirmemi önerdi. Ama sonra bu kadar çok siyah duman atmasının nedeninin aracın benden önceki bayan sahibinin aracı çok devirsiz kullanması olduğunu anladık. Sürekli araba 2000 devire gelmeden üst vitese attığından motorda kurum birikmiş. Ben aldıktan sonra Wirth markasının common rail yakıt katkısını alıp biraz devirli kullanınca sorun ortadan kalktı. Artık motor soğukken bile dip gazda siyah duman atmıyor.
Aracı alırken büyük sorun gibi görünen ancak pekte sorun olayan şeyler insanın canını sıkabiliyor. O yüzden mutlaka servis kayıtları olan ve mümkün olduğunca aracın orjinal yedek parçalarının kullanılmaya özen gösterildiği aracı bulmaya çalışın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Güney Tuncer
ben de ford diyorum pejodan uzak durun, corsa nın ise 2. eli iyi değil..
 
Merhabalar,
benım fıkrım soyle.
1. eger yılda 25 - 30 bın km yapmayacaksanız dızel arac almayın. Bakım masrafları cok yuksek. yanı su anda mazot ve benzın arasındakı farkı dusunursenız bence benzınlı alın derım. ben sahsen dızel aldıgıma pısmanım.
2. dıger arkadaslarında soyledıgı gıbı varsa ımkanınız yıl basına dogru yada yenı yılın ılk ayı 2011 model araclarda saglam ındırımler olur onları bekleyın.

Yok ılla bu araclardan bırını alıcam dersenız bence ford fıesta derım.
nedenıyse; opel'ın masrafları ve parcaları daha pahalıdır. pejo ıse benım tercıh ettıgım yanı begendıgım bı arac degıl. tabıkı son karar sızın.
Ne olursa olsun Allah kaza bela vermesın...
 
  • Beğen
Tepkiler: Raif Korkmaz
Geri