Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

500-600 TL Arası öneri

Kayıt
28 Mayıs 2012
Mesaj
16
Tepki
0
Şehir
yozgat
Arkadaşlar 7-8 yıllık bianchi grizzly bisikletim vardır zamanın etkisiyle bayagı bi paslanma olmuştu üstüne eklemeler yapıp tamir etmek istedim ama düşününce buna gerek yok dedim ahım şahım bi bisiklet değil çünkü. Yeni bi bisiklet düşünmeye başladım fakat bütçem o kadar yok 500-600 TL arası birşey düşünüyorum. Kullanma alanım genel olarak şehir içerisinde olur. Asfalt üzerinde kullanırım belki toprak köy yolları üzeri. Ayrıca soru olarak bi öneri isteyeceğim bunny hop back hop gibi ufak çapta hareketler yapabileceğim bi bisiklet istiyorum illa ki bmx mi dersiniz bu durumda çünkü tamamen akrobasi bisikleti istemiyorum. Bayagı birşey dedim sordum bunların ışıgında ne önerebilirsiniz :))

Benim düşündüklerim KRON XC 250

Carraro 419 Grunge

Salcano City Sport 21 VS M 28"

Gibi bisikletler. Sizler ne dersiniz?
 
Scudo
@Mesut Can

Hocam (link)

Şu tarz hareketler yapmaya uygun olurmu dersiniz böyle bisikletler?
 
@cemre_gumus

Bu bisikletle, vidiyodaki hareketleri yaparsan, bisiklet yerine senin parçalarını toplayabilirler.

Şaka bir yana. Şu an kullandığım Carraro 419 hem düz asfaltta kullanıyorum hem de arazi tipi yollar da. :) Sizin istediğiniz hareket bisikletleri. :D Bütçeyi 3-4 katına çıkarmanız gerek.
 
bu yukarda saydığın bisikletlerle o videodaki hareketleri yapamazsın.O hareketleri yapabilmek için dirt-jump bisikleti alman gerekir mesala şu olabilir (link)
 
Asfalt ve toprak yol kullanımı için orta yollu kilitlenebilir maşalı ve V frenli uygun bir bisiklet bulabilirsin. Ama atlama zıplama gibi hareketleri yapabileceğini sanmıyorum. Tamamen farklı bir kategori. Misal iyi bir cross bisikletle abartılı olmadıktan sonra DH sürüş yapabilirsin ama bütçeni arttırman gerek (çok hızlı ve sert kullanmamak şartıyla). yada tam DH kullanımı için DH alırsın ama onu da asfaltta kullanamazsın yorucu olur. Öncelikle kullanım aralığını belirle ve hedefini biraz daralt derim. Hepsinden biraz olsun diyebileceğin bisiklet yok. Olsa da eminim fiyatı yüksek olur. Ayrıca bir tavsiye; hareket için kullanacağın bisiklette vites olmasın. Solo yani tek vites ve sabit maşalı olsun.
 
atlama zıplama öncelikli hedefim degildi zaten. Öncelik asfalt şehirde ve taşlı topraklı yollar olacak. Bunların sonunda carraro 419 grunge düşünüyorum ama daha uygun fiyata veya bu fiyatlarda daha iyi öneriler varsa düşünebilirim. Ayrıca İlerisinde üzerine eklemeleride yapmayı düşünüyorum güzel saglam bi kadro olursa eğer değişikliklerin daha iyi olacagını düşünüyorum önerileri bekliyorum.
 
600tl iyi bir rakam bence. Ama sıfır almaya kalktığında v frenli XC250 veya zorlarsan XC500 gibi bisikletler alabilirsin. İkinci el düşün bence. Aklındakinden çok daha üstün bir bisiklet alabilirsin. Misal ben abime 780tl ye miwok 1051D aldım. Bisiklet full deore. frenler de hidrolik deore serisi (ikinci el temizi 250tl). Bisiklet sıfır ayarında kullanılmamış. Ayırca yanında ikinci el değeri 100tl yi geçkin aksesuar geldi (maxxis marka sıfır yol lastiği, sigma yol bilgisayarı ev içi park ayağı). Yani neredeyse 650tl ye geldi. Şuan bu paraya bırak hidrolik frenli bisikleti adam akıllı parçası olan bir bisiklet bulamazsın sıfır. Ama piyasayı kollaman gerek. Şuan bu forumda bol çizikli miwok 1060D var ve 1000tl gibi bir rakam istiyor. Arkadaşın bisikleti kötülemiyorum yanlış anlaşılmasın piyasası zaten bu ama ben aynı donanıma sahip ve sıfır ayarında olanı 650tl gibi bir rakama mal ettim. Sende 600 gene güzel bir bisiklet bulabilirsin.
 
2. el pek sıcak bakmıyorum açıkcası çok çok temiz olmadıgı sürece. Sizinde dediğiniz gibi piyasayı takip etmek lazım temiz birşey bulabilmek için ama taksit olayıda sıkıntılı olacagından önceligim sıfır. carraro 419 grunge düşüncem hala devam ediyor alternatif henüz bulamadım bekliyorum önerileri.
 
@Mustafa Mus

Sıfır bisiklete, ilk binme hazzını almadıktan sonra...
 
Arkadaslar carraro 419 ilerisinde değiştirmeler için uygun bir bisiklet olurmu sizce ne dersiniz?

Edit: Sedona 701 buldum ne dersiniz?
 
@cemre_gumus

Giriş seviyesi için parçalar gayet uygun.Düzgün kullanım da, seni uzun süre idare eder. Ne zaman ki parça değiştirme gereksimi duydun. O zaman yeni bisiklet için araştırmalara başlarsın.

2x uzun ömür istiyorsan bir iki değişecek malzemeleri söyleyim.

1- Fren pabuçları ( Baradine aldın mı uzun süre idare eder ) >> Aldığın da ilk önce yapılması gereken.

2- Lastikler yetmemeye başladığında >> - 1- Maxxis Overdrive Excel 26 x 2.0 , 2- Continental Race King - 26 x 2.0 - Değiştirebilirsin.

3- Acer veya Deore Fren ayakları. >> Biraz kullanırsın. Tatmin etmemeye başladığın da değişebilirsin. Detaylı kullanım da Carraro 419 ( Giriş seviyesi ) 'un 2x ömür için gerekli değişkenleri.

4- Havalı maşa. >> Ağırlığı kafana takarsan, değiştirebilirsin. Bence gerek yok. Aklına başka bir şey takılırsa bildiğim kadar bilgi verebilirim.
 
@Mesut Can

Sanıyorum ki giriş seviyesi bisikletler ilerisinde parça değiştirmek için pek uygun değil? Sedona 701 hakkında ne düşünüyorsunuz carraro 419 ile kıyaslarsak?
 
Ben genel de Carraro 419 ile Kron XC 500'ü kıyasladım. Sedona'ya bakmamıştım. Onun için cevap veremeyeceğim.
 
@Mesut Can

Sıfıra sahip olma arzusu diye bir şey var farkındayım. Bende de bu saplantı olsa sanırım aynı bisiklet için 1500 lü rakamlara çıkmam gerekecekti. Benim önceliğim istediğim özellikte temiz ve masrafsız olması. Yoksa aynı paraya sıfır bisiklet almaya kalksaydık sedona 711, Xc500 veya xc 750 alırdık. Özellik bakımından yanına dahi yaklaşamazdılar. Tercih meselesidir ben sadece fikir vermek istedim. İkinci el ve teknik bilgiye sahip değilse kişinin sıfır alması daha mantıklı. Tabi birde peşin para yoksa:in:
 
Ben sedona borla kullanıyorum.Geçen yıl aldım bisikleti 21 vites bir hafta sonra 27 vites yapıyorum ve bisiklet 13.5 kg dan 12.5 kg kadar düşecek ağırlığı.Tabi 27 vites yapabilmek için bir 400 tl'yi gözden çıkardım.Ama değecek doğrusu bisiklet modifiye etmek gibisi yok bence sizde kadrosu güzel ve modifikasyona açık bir bisiklet alın zamanla parçasını değiştirirsiniz.Benim bisiklette işte şu
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=96153&highlight=
 
merhaba,Borla aklımda kalmıştı param yetmediği için Xc250 almıştım. Pişman değilim çok rahat ve şık görünümü var. Bütçen neyse en az 100 lira fazlasını düşün çamurluk,kilit,,far,kask,eldiven..vs ekipman alacağın için o bütçe bir bakmışsın 600 TL iken 700 olmuş :). Bu arada giriş seviyesi bisikletler için aralarında çok çok farklar olmadığını içine hangisi siniyorsa onu almanı öneririm.
 
@Atıl Güven


Standart

Arkadaslar carraro 419 ilerisinde değiştirmeler için uygun bir bisiklet olurmu sizce ne dersiniz?

Edit: Sedona 701 buldum ne dersiniz?

Öncelikle baktığın bisikletler giriş seviyesi ancak geliştirmeye pek açık değil çünkü kadro değiştirmek isteyebilirsin. Yukarda alıntı yaptığım arkadaşı da dinlersen Sedona Borla geliştirmeye çok açık ve bunu yapan çok insan var. Carraro Grunge kadrosu ağır olduğu için biyerden sonra istemezsin, 701 zaten geç, xc 250 güzel ama kadro geliştirme sonrası hala adi durabiliyor, sağlamlık açısından sıkıntı çıkarmayabilir ama bunların hepsini bi kenara bırakıp borla alabilirsin. Yeterli geliştirme bütçesi elde edene kadar çok rahat götürür seni.

Baktığın bisikletlerin hiçbiri akrobasi hareketleri için dizayn edilmediğinden bu bisikletlerle denemen halinde hem sınırlı kalıp bisikleti zorlayıp muhtemelen çok geçmeden kadroyu kırarsın ya da asfalta vurmaktan çanapğı kırabilirsin. Bi arkadaş önermiş akrobasi merakın varsa ona uygun bisiklet bakmalısın.

Paranı iyi değerlendirmek istiyorsan Sedona Borla al derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atıl Güven
Sedona borlaya aklım yatmaya başladı arkadaşlar araştırmalarıma devam edeğim bilgilendirmeniz için çok teşekkürler.
 
Bisiklet öneremedim ama ;
Turlara falan katılacaksan 500 tl ye bisiklet 100 tl ye kask vs eşyalar..
 
Geri